Missä säilytätte lakanoita?
Minä ja kaksi lasta asumme asunnossa, jossa on kaksi vaatekaappia ja pieni vaatehuone. Vaatekaapit ovat lapsien vaatteille ja minun vaatteeni ovat tuolla vaatehuoneessa, missä on myös ulkovaatteita ja lakanat, pyyhkeet, verhot jne. Vaatehuone on tosi ahdas ja sotkuinen ja meillä on ollut esim lakanoita ja pyyhkeitäkin vain kahdet jokaiselle. Nyt joululahjaksi tuli lisää pussilakanoita ja pyyhkeitä, joten nyt en oikeasti tiedä, miten tämän asian järjestän. Mihinkään erilliseen lipastoon tai kaappiin ei ole oikein tilaa. Olen miettinyt sellaisia sängynaluslaatikoita, mutta mahtuuko niihin mitään ja onko niitä hankala käyttää (esim onko imurointi hankalaa, mahtuuko niihin oikein mitään ja onko ne vaikea pitää järjestyksessä)? Vai onko muita ehdotuksia?
Kommentit (112)
Vierailija kirjoitti:
Urheiluvälineetkin vaatehuoneessa? Ja kausivaatteet? Ei kai sentään polkupyörä? Eikö teillä todellakaan ole kellarissa tai vintillä säilytystilaa? Vai eikö sinne voi / uskalla viedä mitään varkaiden pelossa?
Onko ne lasten vaatekomerot niin täyteen pakattu, ettei edes yhtä hyllyä löytyisi, jolle voisi pinota ne muutamat lakanat ja pyyhkeet? Jos ei muuten, niin jokaisen komeroon ne omat kappaleet.
Sängynaluslaatikot ovat ihan hyvä ratkaisu, jos aluksen korkeus riittää, että laatikko sinne mahtuu. Ota tarkka mitta, ennen kuin lähdet ostoksille. Niihin laatikoihin voisi sitten siirtää vaatehuoneesta sellaiset tavarat, joita ei juuri nyt käytetä, siis ylimääräinen peitto ja tyynyt, osa pieneen tilaan menevistä kausivaatteista ja kesäkengät (pussitettuina). Jokaiselle omat kamat oman sängyn alle. Ja huom! kannelliset laatikot, että tavarat eivät kerää pölyä. Ja vain puhdasta tavaraa sinne, ei puolipitoisia, tai kohta kaikki on tunkkaisia.
Kiitos! Tässä oli paljon hyviä vinkkejä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Pieni juttu, mutta kai nyt täytät matkalaukut esim. juurikin niillä varapeitoilla kun kummatkaan eivät ole käytössä?
Juu. Suurimman matkalaukun sisällä on pari pienempää matkakassia.
ap
Osta muovisia, kannellisia säilytyslaatikoita ja pakkaa kausivaatteet ja kengät niihin ja vie häkkuvarastoon. Laatikoita on helppo pinota päällekkäin ja tavarat säilyy pölyltä suojassa. Jos varastossa on vaatetanko niin takkeihin yms. pukupussi päälle ja varastoon säilytykseen. Valitat että sulla ei ole asunnossa tilaa samaan aikaan kun käytettävissäsi olisi todennäköisesti monta kuutiota käyttökelpoista varastotilaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on neljä kaappia joka makuuhuoneessa, joten ei ongelmaa. Mutta sinulle ehdotan seinille hyllyjä niin ylös, etteivät haittaa huoneen muuta käyttöä, ja sinne siistejä säilytyslaatikoita.
Kiitos! Tämä kuulostaa hyvältä. Tuossa pitää vain miettiä, millaiset hyllyt saan tuohon seinään kiinnitettyä ja miten isoja laatikkoja pitäisi olla. Vuokrakämppä ja tuo betoniseinä vähän arveluttaa.
ap
Vuokra-asunnon seiniin ei saa tehdä reikiä ilman asunnon omistajan lupaa.
Mä olen yksityinen vuokranantaja ja pidettäisiin takuuvuokrasta seinänpaikkauskulut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä että sinulla on liikaa turhaa tavaraa.
Ihanko totta? Onko tosiaan liikaa, jos kolmen ihmisen vaatteet eivät mahdu kahteen pieneen vaatekaappiin ja vaatehuoneeseen? Siis vaatehuoneessa on ihan kaikki minun vaatteeni, koko perheen kengät, kesäulkovaatteet, lakanat, pyyhkeet, varapeitto ja pari tyynyä, luistimet, sukset, monot, juhlavaatteet, matkalaukut. Ja esim kuten sanoin, niitä lakanoita ja pyyhkeitä ei ole kuin kaikille kahdet. Ja vaatehuone on noin kolmen neliömetrin kokoinen.
On se liikaa. Meitä on neljä. Lakanat on yhdessä yläkaapissa kodinhoitohuoneessa, pyyhkeet toisessa. Jokaisella on yksi vaatekaappi missä on vaatteet. Eteisen kaapissa on kaikkien ulkovaatteet ja kengät.
Miksi matkalaukut, sukset yms.eivät ole häkkikomerossa?
Sun ongelma on liika tavara ja epäjärjestys.
Siis tuossa kysyin sitä, että pitäisikö näistä tavaroista hankkiutua kokonaan eroon, en sitä, mitä juuri siinä yhdessä komerossa saa säilyttää. Minähän nimenomaan tein aloituksen, koska itsekin tiedän, että siinä komerossa on liikaa tavaraa, mutta kaiken kaikkiaan minulla ei mielestäni ole liikaa tavaraa, että jotain pitäisi heittää pois.
Hassuksi saivarteluksi nyt meni tämäkin.
ap
No miksi ne sukset yms ovat siellä ahtaassa vaatekomerossa jos on häkkivarastokin?
Et näköjään vieläkään ymmärtänyt pointtiani. Tuossa joku sanoi, että minulla on liikaa turhaa tavaraa. Vastasin siihen, että mielestäni sukset ja matkalaukut eivät ole kokonaan turhia tavaroita, vaikka toki myönnän sen, että niitä voisi säilyttää myös siellä häkkivarastossa. Jos en olisi samaa mieltä siitä, että siellä komerossa on liikaa tavaraa, en varmaan olisi myöskään tehnyt tätä aloitusta. Ihmettelin vain tuota kommenttia, jossa sanottiin, että minulla ylipäätään on nurkat pullollaan turhaa roinaa, joka pitäisi heittää kokonaan pois (ei siis häkkivarastoon).
Kyllä, voin ihan hyvin viedä tavaraa sinne häkkivarastoon, jos en muuta keksi. Mutta silti haluan kuulla erilaisia säilytysideoita. En ymmärrä, miksi minusta nyt tehdään tässä jotenkin hankalaa tapausta, kun vain kyselin, mitä voisin tehdä ja millaisia ratkaisuja on olemassa. En ole torjunut yhtäkään ideaa, vaan olen vastannut vain esitettyihin kysymyksiin ja väitteisiin.
ap
Tervetuloa aihe vapaalle. Älä välitä noista jankkaajista, ne saa kiksinsä mollaamalla aloitusten tekijöitä oli aihe ihan mikä tahansa. Hakevat konfliktia, joten ei kannata vastata tai huomioida. Todellinen säilytystilaongelma ei ratkea siten että heitetään tavarat mäkeen, vaikka se muodikasta onkin. Toki jos kokee että kaapit on täynnä tavaraa jota ei tarvi, on tilanne eri. Mutta ap:n (ja monen muun lapsiperheen) tilanne ei ole se. Tarpeettomasta on luovuttu jo aikapäiviä sitten, koska säilytystilaa on vähän. Olet ap saanut jo hyviäkin vinkkejä, sängynaluslaatikot on käytössä ihan ok, samoin säilytystilaa sisältävät huonekalut. Lisäksi suosisin koreja siellä vaatehuoneessakin. Esim lakanat rullalle ja pystyasentoon koriin, niin eivät kaatuile ja on helppo ottaa, ei tarvitse pinon alinta kiskoa.
Säilytystilan määrä kuulostaa kyllä ihan normaalilta. Tavaraa ilmeisesti vaan on paljon. Kiinnittäisin huomion siihen, että lahjojen säilytys ei ole pakollista. Jos koet että teillä on jo tarpeeksi petivaatteita, laita lahjaksi tulleet suoraan kiertoon. Tai sitten hävität vanhoista kuluneimmat. Hankalaksi menee nimittäin elämä, jos antaa muiden ihmisten (lahjojen muodossa) päättää teidän kotinne esineiden määrän.
Vierailija kirjoitti:
Osta muovisia, kannellisia säilytyslaatikoita ja pakkaa kausivaatteet ja kengät niihin ja vie häkkuvarastoon. Laatikoita on helppo pinota päällekkäin ja tavarat säilyy pölyltä suojassa. Jos varastossa on vaatetanko niin takkeihin yms. pukupussi päälle ja varastoon säilytykseen. Valitat että sulla ei ole asunnossa tilaa samaan aikaan kun käytettävissäsi olisi todennäköisesti monta kuutiota käyttökelpoista varastotilaa.
En nyt mielestäni valittanut, vaan kysyin ihan vain erilaisia vinkkejä. Mutta ilmeisesti tämä nyt monen mielestä oli valittamista.
Mutta edelleen vaikka veisin ne urheiluvälineet, matkalaukut, kesävaatteet ja kengät sinne varastoon, minulla ei ole siellä komerossa säilytystasoa yhtään enempää niille lakanoille. Niihinkin tarvitsen siis jotain laatikoita tai hyllyköitä tms. Ei ihan lattialle voi kuitenkaan laskea. Vai onko muita vaihtoehtoja?
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanko totta? Onko tosiaan liikaa, jos kolmen ihmisen vaatteet eivät mahdu kahteen pieneen vaatekaappiin ja vaatehuoneeseen? Siis vaatehuoneessa on ihan kaikki minun vaatteeni, koko perheen kengät, kesäulkovaatteet, lakanat, pyyhkeet, varapeitto ja pari tyynyä, luistimet, sukset, monot, juhlavaatteet, matkalaukut. Ja esim kuten sanoin, niitä lakanoita ja pyyhkeitä ei ole kuin kaikille kahdet. Ja vaatehuone on noin kolmen neliömetrin kokoinen.
On se liikaa. Meitä on neljä. Lakanat on yhdessä yläkaapissa kodinhoitohuoneessa, pyyhkeet toisessa. Jokaisella on yksi vaatekaappi missä on vaatteet. Eteisen kaapissa on kaikkien ulkovaatteet ja kengät.
Siis tuossa kysyin sitä, että pitäisikö näistä tavaroista hankkiutua kokonaan eroon, en sitä, mitä juuri siinä yhdessä komerossa saa säilyttää. Minähän nimenomaan tein aloituksen, koska itsekin tiedän, että siinä komerossa on liikaa tavaraa, mutta kaiken kaikkiaan minulla ei mielestäni ole liikaa tavaraa, että jotain pitäisi heittää pois.
ap
No miksi ne sukset yms ovat siellä ahtaassa vaatekomerossa jos on häkkivarastokin?
Et näköjään vieläkään ymmärtänyt pointtiani. Tuossa joku sanoi, että minulla on liikaa turhaa tavaraa. Vastasin siihen, että mielestäni sukset ja matkalaukut eivät ole kokonaan turhia tavaroita, vaikka toki myönnän sen, että niitä voisi säilyttää myös siellä häkkivarastossa. Jos en olisi samaa mieltä siitä, että siellä komerossa on liikaa tavaraa, en varmaan olisi myöskään tehnyt tätä aloitusta. Ihmettelin vain tuota kommenttia, jossa sanottiin, että minulla ylipäätään on nurkat pullollaan turhaa roinaa, joka pitäisi heittää kokonaan pois (ei siis häkkivarastoon).
Kyllä, voin ihan hyvin viedä tavaraa sinne häkkivarastoon, jos en muuta keksi. Mutta silti haluan kuulla erilaisia säilytysideoita. En ymmärrä, miksi minusta nyt tehdään tässä jotenkin hankalaa tapausta, kun vain kyselin, mitä voisin tehdä ja millaisia ratkaisuja on olemassa. En ole torjunut yhtäkään ideaa, vaan olen vastannut vain esitettyihin kysymyksiin ja väitteisiin.
ap
Tervetuloa aihe vapaalle. Älä välitä noista jankkaajista, ne saa kiksinsä mollaamalla aloitusten tekijöitä oli aihe ihan mikä tahansa. Hakevat konfliktia, joten ei kannata vastata tai huomioida. Todellinen säilytystilaongelma ei ratkea siten että heitetään tavarat mäkeen, vaikka se muodikasta onkin. Toki jos kokee että kaapit on täynnä tavaraa jota ei tarvi, on tilanne eri. Mutta ap:n (ja monen muun lapsiperheen) tilanne ei ole se. Tarpeettomasta on luovuttu jo aikapäiviä sitten, koska säilytystilaa on vähän. Olet ap saanut jo hyviäkin vinkkejä, sängynaluslaatikot on käytössä ihan ok, samoin säilytystilaa sisältävät huonekalut. Lisäksi suosisin koreja siellä vaatehuoneessakin. Esim lakanat rullalle ja pystyasentoon koriin, niin eivät kaatuile ja on helppo ottaa, ei tarvitse pinon alinta kiskoa.
Kiitos! Juuri tällaisia vinkkejä kaipasin.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on sotkuinen vaatehuone, niin siivoat sen ja samalla karsit turhaa tavaraa. Varmasti mahtuu lahjalakanat sen jälkeen si ne.
Tämän olen tehnyt jo ennen joulua. Sotkulla tarkoitan sitä, että esimerkiksi lakanapinot ovat niin korkeita että kaatuvat ja että henkarit ovat niin tiuhaan, että kun jotain sieltä yrität ottaa, niin pari muutakin putoaa tai jää jotenkin vinoon.
ap
Henkarit kannattaa laittaa tankoon niin, että ne pujotetaan sieltä seinänpuolelta. Silloin eivät kolise alas niin helposti ahtaastakaan komerosta, kun ottaa välistä yhden vaatteen pois.
Ne sängynaluslaatikot ovat ihan hyviä vuodevaatteiden tai vaikka pyyhkeiden säilytykseen. Mittaa tarkkaan minkä kokoisia laatikoita mahtuu. Niissä on pyörät, ja on helppo nykäistä laatikko imuroinnin tieltä pois. (meillä on mökillä lakanat yms niissä).
Nykyisin on muuallakin kuin Ikeassa sänkyjä, joihin on rakennettu laatikot, jos uuden sängyn osto on ajankohtainen.
Lisää tilaa voisi saada myös laittamalla sänkyihin korkeammat jalat, silloin sinne mahtuu enemmänkin säilytettävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt mielestäni valittanut, vaan kysyin ihan vain erilaisia vinkkejä. Mutta ilmeisesti tämä nyt monen mielestä oli valittamista.
Mutta edelleen vaikka veisin ne urheiluvälineet, matkalaukut, kesävaatteet ja kengät sinne varastoon, minulla ei ole siellä komerossa säilytystasoa yhtään enempää niille lakanoille. Niihinkin tarvitsen siis jotain laatikoita tai hyllyköitä tms. Ei ihan lattialle voi kuitenkaan laskea. Vai onko muita vaihtoehtoja?
ap
Lakanat voi laittaa henkariin roikkumaan. Yksi setti omaan henkariin.
Taittelet lakanat konmarin oppien mukaisesti pakkaus/kenkä/tms laatikoihin ja pinoat nämä vaatehuoneen lattialle.
Minä kyllä epäilen, että sinulla on liikaa tavaraa. Jos taloudessa on 1 aikuinen ja 2 lasta niin esim. montako matkalaukkua te tarvitsette? 1 iso matkalaukku on riittävä ja periaatteessa lentolaukkukin tai reppu riittää. Jos teillä on esim 3 isoa matkalaukkua niin se on liikaa.
Kuinka paljon sinulla on kenkiä? Oletko laskenut, montako paria ehdit kuukaudessa käyttää? Montako käyttöpäivää per vuosi niille tulee? Montako t-paitaa?
Paljonko lapsilla on vaatteita? Pärjäisikö vähemmällä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
ap
Miksi nyt takerrut tuohon yhteen kommenttiin. Mene siirtämään ne urheiluvälineet ja matkalaukut sieltä vaatekomerosta häkkivarastoon ja katso kuinka paljon tilaa vapautuu. Mieti sitten tarvitseeko ostaa lisää säilytyskalusteita. Eikö ole fiksumpaa hyödyntää ensin olemassa oleva säilytstila järkevästi, ennen kuin käyttää rahaa joihinkin laatikoihin jotka fiksulla järjestelyllä voivatkin olla turhia.
Niin, olisihan tuo varmaankin fiksua. Mutta silti olisin halunnut kuulla niitä erilaisia ratkaisuja ja vinkkejä, voisiko asian tehdä jollain muulla tavalla, mitä en ole tullut ajatelleeksi. Esim tuo oli hyvä vinkki, kun joku oli laittanut kengät sinne sängyn alle, että tulee lakanoille tilaa. Ja ihan siihenkin olisin toivonut kommentteja, onko ylipäätään hankalaa säilyttää lakanoita laatikossa (siellä komerossakin). Mutta tämä keskustelu nyt keskittyi vai siihen, mistä minun pitää hankkiutua eroon ja miten tyhmää on säilyttää matkalaukkua komerossa.
ap
No huomattavasti helpompaa ja järkevämpää on eliminoida turhat ylimääräiset tavarat kuin kehitellä erilaisia säilytystapoja turhille ja ylimääräisille tavaroille..
Noin periaatteesa vaatteet vievät vähemmän tilaa taiteltuna konmarin tyyliin laatikoihin, jotka laitetaan vedettäviin isompiin laatikoihin. Tankoja henkariripustukseen kannattaa laittaa kahteen kerrokseen ellei sinulla ole myös kokopitkiä iltapukuja siellä vaatehuoneessa. Jos taittelu ei kiinnosta, rullaa lakanat tiukoiksi pötköiksi. Ja pinoa ne vaikka keittiön kaappeihin, tai saunaan jos et käytä sitä. Aika moni suomalainen pitää saunaa varastona. Newyorkilaiset säilyttävät kenkiä uunissa, koska kotona ei syödä. Eli missä sinulla on tyhjää tilaa?
Jos komerossa on lattiatilaa, voisiko sinne laittaa jonkin kevyen siirreltävän hyllykön? Esim. Ikeassa on monenlaisia vaihtoehtoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sulla ole kellarikomeroa, missä niitä "romuja" säilytetään pois tieltä ja mielestä.
No en nyt sanoisi omia vaatteitani ja lakanoita romuiksi ja niitä nyt kuitenkin käytetään jatkuvasti. Jos jotain veisin kellarikomeroon, se tarkoittaa sitä, että voisin saman tien heittää ne pois.
ap
Matkalaukut, sukset ym mitä mainitsit voi tosiaan viedä varastoon. Ei kai teillä päivittäin hiihdetä. Ja matkalaukkuun voi laittaa niitä kausikamoja, vaikka kesällä talvikengät.
Vierailija kirjoitti:
Taittelet lakanat konmarin oppien mukaisesti pakkaus/kenkä/tms laatikoihin ja pinoat nämä vaatehuoneen lattialle.
Minä kyllä epäilen, että sinulla on liikaa tavaraa. Jos taloudessa on 1 aikuinen ja 2 lasta niin esim. montako matkalaukkua te tarvitsette? 1 iso matkalaukku on riittävä ja periaatteessa lentolaukkukin tai reppu riittää. Jos teillä on esim 3 isoa matkalaukkua niin se on liikaa.
Kuinka paljon sinulla on kenkiä? Oletko laskenut, montako paria ehdit kuukaudessa käyttää? Montako käyttöpäivää per vuosi niille tulee? Montako t-paitaa?
Tasan yksi sellainen isompi matkalaukku on ja sen sisällä säilytetään sellaisia pienempiä urheilukasseja ja reppuja.
Kenkiä on mielestäni ihan normaali määrä. Itselläni on kolmet talvikengät (ulkoiluun, normikäyttöön ja juhlaan), yhdet tennarit, yhdet ohuet nilkkurit, yhdet lenkkarit, yhdet ballerinat ja yhdet juhlakengät ja yhdet kumisaappaat. Tiedätkö miten paljon tilaa vie esimerkiksi kolmen hengen kumisaappaat? Tällä viikolla olen käyttänyt talvikengistä ihan jokaisia ja niiden lisäksi vielä tennareita, kun olen käynyt vain postilaatikolla.
On se sitten kumma, että vaikka sinulla oikeasti olisi miten vähän säilytystilaa, aina joku tulee sanomaan, että sinulla on liikaa tavara. Vaikka omaisuuden pitäisi mahtua yhteen banaanilaatikkoon, aina tulee joku konmarittaja ja käskee vielä jostain luopumaan.
ap
Ymmärrän ap:ta. Meillä asuu kolmiossa viisihenkinen perhe. Lämmintä häkkivarastoa ei käytettävissä ole, joten olen suosiolla vuokrannut läheltä lämmintä varastotilaa. Siellä ovat kausivaatteet, urheiluvälineet, käyttöä odottavat lastenrattaat ja turvaistuimet ym.
Minäkin äänestäisin häkkivaraston tehokkaampaa käyttöönottoa. Ainakin sukset ja luistimet kesäksi sinne. Lakanoita en veisi. Jos säilyttää yhteistiloissa tekstiilejä, kannattaa teipata kaikki tiukasti umpeen tuholaisten varalta.
Ja vielä pieni huomio: hymy tuli huulille, kun luin tästä ketjusta miten helppoa liinavaatteiden säilyttäminen on esimerkiksi kodinhoitohuoneessa tai vierashuoneessa. Jos minulla olisi kodinhoitohuone tai vierashuone, tuskin kyselisin säilytysneuvojakaan.
Nyt voitte kaikki kertoa, miten minun pitäisi muuttaa perheineni isompaan asuntoon. Kyllä jossakin vaiheessa muutetaankin, mutta nyt nautitaan tämän hyvistä puolista, kun lapset eivät vielä omia huoneita kaipaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuvittelin, että ap haluaisi helpottaa eikä vaikeuttaa elämäänsä. Konmari on varmasti monelle hyvä aate, mutta aika harvaa meistä oikeasti kiinnostaa ryönä niin paljon, että alkaisimme laskea joka popolle käyttöpäiviä per vuosi.
Mitä lastenvaatteisiin tulee, harvoin niitä liikaa on - sopivia ainakaan, kun käyttöikä voi olla hyvinkin lyhyt. Sitten kun aletaan kierrättää sisarukselta toiselle, räjähtää kaman määrä. Mutta ekologisuus ja säästäväisyys ovat arvoja nekin.
T. Se viisihenkinen perhe kolmiossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
ap
Miksi nyt takerrut tuohon yhteen kommenttiin. Mene siirtämään ne urheiluvälineet ja matkalaukut sieltä vaatekomerosta häkkivarastoon ja katso kuinka paljon tilaa vapautuu. Mieti sitten tarvitseeko ostaa lisää säilytyskalusteita. Eikö ole fiksumpaa hyödyntää ensin olemassa oleva säilytstila järkevästi, ennen kuin käyttää rahaa joihinkin laatikoihin jotka fiksulla järjestelyllä voivatkin olla turhia.
Niin, olisihan tuo varmaankin fiksua. Mutta silti olisin halunnut kuulla niitä erilaisia ratkaisuja ja vinkkejä, voisiko asian tehdä jollain muulla tavalla, mitä en ole tullut ajatelleeksi. Esim tuo oli hyvä vinkki, kun joku oli laittanut kengät sinne sängyn alle, että tulee lakanoille tilaa. Ja ihan siihenkin olisin toivonut kommentteja, onko ylipäätään hankalaa säilyttää lakanoita laatikossa (siellä komerossakin). Mutta tämä keskustelu nyt keskittyi vai siihen, mistä minun pitää hankkiutua eroon ja miten tyhmää on säilyttää matkalaukkua komerossa.
ap
No huomattavasti helpompaa ja järkevämpää on eliminoida turhat ylimääräiset tavarat kuin kehitellä erilaisia säilytystapoja turhille ja ylimääräisille tavaroille..
Noin periaatteesa vaatteet vievät vähemmän tilaa taiteltuna konmarin tyyliin laatikoihin, jotka laitetaan vedettäviin isompiin laatikoihin. Tankoja henkariripustukseen kannattaa laittaa kahteen kerrokseen ellei sinulla ole myös kokopitkiä iltapukuja siellä vaatehuoneessa. Jos taittelu ei kiinnosta, rullaa lakanat tiukoiksi pötköiksi. Ja pinoa ne vaikka keittiön kaappeihin, tai saunaan jos et käytä sitä. Aika moni suomalainen pitää saunaa varastona. Newyorkilaiset säilyttävät kenkiä uunissa, koska kotona ei syödä. Eli missä sinulla on tyhjää tilaa?
Tuota juuri tarkoitin, että mielestäni minulla ei ole tuolla komerossa yhtäkään turhaa tavaraa. Toki monta sellaista, jotka voisi säilyttää jossain muualla, mutta käyttöä on kyllä ihan jokaiselle tavaralle.
Eli kerro lisää näistä vedettävistä laatikoista ja konmaritaittelusta. Nuo muut vinkit olivat hyviä. Kiitos niistä.
ap
Opettele pystyynviikkaamaan vaatteesi. Jos komeron hyllytilat eivät ole sellaiset, että pystyt sen suoraan tekemään, osta koreja avuksi, niin kuin täällä on ehdotettu. Taittele lakanat ja pyyhkeet myös litteiksi, jolloin ne vievät vähemmän tilaa.
YouTubesta löytyy paljon videoita, joissa kerrotaan, miten tämä tehdään.
Pieni juttu, mutta kai nyt täytät matkalaukut esim. juurikin niillä varapeitoilla kun kummatkaan eivät ole käytössä?