Presindentin puhe itkettää
Kylläpäs se puhui kauniisti toisten mielipiteiden kunnioittamisesta ja nuorten turvattomuudesta.
Kommentit (80)
Putte piti aidosti liikuttavan uudenvuodenpuheen.
Puppu-Saulin nimipäivät tänään vietettiin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta taloudellisesta tasa-arvosta ei varmaan puhu mitään.
Kaikkien ei tarvitse saada samaa. Emme me tasaa seksin, ystävien tai parisuhteiden määrääkään.
Empä ole aiemmin tullut miettineeksi asiaa tältä kannalta. Olen köyhä spurgu ja nain joka päivä niin että tyrät rytkyy.
Väkevä puhe kansakuntamme isältä. Kiitos Sauli, kansa rakastaa Sinua!
Pelottaa jo Niinistön jälkeinen aika ja Suomen seuraava presidentti. Sipilä, Stubb, Väyrynen,... :O
Vierailija kirjoitti:
Toivotan Niinistön siunausta koko AV-palstalle!
AV:n siunausta Salelle.
Vierailija kirjoitti:
Pelottaa jo Niinistön jälkeinen aika ja Suomen seuraava presidentti. Sipilä, Stubb, Väyrynen,... :O
Miksi? Eihän presidentillä ole muuta valtaa kuin kirjoitella ruokakaupoille jotain lupalappuja, että saavat pitää keskikaljaa A-oluiden hyllyssä...
Vierailija kirjoitti:
Kylläpäs se puhui kauniisti toisten mielipiteiden kunnioittamisesta ja nuorten turvattomuudesta.
Mua "itkettää" ettei tuominnut oman (entisen) puolueensa huijareita jotka nostavat valtiolta rahaa ja samaan aikaan pääomatuloja. Puhun siis ex-kansanedustajien sopeuttamis"eläkkeestä"
Vierailija kirjoitti:
Presidentti joka toivottaa jumalan siunausta ei puhu minulle vaan pelkästään uskiksille.
Niinistön olisi kai sitten av:n kriitikkojen mielestä täytynyt pitää voimakkaasti kristinuskon harjoittamista vastaan hyökkäävä puhe ja radikaalisti mitätöidä koko uskonnonvapaus Suomessa, että av:llä oltaisiin täällä tyytyväisiä, vai ?
Olisiko Niinistön sitten pitänyt tämän arvostelijan toivoa 'helvetinmoista aikaa ja perkeleen kirousta koko maalle ja sen kansalle', vai mitä sitten olisi pitänyt toivottaa, vai eikö olisi saanut toivottaa mitään , vai mistä tässä sitten haluttaisiin kuulla toivotuksia kansalle ?
Eihän itse asiassa koko tuon uudenvuoden puheen kuuntelu ole kenellekään, täällä koko valtakunnassa, mikään pakollinen velvollisuus.
Eli ei sitä ole kenenkään pakko seurata ,ellei halua.
Yhtään presidentin puhetta koko itsenäisen Suomen historian aikana ei olla kuultu, mikä ei oli päättynyt Jumalan siunauksen toivottamiseen kansalle.
Se siis ikäänkuin kuuluu asiaan ja on väistämätön velvollisuus kenelle tahansa ns. istuvalle ( eli siis sillä hetkellä virkaa tekevälle tasavallan presidentille)
Muuten vielä enemmän se Jumalan hokeminen niissä Britannian ja Yhdysvaltain valtaseremonioissa toistuu , kuin meillä täällä Suomessa.
Suomessa ei itse asiassa enempää kuin jonain, juuri esim. tällaisena, presidentin uudenvuoden puheen päätöstoivotuksena.
Hyvin pientä se Suomessa on siis, lopultakin mitä täällä uskontoa korostetaan.
Niinistön syytä se ei kuitenkaan ole millään tavalla.
Hänen paikallaan ei siinä asiassa kukaan voisi menetellä toisin.
Toivotus kansalle on siis sovitusti ja joka tapauksessa juuri se, minkä hän lausuikin, eikä muuta olla voisikaan.
Mikäs se presindentti on, jonka puhe itkettää?
Vierailija kirjoitti:
Mikäs se presindentti on, jonka puhe itkettää?
Kannustaminen ei ole Kokoomuksessa muotia.
Liikuttava puhe, kiitos presindentti!
Vierailija kirjoitti:
Ja jumalan siunausta S*****n leikkaamalle Suomen kansalle.
Saa-ta-nan vai Sipilän?
"Halu väärinymmärtää usein ylittää yrityksen ymmärtää."
Puhuu kuin av:n vihahuutelijoille.
Sauli on koko kansan presidentti! Tuota katsoessa tuli niin isänmaallinen olo että oli pakkoa laskea vähän maitia.