Arvatkaa mitä äitini sanoo lapselleen, jos saa kuulla pahoittaneensa lapsensa mielen?
Äitini siis huomaa, että olen allapäin jostain ja kysyy, miksi. Sanon, että no siksi, kun loukkasit minua aiemmin sillä ja sillä. Niin arvatkaa mitä äitini siihen sanoo: älä välitä. Hän suhtautui siis tällä tavalla minuun aina, lapsuuden läpi.
Kommentit (307)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet vuosikausia loukannut äitiäsi käytökselläsi ja kirjoituksillasi.
Suosittelen, että katsot peiliin ja mietit, että teitä on kaikissa tilanteissa kaksi. SINÄ ja äitisi.
Älä vaivaudu vastaamaan Kivikissaäidille. Ei hän ole täällä keskustellakseen.
Olenpas, nimenomaan.
ap
Vierailija kirjoitti:
Minun äitini teki isoja virheitä kasvattajana, mutta ymmärsin ajat sitten yhden tärkeän asian, joka auttoi minua antamaan äidilleni synninpäästön. Äitini teki kuitenkin parhaansa niillä eväillä, jotka hänellä oli. Niin on varmasti tehnyt aloittajankin äiti ja on kohtuutonta rankaista häntä tekemistään virheistä koko loppuelämänsä.
Älä vaivaudu vastaamaan Kivikissaäidille. Ei hänen tarkoituksensa ole keskustella.
Hän käskee lähteä täältä palstalta ja hankkia parempaa tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no mitäpä tuohon voisi sanoa, ottaen huomioon, että sinä loukkaannut ihan mistä vaan? Äitiäsikin olet monta kertaa syytellyt väärin tekemisestä sinua kohtaan, kun hän ei ole tehnyt mitään ihmeellistä. Oletko koskaan ajatellut miltä äidistäsi tuntuu joutua toistuvasti syytetyn penkille normaalielämään kuuluvista jutuista, joita hän ei sinua loukatakseen ole tehnyt tai sanonut?
Kuten? Anna esimerkki. Kaikissa asioissa, joissa hän on pahoittanut mun mieleni, mulla on ollut sataprosenttinen oikeus pahoittaa mieleni. Se on sitäpaitsi tunne, en minä edes vastaa siitä, mistä minä mieleni pahoitan. Silti loukkaajan kuuluisi lohduttaa.
ap
- äitisi oli teillä kotona hoitamassa lapsiasi ja siivosi samalla. Hän ei löytänyt kaikille tavaroille paikkaa, joten kysyi sinulta missä niitä säilytetään, kun tulit töistä kotiin. Tämä oli mielestäsi niin hirveän loukkaavaa, että jaksoit täällä jauhaa äitisi pahuudesta kolme päivää yhtä soittoa.
- äitisi lainasi vanhoja heppalehtiäsi serkullesi. Tämä oli niin kamala vääryys, että olet muistellut sitä katkerana kolme vuosikymmentä myöhemmin vielä.
- kun teillä oli vieraita ollessasi lapsi, äitisi vaati sinua leikkimään vieraana olevien lasten kanssa. Tämä on myös mielestäsi niin hirveä loukkaus, että vielä nelikymppisenäkään et ole pystynyt antamaan sitä äidillesi anteeksi.
Tuossa on nyt aluksi näitä esimerkkejä. Muut palstalaiset osaavat varmaan kertoa enemmänkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun äitini teki isoja virheitä kasvattajana, mutta ymmärsin ajat sitten yhden tärkeän asian, joka auttoi minua antamaan äidilleni synninpäästön. Äitini teki kuitenkin parhaansa niillä eväillä, jotka hänellä oli. Niin on varmasti tehnyt aloittajankin äiti ja on kohtuutonta rankaista häntä tekemistään virheistä koko loppuelämänsä.
Älä vaivaudu vastaamaan Kivikissaäidille. Ei hänen tarkoituksensa ole keskustella.
On mun. Jos et pidä ketjun aiheesta niin mene pois?
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tämä on todella mielenkiintoinen. Siis ihmissuhteessa jossa meidän pitäisi välittää toistemme tunteista, lisäksi omistamme, niin kuullessaan että on loukannut toista, sanoo toiselle "älä välitä". Voiko narsistisempaa olla?
apSe ei ole narsistista. Sinun jankkaus ja pahuus on
On se! Se on aivan kamalan narsistista. Sanoa toiselle, että ÄLÄ VÄLITÄ, kun on ITSE ollut se, joka loukkaa toista. Ei katsos kiistä olleensa loukkaaja, mutta siitä että loukkaa ja satuttaa muita, ei näiden vain pidä välitää.
apOlisit hiukan auttanut äitiäsi että olisi voinut pyytää anteeksi selvemminkin?
"Älä välitä" on ollut äitisi anteeksipyyntö.
Kivikissaäidille vastaaminen vain ruokkii paasaustaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos teidän äitinne, josta välitätte, sanoisi teille, että älä välitä, kun kertoisitte hänen loukanneen teitä, niin veikkaanpa, että tulisitte hulluiksi, mikäli ette saisi äitiänne tajuamaan, miten eksyksissä hän on, jos hän olisi se, joka määrää, miten teidän pitää kaikesta ajatella. Narsistin kanssa kun se on niin.
apÄidit nyt vaan usein ajattelevat, että ajatuspoliisius kuuluu kasvattajan tehtäviin. Ei mun äitini ainakaan ole narsisti, vaikka hän on aina määräillyt mitä mun pitää ajatella ja tehdä. Rasittava hän kyllä on. Mutta ei hänen tartte välittää minun tunteistani, minä huolehdin tunteistani ihan itse. Annan "määräysten" mennä toisesta korvasta sisään, toisesta ulos. Ja teen ihan just niin kuin itse haluan. Koita säkin nyt tajuta, että turha odottaa toisilta ihmisiltä mitään. Hoida itse omat asiasi.
Kivikissaäiti ei vastaanota apua, vaan haluaa paasaamiselleen yleisön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no mitäpä tuohon voisi sanoa, ottaen huomioon, että sinä loukkaannut ihan mistä vaan? Äitiäsikin olet monta kertaa syytellyt väärin tekemisestä sinua kohtaan, kun hän ei ole tehnyt mitään ihmeellistä. Oletko koskaan ajatellut miltä äidistäsi tuntuu joutua toistuvasti syytetyn penkille normaalielämään kuuluvista jutuista, joita hän ei sinua loukatakseen ole tehnyt tai sanonut?
Kuten? Anna esimerkki. Kaikissa asioissa, joissa hän on pahoittanut mun mieleni, mulla on ollut sataprosenttinen oikeus pahoittaa mieleni. Se on sitäpaitsi tunne, en minä edes vastaa siitä, mistä minä mieleni pahoitan. Silti loukkaajan kuuluisi lohduttaa.
ap- äitisi oli teillä kotona hoitamassa lapsiasi ja siivosi samalla. Hän ei löytänyt kaikille tavaroille paikkaa, joten kysyi sinulta missä niitä säilytetään, kun tulit töistä kotiin. Tämä oli mielestäsi niin hirveän loukkaavaa, että jaksoit täällä jauhaa äitisi pahuudesta kolme päivää yhtä soittoa.
- äitisi lainasi vanhoja heppalehtiäsi serkullesi. Tämä oli niin kamala vääryys, että olet muistellut sitä katkerana kolme vuosikymmentä myöhemmin vielä.
- kun teillä oli vieraita ollessasi lapsi, äitisi vaati sinua leikkimään vieraana olevien lasten kanssa. Tämä on myös mielestäsi niin hirveä loukkaus, että vielä nelikymppisenäkään et ole pystynyt antamaan sitä äidillesi anteeksi.
Tuossa on nyt aluksi näitä esimerkkejä. Muut palstalaiset osaavat varmaan kertoa enemmänkin.
Anna esimerkki siitä , missä äitini on joutunut syytetyn penkille, että voimme miettiä, miltä se hänestä tuntuu, sitähän sinä mietit.
Eipä mun äidistä noissa tuntunut varmaan yhtään miltään. Jos mä pyydän, että ei enää kysele, minne jokin tavara kuuluu, niin äiti loukkaantui siitä. Hänhän se tässä se loukkaantuja oli. Minä en silloin nostanut siitä hänen kanssaan mitään riitaa, mutta pahoitin kyllä mieleni siitä, että hänestä minä en siis saa olla omassa kodissani rauhassa.
Muita esimerkkejä mun ei tarvitse sinulle mitenkään jankuttaa enää kertaakaan, koska sinulta menee kaikki ohi.
ap
Töistä kotiin???Ei tämä ihminen voi töissä olla !
Kivikissidin tarkoitus ei ole käydä aitoa keskustelua, vaan hän haluaa patologialleen päivittäisen yleisön. Ei kannata yrittää auttaa sellaista joka eu ole autettavissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos teidän äitinne, josta välitätte, sanoisi teille, että älä välitä, kun kertoisitte hänen loukanneen teitä, niin veikkaanpa, että tulisitte hulluiksi, mikäli ette saisi äitiänne tajuamaan, miten eksyksissä hän on, jos hän olisi se, joka määrää, miten teidän pitää kaikesta ajatella. Narsistin kanssa kun se on niin.
apÄidit nyt vaan usein ajattelevat, että ajatuspoliisius kuuluu kasvattajan tehtäviin. Ei mun äitini ainakaan ole narsisti, vaikka hän on aina määräillyt mitä mun pitää ajatella ja tehdä. Rasittava hän kyllä on. Mutta ei hänen tartte välittää minun tunteistani, minä huolehdin tunteistani ihan itse. Annan "määräysten" mennä toisesta korvasta sisään, toisesta ulos. Ja teen ihan just niin kuin itse haluan. Koita säkin nyt tajuta, että turha odottaa toisilta ihmisiltä mitään. Hoida itse omat asiasi.
Ajatuspoliisius kuuluu kasvattajan tehtäviin? Sehän on ihan eri asia ensinnäkin, kuin mitätöidä toisen tunteet. Lause älä välitä, kun toiseen sattuu on henkistä väkivaltaa. Siinä kielletän tunteet.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet sellainen, että sinä et kaipaa apua etkä tukea keneltäkään. Sekin on ihan ok. Mutta mä kaipasin. Silloin ei ole todellakaan ok sanoa, että älä välitä, jos itse vielä on satuttajani.
ap
Oletko lukenut kirjan nimeltä Kaikkien menetysten äiti? Se on tosi hyvä romaani aikuisesta tyttärestä, joka yrittää käsitellä traumaattista äitisuhdettaan. Kirjassa on myös älykästä ja vinoa huumoria, josta ainakin itse tykkäsin. Suosittelen kaikille, ei pelkästään ap:lle.
Pyydän, että ilmoitatte äitihullun ketjut asiattomiksi. Eiköhän hän ole häiriköinyt palstalla jo ihan tarpeeksi
Vierailija kirjoitti:
ap
Sinä olet narsisti.
Krooninen kaikestaloukkaantuja.
Äitisi on täysin tavallinen äiti.
Tämä keskustelu on kyllä skitsoin mitä olen missään aikoihin nähnyt.
KIITOS TEILLE KAIKILLE TÄSTÄ KESKUSTELUSTA.
Tämä avasi silmäni. Päätin, että en enää koskaan tuhlaa elämääni nettipalstojen lukemiseen. Mikä hyvänsä muu toiminta on parempaa, esim. lattialla makoilu ja kattoon tuijottelu ja pään takominen lattiaan. Hyvästi nettipalstat, tervetuloa elämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Neuvominen porkkanankasvatuksessa - törkeää!
Pistetty leikkimään kylässä olevan lapsen kanssa - sadistista!
Lainattu hepolehdet!!!
Käsketty siivoamaan!!!???
Puolustettu aviomiestä!!
Minäminäminäminäminä.
Nuori Eskimomies kirjoitti:
Tämä keskustelu on kyllä skitsoin mitä olen missään aikoihin nähnyt.
KIITOS TEILLE KAIKILLE TÄSTÄ KESKUSTELUSTA.
Tämä avasi silmäni. Päätin, että en enää koskaan tuhlaa elämääni nettipalstojen lukemiseen. Mikä hyvänsä muu toiminta on parempaa, esim. lattialla makoilu ja kattoon tuijottelu ja pään takominen lattiaan. Hyvästi nettipalstat, tervetuloa elämä.
...kunnes tyttöystävä jättää.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apNeuvominen porkkanankasvatuksessa - törkeää!
Pistetty leikkimään kylässä olevan lapsen kanssa - sadistista!
Lainattu hepolehdet!!!
Käsketty siivoamaan!!!???
Puolustettu aviomiestä!!Minäminäminäminäminä.
Pitääkö ottaa puukko lapojen väliin, että saa välittää kivusta, tuskasta, surusta ja pelosta, jota toisen käytös aiheuttaa?
ap
Minäpä poistatan sen minkä pystyn. Joka ketjussa on vain yksi aihe.