Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä säilytätte lakanoita?

Vierailija
01.01.2018 |

Minä ja kaksi lasta asumme asunnossa, jossa on kaksi vaatekaappia ja pieni vaatehuone. Vaatekaapit ovat lapsien vaatteille ja minun vaatteeni ovat tuolla vaatehuoneessa, missä on myös ulkovaatteita ja lakanat, pyyhkeet, verhot jne. Vaatehuone on tosi ahdas ja sotkuinen ja meillä on ollut esim lakanoita ja pyyhkeitäkin vain kahdet jokaiselle. Nyt joululahjaksi tuli lisää pussilakanoita ja pyyhkeitä, joten nyt en oikeasti tiedä, miten tämän asian järjestän. Mihinkään erilliseen lipastoon tai kaappiin ei ole oikein tilaa. Olen miettinyt sellaisia sängynaluslaatikoita, mutta mahtuuko niihin mitään ja onko niitä hankala käyttää (esim onko imurointi hankalaa, mahtuuko niihin oikein mitään ja onko ne vaikea pitää järjestyksessä)? Vai onko muita ehdotuksia?

Kommentit (112)

Vierailija
1/112 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on neljä kaappia joka makuuhuoneessa, joten ei ongelmaa. Mutta sinulle ehdotan seinille hyllyjä niin ylös, etteivät haittaa huoneen muuta käyttöä, ja sinne siistejä säilytyslaatikoita. 

Vierailija
2/112 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on sotkuinen vaatehuone, niin siivoat sen ja samalla karsit turhaa tavaraa. Varmasti mahtuu lahjalakanat sen jälkeen si ne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/112 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on neljä kaappia joka makuuhuoneessa, joten ei ongelmaa. Mutta sinulle ehdotan seinille hyllyjä niin ylös, etteivät haittaa huoneen muuta käyttöä, ja sinne siistejä säilytyslaatikoita. 

Kiitos! Tämä kuulostaa hyvältä. Tuossa pitää vain miettiä, millaiset hyllyt saan tuohon seinään kiinnitettyä ja miten isoja laatikkoja pitäisi olla. Vuokrakämppä ja tuo betoniseinä vähän arveluttaa. 

ap

Vierailija
4/112 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos! Tämä kuulostaa hyvältä. Tuossa pitää vain miettiä, millaiset hyllyt saan tuohon seinään kiinnitettyä ja miten isoja laatikkoja pitäisi olla. Vuokrakämppä ja tuo betoniseinä vähän arveluttaa. 

ap

Muista selvittää vuokranantajalta saako seinään tehdä reikiä.

Vierailija
5/112 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä häkkivarastoa?

Vie sinne ja ota käyttöön vasta, kun edelliset lakanat menevät rikki. Jos olette tähän asti pärjänneet pienellä määrällä lakanoita miksi lisätä niitä kaappiin nytkään ihan vain siksi, että joku on päättänyt antaa teilke niitä lahjaksi. Eli varastoon odottamaan.

Ja silti, siivoa se vaatehuone.

Vierailija
6/112 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että sinulla on liikaa turhaa tavaraa.

Vierailija
7/112 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on sotkuinen vaatehuone, niin siivoat sen ja samalla karsit turhaa tavaraa. Varmasti mahtuu lahjalakanat sen jälkeen si ne.

Tämän olen tehnyt jo ennen joulua. Sotkulla tarkoitan sitä, että esimerkiksi lakanapinot ovat niin korkeita että kaatuvat ja että henkarit ovat niin tiuhaan, että kun jotain sieltä yrität ottaa, niin pari muutakin putoaa tai jää jotenkin vinoon. 

ap

Vierailija
8/112 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän olen tehnyt jo ennen joulua. Sotkulla tarkoitan sitä, että esimerkiksi lakanapinot ovat niin korkeita että kaatuvat ja että henkarit ovat niin tiuhaan, että kun jotain sieltä yrität ottaa, niin pari muutakin putoaa tai jää jotenkin vinoon. 

ap

Kenen lakanoita sitten säilytät kaapissasi, kun kerran teillä on käytössä vain kahdet jokaiselle?

Vierailija
9/112 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen saanut omaksikin yllätyksekseni ihmeitä aikaan laittamalla ensin kaikki turhat rojut kiertoon ja viettämällä sitten yhden illan rullamitan ja läppärin kanssa metsästäen oikean kokoisia säilytyslaatikoita. Esim. Clas Ohlsonilla on aika hyvä ja edullinen valikoima. Koreihin tavarat on helpompi järjestää tilaa säästävästi ja niin, että kaikelle on oma, looginen paikkansa. Voi sitä ilon ja riemun määrää, kun sai esim. siivouskaapin muuton jäljiltä siihen kuosiin, ettei tarvitse enää hakemalla hakea sieltä mitään ja kaikki on helposti saatavilla :)

Tsemppiä urakkaan!

Vierailija
10/112 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sängynaluslaatikot on ihan näppäriä. Tai sängynpäätypenkki, josssa sisällä säilytystilaa.

Vierailija
11/112 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin sinne väkisin jonnekin vielä uuden lattialla seisovan korkean kaapin, mutta niin laadukkaan, että se on siirtokelpoinen seuraavaan asuntoon. Se voisi olla vaikka kaksioisainen.

Esim antiikkiliikkeistä voi löytyä hyvä. Semmoinen voisi sijaita vaikka olohuoneessa, kun on niin kaunis. Toinen mahdollisuus, että ostat niin halvan lastulevyisen, että sen voi heittää pois. Tämä sitten, jos aiot asua siinä pidempään. (se kun oli vuokra-asunto)

Vierailija
12/112 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä että sinulla on liikaa turhaa tavaraa.

Ihanko totta? Onko tosiaan liikaa, jos kolmen ihmisen vaatteet eivät mahdu kahteen pieneen vaatekaappiin ja vaatehuoneeseen? Siis vaatehuoneessa on ihan kaikki minun vaatteeni, koko perheen kengät, kesäulkovaatteet, lakanat, pyyhkeet, varapeitto ja pari tyynyä, luistimet, sukset, monot, juhlavaatteet, matkalaukut. Ja esim kuten sanoin, niitä lakanoita ja pyyhkeitä ei ole kuin kaikille kahdet. Ja vaatehuone on noin kolmen neliömetrin kokoinen. 

Vierailija
13/112 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, ei tarvitse kuin 2kpl ihmistä kohti, kyllä mahtuu kaappiin. Heitä risat pois.

Vierailija
14/112 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokra-asuntoon et voi kiinnittää mitään hyllyjä seiniin tietenkään. (ellet saa lupaa tietty, mutta itse en antaisi lupaa, kun siitä jää niin merkittävät jäljet)

Vierailija
15/112 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sulla ole kellarikomeroa, missä niitä "romuja" säilytetään pois tieltä ja mielestä.

Vierailija
16/112 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sängyssä. Aamulla koneeseen ja illalla ovat kuivat.

Vierailija
17/112 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Kenen lakanoita sitten säilytät kaapissasi, kun kerran teillä on käytössä vain kahdet jokaiselle?

Koetapas laittaa kolme lakanaa, kolme pussilakanaa ja kuusi tyynynliinaa päällekäin sellaiselle a4-kokoiselle tilalle. 

ap

Vierailija
18/112 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laittaisin ne kengät sängynaluslaatikoihin mieluummin kuin lakanat. Ja olen siis laittanutkin omani. Imurointi onnistuu kun niitä laatikoita siirtää, osta rullalliset.

Vierailija
19/112 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sulla ole kellarikomeroa, missä niitä "romuja" säilytetään pois tieltä ja mielestä.

No en nyt sanoisi omia vaatteitani ja lakanoita romuiksi ja niitä nyt kuitenkin käytetään jatkuvasti. Jos jotain veisin kellarikomeroon, se tarkoittaa sitä, että voisin saman tien heittää ne pois. 

ap

Vierailija
20/112 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatehuoneen hyllyllä, liiat pyyhkeet ylimmäisellä.

Sängyn alle en laittaisi mitään.

Raivasin aika paljon tavaraa pois, ahtaus hermostuttaa.

Periaatteessa lakanat pitäisi olla samassa huoneessa kuin sänky.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi