VIIDEN KILON LAIHDUTUSRYHMÄ TAMMI-MAALISKUU 2018!
Noniin. Nyt se alkaa. Tai ehkä vasta huomenna, UV:n jälkeen. Mutta henkisesti olen kypsynyt tähän: viisi kiloa lähtee tammi-maaliskuun aikana pois!
Tällä hetkellä painan, kaikkien jouluherkuttelujen jälkeen, 60kg ja tarkoitus olisi siis painaa maaliskuun loppuun mennessä 55 kg! Pituutta löytyy 167. Tuleeko kukaan messiin? Nyt oikeasti tsempataan toisiamme! Mä lähden tästä salille ;)
Kommentit (804)
Aion liittyä myös tähän ryhmään. Toistaiseksi olen keskittynyt nostamaan painoani, koska miten mä muuten pudotan viisi kiloa... Tänäänkin viineri ja luumurahkaa ämpärillinen, suklaata puoli levyä ja tavalliset ateriat siihen päälle.
En ole vielä käynyt vaa-alla mutta lupaan mennä heti huomenna aamulla. Olen 163 cm ja pelkään pahoin että painan noin 69 kg tällä hetkellä. Tai ehkä 70 kg. Mutta painan mitä painan, viisi kiloa yritän saada pois.
Vierailija kirjoitti:
Mukana.
Pituus 170cm, paino oletettavasti 82-84kg, huomenaamulla tarkempi punnitus. 5kg hyvä alku, joskus sitten 70kg olisi tarkoituksena painaa.
-M
Oho.
Alkupaino olikin 79,8kg. Olenkin kyllä voinut pahoin viime viikon joten vissiin on tutvotus ehtinyt poistua. Reflukstitauti. Syy saada painoa pois ja syömiset raiteilleen. Tavoitepaino lie nyt siis 75kg. Kuinka usein käytte vaa'alla?
Eli:
5.1: 75kg
-M
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mukana.
Pituus 170cm, paino oletettavasti 82-84kg, huomenaamulla tarkempi punnitus. 5kg hyvä alku, joskus sitten 70kg olisi tarkoituksena painaa.
-M
Oho.
Alkupaino olikin 79,8kg. Olenkin kyllä voinut pahoin viime viikon joten vissiin on tutvotus ehtinyt poistua. Reflukstitauti. Syy saada painoa pois ja syömiset raiteilleen. Tavoitepaino lie nyt siis 75kg. Kuinka usein käytte vaa'alla?
Eli:
5.1: 75kg-M
Äh. Siis.
5.1: 79,8kg
Toiveajattelua tuo edellinen
-M
Aamupaino ilman vaatteita 67,5 kg, pituus kaiketi edelleen se 163 cm.
Takana aamupala: maustamaton jogurtti ja marjoja ja hunajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukekaahan laihduttajat tämä niin ei käy hassusti kun haluamanne paino on saavutettu :)!
http://performancelab.fi/matalakaloriset-dieetit-ja-metaboliset-vauriot…;
Esim.
"70 kiloinen nainen laihduttaa 1400kcal päivässä kolmen kuukauden ajan. Hänen perusaineenvaihduntansa kuluttaa Harvardin kaavan (linkki) mukaan n. 2500kcal päivässä. Hänen perusaineenvaihduntansa hidastuu pikkuhiljaa, sanotaan vaikka tasolle 1700kcal päivässä. Dieetin jälkeen nainen palaa normaalille ruokavaliolleen ja alkaa syömään n. 2500kcal päivässä. Nyt hänen perusaineenvaihduntansa kuluttaa nyt 1700kcal päivässä (ainakin jonkin aikaa kunnes aineenvaihdunnan nopeus taas nousee entiselleen) mutta kaloreita syödään päivittäin 2500kcal edestä. Nainen syö siis nyt 800kcal yli kulutuksensa joka päivä, mikä vastaisi n. 0,8kg painonlisäystä viikossa (olettaen että 7000kcal vastaa yhtä kiloa rasvakudosta). Perusaineenvaihdunta alkaa nyt nopeutumaan suuremman kalorien saannin johdosta mutta se ei tapahdu hetkessä. Ensimmäisen kuukauden aikana nainen lihoo takaisin 3,2 kiloa olettaen että perusaineenvaihdunta ei ehdi kuukaudessa nousta normaalitasolleen. Ongelmaksi muodostuu se ettei aineenvaihdunta palaudu dieetin jälkeen nopeasti entiselleen (2500kcal päivittäiseen normaalikulutukseen) ja tämä on yksi syistä miksi matalakaloristen dieettien jälkeen saatetaan lihoa nopeasti. "
Ja olisi myös hyvä pitää kerta viikkoon cheatmeal (=yksi vapaa valintainen ateria) niin keho ei mene säästöliekille ja säästyy helpommin retkahdukilta.
Tsemppiä kaikille laihduttajille!
Olipa kiva paskavoileipätsemppausviesti. Jos nyt keskityttäisiin ensin niiden tavoitteiden saavuttamiseen ja toinen toisemme oikeaan tukemiseen. (Paskavoileipä: ensin sanotaan jotain mukapositiivista, sitten se varsinainen länttäys, sitten taas jotain mukapositiivista.)
Eikös tavoite ole päästä pysyvästi niistä liikakiloista? Jos näin on, niin kannattaa miettiä sitä tulevaa jo tässä vaiheessa eikä sulkea silmiä totuudelta.
Tuota minäkin mietin. Moni tässäkin ketjussa muokkaa kehostaan rasvaa paremmin sitovaa, eli tulevaisuus voi olla jojoilua.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon nyt viidettä päivää vähähiilarisella ja oon yrittänyt saada hiilarit alle 30g/pv ketoosiin päästäkseni, mut hemmetin vaikeeta on sekä pitää hiilarit alhaalla että saada kuitua riittävästi. Nälkä ei oo yhtään ja olo hyvä, mutta vatsan toiminta jo huolettaa. Kalorit pidän n 1300-1500 ja rasvat saan lähinnä hyvistä rasvoista mm lohi ja avokado eli muutoin kaikki hyvin, mut kuitua on mahdoton saada yli 30g ilman ruisleipää tms. Vinkkejä?
Jos aiot ketokarpata niin kaloreita saa olla ihan reilusti, ei tarvi edes laskea. Käytä runsaasti rasvaa, oliiviöljyä tai voita, niin et tarvi kuituja kun suolisto toimii muutenkin.
Valmis! 5 pv - 5 kg. Nyt kun on nestepöhöt haihdutettu, voikin aloittaa oikean laihdutuksen.
Ketoosi on sairaus. En suosittele vetämään itseään ketoosiin.
Omalta kohdaltani karppaus ei onnistuisi muutenkaan, sillä kasvissyöjänä jäisi aika vähän sallittuja ruoka-aineita.
Pimeään vuodenaikaan tekee muutenkin mieli hiilihydraatteja, niin alkaisi kyllä ahdistaa tuo dieetti. Olen ennenkin laihtunut useita kiloja lähes huomaamatta: kesäaikaan tulee liikuttua paljon enemmän ja rankemmissa ulkotöissä (puiden sahaus, sementin sekoitus & laastin levittäminen) paino putoaa, kun ei jaksa eikä halua iltaisin syödä liikaa.
Kyllä tää "talvi" (pimeää, vettä sataa, T= 4C) on hankalaa aikaa laihtua. :-/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jes toinen laihispäivä alkoi hyvin, paino pudonnut jo 2.5kg! :'D (74.5kg--->72kg) olin kyllä ihan järkyttävän turvoksissa, vielä maanantaina söin darraan sipsiä, hampurilaisen ja jäätelöä...
Uskon vielä muutaman kilon putoavan helposti, ehkä jo tällä viikolla, mutta 70kg:sta alaspäin on hankalaa. Tavoitepaino jossain 65-67kg välillä (ja pituus 177cm)
-Anni
Uusi pävitys toisen laihispäivän jälkeen: paino aamulla 70.3kg :oo !
Normaalipaino huiteli jossain 68-69kg:ssa, mutta loppuvuoden vedin överiksi, paino 2.1. oli 74.5kg, nyt jo kahdessa päivässä lähtenyt 4kg (turvotusta ja nestettä).Kun pääsen alle 70kg laihdutus on kyllä hankalampaa, silloin tähtään noin 0.5kg pudotukseen/vko, koska en halua olla nälkälakossa vaan elää sellaista elämää jota voin ylläpitää helposti.
Aamuinen päivitys: paino 69.5kg! Joulukilot on pian karistettu, peilikuva on tosin eri nyt kuin ennen joulua, vaikka paino on jo melkein sama. En treenannut jouluna lainkaan, se kyllä näkyy vielä... onneksi arki on täällä ja arkirutiinit rullaavat.
Oon käynyt nyt joka aamu vaa'alla, mutta tästä lähtien käyn noin 2 kertaa viikossa (nyt kun nesteet ja turvotus ovat lähteneet pudotus on hidasta ja voi jumittaakin usean päivän...)
Tämän viikon syön vielä 1500-1700kcl päivässä, mutta maanantaista lähtien nostan ja syön 1700-2000kcl. Sillä pitäisi laihtua vajaa 0.5kg viikossa.
Tsemppiä kaikille!
-Anni
Jättäkää sokeri kokonaan pois ! Ei kuulu terveen ihmisen ruokavalioon sokeri ollenkaan.
Sokeriteollisuus huijasi rasva-sokeri tutkimuksissa maksamalla sellaisille tutkijoille, jotka "todistivat", että sokerista ei ole haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Laihdutan kasviksilla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään: 2 rkl pellavan siemeniä, 2 rkl Chian siemeniä, 2 dl omenasosetta.
1 ravinnejuoma, 0,5 dl omenamehua. Kasviksista, jossa kalaa ja kasviksia noin 200 gr.
Litra maitoa. Litra appelsiinimehua.
2 rkl suolattuja kurpitsan siemeniä.
Iltapala: klementiinejä 4 kpl ja teetä.
Paino 65.3
Juu, söin eilen noin. Paino aamulla 63.6.
Miksi alapeukkuja eilisille syömisilleni?Vaikuttaa kamalan epätasapainoiselta. Jotain siemeniä ja sitten litra maitoa ja appelsiinimehua, joissa on aika paljon kaloreita.
Ok. Voi olla.
Tänään:
1. Ravintojuoma. Teetä 0,5 litraa. Marjoja 50 g, 1 rkl seesaminsiemeniä, 1 rkl pellavan siemeniä, 1 rkl Chian siemeniä. Maitoa 1, 5 dl.
Teetä 0, 5 litraa.
2. Klementiini3. Klementiini
4. Voima-jauhetta 50 gr, maitoa 3 dl, marjoja 250 g, rusinoita 100 gr.
Illalla vielä teetä.Oudot on eväät. Onko sulla allergioita?
Heh, ei oo mitään ruoka-aine-allergioita. Mutta on rahapula, joten syön pois, mitä kaapeista löytyy. Toisekseen yritän saada joka päivä sen vähintään 500 gr kasviksia täyteen. Lisäksi, mulla ei oo nälkä tällä systeemillä. Kun saan rahaa ja paino putoaa, niin aion kyllä toivottavasti jotenkin järkeistää tätä systeemiä. Paino tänä aamuna 63.2, illaksi paino nousee vähän.
Vierailija kirjoitti:
Ketoosi on sairaus. En suosittele vetämään itseään ketoosiin.
Omalta kohdaltani karppaus ei onnistuisi muutenkaan, sillä kasvissyöjänä jäisi aika vähän sallittuja ruoka-aineita.
Pimeään vuodenaikaan tekee muutenkin mieli hiilihydraatteja, niin alkaisi kyllä ahdistaa tuo dieetti. Olen ennenkin laihtunut useita kiloja lähes huomaamatta: kesäaikaan tulee liikuttua paljon enemmän ja rankemmissa ulkotöissä (puiden sahaus, sementin sekoitus & laastin levittäminen) paino putoaa, kun ei jaksa eikä halua iltaisin syödä liikaa.Kyllä tää "talvi" (pimeää, vettä sataa, T= 4C) on hankalaa aikaa laihtua. :-/
Kerrotko, miksi mielestäsi ketoosi on sairaus?
Vierailija kirjoitti:
Mä oon nyt viidettä päivää vähähiilarisella ja oon yrittänyt saada hiilarit alle 30g/pv ketoosiin päästäkseni, mut hemmetin vaikeeta on sekä pitää hiilarit alhaalla että saada kuitua riittävästi. Nälkä ei oo yhtään ja olo hyvä, mutta vatsan toiminta jo huolettaa. Kalorit pidän n 1300-1500 ja rasvat saan lähinnä hyvistä rasvoista mm lohi ja avokado eli muutoin kaikki hyvin, mut kuitua on mahdoton saada yli 30g ilman ruisleipää tms. Vinkkejä?
Vinkiksi annan, että älä jatka tuota. Ota ensin selvää, mitä karppaus ja ketoosi on. Sulla ei viestisi perusteella ole oikein tietoa, mitä tehdään ja miksi.
Liityn myös mukaan, alkupainosta ei tarkkaa tietoa mutta luultavasti noin 66-67kg. Joulun jälkeen olo on turvonnut ja housut kiristää. Ainakin alussa tiputan kaikki viljat ja sokerin pois, sön enimmäkseen kasviksia, proteiinia ja hyviä rasvoja, kerran viikossa cheat day, luultavasti lauantaisin. Noudatan slow carb diettiä, eli maitotuotteet on myös pannassa paitsi raejuusto. Rahkaa ja marjoja syön aamuisin, sillä kananmunat alkavat tökkiä aika pian.
Näillä menty keskiviikosta alkaen.
Vierailija kirjoitti:
Liityn myös mukaan, alkupainosta ei tarkkaa tietoa mutta luultavasti noin 66-67kg. Joulun jälkeen olo on turvonnut ja housut kiristää. Ainakin alussa tiputan kaikki viljat ja sokerin pois, sön enimmäkseen kasviksia, proteiinia ja hyviä rasvoja, kerran viikossa cheat day, luultavasti lauantaisin. Noudatan slow carb diettiä, eli maitotuotteet on myös pannassa paitsi raejuusto. Rahkaa ja marjoja syön aamuisin, sillä kananmunat alkavat tökkiä aika pian.
Näillä menty keskiviikosta alkaen.
Älä sitten kuitenkaan syö liikaa sitä proteiinia, aiheuttaa ummetusta ja eikä edistä laihtumista, pikemminkin päinvastoin.
Mitens painonpudotus (ja kunnon kohotus) menee ja miltä tuntuu? Onko mahdollinen uusi ruokavalio hankala vai meneekö ihan helposti? :)
Itselläni on sujunut tähän mennessä ihan hyvin ja painoa on pudonnut päälle 2,5kg joulukuun alusta, tosin pidin taukoa joulukuun loppupuolen. Painoa silti putosi tuolloinkin
Eniten ärsyttää ns. jenkkakahvat. Onko vinkkejä niiden poistamiseen? Vai poistuuko yleisen painon pudotuksen ja liikunnan mukana? Jos löytyy joku jumppaliike, joka niihin edes vähän auttaisi, niin otan kiitollisena vastaan.
Neljä päivää pätkäpaastoa takana, ja toistaiseksi menee ihan hyvin. Syön 10:30-18:30 välisenä aikana. Koko päivän on ihan kylläinen ja hyvä olo.
Vaa'alla käyn seuraavan kerran vasta ensi viikolla, mutta tuskin näin lyhyessä ajassa ovat lukemat pahemmin muuttuneet.
Tädiksi naamioitunut tyttö 50 vee. kirjoitti:
Aamupaino ilman vaatteita 67,5 kg, pituus kaiketi edelleen se 163 cm.
Takana aamupala: maustamaton jogurtti ja marjoja ja hunajaa.
Aamulla on hienoa aloittaa laihdutus, mutta päivä meni pyllylleen. Huonosti suunniteltu joten huonosti toteutuu...
Olimme päivällä edustustilaisuudessa, jossa oli tarjolla vain makeita tuotoksia ja voileipiä. Söin tortun (!) ja kaksi pientä voileipää, koska tiesin näkeväni ruokaa seuraavan kerran vasta iltapäivällä.
Tulin äskettäin kotiin, ahmin kaksi voileipää ja avokadon sekä 2 lasia piimää. Ei siinä vielä mitään mutta jälkiruoaksi meni kuppi kahvia ja puoli levyä suklaata.
Illalla pitäisi mennä tuttavan laulumatineaan/konserttiin. Saa nähdä miten siinä käy. Liikunnat: autossa satoja kilometrejä päivän mittaan. Välillä istuskelua mainitussa edustustilaisuudessa ja illalla kyseisessä matineassa. No aamulla tein joogaharjoitukseni. Sentään.
Huomenna ehkä päivä parempi.
Oudot on eväät. Onko sulla allergioita?