Arvatkaa mitä äitini sanoo lapselleen, jos saa kuulla pahoittaneensa lapsensa mielen?
Äitini siis huomaa, että olen allapäin jostain ja kysyy, miksi. Sanon, että no siksi, kun loukkasit minua aiemmin sillä ja sillä. Niin arvatkaa mitä äitini siihen sanoo: älä välitä. Hän suhtautui siis tällä tavalla minuun aina, lapsuuden läpi.
Kommentit (307)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sullahan on sitten asiat oikeastaan ihan hyvällä mallilla. Hyvä terapiasuhde, ymmärtävä mies, ystäviä ja työtä. Aikuisuuden peruspilarit on periaatteessa kunnossa. Kunhan pystyisit vaan jättämään lapsuuden taaksesi.
No joo, jos sen noin katsoo. Silti se oma olo voi olla kaikkea muuta kuin kunnossa. Monenlaista voi saavuttaa tai hankkia vaikkei ois kunnossa. Ja mies on vain ystävä mulle, ei rakkaussuhde. Sellaista mulla ei ole ollut ikinä.
apNarsisti onkin kyvytön rakastamaan.
Katsos rakkaussuhde edellyttää sitä, että se toinen tuntee samoin minua kohtaan.
apNo ei ole vaikea havaita, miksi sinua ei rakasteta.
Ei miehet jaksaneet myöskään kiinnostua sellaisesta, joka sanoi että seksi ällöttää. Turha mun oli kuvitella kellekään kelpaavani.
apNo etkös sä ole yhen miehen saanut lapsies isäksi. Tuskin ne on neitseellisesti siinneet.
Niin no mitä päättelet siitä kelpaamisesta miehille ilman seksiä?
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sullahan on sitten asiat oikeastaan ihan hyvällä mallilla. Hyvä terapiasuhde, ymmärtävä mies, ystäviä ja työtä. Aikuisuuden peruspilarit on periaatteessa kunnossa. Kunhan pystyisit vaan jättämään lapsuuden taaksesi.
No joo, jos sen noin katsoo. Silti se oma olo voi olla kaikkea muuta kuin kunnossa. Monenlaista voi saavuttaa tai hankkia vaikkei ois kunnossa. Ja mies on vain ystävä mulle, ei rakkaussuhde. Sellaista mulla ei ole ollut ikinä.
apNarsisti onkin kyvytön rakastamaan.
Katsos rakkaussuhde edellyttää sitä, että se toinen tuntee samoin minua kohtaan.
apNo ei ole vaikea havaita, miksi sinua ei rakasteta.
Ei miehet jaksaneet myöskään kiinnostua sellaisesta, joka sanoi että seksi ällöttää. Turha mun oli kuvitella kellekään kelpaavani.
aphttp://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/Sielu.html
Narsistille rakkaus on vaihtokelpoinen muiden tunteiden, kuten kunnioituksen, ihailun tai pelkän huomion saamisen kanssa (yhdessä näitä sanotaan Narsistiseksi Lähteeksi). Niinpä tämä projisoitu kuva, joka heijastaa tällaisia reaktioita muissa, on hänelle sekä "rakastettava" että "rakastettu". Se tuntuu oman itsen rakastamiselta.
Mitä paremmin tämä projisoitu kuva (tai niiden sarja) onnistuu luomaan Narsistista Lähdettä, sitä enemmän narsisti etääntyy omasta Todellisesta Itsestään ja liittyy kuvaan.
En sano, ettei narsistilla olisi "itsen" ydintä. Mutta sanon että narsisti pitää kuvaansa - johon hän identifioituu täysin ilman varauksia - parempana kuin Todellista Itseään. Todellinen Itse tulee Kuvan orjaksi. Siksi narsisti ei ole itsekäs, koska hänen Itsensä on halvaantunut ja alisteinen.
https://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000000464447.html?nomobile=2
Puolisona narsisti on manipuloiva. Hän pyrkii hyötymään kumppanistaan, joko taloudellisesti tai henkisesti. Kumppani on narsistille ikään kuin esine, johon hänellä on rajaton käyttöoikeus ja jonka todellisilla haluilla, mielipiteillä ja tunteilla ei ole hänelle mitään merkitystä. Narsistinen henkilö voi kieltää puolisonsa menot, ja estää näin tätä menemästä harrastuksiinsa sekä tapaamasta ystäviään ja perhettään. Narsisti on yltiöpäisen mustasukkainen.
Toisaalta narsisti voi tarjota kumppanilleen ihania hetkiä, toisaalta taas mitätöidä tämän itseisarvon kokonaan; narsisti käyttää parisuhteessaan henkistä ja fyysistä väkivaltaa, kiristämistä ja alistamista. Hän kokee oikeutetuksi haukkua puolisoaan ja kontrolloida tämän elämää. Narsistista yksinkertaisesti oikein on se, mikä häntä milloinkin palvelee.
Seksiäkin on oltava silloin, kun narsisti sitä haluaa. Seksuaalinen kanssakäyminen on narsistille vallankäytön väline, jolla hän voi osoittaa paremmuuttaan ja voimakkuuttaan myös vällyjen välissä.Hyvä, eli vain se, joka jaksaa halutonta vaikka viisi vuotta ei sitten ole narsisti. Koska ainakaan niin kauan ei tartte olla seksiä. Mä en ole kenenkään panopuu, joka hakee omaa tyydytystään mulla.
apSun pitäis nähdä omat ongelmasi narskuna, myös suhtautusemi seksiin. Olet vain niin tyhmä, kerjäät täällä kaikin puolin vain huomiota. Iloista uutta vuotta sulle narsku ja varsinkin kaikkea parempaa toivotamme lapsillesi, lasten isälle ja äidillesi!
Niin eli vain narsisti eroaa suhteesta, jossa ei saa seksiä, niinhän sä kirjoitit. Koska narsistista seksiä on oltava silloin kun hän sitä haluaa. Ja mä en halunnut koskaan, niin jokainen siitä häipyvä on siis narsisti.
ap
Munkin täytyy mennä, perhe on tärkein. Hyvää uutta vuotta kaikille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasta pitäisi tukea, kun tämä on oma itsensä. Se ei tietenkään tarkoita väärintekemisen hyväksymistä, eikä minua niin ole kasvatettukaan.
apSinun ei kutenkaan tarvitse tukea omia lapsiasi, koska äitisi sanoi jotain joskus.
Minun tavoitteeni on, että heille ei ainakaan sanota, ja jos onkin sanottu, niin se puretaan sanomalla, että niin oli väärin sanoa.
Jos tukisinkin heitä vielä sen lisäksi, että en sano rajoittavia asioita, se olisi aivan mahtavaa, mutta siihen en tiedä, miten suhtaudun, kun tällä hetkellä tuntuu, että omat lapseni eivät kiinnosta minua yhtään, mitä on siis aivan hirveää myöntää. Kyllä kuitenkin heidän hyvin voinnistaan piittaan, kunhan siitä pitää huolen joku muu kuin itse. Tätä minun on vaikea itsessäni ymmärtää.
apEi sitä ole vaikea ymmärtää. Eihän narsistia ylipäätään kiinnosta kukaan muu kun hän itse. Eivät edes omat lapset.
No kyllä mä ymmärrän, että se on outoa ja että sen ei pitäisi olla niin. Mutta ei vain oikeasti jaksa kiinnostaa kyllä yhtään. En tiedä, miksi ei. Ehkä jos yhteys itseen on rikki niin ei tunne niin yhteyttä lapsiinkaan, enkä halua hoitaa heitä vain mekaanisesti. Minusta olen siinä omaa äitiäni parempi. Hän hoiti vain mekaanisesti minua välittämättä persoonastni mitään ja antamatta sille tilaa. Ei se minun vikani ole yhtään.
ap
Että äitisi hoiti sinua mutta sinä et hoida omia lapsiasi ja tämän perusteella olet äitiäsi parempi ihminen?
Olet kieroutuneisuudessasi kyllä ajautunut jo inhimillisen avun tavoittamattomiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasta pitäisi tukea, kun tämä on oma itsensä. Se ei tietenkään tarkoita väärintekemisen hyväksymistä, eikä minua niin ole kasvatettukaan.
apSinun ei kutenkaan tarvitse tukea omia lapsiasi, koska äitisi sanoi jotain joskus.
Minun tavoitteeni on, että heille ei ainakaan sanota, ja jos onkin sanottu, niin se puretaan sanomalla, että niin oli väärin sanoa.
Jos tukisinkin heitä vielä sen lisäksi, että en sano rajoittavia asioita, se olisi aivan mahtavaa, mutta siihen en tiedä, miten suhtaudun, kun tällä hetkellä tuntuu, että omat lapseni eivät kiinnosta minua yhtään, mitä on siis aivan hirveää myöntää. Kyllä kuitenkin heidän hyvin voinnistaan piittaan, kunhan siitä pitää huolen joku muu kuin itse. Tätä minun on vaikea itsessäni ymmärtää.
apEi sitä ole vaikea ymmärtää. Eihän narsistia ylipäätään kiinnosta kukaan muu kun hän itse. Eivät edes omat lapset.
No kyllä mä ymmärrän, että se on outoa ja että sen ei pitäisi olla niin. Mutta ei vain oikeasti jaksa kiinnostaa kyllä yhtään. En tiedä, miksi ei. Ehkä jos yhteys itseen on rikki niin ei tunne niin yhteyttä lapsiinkaan, enkä halua hoitaa heitä vain mekaanisesti. Minusta olen siinä omaa äitiäni parempi. Hän hoiti vain mekaanisesti minua välittämättä persoonastni mitään ja antamatta sille tilaa. Ei se minun vikani ole yhtään.
apEttä äitisi hoiti sinua mutta sinä et hoida omia lapsiasi ja tämän perusteella olet äitiäsi parempi ihminen?
Olet kieroutuneisuudessasi kyllä ajautunut jo inhimillisen avun tavoittamattomiin.
Ei vaan sanoi asioita, joita lapsille ei pitäisi sanoa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Äitini siis huomaa, että olen allapäin jostain ja kysyy, miksi. Sanon, että no siksi, kun loukkasit minua aiemmin sillä ja sillä. Niin arvatkaa mitä äitini siihen sanoo: älä välitä. Hän suhtautui siis tällä tavalla minuun aina, lapsuuden läpi.
ime kivimunaa
Sun pitäis nähdä omat ongelmasi narskuna, myös suhtautusemi seksiin. Olet vain niin tyhmä, kerjäät täällä kaikin puolin vain huomiota. Iloista uutta vuotta sulle narsku ja varsinkin kaikkea parempaa toivotamme lapsillesi, lasten isälle ja äidillesi!