Mies käski mua ja lapsi muuttaan uuden naisen tieltä pois. En pysty käsittää!
Mies kertoi eilen et on tavannut baarissa uuden naisen. Tää nainen muuttaa meille asumaan ja mulla ja lapsilla on tammikuun loppuun aikaa etsiä uusi koti.
Oon ihan sokissa. Miten mies voi tehdä meille näin? Tiedän et meillä ei ole viime aikoina mennyt hyvin, mutta tää tuli kyllä ihan puskista!
Mitä mun pitäisi tehdä? Voiko sossu auttaa hätämajoituksessa tms? Eihän mulla ole edes vuokraan rahaa!?!
Kommentit (161)
Ja et tietenkään jätä lapsia miehelle. Joku täällä sellaistakin "kostoa" miehelle ehdotti. Lapset eivät ole koston väline. Sinun tehtäväsi ap on tässä pitää huoli itsestäsi ja lapsistasi. Rakastaa itseäsi ja heitä. Ja ennen kaikkea heitä. Miettiä kaikki parhaiten päin juuri heidän kannaltaan. Tsemppiä tuhannesti!
Miten mun viestit ei mee läpi? Ap
Oin laittanut jo ainaskin neljä viestiä missä vastaan kysymyksiinne ja kysyn neuvoja niin tulee vaan vastaus pitää hyväksyä ensin!!!!. Mikä hyväksyntä ja kuka sen antaa? Ap
Pystyykö tähän enään kukaan laittaa viestiä??!! Ap
Vierailija kirjoitti:
Joku sana niissä aikaansaa automaattisen blokkauksen. Muuta tekstiä.
Mutta... tosiaan jos olet kirjoilla ja vielä lapsikin, niin sua ei ole helppoa häätää sieltä. Yleinen oikeusaputoimisto voi neuvoa.
Mutta itse en ehkä haluaisi jäädä. Onko lapsi miehe minkä ikäinen vai vielä syntymätön? Ylipäätään se ilmainen oikeusaputoimisto voi neuvoa kaikessa.
Vierailija kirjoitti:
Et voi olla tosissasi. Jos mies omistaa asunnon, hän antaa sinulle kirjallisen häädön. Sen jälkeen sinä pyydät aikaa muutolle, eli käytännössä pari vuotta menee niin kuin vuokra-asunnossakin ennen kuin tullaan kantamaan tavarat ulos.
Et sinä tarvitse mitään hätämajoitusta jos mies ei ole väkivaltainen. Jos on, niin poliisi vie ensin miehen pois, ei sinua. Minä ainakin laittaisin sen uuden naisen nukkumaan eteisen lattialle ja vaatisin häntä siivoamaan, pyykkäämään ja huolehtimaan muutenkin huushollista.
😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvi muuttaa pois. Mies muuttaa. Äiti ja lapset tarvitsevat asuntoa eli kotiaan enemmän.
Eiköhän se jää joka on sen maksanut.
Ei välttämättä. Laki on tässä kohtaa kummallinen.
Vierailija kirjoitti:
esim. jotkin kirosanat ja muut kielletyt sanat jää sensuuriin automatic
Vii ei tääkin vielä. Palsta ei toimi!!
Tää on miehen nimissä oleva rivari 4h k ja sauna. Muutettiin tänne heinäkuussa lomien jälkeen. Tää on isompi kuin meidän vanha asunto ja parempi koulu lähellä. Lapset 12, 6 ja 4. Oon kotihoidon tuella ollut koko ajan ja asumustukea sain entiseen asuntoon niin varaa oli vaan kaksioon. Vanhin menee ensi vuonna seiskalle niin senkin vuoksi tää olis parempi. En enää tiedä mitä sanoa. Siis mies on tapaillu tätä naista jotain 4 vko. Ap
Ja 6-vuotias on eskarissa ja koko eskariluokka alottais ykkösellä. Voi itku mun elämä kyl romahti en pysty käsittään Ap
Onko kaikki lapset samalle miehelle?
Vierailija kirjoitti:
Tää on miehen nimissä oleva rivari 4h k ja sauna. Muutettiin tänne heinäkuussa lomien jälkeen. Tää on isompi kuin meidän vanha asunto ja parempi koulu lähellä. Lapset 12, 6 ja 4. Oon kotihoidon tuella ollut koko ajan ja asumustukea sain entiseen asuntoon niin varaa oli vaan kaksioon. Vanhin menee ensi vuonna seiskalle niin senkin vuoksi tää olis parempi. En enää tiedä mitä sanoa. Siis mies on tapaillu tätä naista jotain 4 vko. Ap
Sittenhän olet jopa oikeutettu osaan miehen omaisuudesta, vaikka ette ole naimisissa. Lakia on muutettu niin, että jos on monta vuotta avoliitossa ja yhteisiä lapsia ja hoitanut niitä kotona eli mahdollistanut työssäkäynnin ja omaisuuden kartuttamisen miehelle, niin erossa saa taloudellista korvausta siitä. Oikeusaputoimistosta saat juristin neuvoja. Ja sua ei taida lasten kanssa voida ihan kepoisesti edes häätää sieltä. Hyvät elarit muuten saat noin monesta lapsesta eli siinä mielessä kannattaa kysyä neuvoa sossusta tuista ja kunnan asunnoista yms.
Lähipiirissä oli muutama vuosi sitten 3 perheessä sama tilanne.
Aivan käsittämätön tilanne se oli. Yhteensä 6 perhettä hajosi, sillä nämä naiset olivat myös tahoillaan naimisissa.
2 näistä miehistä on naimisissa uusien naistensa kanssa, ja asuvat edelleen niissä kodeissa joista silloiset vaimot potkivat pihalle. Kolmas asuu poikamiehenä asuntovaunussa.
Niistä vaimoista yksi on nyt parisuhteessa.
Siis onko nää lapset yhteisiä vai ei?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sittenhän olet jopa oikeutettu osaan miehen omaisuudesta, vaikka ette ole naimisissa. Lakia on muutettu niin, että jos on monta vuotta avoliitossa ja yhteisiä lapsia ja hoitanut niitä kotona eli mahdollistanut työssäkäynnin ja omaisuuden kartuttamisen miehelle, niin erossa saa taloudellista korvausta siitä. Oikeusaputoimistosta saat juristin neuvoja. Ja sua ei taida lasten kanssa voida ihan kepoisesti edes häätää sieltä. Hyvät elarit muuten saat noin monesta lapsesta eli siinä mielessä kannattaa kysyä neuvoa sossusta tuista ja kunnan asunnoista yms.
Ai jaa! No sehän on hyvä uutinen! Ihan helpotti nyt! Ei tosiaan olla naimisissa, ei oo sillen asiasta edes puhuttu paitsi yleisellä tasolla perheen perustamisesta ym. Ihan kiva mies on lapsien kanssa kyllä. Mikä sitten sekotti päänsä, no sehän tiedetään!!! Elareita en oo saanut paitsi vanhimmasta säönnöllisesti, muut on perinnässä ja saan elatustukeako se nyt on mitä sossu maksaa?! Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis
Sittenhän olet jopa oikeutettu osaan miehen omaisuudesta, vaikka ette ole naimisissa. Lakia on muutettu niin, että jos on monta vuotta avoliitossa ja yhteisiä lapsia ja hoitanut niitä kotona eli mahdollistanut työssäkäynnin ja omaisuuden kartuttamisen miehelle, niin erossa saa taloudellista korvausta siitä. Oikeusaputoimistosta saat juristin neuvoja. Ja sua ei taida lasten kanssa voida ihan kepoisesti edes häätää sieltä. Hyvät elarit muuten saat noin monesta lapsesta eli siinä mielessä kannattaa kysyä neuvoa sossusta tuista ja kunnan asunnoista yms.Ai jaa! No sehän on hyvä uutinen! Ihan helpotti nyt! Ei tosiaan olla naimisissa, ei oo sillen asiasta edes puhuttu paitsi yleisellä tasolla perheen perustamisesta ym. Ihan kiva mies on lapsien kanssa kyllä. Mikä sitten sekotti päänsä, no sehän tiedetään!!! Elareita en oo saanut paitsi vanhimmasta säönnöllisesti, muut on perinnässä ja saan elatustukeako se nyt on mitä sossu maksaa?! Ap
Siis kenen lapsia ne sitten ovat? Jolleivat tuon miehen, niin sittenhän tilanne on eri. Elarit saa biologiselta isältä. Ja ositusta avoerosta lapsen isältä. Selvennä vähän kertomustasi näiltä osin?
Häätö tosin on yhä erittäin vaikeaa, kun on ylipäätään kyseessä lasten koti, josaa ovat olleet kirjoilla. Eli kestää kyllä toteuttaa useampia kuukausia. käräjoikeuden häätöpäätöksen saaminen vie jonkun kuulauden ja siitä luenee mahdollista valittaa hovioikeuteen, joka on tukossa ja kestää kauan. Ja lopulta tpimeenpano ulosottoviradtosta. Jos nyt siis haluaa jostain syystä vaikeaksi heittäytyä. Olen joutunut pari vuokralaista häätämään ja se kyllä aikaansai harmaita hiuksia niin, että lopulta hankkiuduin eroon koko vuokrakämpästä.
Et voi olla kotihoidontuella kun nuorin on jo neljä. Ja miehen eri ole edes se lapsi?
Jos yrittää omin avuin heittää ihmistä ulos kotoa, jossa on kirjoilla, niin rikkoo lakia ja siitä on mahdollista haastaa hänet oikeuteen.
Ymmärrän, että ap:lla on todellakin oikeus jäädä kotiinsa. Toisaalta, jos itselläni olisi sama tilanne, lähtisin. En kestäisi sitä, että lapset joutuisivat näkemään riitaa kodissaan. Miettikää nyt oikeasti näitä vaihtoehtoja! Asian riitauttaminen johtaisi kamalaan katkeraan kierteeseen. Ottaisin lapset ja muuttaisin. Vaikka sisällä kiehuisi, tolkuttaisin lapsille - ja itselleni - että nyt lähdetään rakentamaan uutta, hyvää elämää omilla ehdoilla. Ja sen jälkeen en ottaisi enää mitään askeleita taaksepäin. Ei katsettakaan taaksepäin, vaikka mies alkaisi (kuten varmasti alkaa) jossain vaiheessa katumapäällä ruinata takaisin. Siteet poikki ja oma uusi elämä tilalle. Mies on täysi kusipää ja sellaisesta on oikeasti hyvä päästä eroon!