Arvatkaa mitä äitini sanoo lapselleen, jos saa kuulla pahoittaneensa lapsensa mielen?
Äitini siis huomaa, että olen allapäin jostain ja kysyy, miksi. Sanon, että no siksi, kun loukkasit minua aiemmin sillä ja sillä. Niin arvatkaa mitä äitini siihen sanoo: älä välitä. Hän suhtautui siis tällä tavalla minuun aina, lapsuuden läpi.
Kommentit (307)
Mullehan ei lapsuudessaan haavoitettu, epäkypsäksi jäänyt äitini tule sanomaan, milloin mulla on oikeus välittää hänen minulle aiheuttamastaan mielipahasta, jopa pelosta, surusta jne.
ap
Vierailija kirjoitti:
Että käy ap:n äitiä sääliksi. Kauhea tytär hänellä.
Niin, kun syyttää äitiään silloin kun on aihetta. Tosi kauhea.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos teidän äitinne, josta välitätte, sanoisi teille, että älä välitä, kun kertoisitte hänen loukanneen teitä, niin veikkaanpa, että tulisitte hulluiksi, mikäli ette saisi äitiänne tajuamaan, miten eksyksissä hän on, jos hän olisi se, joka määrää, miten teidän pitää kaikesta ajatella. Narsistin kanssa kun se on niin.
apSinä olet narsisti.
Krooninen kaikestaloukkaantuja.
Äitisi on täysin tavallinen äiti.
Älä vastaa hänelle. Ruokit vaan häntä.
Vierailija kirjoitti:
Älä kommentoi häntä. Se on hänelle ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos teidän äitinne, josta välitätte, sanoisi teille, että älä välitä, kun kertoisitte hänen loukanneen teitä, niin veikkaanpa, että tulisitte hulluiksi, mikäli ette saisi äitiänne tajuamaan, miten eksyksissä hän on, jos hän olisi se, joka määrää, miten teidän pitää kaikesta ajatella. Narsistin kanssa kun se on niin.
apSinä olet narsisti.
Äitisi on täysin tavallinen äiti.
Älä kommentoi häntä. Hänelle kelpaa mikä vaan ruoka. Sen sijaan ilmianna sinäkin tämä ketju.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apSinä olet narsisti.
Äitisi on täysin tavallinen äiti.Älä kommentoi häntä. Hänelle kelpaa mikä vaan ruoka. Sen sijaan ilmianna sinäkin tämä ketju.
Todellisuutesi kasassa pitäminen on kovaa työtä, eikö olekin?
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no mitäpä tuohon voisi sanoa, ottaen huomioon, että sinä loukkaannut ihan mistä vaan? Äitiäsikin olet monta kertaa syytellyt väärin tekemisestä sinua kohtaan, kun hän ei ole tehnyt mitään ihmeellistä. Oletko koskaan ajatellut miltä äidistäsi tuntuu joutua toistuvasti syytetyn penkille normaalielämään kuuluvista jutuista, joita hän ei sinua loukatakseen ole tehnyt tai sanonut?
Kuten? Anna esimerkki. Kaikissa asioissa, joissa hän on pahoittanut mun mieleni, mulla on ollut sataprosenttinen oikeus pahoittaa mieleni. Se on sitäpaitsi tunne, en minä edes vastaa siitä, mistä minä mieleni pahoitan. Silti loukkaajan kuuluisi lohduttaa.
apNeuvominen porkkanankasvatuksessa - törkeää!
Pistetty leikkimään kylässä olevan lapsen kanssa - sadistista!
Lainattu hepolehdet!!!
Käsketty siivoamaan!!!???
Puolustettu aviomiestä!!Minäminäminäminäminä.
Eilen sen mielestä oli loukkaavaa kun joku palstalainen oli kertonut tehneensä hyvää lihamureketta, johon oli käyttänyt kermaviiliä...
Minusta hyvä ja vastuunsakantava ihminen nimenomaan välittää tunteistaan ja koittaa korjata ne. Useimmiten toisten avustuksella. Ei ole normaalia jättää lapsi selviytymään yksin tunteistaan tai oikeastaan vielä kieltää ne lapselta sanomalla, että älä välitä. Se on sairasta vallankäyttöä, jossa on tarkoitus, että vääryys saa rehottaa, eikä kukaan joudu vastuuseen siitä, että toimi väärin.
ap
Tee nyt jo kaikille palvelus ja katkaise välit äitiisi. Sinä olet onnellisempi, äitisi on onnellisempi ja kaikki me muutkin ollaan onnellisempia.
Pitää laittaa syypäät vastaamaan teoistaan, ja antaa tukea satutetuille.
ap
Vierailija kirjoitti:
Tee nyt jo kaikille palvelus ja katkaise välit äitiisi. Sinä olet onnellisempi, äitisi on onnellisempi ja kaikki me muutkin ollaan onnellisempia.
Ei tässä ole välien katkaisusta puute, että sitten ois asiat hyvin.
ap
Vierailija kirjoitti:
Sinä et ole iloinen. Et ole koskaan ollut. Sinä olet paha
Kyllä minä olen iloinen. Nimenomaan sitä mä olen. Mutta äiti sammutti sen, tukahdutti, sillä i auttanut mua korjaamaan mieltäni, kun oli itse tai joku muu sen pahoittanut.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apSinä olet narsisti.
Äitisi on täysin tavallinen äiti.Älä kommentoi häntä. Hänelle kelpaa mikä vaan ruoka. Sen sijaan ilmianna sinäkin tämä ketju.
ap
Vouuuh, näin lentää narsistilta taas olkiukko.
Mutta mun äidillä ei ollut niin hyvää ja puhdasta mieltä, kuin mulla oli hänen lapsenaan. Sen takia hän ei pystynyt auttamaan mua korjaamaan mun mieltä, koska aloitti (saadessaan minut) itse alempaa. Minä taas kohosin isäni ja mummini avulla iloiseksi, äitiäni välittävämmäksi lapseksi. Joskin lapset syntyessäänkin ovat vanhempiaan puhtaamipa, "parempia" ihmisiä ja viattomampia.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apSinä olet narsisti.
apVouuuh, näin lentää narsistilta taas olkiukko.
Sä et ole oikein todellisuudessa, jos olisit, sulla ei ois mitään ongelmaa pysyä pois näistä ketjuista.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä ole välien katkaisusta puute, että sitten ois asiat hyvin.
ap
No enpä sitten ole törmännyt ihmiseen, joka sitkeämmin pitää kiinni omasta onnettomuudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apSinä olet narsisti.
apVouuuh, näin lentää narsistilta taas olkiukko.
Sä et ole oikein todellisuudessa, jos olisit, sulla ei ois mitään ongelmaa pysyä pois näistä ketjuista.
ap
Viiiuuh, sieltä tuli toinen.
Totta kyllä, näillä sun jaarituksilla ei ole mitään tekoa todellisuuden kanssa. Persoonallisuushäiriöisen maailma.
Vierailija kirjoitti:
Milloin mielestänne saa välittää kivusta, tuskasta, mielen pahoittumisesta, surusta, joita toisten käytös aiheuttaa?
ap
Silloin kun siihen on todellista aihetta ja sinua on loukattu tahallaan loukkaamistarkoituksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no mitäpä tuohon voisi sanoa, ottaen huomioon, että sinä loukkaannut ihan mistä vaan? Äitiäsikin olet monta kertaa syytellyt väärin tekemisestä sinua kohtaan, kun hän ei ole tehnyt mitään ihmeellistä. Oletko koskaan ajatellut miltä äidistäsi tuntuu joutua toistuvasti syytetyn penkille normaalielämään kuuluvista jutuista, joita hän ei sinua loukatakseen ole tehnyt tai sanonut?
Kuten? Anna esimerkki. Kaikissa asioissa, joissa hän on pahoittanut mun mieleni, mulla on ollut sataprosenttinen oikeus pahoittaa mieleni. Se on sitäpaitsi tunne, en minä edes vastaa siitä, mistä minä mieleni pahoitan. Silti loukkaajan kuuluisi lohduttaa.
apNeuvominen porkkanankasvatuksessa - törkeää!
Pistetty leikkimään kylässä olevan lapsen kanssa - sadistista!
Lainattu hepolehdet!!!
Käsketty siivoamaan!!!???
Puolustettu aviomiestä!!Minäminäminäminäminä.
Eilen sen mielestä oli loukkaavaa kun joku palstalainen oli kertonut tehneensä hyvää lihamureketta, johon oli käyttänyt kermaviiliä...
Älä kommentoi häntä. Ruokit vain häntä.