Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Arvatkaa mitä äitini sanoo lapselleen, jos saa kuulla pahoittaneensa lapsensa mielen?

Vierailija
31.12.2017 |

Äitini siis huomaa, että olen allapäin jostain ja kysyy, miksi. Sanon, että no siksi, kun loukkasit minua aiemmin sillä ja sillä. Niin arvatkaa mitä äitini siihen sanoo: älä välitä. Hän suhtautui siis tällä tavalla minuun aina, lapsuuden läpi.

Kommentit (307)

Vierailija
241/307 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jankutijankutijankjank.

Vierailija
242/307 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.naistenkartano.com/artikkelit/ihmissuhteet/aitisuhteen-merk…

Kierteen pysäyttäminen ja kasvun edellytykset

Aikuinen ihminen kantaa itse vastuun omasta elämästään, ei enää äiti. Äitiään ei voi muuttaa, mutta omaa suhtautumistaan voi. Tytär voi myös rakentaa sisäisen mallin hyvästä äidistä, joka suojelee ja on tukena. Tämä edellyttää, että saa ensin kosketuksen omiin äitiä koskeviin tunteisiin ja niiden käsittelemiseen. Se ei ole helppoa, jos äidin hyväksyminen on vaikeaa. Kulttuurimme myös suojelee äitiä. Ei ole sopivaa puhua äidistä pahaa. Syyllisyyden tunteet ja tiedostamaton äidin suojelu estävät myös äidin näkemisen sellaisena kuin hän on.  Viha pitää kiinni äidissä ja vihaisuudella välttää itsensä kohtaamisen. Kokemus siitä, ettei äiti hyväksynytkään minua on tuskallista ja edellyttää surutyötä, johon voi tarvita ammattiauttajan apua.

Vasta kun tunteet on käsitelty ja surtu pois, voi alkaa tutustua omaan äitiinsä ihmisenä. Äidiltä voi myös kysyä asioita. On kuitenkin syytä varautua siihen, että häneltä ei välttämättä saa toivottuja vastauksia. Äiti on nyt erilainen kuin aiemmin, eikä hän ehkä halua vastata Asioiden käsittelyä voi helpottaa turvautumalla rakentamaansa sisäiseen malliin hyvästä äidistä. Myös suvun naisten elämään ja heidän toimintatapoihinsa voi tutustua saadakseen enemmän näkökulmaa. Jos äiti on kuollut, häneen voi tutustua myös hänet tunteneiden ihmisten kautta.

Äiti-tytär-suhteen tarkastelu voi muuttaa suhtautumista omaan itseen ja naiseuteensa. Suhteen käsittely voi auttaa kasvamaan myös muissa ihmissuhteissa, koska suhtautuminen äitiin vaikuttaa myös muihin ihmissuhteisiin. Käsittelemätön äitisuhde voi olla kuin tikittävä aikapommi, joka räjähtäessään voi aiheuttaa ihmissuhteissa harmia ja jopa tuhoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/307 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro jokin konkreettinen tilanne lapsuudestasi, jolloin et saanut olla oma itsesi? Nyt kun elät omaa ilmeisesti perhe-elämää, mikä estää sinua olemaan oma itsesi?

Vierailija
244/307 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se sitä tarkoita, että olet paha, jos muutat käytöstäsi. Päinvastoin, olet kelpo tyyppi ja voit unohtaa tuollaiset ajatutukset.

Tai siis, että ei se, joka riehuu, kiusaa lapsia ja kiukuttelee ole minä. En minä siitä puhu, kun puhun siitä, etten halua muuttaa käytöstäni. Vaan se on juuri se tyyppi, joka sitä käytöstään on muuttanut. Tosi vaikea selittää. Se, joka on menettänyt kosketuksen itseensä, juuriinsa, minäänsä, tunteisiinsa. Siis se olen minä, minä sitä siis teen, mutta se on se vaurioitunut minä, joka kelpasi. Kun vain jaksoi esittää. Ja kun se ei jaksa, se alkaa sellaiseksi, raivoajaksi.

ap

Vierailija
245/307 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jankutijankutijankjank.

Tätä mä oon kaivannut! ❤️

ap

Vierailija
246/307 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnellinen elämä tulee irtipäästämisen taidosta.

Äitisi oli paska. Se siitä. Asian voi unohtaa ja keskittyä muuhun.

Mä välitän siitä, että mun äitini loukkaus teki minut surulliseksi, mä välitän siitä, että mun äitini loukkaus pahoitti mun mieleni.

JA NIIN TULISI ÄITINIKIN VÄLITTÄÄ.

ap

Mikä saa sinut kuvittelemaan, että sinä päätät miten muiden ihmisten tulee ajatella?

Vierailija
247/307 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se sitä tarkoita, että olet paha, jos muutat käytöstäsi. Päinvastoin, olet kelpo tyyppi ja voit unohtaa tuollaiset ajatutukset.

Et nyt yhtään ymmärrä, sulta meni ohi.

ap

Mitä siis tarkoitit?

Vierailija
248/307 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä välitän siitä, että mun äitini loukkaus teki minut surulliseksi, mä välitän siitä, että mun äitini loukkaus pahoitti mun mieleni.

ap

Mikä saa sinut kuvittelemaan, että sinä päätät miten muiden ihmisten tulee ajatella?

Niin siis jos haluavat olla yhteydessä minuun.

ap

Vierailija
249/307 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Mitä siis tarkoitit?

Viesti 246 valaisee, kuten ehkä jo ehditkin huomata.

ap

Vierailija
250/307 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aiemmin ole lukenut tämän ap:n aloittamia juttuja, mutta nyt tylsyyksissäni avasin ketjun. Siis mitä ihmettä! Nyt jo 17 sivua aivan sekopäistä jankkausta! En oikeasti tiedä, pitäisikö itkeä vai nauraa. Ap on sairaudessaan suorastaan huvittava. Tosin samaan aikaan ap säälittää sen verran, että tekisi mieli saada selville hänen yhteystietonsa ja soittaa valkotakkiset paikalle.

Vierailija
251/307 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Uhriutujat, eli tämän kommentin kirjoittaja, on niin lapsellisia.

ap

Vierailija
252/307 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En aiemmin ole lukenut tämän ap:n aloittamia juttuja, mutta nyt tylsyyksissäni avasin ketjun. Siis mitä ihmettä! Nyt jo 17 sivua aivan sekopäistä jankkausta! En oikeasti tiedä, pitäisikö itkeä vai nauraa. Ap on sairaudessaan suorastaan huvittava. Tosin samaan aikaan ap säälittää sen verran, että tekisi mieli saada selville hänen yhteystietonsa ja soittaa valkotakkiset paikalle.

Ylimielinen kirjoittaja.

ap

Vierailija
253/307 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jankutijankutijankjank.

ap

Niin. Onhan siitä jo tosiaan lähes vuorokausi vierähtänyt kun oli aiempi jankjank.

Vierailija
254/307 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Mitä siis tarkoitit?

Ok, selititkin sen tuolla ylempänä.

Ymmärräm mitä tarkoitat. Sitä ei vaan aukene, että miksi ilkeytesi lapsia kohtaan on suoraan äitisi syytä? Minun äitini ei koskaan pyytänyt lapsiltaan anteeksi. Päätin, että sen asian korjaan omien lasten kanssa. Pyydän anteeksi, jos olen tehnyt väärin.

Etkö sinäkin voi vaikuttaa omaan käytökseesi?

Vierailija
255/307 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jankutijankutijankjank.

ap

Niin. Onhan siitä jo tosiaan lähes vuorokausi vierähtänyt kun oli aiempi jankjank.

Se meni multa ohi! ❤️

ap

Vierailija
256/307 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee nyt jo kaikille palvelus ja katkaise välit äitiisi. Sinä olet onnellisempi, äitisi on onnellisempi ja kaikki me muutkin ollaan onnellisempia.

Ei tässä ole välien katkaisusta puute, että sitten ois asiat hyvin.

ap

No enpä sitten ole törmännyt ihmiseen, joka sitkeämmin pitää kiinni omasta onnettomuudestaan.

Tässä on kyse teoista ja tapahtumista, ei onnettomasta mielialasta. Mieliala kyllä nousee, kun asiat ja se, mitä tapahtui ja miksi, selviävät. Siis miksi äitini sai vahingoitettua minua, sen jo tiedämme, että hän vahingoitti minua omien traumojensa takia, mutta miksi en saanut/osannut katsoa, ettei niin käy. Lisäksi näiden asioiden ratkominen liittyy olennaisesti omaan vanhemmuuteeni.

ap

20 vuotta jo mennyt eikä mieliala vielä ole noussut. Sen sijaan omatkin lapset ovat jo terrorin piirissää. Mutta ilonen on joo....

Vierailija
257/307 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Narsisti ei ole kasvanut aikuiseksi, eikä hän ole irtautunut vanhemmistaan, kertoo Salomaa. Hänen mukaansa narsismin tausta löytyy varhaislapsuuden vuorovaikutuksesta. Narsistin vanhempi on voinut olla kaikkinielevä, jolloin lapsi joutuu mitätöidyksi. Vanhempi voi myös jättää lapsen huomiotta, jolloin seurauksena on näkymätön lapsi. Kolmas narsismia synnyttävä vuorovaikutuksen muoto on vanhemman ylihemmottelevuus, jolloin lapsesta tulee idealisoitu.

- Narsisti on vajaa persoona, joka ei ole yhteydessä aitoon itseensä, Salomaa huomauttaa. Taustalla on aina joidenkin tunteiden, tarpeiden ja ominaisuuksien kieltämistä. Mitä vakavampi muoto narsismista on kyseessä, sitä sokeampi ihminen itse on sen oireille. Narsisti yrittää selvitä kehittymättömän tunne-elämänsä kanssa, mutta ei pysty kohtaamaan negatiivisia tunteita. Kielteiset tunteet projisoidaankin usein toiseen, tai poistutaan paikalta, jos tilanteessa joutuisi kohtaamaan kielteisiä tunteita.

Vierailija
258/307 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Mitä siis tarkoitit?

Ymmärräm mitä tarkoitat. Sitä ei vaan aukene, että miksi ilkeytesi lapsia kohtaan on suoraan äitisi syytä? Minun äitini ei koskaan pyytänyt lapsiltaan anteeksi. Päätin, että sen asian korjaan omien lasten kanssa. Pyydän anteeksi, jos olen tehnyt väärin.

Koska en oikeastaan vielä pysty olemaan se, kuka olen. Äidin takia.

ap

Vierailija
259/307 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Uhriutujat, eli tämän kommentin kirjoittaja, on niin lapsellisia.

ap

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2010/04/23/elatko-narsistin-otteessa

Narsistinen persoonallisuushäiriö on psyykkinen häiriö, joka ilmenee sosiaalisessa käyttäytymisessä. Itsekeskeisyys, muiden ihmisten hyväksikäyttö, empatian puute, korostunut huomion tarve ja ylimielisyys ovat narsistisen persoonallisuushäiriön tyypillisiä piirteitä.

Narsisti vaatii ihailua – häntä kiehtoo vallankäyttö ja muiden ihmisten manipulointi. Hän saattaa vaikuttaa ensi alkuun hurmaavalta ja inspiroivalta oman tiensä kulkijalta, mutta tosiasiassa hän paistattelee mieluiten omassa erinomaisuudessaan mitätöimällä muita.

Narsisti käyttää muita ihmisiä omiin tarpeisiinsa ja ohittaa heidän ajatuksensa ja tarpeensa.

Vierailija
260/307 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Mitä siis tarkoitit?

Koska en oikeastaan vielä pysty olemaan se, kuka olen. Äidin takia.

ap

Enkä edes tiedä, millainen olisin. Se on uusi manner, tuntematon. Tiedän, että on egotrippailua, mutta minusta ei ole esittämään mukavaa, haluan olla itseni, vaikka siinäkin on vikoja. En tiedä kiinnostavatko lapseni sitä ihmistä. Hirveää sanoa, mutta jos sanon rehellisesti kuten koen.

ap