Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Sitoutumiskammoinen" eksä menossa naimisiin, vituttaa :(

Vierailija
01.01.2018 |

Täytyy myöntää, että olen vähän katkera. Saatiin yhdessä pari lasta, jotka ovat vielä alle kouluikäisiä. Hän ei omien sanojensa mukaan halunnut koskaan naimisiin, ja tämä harmitti minua suuresti koska olisin itse halunnut. Meillä meni suhteessa kuitenkin muuten ihan hyvin.

Vajaa vuosi sitten, kun olimme vielä yhdessä, hän alkoi käyttäytyä omituisesti, oli paljon poissa ja silloinkin kun oli kotona, oli jotenkin poissaoleva. Hän jätti minut pian ilman mitään järkevää selitystä ja nyt oli Facebookiin laittanut olevansa kihloissa jonkun toisen naisen kanssa. Kuulin yhteisiltä kavereilta, että tämä on joku miehen entinen ihastus ja heillä on ollut juttua kauan aikaa sitten. Mua niin vituttaa ja tunnen oloni niin arvottomaksi. Olinko mä vain joku laastarisuhde? Miksi mä en kelvannut vaimoksi? Itkettää vaan ihan helvetisti mutta pakko yrittää pitää itsensä kasassa lasten takia.

Mieheltä olen yrittäny kysellä ja keskustella mut hän ei halua puhua asiasta. Hän käy kyllä paljon kylässä lasten luona ja ottaa heidät välillä viikonlopuksi kylään, että ihan hyvä isä on. Mulla on vaan niin huijattu olo, tuntuu että meidän juttu on ollut vain valhetta ja mies onkin rakastanut eksäänsä koko ajan enemmän :'(

Kommentit (187)

Vierailija
181/187 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

JiiHoo kirjoitti:

Minäkin ajattelin ollessani exän kanssa, että en koskaan menisi naimisiin. Mieli muuttui kun tapasin mieheni. 

Sama. Kahden edellisen kohdalla ajattelin, etten halua naimisiin, enkä välttämättä edes lapsia. Nykyisen mieheni - elämäni rakkauden ja sielunkumppanini - tavatessani en hetkeäkään epäröinyt, etteikö sekä avioliitto että lapset olisi luonteva jatkumo suhteellemme. Näin se siis ainakin minun kohdallani meni, että oikea mies sai mieleni muuttumaan.

Vierailija
182/187 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trine kirjoitti:

Aina, kun mies sanoo, että ei halua naimisiin...tarkoittaa sitä, että hän ei halua SINUN kanssasi naimisiin. Miksi?  Syitähän lienee, mutta minusta se on paras mahdollinen rakkaudenosoitus juridisesti ja taloudellisesti. Lasten tekeminen ei sitä ole. Lasten tekeminen ilman, että mies haluaa tai aikoo naimisiin on vaan sitä, että hän haluaa isäksi.  

Jokaikinen tyyppi, joka on selitellyt haluttomuuttaan mennä naimisiin ON mennyt naimisiin jossain vaiheessa elämäänsä...mutta ei todellakaan aina lastensa äidin kanssa.

Näin vanhana kääpänä sanoisin, että jos mies haluaa lapsia mutta ei naimisiin, niin kannattaa lähteä ja äkkiä. 

Täällä toinen vanha kääpä, joka on samaa mieltä.

Hei, vanhat käävät. Mitäs sitten jos nainen ei halua naimisiin, eikä lapsia mutta teki niitä, kun mies pyysi muttei siltikään suostu naimisiin?

Sama se on naisten kanssa. Sen kanssa mennään naimisiin, jonka kokee olevan se oikea. Jos kieltäytyy, niin...mistä se on merkki?  Se ei ole se oikea.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/187 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trine kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trine kirjoitti:

Aina, kun mies sanoo, että ei halua naimisiin...tarkoittaa sitä, että hän ei halua SINUN kanssasi naimisiin. Miksi?  Syitähän lienee, mutta minusta se on paras mahdollinen rakkaudenosoitus juridisesti ja taloudellisesti. Lasten tekeminen ei sitä ole. Lasten tekeminen ilman, että mies haluaa tai aikoo naimisiin on vaan sitä, että hän haluaa isäksi.  

Jokaikinen tyyppi, joka on selitellyt haluttomuuttaan mennä naimisiin ON mennyt naimisiin jossain vaiheessa elämäänsä...mutta ei todellakaan aina lastensa äidin kanssa.

Näin vanhana kääpänä sanoisin, että jos mies haluaa lapsia mutta ei naimisiin, niin kannattaa lähteä ja äkkiä. 

Täällä toinen vanha kääpä, joka on samaa mieltä.

Hei, vanhat käävät. Mitäs sitten jos nainen ei halua naimisiin, eikä lapsia mutta teki niitä, kun mies pyysi muttei siltikään suostu naimisiin?

Sama se on naisten kanssa. Sen kanssa mennään naimisiin, jonka kokee olevan se oikea. Jos kieltäytyy, niin...mistä se on merkki?  Se ei ole se oikea.  

En tiedä. En ole koskaan kokenut kaipuuta naimisiin. Kun elämäni rakkaus kosi minua, sanoin silloinkin ei. Mieheni haluaisi naimisiin. En vain näe siinä mitään pointtia. Meillä on kolme lasta ja koen heidän sitovan meidät yhteen, en naimisiin menon.

Vierailija
184/187 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sure. Itke, syö suklaata, katso netflixiä, tee mitä tahansa, joka auttaa. Ja sitten, päästä irti.

Exän elämä lakkasi kuulumasta sinulle sillä hetkellä kuin erositte. Keskity omaan elämääsi.

Vierailija
185/187 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystävälle kävi just näin. Olivat yhdessä yli 10 vuotta, kaksi lasta, kihloissa ja mies yhtenä kauniina päivänä ilmoitti että tää taitaa olla tässä. Hän ei ole ollut onnellinen enää ja oli tätä päätöstä miettinyt parisen vuotta.

Katkeruus päätöksestä ei ole poistunut täysin vieläkään,vaikka aikaa nyt kulunu jo vuosia. Syy katkeruuteen se, että mies ei missään vaiheessa milloinkaan antanut ymmärtää että suhteessa olisi jotain vialla. Ystävä vielä oli hiukan ennen miehen eropäätöksen kertomista kysynyt onko kaikki kunnossa ja kuulemma oli. Katkeruus tulee siitä, että avovaimolle ei annettu mitään mahdollisuutta pariterapian, yhteisten keskusteluiden tms. kautta selvittää ongelmakohtia ja näin saada suhdetta toimimaan. Hän toivoi häitä, mutta niistä mies sanoi ettei vielä ajankohtaista.

Erosta n. vuoden päästä mies meni kihloihin, ja siitä vuoden päästä naimisiin. Seurusteli muutaman kerran lyhyesti eron jälkeen, eli nykyinen vaimo ei eron syy. Nykyiselle aviovaimolle mies leipoo, tekee perheelle ruokaa jne. Ystäväni kanssa ykkösenä oli harrastukset ja kotityöt jäivät avokille. Ei osannut huomioida asioita lastensa äidin näkökulmasta, eikä tämä valitettavasti osannut oikealla tavalla itse tuoda niitä julki ( nykyinen ilmeisesti osaa, koska kuvio täysin eri, ehkä kyseessä tosiaan se suuri rakkaus jonka eteen tekee mitä vaan..)

Toki mua harmittaa että ystäväni ei pääse täysin yli tästä, vaikka seuruseleekin, mutta uskoo ettei tule koskaan naimisiin menemään. Lapset viikko ja viikko systeemillä, mutta mies usein käyttää omavaltaista päätäntää liittyen omiin menoihinsa ja on sokea niille päätöksille mitä itse tekee ja joilla sotkee/muuttaa ystäväni suunnitelmia. Jos taas ystäväni ei muista/hoksaa sanoa jotain asiaa jolla ei vaikutusta miehen perheeseen esim.vaihtopäivänä, niin takuuvarmasti tulee napakkaa palautetta sieltä suunnasta. Omaa osuutta ei nähdä ollenkaan. Tiedän tyypin hyvin itsekin ja raivostuttaa nämä "minä en tee virheitä" tilanteet. On myös kuulteni vakuuttanut että asiat on selvitetty ja näillä mennään. Kuitenkin jonkun ajan päästä onkin ollut ihan toinen ääni kellossa. Vaikuttaako nyksä taustalla, todennäköisesti.

Vierailija
186/187 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies oli ollut exälleen kans noilla "ei naimisiin" linjoilla ja oli tehnyt exälleen sen selväksi. Meillä on ollut useasti miehen aloitteesta mietintää naimisiin menosta. Miehen exällä meni yli vuosi päästä eroon tuosta katkeruudesta ja jättää meidän rauhaan. Tai no en tiedä onko päässyt oli katkeruudesta mutta meidät on jättänyt rauhaan. Joskus täytyy vaan hyväksyä että sinun exäsi voi oikeasti olla palavasti rakastunut toiseen ja haluaa hänen kanssaan naimisiin. Ja me tavattiin heidän eronsa jälkeen jos se jonkun mieltä rauhoittaa.

Vierailija
187/187 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies löysi paremman. Niele tappiosi ja jatka elämää.