Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Arvatkaa mitä äitini sanoo lapselleen, jos saa kuulla pahoittaneensa lapsensa mielen?

Vierailija
31.12.2017 |

Äitini siis huomaa, että olen allapäin jostain ja kysyy, miksi. Sanon, että no siksi, kun loukkasit minua aiemmin sillä ja sillä. Niin arvatkaa mitä äitini siihen sanoo: älä välitä. Hän suhtautui siis tällä tavalla minuun aina, lapsuuden läpi.

Kommentit (307)

Vierailija
281/307 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pystytkö terapiassa ilmaisemaan itseäsi sinua tyydyttävällä tavalla? Niin, että siitä hyötyä. Vaikuttaa että sinulla on vielä niin paljon asiaa tämän tiimoilta. Lähinnä tarkoitan sitä, että onko terapiasuhde ollut onnistunut?

Minusta terapiasuhde on onnistunut. Puhun kaiken, minkä vain osaan, siis saan vedettyä mielestäni irti, ja ennen kaikkea auttavinta on ollut se, miten terapeutti ei tuomitse sitä raivostuvaa minää, joka on lopenuupunut esittämään hyvää. Tilanteissa, joissa se minä raivostuu on aina mun puolella. Silloin käy niin, että se hyvää esittämään pakotettu mutta uupumisessaan raivostuva minä väistyy. Alta alkaa löytyä minä, joka on todellisempi, ei täydellinen, mutta joku, joka ei halua esittää. Koskaan. Paitsi ehkä jos ihan itse niin valitsee.

ap

http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/Sielu.html

Narsisti on usein hoidon ulottumattomissa. Hän tietää parhaiten. Hän kokee olevansa terapeuttinsa ja psykologian yläpuolella. Hän hakeutuu hoitoon vain sellaisen suuren elämänkriisin jälkeen, joka uhkaa suoraan hänen käsitystä itsestään. Narsistin "ylpeyden" täytyy murtua todella vakavasti, jotta hän motivoituisi myöntymään tarvitsevansa apua.

Mutta silloinkin terapiaistunnot muistuttavat taistelukenttää. Narsisti on kylmäkiskoinen ja etäinen, osoittaa suuruuttaan tuhansin eri tavoin, ja vastustaa sitä, minkä hän kokee tunkeutumisena hänen sisimpään pyhättöönsä. Hän loukkaantuu jokaisesta vihjeestäkin siitä, että hänen persoonallisuudessaan tai käyttäytymisessään olisi virheitä tai vahingollisia ominaisuuksia. Narsisti on narsisti on narsisti - silloinkin, kun hän maailmansa ja maailmankuvansa hajottua pyytää apua.

Miten tämä ja se mitä lainasit korreloivat lainkaan keskenään?

ap

Saa perustellaaaaa

ap

http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/faq74.html

Narsisti jahtaa Narsistista Lähdettä samoin kuin narkomaani ainettaan. Narkomaanit kykenevät muodostamaan emotionaalisia "siteitä", mutta he ovat aina tapojensa orjia. Heidän emotionaaliset vuorovaikutuksensa ovat heidän tavoilleen ja aineilleen alamaisia, kuten heidän lapsensa ja puolisonsa voivat todistaa.

On mahdotonta saada mitään todellista, merkityksellistä tai kestävää emotionaalista suhdetta narsistin kanssa, elleivät hänen primitiiviset puolustusmekanisminsa murru ja tule hylätyiksi. Tuhoavat ihmissuhteet ovat myös joidenkin muiden persoonallisuushäiriöiden tunnusmerkkejä.

Vierailija
282/307 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pystytkö terapiassa ilmaisemaan itseäsi sinua tyydyttävällä tavalla? Niin, että siitä hyötyä. Vaikuttaa että sinulla on vielä niin paljon asiaa tämän tiimoilta. Lähinnä tarkoitan sitä, että onko terapiasuhde ollut onnistunut?

Minusta terapiasuhde on onnistunut. Puhun kaiken, minkä vain osaan, siis saan vedettyä mielestäni irti, ja ennen kaikkea auttavinta on ollut se, miten terapeutti ei tuomitse sitä raivostuvaa minää, joka on lopenuupunut esittämään hyvää. Tilanteissa, joissa se minä raivostuu on aina mun puolella. Silloin käy niin, että se hyvää esittämään pakotettu mutta uupumisessaan raivostuva minä väistyy. Alta alkaa löytyä minä, joka on todellisempi, ei täydellinen, mutta joku, joka ei halua esittää. Koskaan. Paitsi ehkä jos ihan itse niin valitsee.

ap

Narsisti on usein hoidon ulottumattomissa. Hän tietää parhaiten. Hän kokee olevansa terapeuttinsa ja psykologian yläpuolella. Hän hakeutuu hoitoon vain sellaisen suuren elämänkriisin jälkeen, joka uhkaa suoraan hänen käsitystä itsestään. Narsistin "ylpeyden" täytyy murtua todella vakavasti, jotta hän motivoituisi myöntymään tarvitsevansa apua.

Mutta silloinkin terapiaistunnot muistuttavat taistelukenttää. Narsisti on kylmäkiskoinen ja etäinen, osoittaa suuruuttaan tuhansin eri tavoin, ja vastustaa sitä, minkä hän kokee tunkeutumisena hänen sisimpään pyhättöönsä. Hän loukkaantuu jokaisesta vihjeestäkin siitä, että hänen persoonallisuudessaan tai käyttäytymisessään olisi virheitä tai vahingollisia ominaisuuksia. Narsisti on narsisti on narsisti - silloinkin, kun hän maailmansa ja maailmankuvansa hajottua pyytää apua.

Miten tämä ja se mitä lainasit korreloivat lainkaan keskenään?

ap

Saa perustellaaaaa

ap

Minä en ole laittanut mitään linkkejä, enkä lainauksia, olen se joka nyt poistuu linjoilta. Olen keskustellut sinun kanssasi ihmisenä, en narsistina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/307 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sullahan on sitten asiat oikeastaan ihan hyvällä mallilla. Hyvä terapiasuhde, ymmärtävä mies, ystäviä ja työtä. Aikuisuuden peruspilarit on periaatteessa kunnossa. Kunhan pystyisit vaan jättämään lapsuuden taaksesi.

No joo, jos sen noin katsoo. Silti se oma olo voi olla kaikkea muuta kuin kunnossa. Monenlaista voi saavuttaa tai hankkia vaikkei ois kunnossa. Ja mies on vain ystävä mulle, ei rakkaussuhde. Sellaista mulla ei ole ollut ikinä.

ap

Ymmärrän. On kuitenkin helpompaa ponnistella eteenpäin, kun perusasiat on kunnossa. Pitkä suhteet ovat parhaimillaan ystvyyssuhteita. Hetken huuma on ohi parissa vuodessa. Välillä kannattaa miettiä niitä asioita jotka ovat hyvin. Niistäkin saa voimaa. Sinua on ilmeisesti myös ”siunattu” lapsillakin. Olet tärkeä henkilö heille.

Minkälaista apua etsit tältä palstalta?

Joudun nyt lopettamaan. On ollut kiinnostavaa keskustella kanssasi. Vaikutat älykkäältä ihmiseltä. Ja kirjoitat valtavaa vauhtia;) Toivotan Sinulle parempaa uutta vuotta <3

Kiitos, sitä samaa. Sinä vaikutat hyvin sympaattiselta ja empatiakykyiseltä. Etsin keskusteluseuraa jostakusta jolla on samanlaisia kokemuksia tai kykenee keskustelemaan niistä, vaikkei olisikaan. Ja myös käytän palstaa purkamaan kaikenlaista. Itsekkäästi, mutta myös sitä ajatellen, että pahan olon purku jonnekin tarvitaan niin kauan, kun en vapaudu rooliminästä.

ap

Vierailija
284/307 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tämä on todella mielenkiintoinen. Siis ihmissuhteessa jossa meidän pitäisi välittää toistemme tunteista, lisäksi omistamme, niin kuullessaan että on loukannut toista, sanoo toiselle "älä välitä". Voiko narsistisempaa olla?

ap

Se ei ole narsistista. Sinun jankkaus ja pahuus on

On se! Se on aivan kamalan narsistista. Sanoa toiselle, että ÄLÄ VÄLITÄ, kun on ITSE ollut se, joka loukkaa toista. Ei katsos kiistä olleensa loukkaaja, mutta siitä että loukkaa ja satuttaa muita, ei näiden vain pidä välitää.

ap

Olisit hiukan auttanut äitiäsi että olisi voinut pyytää anteeksi selvemminkin?

"Älä välitä" on ollut äitisi anteeksipyyntö. 

Riippuu kai äänenpainosta ja tavasta miten se on sanottu. Jos se on tokaistu kylmästi

Vierailija
285/307 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelu, kommunikointi ei ole sitä, että tankkaat samaa jankutusta. Sitä olet tehnyt jokaisessa aloittamassasi ketjussa, haet lähdettä.

Vierailija
286/307 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskustelu, kommunikointi ei ole sitä, että tankkaat samaa jankutusta. Sitä olet tehnyt jokaisessa aloittamassasi ketjussa, haet lähdettä.

No sen tyyppisiin vastauksiin, joita tulee useimmiten ei tule minulta kovin kommunikoivaa vastausta. Minulle vastaillaan tylysti ja pilkallisesti.

ap

Vierailija
287/307 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sullahan on sitten asiat oikeastaan ihan hyvällä mallilla. Hyvä terapiasuhde, ymmärtävä mies, ystäviä ja työtä. Aikuisuuden peruspilarit on periaatteessa kunnossa. Kunhan pystyisit vaan jättämään lapsuuden taaksesi.

No joo, jos sen noin katsoo. Silti se oma olo voi olla kaikkea muuta kuin kunnossa. Monenlaista voi saavuttaa tai hankkia vaikkei ois kunnossa. Ja mies on vain ystävä mulle, ei rakkaussuhde. Sellaista mulla ei ole ollut ikinä.

ap

Narsisti onkin kyvytön rakastamaan.

Vierailija
288/307 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ei tuossa niin lue, ettekö olisi rakastanut ikinä.

ap

Vierailija
289/307 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Katsos rakkaussuhde edellyttää sitä, että se toinen tuntee samoin minua kohtaan.

ap

Vierailija
290/307 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasta pitäisi tukea, kun tämä on oma itsensä. Se ei tietenkään tarkoita väärintekemisen hyväksymistä, eikä minua niin ole kasvatettukaan.

ap

Sinun ei kutenkaan tarvitse tukea omia lapsiasi, koska äitisi sanoi jotain joskus.

Minun tavoitteeni on, että heille ei ainakaan sanota, ja jos onkin sanottu, niin se puretaan sanomalla, että niin oli väärin sanoa.

Jos tukisinkin heitä vielä sen lisäksi, että en sano rajoittavia asioita, se olisi aivan mahtavaa, mutta siihen en tiedä, miten suhtaudun, kun tällä hetkellä tuntuu, että omat lapseni eivät kiinnosta minua yhtään, mitä on siis aivan hirveää myöntää. Kyllä kuitenkin heidän hyvin voinnistaan piittaan, kunhan siitä pitää huolen joku muu kuin itse. Tätä minun on vaikea itsessäni ymmärtää.

ap

Ei sitä ole vaikea ymmärtää. Eihän narsistia ylipäätään kiinnosta kukaan muu kun hän itse. Eivät edes omat lapset.

Vierailija
291/307 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Katsos rakkaussuhde edellyttää sitä, että se toinen tuntee samoin minua kohtaan.

ap

No ei ole vaikea havaita, miksi sinua ei rakasteta.

Vierailija
292/307 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasta pitäisi tukea, kun tämä on oma itsensä. Se ei tietenkään tarkoita väärintekemisen hyväksymistä, eikä minua niin ole kasvatettukaan.

ap

Sinun ei kutenkaan tarvitse tukea omia lapsiasi, koska äitisi sanoi jotain joskus.

Minun tavoitteeni on, että heille ei ainakaan sanota, ja jos onkin sanottu, niin se puretaan sanomalla, että niin oli väärin sanoa.

Jos tukisinkin heitä vielä sen lisäksi, että en sano rajoittavia asioita, se olisi aivan mahtavaa, mutta siihen en tiedä, miten suhtaudun, kun tällä hetkellä tuntuu, että omat lapseni eivät kiinnosta minua yhtään, mitä on siis aivan hirveää myöntää. Kyllä kuitenkin heidän hyvin voinnistaan piittaan, kunhan siitä pitää huolen joku muu kuin itse. Tätä minun on vaikea itsessäni ymmärtää.

ap

Ei sitä ole vaikea ymmärtää. Eihän narsistia ylipäätään kiinnosta kukaan muu kun hän itse. Eivät edes omat lapset.

No kyllä mä ymmärrän, että se on outoa ja että sen ei pitäisi olla niin. Mutta ei vain oikeasti jaksa kiinnostaa kyllä yhtään. En tiedä, miksi ei. Ehkä jos yhteys itseen on rikki niin ei tunne niin yhteyttä lapsiinkaan, enkä halua hoitaa heitä vain mekaanisesti. Minusta olen siinä omaa äitiäni parempi. Hän hoiti vain mekaanisesti minua välittämättä persoonastni mitään ja antamatta sille tilaa. Ei se minun vikani ole yhtään.

ap

Vierailija
293/307 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

Ei miehet jaksaneet myöskään kiinnostua sellaisesta, joka sanoi että seksi ällöttää. Turha mun oli kuvitella kellekään kelpaavani.

ap

Vierailija
294/307 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

Ei miehet jaksaneet myöskään kiinnostua sellaisesta, joka sanoi että seksi ällöttää. Turha mun oli kuvitella kellekään kelpaavani.

ap

Totta, ymmärrän. Kyllä minuakin kiinnostaisi enemmän raha tai ulko-ovi, jos ihminen höpöttää jatkuvasti itsestään, millaisia kehitysongelmia hänellä on. Ns. seksistä on siinä vaiheessa jo näkemys, että toinen on täysi lahna tai odottaa jotain hiton mekaanista suoritusta.

Vierailija
295/307 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

ap

No etkös sä ole yhen miehen saanut lapsies isäksi. Tuskin ne on neitseellisesti siinneet.

Vierailija
296/307 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset jo ap voisi ymmärtää, että sinä olet se paha ja sairas narsisti. Vain sisäistämällä sen, voit parantua.

Vierailija
297/307 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Mene päiväksi tutustumaan jonnekin syöpäosastolle tai lastenkotiin tai Afrikan köyhiin lapsiin ja huomaat, että maailmassa on muutakin kuin Sinä.

Vierailija
298/307 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

ap

Narsistille rakkaus on vaihtokelpoinen muiden tunteiden, kuten kunnioituksen, ihailun tai pelkän huomion saamisen kanssa (yhdessä näitä sanotaan Narsistiseksi Lähteeksi). Niinpä tämä projisoitu kuva, joka heijastaa tällaisia reaktioita muissa, on hänelle sekä "rakastettava" että "rakastettu". Se tuntuu oman itsen rakastamiselta.

Mitä paremmin tämä projisoitu kuva (tai niiden sarja) onnistuu luomaan Narsistista Lähdettä, sitä enemmän narsisti etääntyy omasta Todellisesta Itsestään ja liittyy kuvaan.

En sano, ettei narsistilla olisi "itsen" ydintä. Mutta sanon että narsisti pitää kuvaansa - johon hän identifioituu täysin ilman varauksia - parempana kuin Todellista Itseään. Todellinen Itse tulee Kuvan orjaksi. Siksi narsisti ei ole itsekäs, koska hänen Itsensä on halvaantunut ja alisteinen.

https://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000000464447.html?nomobile=2

Puolisona narsisti on manipuloiva. Hän pyrkii hyötymään kumppanistaan, joko taloudellisesti tai henkisesti. Kumppani on narsistille ikään kuin esine, johon hänellä on rajaton käyttöoikeus ja jonka todellisilla haluilla, mielipiteillä ja tunteilla ei ole hänelle mitään merkitystä. Narsistinen henkilö voi kieltää puolisonsa menot, ja estää näin tätä menemästä harrastuksiinsa sekä tapaamasta ystäviään ja perhettään. Narsisti on yltiöpäisen mustasukkainen.

Toisaalta narsisti voi tarjota kumppanilleen ihania hetkiä, toisaalta taas mitätöidä tämän itseisarvon kokonaan; narsisti käyttää parisuhteessaan henkistä ja fyysistä väkivaltaa, kiristämistä ja alistamista. Hän kokee oikeutetuksi haukkua puolisoaan ja kontrolloida tämän elämää. Narsistista yksinkertaisesti oikein on se, mikä häntä milloinkin palvelee.

Seksiäkin on oltava silloin, kun narsisti sitä haluaa. Seksuaalinen kanssakäyminen on narsistille vallankäytön väline, jolla hän voi osoittaa paremmuuttaan ja voimakkuuttaan myös vällyjen välissä.

Vierailija
299/307 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Mene päiväksi tutustumaan jonnekin syöpäosastolle tai lastenkotiin tai Afrikan köyhiin lapsiin ja huomaat, että maailmassa on muutakin kuin Sinä.

Pitäkööt vaan itsestään huolta.

ap

Vierailija
300/307 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

ap

Narsistille rakkaus on vaihtokelpoinen muiden tunteiden, kuten kunnioituksen, ihailun tai pelkän huomion saamisen kanssa (yhdessä näitä sanotaan Narsistiseksi Lähteeksi). Niinpä tämä projisoitu kuva, joka heijastaa tällaisia reaktioita muissa, on hänelle sekä "rakastettava" että "rakastettu". Se tuntuu oman itsen rakastamiselta.

Mitä paremmin tämä projisoitu kuva (tai niiden sarja) onnistuu luomaan Narsistista Lähdettä, sitä enemmän narsisti etääntyy omasta Todellisesta Itsestään ja liittyy kuvaan.

En sano, ettei narsistilla olisi "itsen" ydintä. Mutta sanon että narsisti pitää kuvaansa - johon hän identifioituu täysin ilman varauksia - parempana kuin Todellista Itseään. Todellinen Itse tulee Kuvan orjaksi. Siksi narsisti ei ole itsekäs, koska hänen Itsensä on halvaantunut ja alisteinen.

https://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000000464447.html?nomobile=2

Puolisona narsisti on manipuloiva. Hän pyrkii hyötymään kumppanistaan, joko taloudellisesti tai henkisesti. Kumppani on narsistille ikään kuin esine, johon hänellä on rajaton käyttöoikeus ja jonka todellisilla haluilla, mielipiteillä ja tunteilla ei ole hänelle mitään merkitystä. Narsistinen henkilö voi kieltää puolisonsa menot, ja estää näin tätä menemästä harrastuksiinsa sekä tapaamasta ystäviään ja perhettään. Narsisti on yltiöpäisen mustasukkainen.

Toisaalta narsisti voi tarjota kumppanilleen ihania hetkiä, toisaalta taas mitätöidä tämän itseisarvon kokonaan; narsisti käyttää parisuhteessaan henkistä ja fyysistä väkivaltaa, kiristämistä ja alistamista. Hän kokee oikeutetuksi haukkua puolisoaan ja kontrolloida tämän elämää. Narsistista yksinkertaisesti oikein on se, mikä häntä milloinkin palvelee.

Seksiäkin on oltava silloin, kun narsisti sitä haluaa. Seksuaalinen kanssakäyminen on narsistille vallankäytön väline, jolla hän voi osoittaa paremmuuttaan ja voimakkuuttaan myös vällyjen välissä.

Hyvä, eli vain se, joka jaksaa halutonta vaikka viisi vuotta ei sitten ole narsisti. Koska ainakaan niin kauan ei tartte olla seksiä. Mä en ole kenenkään panopuu, joka hakee omaa tyydytystään mulla.

ap