Mitä otat matkaan kun lähdet viikonlopuksi kartanoosi maalle?
Riittääkö weekend-kassi? Säilytätkö kaupunkiasunnossasi, siellä kattohuoneistossa, esim wellingtoneja, entä barbourtakkisi? Ratsatusasut varmaan kartanossa pidät sekä golfvarusteet? Kumman auton otat kartanon maille Range Roverin vai Jaguarin?
Kommentit (24)
Ainoastaan toyboyn, kaikki muu on valmiina.
Hovimestarin. Hän huolehtii muusta.
En pakkaa itse. Tietenkään.
Mutta kaikki tarvittava on aina ollut mukana.
En ymmärrä kysymystäsi. Kartanossa on kaikki tarpeellinen, autoa en tarvitse, koska autonkuljettaja noutaa kaupunkikodista. Käytännössä mukaan lähtee kännykkä ja tabletti ja nekin lähinnä matkaviihteeksi.
Smokin otan illanistujaisiin. Tupakkitakin myös, illan vaihtuessa yöhön katselen kartanonmaita sikaria poltellen 100 neliön parvekkeelta.
Golfvarusteet tammikuussa? Vaikka lunta ei olisi, niin on aika lailla mautonta harrastaa kesälajeja talvella. Nyt lasketellaan omassa mäessä tai harrastetaan hassunhauskaa perinnelajia nimeltä murtomaahiihto.
Vierailija kirjoitti:
Smokin otan illanistujaisiin. Tupakkitakin myös, illan vaihtuessa yöhön katselen kartanonmaita sikaria poltellen 100 neliön parvekkeelta.
Olet valaissut kaikki 2000 ha vai miten muuten näet maasi pimeässä?
Silkkisen aamutakin ja pyjaman. Merinovillaisen paitani, easy-care kauluspaitani, farkut, talvisemmat ulkoiluhousut, velour-oloasun, puhvelinnahkaisen vyön, kengät, hammasrajan ja tahnan, kamman, palashampoon (toimii myös saippuana ja silkkisten alusvaatteideni pesuaineena), sukkia ja alusvaatteita. Kännykän, laturin pankkikortit, ja käteistä. Barbour takkini jää viileänä kotiin. Otan irrotettavalla vuorella olevan talviratsastustakkini,samettiset nahkapaikkaiset ratsastushousuni, saappaat ja kypärän. Ja villasukat!
Asun kartanossani. Tai kartanolla. Viikonlopuksi kaupunkiin en ota oikeastaan mitään mukaan.
Macalla-viskiä nautin ja Ruinart Champagne Brutia naukkailen, vaimon odotellessa silkkilakanoiden välissä läntisessä siivessä, in the masterbedroom.
Vierailija kirjoitti:
Macalla-viskiä nautin ja Ruinart Champagne Brutia naukkailen, vaimon odotellessa silkkilakanoiden välissä läntisessä siivessä, in the masterbedroom.
Ketä vaimosi odottelee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketä vaimosi odottelee?
Minua tietenkin, vaimolla on päällä ainoastaa Chanel viitosta.
Vierailija kirjoitti:
Asun kartanossani. Tai kartanolla. Viikonlopuksi kaupunkiin en ota oikeastaan mitään mukaan.
Mulla ei ole kaupunkiasuntoa, miksi olisi? Kartano on riittävä.
Hammasharjan perstaskuuni. Sitten hurautan Jaguarilla kartanolle.
En mitään. Kaikki odottaa siellä valmiina.
Ennen lähtöä tekstaan keittäjälle tai hovimestarille, että olen tulossa. Kokki osaa laittaa fasaanipaistin uuniin ja hovimestari lämmittää saunan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketä vaimosi odottelee?
Minua tietenkin, vaimolla on päällä ainoastaa Chanel viitosta.
Jaahas, Chanel vitosta. Taidatte olla ikäihmisiä.
Ei sinne tarvitse mitään mukaan ottaa kun kaikki on valmiina, Rangella toki hurautetaan, "mökkireissuja" varten ja hevosenkuljetusvaunun vetoon se on hankittu.
Kartanolla on jo kaikki tarpeellinen. Kissat kassiin ja safööri vie meidät.
Miksi kukaan lähtisi keskellä talvella maalle?
Olet vissiin lukenut sitä brittiläistä yläluokan lehteä (jonka nimeä en nyt muista), mitä tavallinenkin kanssa kateellisena paheksuu.