Exän uusi nainen tuli kylään
Lasteni isä, entinen aviomieheni toi uuden naisen entiseen kotiimme muutama viikko eron jälkeen viettämään viikonloppua lastemme kanssa. Lapsille nainen oli vieras ja saivat kuulla hänestä muutamaa päivää ennen vierailua.
Mitä mieltä olet tästä toiminnasta?
Kommentit (51)
Eivät lapset lasia ole, kun heille jämäkästi selittää että nämä ovat aikuisten juttuja ja että aikuiset kyllä klaaraavat asiansa niin lasten luottamus vanhempien kykyyn huolehtia heistä säilyy. Vaatii tosiaan aikuisilta jämäkkyyttä, lässyttämisestä lapset traumoja saavat.
Meillä oli kersoina vanhempien salarakkaat ja erot ihan selvillä mutta mitäpä niistä, vanhemmat puhuivat asioista niiden oikeilla nimillä, käskivät pitää turpansa kiinni kylillä ja olemaan huolehtimatta isojen ihmisten jutuista. Ei niistä mitään traumoja saatu ja uskallettiin itsekin lähteä aikuisina huonoista suhteista kun oli systeemit ja pykälät tiedossa.
Vanhempien uudet kumppanit eivät olisi voineet vähempää kiinnostaa, joskus piti salaa kysyä uuden kumppanin nimeä kun niitä ei aina muistanut. Opetetuilla käytöstavoilla pystyi luovimaan ketterästi näiden uusien ihmisten kanssa.
Pidetään kärpäset kärpäsinä niin lapsetkaan eivät tee niistä härkäsiä:D.
Olen tosi pahoillani lastesi puolesta ap. Miehesi on k*sipää ja toi oli rumasti tehty :( Olen itsekin eronnut ja kauheinta on kun ex voi tehdä "mitä vaan" lapsia tavatessaan, eikä siihen ole mitään sanomista,,,
Tiedän tapauksen, jossa mies toi uuden yhteiseen kotiin ennen kuin ex oli ennättänyt löytää uuden asunnon. Joo oli iso omakotitalo missä ex-vaimo majaili yläkerrassa ja nyxä alakerrassa, mutta ielestäni aivan sairasta touh118ua.
Ikävä juttu :/ Ex toimi todella typerästi ja hämmentävää varmasti lapsille. Kukaan kypsä, aikuiseksi kasvanut normaali vanhempi ei tee noin. Erittäin ajattelematon, ehkä tahallinenkin teko.
Onkohan tässä asia edes kerrottu Ap:n toimesta ihan tarkalleen oikein?
Vierailija kirjoitti:
Mulla Mies toi kylään uuden naisen vaikka oltiin vielä parisuhteessa. Tökeröä toimintaa. Miten se uus nainenki kehtas tulla sun kotiin noin pian eron jälkeen. Tärkeintä kuitenkin on, että isä haluaa olla lasten elämässä mukana. Tiedän että varmasti tuntuu pahalta ja oli ajattelemattomasti tehty mieheltäsi.
Mulle kävi samalla tavalla. Mies toi uuden naisensa luokseni sopimaan miten asiat hoidetaan jatkossa. Sain samalla tietää, että mieheni oli vienyt poikamme jo muutaman kerran tapaamaan tulevaa äitipuolta.
Ihan täys urpo, hyvä vain kun pääsit eroon miehestö.
Siinä isä ei paljon ajattele lapsen etua ja oikeutta, vaan oma etu ja ilonpito, menee lapsen edelle.
Lapsen iästä riippuen, traumaattinen kokemus eron lisäksi lapselle. Ja isä antaa huonon esimerkin lapsille.
Mistä näitä urpoja oikein sikiää, kun eivät hallitse perus hienotunteisuutta ja käytöstapoja.
Ap, suurin osa tänne kirjoittavista ei ole itse kokenut näitä tilanteita, joten heidän on helppo jeesustella.
Todellakin mies toimi törkeästi, mutta niinhän miehet toimii. Mun mies sanoi et hän haluaa alkaa elämään heti uutta elämää ja arkea, vaikka todellisuudessa meidän yhteiset pienet lapset oireilee todella paljon ja mies vaan porskuttaa laput silmillä eteenpäin. Perheneuvolassakin sanoi, että hän mielestään lapset ei oireile millään ja kaikki on hyvin. Niin paskapuhetta että!
Mies vaan pesee omaatuntoaan tuollaisella ajatusmallilla, "kyllä lapset sopeutuu", ihan sairasta. Kyllähän ne lapset sopeutuvat, kun on pakko. Mutta onko se hyväksi niille, ei todellakaan! Suurin osa miehistä on niin raukkoja ja avuttomia, etteivät ne osaa ajatella kuin itseään. Mutta tosi asiahan on, sä et mahda mitään sille, mitä isän luona tapahtuu, olen itse on kantapään kautta huomannut. Siinä ei auta perheneuvoloiden/sosiaalityöntekijöiden ohjeet/neuvot, siellä tehdään niin kuin tehdään. Sen kun tietäisikin minkälainen miehestä isänä kuoriutui. Sen jos oisin tiennyt, olisi exän kanssa jäänyt lapset tekemättä.
Mutta muista se: sä olet nyt vapaa tuollaisesta luuserista, sä pidä lapsille tasaista ja turvallista arkea, se kantaa vielä hedelmää. Ja kyllä, saat olla vihainen/katkera/surullinen, ei niistä tunteista tarvitse heti päästä eroon. Täällä kaikki toitottaa "elämä omaa elämää", mutta kyllä se on kuule surunsa surtava, ennen kuin sen pystyy tekemään. Käytä siihen aikaa, ei haittaa, sä selviät tästä voittajana.
Pidä huolta lapsista, ja tarjoa heille keskusteluapua, mutta älä missään nimessä mustamaalaa isää heille.
Kokemuksesta puhun, kun olin lapsi, äiti oli kerran pois kotoa (sairaalahoidossa vakavan sairauden vuoksi). Yhtenä aamuna heräsin ja keittiössä oli vieras nainen.
Voin kertoa, että traumat jäi, isä on vieläkin tuon naisen kanssa, eikä voi käsittää miksen halua olla hänen kanssaan missään tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, mä en ymmärrä, millaisten miesten kanssa te niitä lapsia teette... Me mietittiin exän kanssa YHDESSÄ uusien kumppaneiden esittelyä. Sovittiin yhteiset pelisäännöt. Hyvillä mielin. Lopulta esiteltiin uudet kumppanit noin puolitoista vuotta eron jälkeen. Molemmilla siinä vaiheessa siis vakiintuneet uudet suhteet.
Upeasti hoidettu, olette vastuullisia vanhempia.
Niin kerta kaikkisen upeat vanhemmat. Ja tietysti onkin ap: n vika, jos on noin tollo exä. Hohhoijaa..
Itse pitkän harkinnan jälkeen hain eroa. Muutin pois yhteisestä kodistamme ja exä jäi itkemään. Pikatoipuminen kyllä tapahtui, kun muutostani seuraavana viikonloppuna hän esitteli lapsille uuden naisystävän, joka hetikohta muutti kampsut pirttiin. On jo lähtenyt ja lähdöstä pari viikkoa ja oli jo uusi taas kierroksessa..
Kaikista tärkeintä on näissä tilanteissa pystyä olemaan lapsille näyttämättä katkeruutta ja suuttumustaan.
Jos ex, exän toiminta ja uo suututtaa, niin täytyy paasata siitä jollekin aikuiselle, eikä lasten aikana.
Et voi tosiaan vaikuttaa miten siellä exän luona toimitaan, vaikka olet lasten äiti.
Ainoa on, että et mollaa isää ja uutta naista, vaikka kuinka mieli tekisi.
Lapset ovat pahassa raossaa silloin kun huomaavat, että eivät uskalla puhua äidilleen joitain asioita kun huomaavat, että äiti suuttuu tai loukkaantuu.
Ymmärrän tunteesi, mutta nyt on vain näin ja se on pakko hoitaa lasten kannalta luontevasti.
Mulle meinasi käydä juuri noin. Tapailin miestä, joka oli omien sanojen mukaan eronnut ja pyysi viettämään iltaa kotiinsa.
En päässyt eteistä pitemmälle, kun kysyin mieheltä, asuuko täällä muitakin ja vasta siinä vaiheessa mies kertoi kodin olevan hänen ja eks-vaimonsa.
En edes takkia riisunut ja kerroin että tämä on tässä, sillä odotan mieheltä edes alkeellisimpia käytöstapoja. Ja turha ottaa yhteyttä.
Jos mies on täys pöljä, niin ei nainenkaan ole kirkkain tähti, sillä kukaan normaali nainen ei olisi tuota tehnyt. Olen ap. puolestasi pahoillani.
Törppöä, itsekästä ja ajattelematonta. Lapsetkin tarvitsevat aikaa toipua erosta. Lapsellekin voi olla tosi kova paikka nähdä, että isällä/äidilla onkin uusi puoliso äidin/isän tilalla. Tapailla uutta kumppania voi silloin, kun lapset eivät ole paikalla, eli ovat vuoroviikko tms. systeemillä toisen vanhemman luona. Aikaa uuden kumppanin tapaamiseen voisi lapsille antaa useita kuukausia jos ei vuodenkin.
Vierailija kirjoitti:
Eivät lapset lasia ole, kun heille jämäkästi selittää että nämä ovat aikuisten juttuja ja että aikuiset kyllä klaaraavat asiansa niin lasten luottamus vanhempien kykyyn huolehtia heistä säilyy. Vaatii tosiaan aikuisilta jämäkkyyttä, lässyttämisestä lapset traumoja saavat.
Meillä oli kersoina vanhempien salarakkaat ja erot ihan selvillä mutta mitäpä niistä, vanhemmat puhuivat asioista niiden oikeilla nimillä, käskivät pitää turpansa kiinni kylillä ja olemaan huolehtimatta isojen ihmisten jutuista. Ei niistä mitään traumoja saatu ja uskallettiin itsekin lähteä aikuisina huonoista suhteista kun oli systeemit ja pykälät tiedossa.
Vanhempien uudet kumppanit eivät olisi voineet vähempää kiinnostaa, joskus piti salaa kysyä uuden kumppanin nimeä kun niitä ei aina muistanut. Opetetuilla käytöstavoilla pystyi luovimaan ketterästi näiden uusien ihmisten kanssa.
Esimerkki siitä, kun wt:t tekee lapsia ja opettaa heille "käytöstapoja". Sama toimintamalli jatkuu myös seuraavilla sukupolvilla, kun on kotoa saadut opit hallussa ja paremmasta ei tietoa. Kun itse on osa tuota näytelmää, niin ei luonnollisesti kykene näkemään metsää puilta ja toiminnan vahingollisuutta. Pääasiahan on aikuisten halut, suhteet ja seksi. Pennut tulevat prioriteettilistalla jossain loppupäässä.
Vastenmielinen mies. Hyvä, että pääsit hänestä eroon.
Minä tein muinoin niin, että ilmoitin erosta kesäkuun alussa ja elokuussa mieheni muutti pois ja uusi mieheni muutti samalla meille minun ja tyttäreni kotiin. Tyttäreni, tuolloin 6 -vuotias, tuskin oli tajunnut vanhempiensa eroa, eli hänelle tavallaan kävi niin, että iskä muutti pois ja tuntia myöhemmin uusi mies muutti tilalle. Nyt kahdeksan vuotta myöhemmin kaikki on ok ja "uusi" mies on täysin hyväksytty, mutta teksisinkö saman enää uudestaan? En ikinä. Näin jälkikäteen tajuan, miten traumatisoivaa se tyttärellemme varmasti oli.
Vierailija kirjoitti:
Luoja mitä pas*asakkia jo toisessa polvessa.
* kirjoitti:
Lasteni isä, entinen aviomieheni toi uuden naisen entiseen kotiimme muutama viikko eron jälkeen viettämään viikonloppua lastemme kanssa. Lapsille nainen oli vieras ja saivat kuulla hänestä muutamaa päivää ennen vierailua.
Mitä mieltä olet tästä toiminnasta?
Tuollainen on ihan reilua. Olen kuullut lukemattomia tarinoita siitä, miten naiset ovat lapsilta salaa YÖLLÄ tuoneet uuden miehen kotiin ja tuo uusi mies on aamulla haissutkin aika pahalle. Monesti mies on ollut yökylässä vain kerran ja mutsi on myöhemmin toistanut kuvion.
Häpeekö ne naiset kotiaan vai miksi se ukko pitää pilkkopimeessä ja salaa roudata lasten kotiin?
Lasten pitäisi saada toipua henkisesti erosta ja isä lykkää eteen uuden naisensa ja taitaa viestiä lapsille että nyt tämä nainen on tärkeintä hänen elämässään, ei lapset. Aika pas*a isä.
Mulla Mies toi kylään uuden naisen vaikka oltiin vielä parisuhteessa. Tökeröä toimintaa. Miten se uus nainenki kehtas tulla sun kotiin noin pian eron jälkeen. Tärkeintä kuitenkin on, että isä haluaa olla lasten elämässä mukana. Tiedän että varmasti tuntuu pahalta ja oli ajattelemattomasti tehty mieheltäsi.