Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Arvatkaa mitä äitini sanoo lapselleen, jos saa kuulla pahoittaneensa lapsensa mielen?

Vierailija
31.12.2017 |

Äitini siis huomaa, että olen allapäin jostain ja kysyy, miksi. Sanon, että no siksi, kun loukkasit minua aiemmin sillä ja sillä. Niin arvatkaa mitä äitini siihen sanoo: älä välitä. Hän suhtautui siis tällä tavalla minuun aina, lapsuuden läpi.

Kommentit (307)

Vierailija
221/307 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sinua siis syytetään?

Mutta äitini loi minulle lapsena tunteen, että jotain pahaa olen tehnyt. Olen paha ystävilleni jne.

ap

Vierailija
222/307 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivotitko jo lapsillesi parempaa ensi vuotta?

En toivota lapsilleni mitään. En edes hyvää joulua.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/307 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisten kesken toivotellaan.

ap

Vierailija
224/307 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.naistenkartano.com/artikkelit/ihmissuhteet/terve-ja-epaterv…

Narsistilta puuttuu empatiakyky, sillä hän käy koko ajan kilpailua tai vertailua muiden kanssa. Salomaan mukaan narsisti on tarvitsevuudessaan kuin pieni lapsi, jonka myötätunto ulottuu vain itseen. Narsistin rakkauskin on ehdollista: rakastan sinua, jos olet sellainen, kuin vaadin. Hän ei pysty hyväksymään itseään, jolloin hän ei hyväksy muitakaan kokonaisina, vikoineen kaikkineen. Narsisti ei pysty antamaan anteeksi kohtaamiaan vääryyksiä, vaan jää kiinni vihaan.

Vierailija
225/307 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ihan onnellinen, että alan löytämään ongelmieni ytimen luokse tai lähettyville.

ap

Vierailija
226/307 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta äitini loi minulle lapsena tunteen, että jotain pahaa olen tehnyt. Olen paha ystävilleni jne.

ap

Jos et kerran ole tehnyt mitään pahaa ja tiedät sen itsekin, mikä on ongelma?

Vaikka olisitkin tehnyt jotain pahaa, kaikki olemme joskus, voi asian taakseen ja aloittaa puhtaalta pöydältä, kun on päättänyt muuttaa käytöstään siltä osin, mikä ol huonoa?

Vierailija
227/307 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä olis lyöty päin näköä ja haukuttu ja sätitty jos olisin uhmannut äitiäni niin paljon että olisin sanonut hänen pahoittanneen mieleni. Mitenköhän sinun ap käy aikanaan kun äidistäsi aika jättää? Hirveä tyhjiö tulee sun elämään kun ei ole enää kun muisto ketä syyllistää ja etsiä vikoja 24/7:( Hirveää elämää!

Meillä taas oli perheessä käytäntö, että jos joku löy niin löydään takaisin. Hyvä käytäntö olikin, sillä kotiväkivaltaa ei ollut, kuten teillä.

Vierailija
228/307 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä elämässäsi pitäisi tapahtua, että voisit jättää tämän äitiin liittyvän kriisin taaksesi?

Vierailija
229/307 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Päästä menemään.

Vierailija
230/307 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Jos et kerran ole tehnyt mitään pahaa ja tiedät sen itsekin, mikä on ongelma?

Vaikka olisitkin tehnyt jotain pahaa, kaikki olemme joskus, voi asian taakseen ja aloittaa puhtaalta pöydältä, kun on päättänyt muuttaa käytöstään siltä osin, mikä ol huonoa?

Ehkä siinä on just toi ajatus että pitää muuttaa käytöstään, ettei se asia vaivaisi, mutta samaan aikaan haluaisi olla muuttamatta käytöstään, koska se on kuin myöntäisi tehneensä jotain pahaa, ja siis kun ei itse tunne, että pitäisi muuttaa käytöstään. Mutta aina tuli näpeille kun oli itsensä. Siis esim. jos suutun siitä, että joku puuttuu viljelyyn, esimerkkinä, sehän tapahtui aikuisuudessa, mutta lapsuudesta en enää muista itse tilanteita välttämättä, joissa on syytetty.

ap

Vierailija
231/307 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä elämässäsi pitäisi tapahtua, että voisit jättää tämän äitiin liittyvän kriisin taaksesi?

Pitäis uskoa itseen 100%. Ettei siellä ole mitään tunteita, jotka kokee, että olen paha jne.

ap

Vierailija
232/307 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasta pitäisi tukea, kun tämä on oma itsensä. Se ei tietenkään tarkoita väärintekemisen hyväksymistä, eikä minua niin ole kasvatettukaan.

ap

Vierailija
233/307 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kuin joku tuossa aikaisemmin jo totesi, äideillä on tapana neuvoa lapsiaan. Etkös sinäkin neuvo lapsiasi hyvä tarkoitus mielessäsi? Aikuisena voi kuunnella vanhempien mielipiteitä ja neuvoja, mutta niitä ei tarvitse noudattaa. Voi tehdä miten lystää.

Oletko työelämässä? Usein tapahtuu niin, että jos ihmisellä on liikaa aikaa, hän ikään kuin tekee jostain ongelmasta itselleen työn, kun kaipaa haasteita.

Vierailija
234/307 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti esti mua olemasta oma itseni, se oli väärin. Hän uskoi ja ajatteli, että siinä syntyy pahaa. Tiedän, että palstalla on äitejä, jotka ajattelevat lapsistaan samalla lailla. Heistä lapsista pitää kitkeä "itse pois" ja laittaa tilalle jokin "kasvatuksen saanut" versio lapsesta.

ap

Vierailija
235/307 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kuin joku tuossa aikaisemmin jo totesi, äideillä on tapana neuvoa lapsiaan. Etkös sinäkin neuvo lapsiasi hyvä tarkoitus mielessäsi? Aikuisena voi kuunnella vanhempien mielipiteitä ja neuvoja, mutta niitä ei tarvitse noudattaa. Voi tehdä miten lystää.

Oletko työelämässä? Usein tapahtuu niin, että jos ihmisellä on liikaa aikaa, hän ikään kuin tekee jostain ongelmasta itselleen työn, kun kaipaa haasteita.

Olen töissä. Mutta silloin kun mun ois pitänyt kyetä olemaan oma itseni, eli aikuisuuden kynnyksellä, ei ollut. En halunnut alkaa elää elämää, joka oli äidin opetuksista jäljellä. Siitä oli riisuttu pois kaikki ilo ja onni.

ap

Vierailija
236/307 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ees uskaltaisi sanoa äidilleni mitään tuollaista.

Vierailija
237/307 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos teidän äitinne, josta välitätte, sanoisi teille, että älä välitä, kun kertoisitte hänen loukanneen teitä, niin veikkaanpa, että tulisitte hulluiksi, mikäli ette saisi äitiänne tajuamaan, miten eksyksissä hän on, jos hän olisi se, joka määrää, miten teidän pitää kaikesta ajatella. Narsistin kanssa kun se on niin.

ap

Veikkaat väärin, narsisti.

Vierailija
238/307 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se sitä tarkoita, että olet paha, jos muutat käytöstäsi. Päinvastoin, olet kelpo tyyppi ja voit unohtaa tuollaiset ajatutukset.

Vierailija
239/307 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta en kylläkään kaivannut silloin nuorena kun aloin masentua, haasteita, vaan halusin parantua siitä, mitä äiti oli mulle tehnyt.

ap

Vierailija
240/307 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se sitä tarkoita, että olet paha, jos muutat käytöstäsi. Päinvastoin, olet kelpo tyyppi ja voit unohtaa tuollaiset ajatutukset.

Et nyt yhtään ymmärrä, sulta meni ohi.

ap