Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

VIIDEN KILON LAIHDUTUSRYHMÄ TAMMI-MAALISKUU 2018!

Vierailija
31.12.2017 |

Noniin. Nyt se alkaa. Tai ehkä vasta huomenna, UV:n jälkeen. Mutta henkisesti olen kypsynyt tähän: viisi kiloa lähtee tammi-maaliskuun aikana pois!
Tällä hetkellä painan, kaikkien jouluherkuttelujen jälkeen, 60kg ja tarkoitus olisi siis painaa maaliskuun loppuun mennessä 55 kg! Pituutta löytyy 167. Tuleeko kukaan messiin? Nyt oikeasti tsempataan toisiamme! Mä lähden tästä salille ;)

Kommentit (804)

Vierailija
781/804 |
25.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkutilanne 1.1. oli 74,4 kg

En ole ollut millään erityisellä dieetillä. Karkit ja sipsit pois ja katsonut, mitä ja miten paljon syön kotona. Työpaikkaruokalassa olen syönyt kuten ennenkin, mutta jättänyt jälkiruoat väliin.

Tänään paino oli 68,7 kg. Tästä on tarkoitus jatkaa vielä noin 5 kg alaspäin. En ole koskaan ennen onnistunut laihdutuksessa, mutta jostain syystä nyt onnistuu!!! Ehkä siksi, kun en ole yrittänyt syödä mitään "laihdutusruokaa".

Vierailija
782/804 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehtaanko ees tunnustaa...

Nainen 164cm ja 18.3. Paino oli 112,8.

Eilen 110,7.

Tavoite nyt ekana päästä pois sairaalloisesta lihavuudesta, ja siitä askel kerrallaan alaspäin.

Eli ihan pirusti enemmän kuin 5kg tiputettava. Nyt vaan sisulla eteenpäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
783/804 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija 787, hienosti valintasi on toiminut.  Kirjoituksesi on mukana niissä joihin olen kiinnittänyt suuresti ja mielenkiinnolla huomioni.  Osoitat kuinka hyvin toimii arjen valinnat joiden joukkoon aiemmin on kuulunut mieliteko-tapa ostot ja kuulunee sarjaan  "pitää ostaa jotain hyvää naposteltavaa kotiin".                                                                           

Itselläni hyvinvointi pääsi vauhtiin, kun havahduin kevyttuotteiden sisältävän valtavan määrän lisäaineita.  Lisäksi "kevyt" sana sai minut kuvittelemaan, että voin syödä niitä enemmän, kun ovat niin keveitä.  Onneksi niistä oli joitakin kirjoituksia lehdissä ja tajusin, että joku -8 kcl vaje normaaliin vastaavaan ei mun elämääni hetkauta,  koska niillä oli muutenkin ollut minuun haitallinen vaikutus, koska tuo "kevyt! jo sanana vääristyi päässäni -- syö niin paljon kun maistuu-- ruuaksi.  Kevennetyistä tuotteista olen jatkanut yhteistyötä vain niiden elintarvikkeiden kanssa joiden etiketissä lukee mm. ei lisättyä sokeria tai sokeriton 😁.                                                                                    

Aloitin 4.1. pätkäpaaston 8/16 ja voin vain kertoa sen, että jotkut vaatteet lököttää, mutta eivät sentään putoa päältä :)  En halua käydä vaa´alla, ehkä sitten joskus :)  Toistaiseksi jatkan nykyisellä versiolla, mutta uusikin vaihtoehto saattaa myöhemmin tulla kokeiluun.  10/14 ruokaikkuna on 10h ja paasto 14h.

Hyvää alkanutta viikkoa teille kaikille mukana oleville naisille ja miehille 😍

Vierailija
784/804 |
26.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0,9kg lähtenyt. Kiire tulee viiteen kiloon.

Nyt tilanne -6.1kg

Vierailija
785/804 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pulska summaa oman urakkansa.

Aloituspaino 17.1. (kun ei vaa'alle aiemmin uskaltanut) oli 85,1 kg. Saattoi se vuoden alussa olla jopa enemmänkin. Paino tänä aamuna 79,8 kg. Eli varsin onnistunut suoritus kun painoa lähti 5,3 kg.

Mikä oli metodi? Yksinkertaisesti se, että joka päivä kirjaa ylös mitä on syönyt. Mikä on syödyn energian makrojakauma ja millä makroilla on helpointa pysyä alle 2000 kcal mutta kuitenkin yli 1800 kcal. Paastopäivä kerran viikossa auttaa siihen, jos on viikolla tullut joinain päivinä mässytettyä yli 2000 kcal. Viikon kalorit olis hyvä pitää 13300-14000 kcal. Mulle helpoin makrojakauma näyttäis olevan se mitä Kwasniewski suosittaa Optimal diet:issä.

Kuinka tästä eteenpäin? Nyt pyrin pitämään painon tässä alle 80 kg:ssa. Lisää pudotusta on luvassa viiden kilon verran, mutta sen aika ei ole nyt. Viime heinäkuussa alkanut elämäntaparemontti on kuitenkin hoikistanut minua jo 11 kg. Nyt keskityn muihin asioihin tämän remontin tiimoilta, sillä viime aikoina on tuntunut että ajatukset pyörii liikaa laihduttamisen ympärillä ja se ei ole pääasia elämäntaparemontissa, vaan sen pitäisi olla vain yksi osa kokonaisuutta.

Hyvää pääsiäistä ryhmäläisille!

Vierailija
786/804 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaliskuu on lopuillaan, tulokseksi tuli -9 kg, johon olen oikein tyytyväinen. Alkutilanne 3.1. oli 172 cm ja 79 kg, nyt 70 kg. Olisi vielä tarkoitus pudottaan viisi kiloa, ja pitää paino kutosella alkavana.

Metodina myös täällä on ollut päivittäisten syömisten ylöskirjaus, sekä sokeriherkkujen poisjättäminen. Perusruokavalio on jo aiemmin ollut kunnossa (kala/kasvisruokaa, hyviä rasvoja), mutta tuohon päälle olen vetänyt joka päivä jotain makeaa herkkua, jolla olen kiloja kerryttänyt. Nyt olen sallinut itselleni esim. yhden suklaan kerran viikossa, ei ole vaikuttanut painon putoamiseen millään lailla. Herkkujen jatkuva himoitseminen on myös loppunut, vaikka kyllä se suklaa silti yhtä hyvältä maistuu :)

Vierailija
787/804 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään kiinnostusta osallistua uuteen keskusteluun, ns. kesäkuntoon ? Huhti-toukokuu esim? Täällä näyttäisi olevan kiva meininki ja kannustava ilmapiiri. :)

Vierailija
788/804 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Kiinnostaa kyllä. Tämä laihdutuksen "julkinen" dokumentointi on selvästi motivoinut saamaan tuloksia.

Vierailija
789/804 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen kiinnostunut tulosta huhti-toukokuusta!

Itselläni on vähän koko maaliskuun ajan ollut motivaatio laihdutukseen kateissa, mutta tänään sain vihdoin selville, että olin koko kuukauden vähän turvoksissa vesipainosta. Nyt aamulla (olin tosin jo ehtinyt syödä aamupalan) puntari näytti 62,2kg, aloituspaino oli n. 67kg. Pyrin pääsemään alle 60 kiloon kesäkuuhun mennessä :)

Otan aika rennosti laihduttamisen kanssa enkä pidä kiirettä

Vierailija
790/804 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kiinnostun tuosta huhti-toukokuun ryhmästä. En ole seurannut tätä ketjua, mutta miten toimii? Anonyyminäkö vaan raportoidaan?

Itsellä tarve saada ehkä pari kiloa pois, mutta liikuntaa pitäis lisätä, niin ehkä saisin ketjusta motivaatiora ja tsemppiä..

Vierailija
791/804 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 kuukaudessa mitat muuttui näin. 170/89 -> 174/73

Vierailija
792/804 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienosti olet kasvanut pituutta ;)

Vierailija
793/804 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin: 1.1.2018: 61,3 kg

Tulos: 31.3.2018: 60,3 kg

En päässyt tavoitteeseeni, eli 2-3 kg:n painonpudotukseen, mutta jatkan tästä huhti-toukokuun.

- tavoitteena 58 kg

1.1. kirjoitti:

Nyt IHMISET!

Kertokaahan aloituspäivä ja - paino ja/tai tulos tähän mennessä.

Oma: aloitin 1.1.2018 (bmi 30,12)

Tulos: 21.3.2018 - 7-8kg (bmi 27.25)

En huomaa muutosta. Vatsa pömpöttää ja reidet hyllyy edelleen.

Vierailija
794/804 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitin: 1.1.2018: 61,3 kg

Tulos: 31.3.2018: 60,3 kg

En päässyt tavoitteeseeni, eli 2-3 kg:n painonpudotukseen, mutta jatkan tästä huhti-toukokuun.

- tavoitteena 58 kg

1.1. kirjoitti:

Nyt IHMISET!

Kertokaahan aloituspäivä ja - paino ja/tai tulos tähän mennessä.

Oma: aloitin 1.1.2018 (bmi 30,12)

Tulos: 21.3.2018 - 7-8kg (bmi 27.25)

En huomaa muutosta. Vatsa pömpöttää ja reidet hyllyy edelleen.

Olin aloittavinani tammikuun alussa: 160 cm, 58 kg

Tänään: pituus edelleen 160 cm,  mutta painoa 59 kg

Että hienosti menee. Taidan mennä mukaan tuonne kevennys kesäksi -ketjuun ja yrittää nyt vähän pontevammin. Viis kiloa tullut viime kesästä ja jos tätä tahtia jatkuu, näyttää siltä ettei hyvältä näytä.

Vierailija
795/804 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jes, pitkään junnanneen jakson jälkeen paino oli tänään 65,9kg! Ja joo, tässä pari viikkoa on lukuna pyörinyt 66,1-66,5kg eli mistään suurestahan ei ole kysymys, mutta silti yhden numeron selättäminen tuntuu aina erävoitolta. En muista edes että milloin viimeksi olisi 65kg alkanut luku tullut vaa’asta tulokseksi, ehkä joskus lukiossa? 58kg eli tavoitelukemani verran painoin viimeksi yläasteella.

Kevätkauden haasteena on lisätä aerobista liikuntaa ja lihaskuntoa arkeen. Tsemppiä kaikille kesään asti jatkaville! Ylä- ja alamäkiä on meille kaikille varmasti tiedossa, mutta tärkeintä on olla antamatta periksi ja olla luovuttamatta. Jos jokin asia ei toimi niin varmasti toinen toimii paremmin.

Vierailija
796/804 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

2,5 kiloa laihduin.

Vierailija
797/804 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikki!

Tulen uutena mukaan. Tammi-maaliskuussa paino putosi neljä kiloa.

Paino oli synnytyksen jälkitarkastuksessa tammikuun alussa 73, ja ajattelin että se tippuu itsestään imettämällä niin kuin edelliselläkin kerralla. Maaliskuun alussa kävin seuraavan kerran vaa'alla, ja pieneksi järkytykseksi painoa oli edelleen 71,5.

Luovuin sitten jokailtaisista herkuista, ja maaliskuun lopussa tulos oli ilahduttavat 69 kg. Tästä jatketaan kohti kesää, reseptini painonpudotukseen on täysimetys, kaksi lämmintä ateriaa päivässä, paljon veden juomista ja vaunulenkkejä kunnon sykkeellä aina kun pääsen. Hitaasti hyvä tulee.

Tavoitteena alle 60 kg vuoden loppuun mennessä.

Vierailija
799/804 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin tasan tuohon tavoitteeseen. Nyt sitten seuraavaa maalia kohti.

Alakarppauksella ja pätkäpaastolla jatketaan.

Vierailija
800/804 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on mennyt kesä ja laihdutus muilla? Oma paino tippui tosiaan jo maaliskuussa 66kg tuntumaan ja on sellaisena pysynyt koko tämän ajan. Lähtöpaino oli tosiaan 71kg eli 5kg ryhmätavoitteen mukaisesti pudotin. Henkilökohtaisesti oon ylpeä siitä, että paino on pysynyt kurissa uusilla opituilla ruokailutottumuksilla.

Pitäisi tehdä varmaan uusi lähtölaukas seuraavalle -5kg tavoitteelle, mutta olen ollut jo todella tyytyväinen aikaansaatuun muutokseen! Töitä toki vielä pitää tehdä, mutta kokemuksena tämä oli erittäin miellyttävä.