"En tiedä mitä tekisin ilman lapsiani" - Etkö oikeasti?
Jotenkin surullista kuulla tämä. Ei osata kuvitella, mitä kaikkea upeaa elämässä olisi voinut tehdä. Ajatellaan, että oma elämä on merkityksetöntä. Itse asetetaan itselle tällaisia alentavia ajatuksia, että oma elämä on arvoton ilman lapsia. Terapiaa auttaa tällaisiin ajatuksiin.
Elämässä on paljon onnellisuuden lähteitä jos niihin haluaa tarttua. Mutta jos haluaa päättää etukäteen että elämä on kurjaa ilman omia biolapsia, silloin elämä varmasti tulee olemaan sellaista.
Kommentit (34)
No varmaan henkilöllä, joka noin sanoo, on jo olemassa lapsia, ja lausahduksella tarkoitetaan sitä, että lapset ovat elämän tärkein asia. Jos esim. menettäisin oman lapseni, elämältäni putoaisi pohja aivan täysin. Pystyn silti kuvittelemaan ihan hyvin myös rinnakkaistodellisuuden, jossa en olisi saanut koskaan lapsia, ja kyllä mulla varmasti tekemistä riittäisi sielläkin.
Vierailija kirjoitti:
No varmaan henkilöllä, joka noin sanoo, on jo olemassa lapsia, ja lausahduksella tarkoitetaan sitä, että lapset ovat elämän tärkein asia. Jos esim. menettäisin oman lapseni, elämältäni putoaisi pohja aivan täysin. Pystyn silti kuvittelemaan ihan hyvin myös rinnakkaistodellisuuden, jossa en olisi saanut koskaan lapsia, ja kyllä mulla varmasti tekemistä riittäisi sielläkin.
Tässä tarkoitetaan juuri niitä jotka eivät edes osaa kuvitella itselleen sitä rinnakkaistodellisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä tarkoitetaan juuri niitä jotka eivät edes osaa kuvitella itselleen sitä rinnakkaistodellisuutta.
Tai jos miehesi olisi - DI 😻
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai jos miehesi olisi - DI 😻
di mies on ok, kunhan on erilliset makuuhuoneet ja yhteinen pankkikortti
Kun minä jäin työttömäksi, olin tosi onnellinen, että minulla on lapsia. Muuten meille olisi tullut ero, kun olisin lähtenyt etsimään töitä ties mistä.
Synnytys vähentää naisten syöpiä, koska lasten hankkiminen on luonnollista ja kuuluu elämään.
Lapsettomuus aiheuttaa syöpiä naisilla koska evoluutio poistaa turhat yksilöt populaatiosta.
Lasten hankkiminen on luonnollista ja hauskaa ja se kuuluu elämään.
Lapsettomuus on luonnotonta ja merkki epäkypsyydestä ja itsekkyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Synnytys vähentää naisten syöpiä, koska lasten hankkiminen on luonnollista ja kuuluu elämään.
Lapsettomuus aiheuttaa syöpiä naisilla koska evoluutio poistaa turhat yksilöt populaatiosta.
Sterilisaatio vähentää myös syöpien riskiä, 💗
Lapsettomuus on luonnotonta ja merkki epäkypsyydestä. Synnyttäminen vähentää syöpiä naisilla. Tämä jo osoittaa, että lapsettomuus on luonnotonta.
Oman lapsen hankkiminen on suuri ja paljon tärkeämpi asia kuin nykynaiset ymmärtävät. Katumus lapsen puutteesta tulee 100% varmasti yksinolemisen tuska iskiessä viimeistään vanhana. Siinä on kyseessä elämän tärkeimmän ihmissuhteen kokemisesta, olemalla vanhempi omalle lapselleen. Se on rakkautta ilman ehtoja ja yhteisen elämän kokemusta.
Omassa lapsessa on parasta se pyyteetön rakkaus lapseen. Oman lapsen elämää haluaa auttaa ja kokea yhdessä. Suhde lapseen on usein koko elämän mittainen eikä sitä korvaa suhde koiraan tai poikaystävään.
Hulluja on ne ihmiset jotka jättävät kokematta tärkeimmän ihmissuhteen elämässään ja kärsivät yksinolosta lapsivihan takia.
Mummoiässä koiran ulkoiluttaminen sateella ja viinin lipittely voi tuntua tyhjältä kun muilla on jälkikasvua ja nauttivat elämänsä tärkeimpien ihmisten seurasta ja yhteisestä elämän kokemuksesta.
Lapsen saaminen tekee ihmisestä aikuisen. Silloin ihminen ottaa vastuuta jostain toisesta eikä voi vain ajatella itseään.
Ihmiset eivät osaa ajatella mitä tekisivät ilman lapsiaan, koska lapset kuuluvat elämään ja lasten hankkiminen on elämää.
Syntyvyysfanaatikko saapui ketjuun. Huoh. 🤮
Kyllä se olisi pahinta mitä mulle voisi tapahtua, jos oma lapsi tai lapsenlapsi kuolisi, elämällä ei olisi enää mitään tarkoitusta eikä väliä.
Ap on selvästi lapseton, eihän sellainen voi ymmärtää mitä tolla tarkoitetaan. Eihän lapseton voisi koskaan kpkea selkaista surua, kun eivät ole kokeneet sellaista rakkauttakaan ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Pitää olla vastapaino ap:n itsekkäälle elämänasenteelle. Ap yrittää vähätellä lasten merkitystä ihmisten elämässä.
Lasten saamista ei korvaa mikään asia maailmassa. Vanhemman ja lapsen suhdetta ei voi tuntea ilman omaa lasta.
Eiköhän tuo tarkoita vain laitostumista. Kun elää lapsiperhe-elämää, niin on vaikea kuvitella, mitä tekisi ilman lapsia. Kun elää lapsetonta elämää, on vaikea kuvitella, millaista elämän olisi oasten kanssa. Käytännössä kaikkeen kuitenkin tottuu.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se olisi pahinta mitä mulle voisi tapahtua, jos oma lapsi tai lapsenlapsi kuolisi, elämällä ei olisi enää mitään tarkoitusta eikä väliä.
Ap on selvästi lapseton, eihän sellainen voi ymmärtää mitä tolla tarkoitetaan. Eihän lapseton voisi koskaan kpkea selkaista surua, kun eivät ole kokeneet sellaista rakkauttakaan ikinä.
Tämä osuu naulan kantaan. Lapsettomuus ei ole edes elämää, koska siitä puuttuu tärkein onnen tunne ja rakkaus.
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomuus on luonnotonta ja merkki epäkypsyydestä. Synnyttäminen vähentää syöpiä naisilla. Tämä jo osoittaa, että lapsettomuus on luonnotonta.
Oman lapsen hankkiminen on suuri ja paljon tärkeämpi asia kuin nykynaiset ymmärtävät. Katumus lapsen puutteesta tulee 100% varmasti yksinolemisen tuska iskiessä viimeistään vanhana. Siinä on kyseessä elämän tärkeimmän ihmissuhteen kokemisesta, olemalla vanhempi omalle lapselleen. Se on rakkautta ilman ehtoja ja yhteisen elämän kokemusta.
Omassa lapsessa on parasta se pyyteetön rakkaus lapseen. Oman lapsen elämää haluaa auttaa ja kokea yhdessä. Suhde lapseen on usein koko elämän mittainen eikä sitä korvaa suhde koiraan tai poikaystävään.
Hulluja on ne ihmiset jotka jättävät kokematta tärkeimmän ihmissuhteen elämässään ja kärsivät yksinolosta lapsivihan takia.
Mummoiässä koiran ulkoiluttaminen sateella ja viinin lipittely voi tuntua tyhjältä kun mui
En jaksa uskoa, että rakkaus lapseen on pyyteetöntä. Jos lapsi on vaikka psykopaatti, tai varastaa ja on ilkeä tms, tai on hyväksikäyttäjä, tai paatumaton narkkari, tms. niin luulen, että minulla rakkaus loppuisi.
Näin voi tapahtua, koska teinin käytökseen vaikuttaa lapsuudenkoti vain 40 prosenttia ja aikuisen käytökseen vain 20 %.
Vierailija kirjoitti:
Lapseton synnytysfoobikko ei puhu aiheesta.
😑