VIIDEN KILON LAIHDUTUSRYHMÄ TAMMI-MAALISKUU 2018!
Noniin. Nyt se alkaa. Tai ehkä vasta huomenna, UV:n jälkeen. Mutta henkisesti olen kypsynyt tähän: viisi kiloa lähtee tammi-maaliskuun aikana pois!
Tällä hetkellä painan, kaikkien jouluherkuttelujen jälkeen, 60kg ja tarkoitus olisi siis painaa maaliskuun loppuun mennessä 55 kg! Pituutta löytyy 167. Tuleeko kukaan messiin? Nyt oikeasti tsempataan toisiamme! Mä lähden tästä salille ;)
Kommentit (804)
Vierailija kirjoitti:
Miksi menette mukaan valtaa pitävän rakenteen alistaviin normeihin? Yksikään itseään kunnioittava nainen EI LAIHDUTA. Etenkään akateeminen.
No kuule, olen toi jolla mitat nyt 183cm/69kg ja suoritan ihan kahta akateemista tutkintoa (FM&OTM). Minä ja todnäk kaikki muutkin täällä laihduttaa ihan sen hyvän olon ja sen vuoksi, että tykkää itse mitä peilistä näkee. Mulle on tärkeää itseni kannalta olla paras versio itsestäni niin psyykkisesti kuin fyysisesti. Fyysistä osapuolta voin kehittää esim. muokkaamalla kehoani haluttuun suuntaan. Kunnioitan itseäni sen verran, että ryhdyn toimeen hankalammissakin asioissa (esim. laihdutus), mikäli sitä todella haluan enkä keksi tekosyitä epämieluisan asiaintilan hyväksymiselle.
Kannustajat ovat vähentyneet. Ketjua käyvät lukemassa monet jotka eivät muuten ole ottaneet ap:n haastetta vastaan. Huomioikaa ja antakaa laihduttaneille myönteistä palautetta joka ei vaadi kuin 👍🏻. Ajatelkaa itseänne tilanteessa jossa avaudutte näinkin henkilökohtaisissa asioissa, ettekä saa edes yhtä kannustuspeukkua, niin tuntuuko teistäkin, ettei kukaan ole edes lukenut viestiänne?
Ap haastoi mukaan laihduttamaan ja kehotti (muistaakseni) myös, tsemppaamaan ja kannustamaan. Miten voit ap, oletko vielä mukana ?
Onnittelut kaikille jotka olette saaneet haasteesta onnistumisia ja siten hyvän mielen ja kevyemmän kropan. Uskon, että tulette pärjäämään jatkossakin. Uskon myös, että te joilla jonkin verran tuntuu jojoilevan, saavutatte halutessanne tasapainon ja sen jutun jolla pärjäätte painon-/elämänhallinnan kanssa vieläkin paremmin. Tuskin kukaan jaksaa pitkään pitää yllä dieettiä asettamalla ääritiukkoja ehtoja itselleen. Nautitaan myös jatkossa herkuista, mutta ei ole tarkoitus niuhottaa, vaikka sanonkin kohtuudella:) Vain sinä voit määrittää rajat kuinka usein herkuttelet, ei sitä voi määrätä aikuiselle kukaan muu. Maaliskuuta vielä jäljellä. Tsemppiä kaikille 👍🏻
En ole ollut alusta alkaen mukana, mutta kerron silti. Aloitin vihdoin laihdutuksen. Hain lääkäriltä lääkkeet. Se on auttanut paljon. Se auttoi myös lopettamaan alkoholin käytön kokonaan. Siinä olikin suurin syy lihoniseeni, herkkujen lisäksi. Myös makeanhimo on mennyttä. Painoa putoaa kivasti :) nälkä vaivaaa joskus, mutta ruoka ei vaan maita. Joskus kannattaa kokeilla tällaistakin.
Vierailija kirjoitti:
En ole ollut alusta alkaen mukana, mutta kerron silti. Aloitin vihdoin laihdutuksen. Hain lääkäriltä lääkkeet. Se on auttanut paljon. Se auttoi myös lopettamaan alkoholin käytön kokonaan. Siinä olikin suurin syy lihoniseeni, herkkujen lisäksi. Myös makeanhimo on mennyttä. Painoa putoaa kivasti :) nälkä vaivaaa joskus, mutta ruoka ei vaan maita. Joskus kannattaa kokeilla tällaistakin.
Ei todellakaan kannata!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan kannata!
Ja perusteluja kiitos! Minusta kannattaa, alkaa olla ylipainossa myös isot riskit ja tämä on ollut ainoa konsti, jolla olen onnistunut.
Vierailija kirjoitti:
Miksi menette mukaan valtaa pitävän rakenteen alistaviin normeihin? Yksikään itseään kunnioittava nainen EI LAIHDUTA. Etenkään akateeminen.
Just ne itseään kunnioittavat ja arvostavat ihmiset (sukupuolesta riippumatta) laihduttavat jos on tarvetta. Jotta keho voisi hyvin ja peilistä näkyisi terveen kokoinen ihminen.
Täällä 190 cm ja paino 87kg. Tavoitteena pudottaa 7kg.
Pulska kirjoitti:
-4,3 kg. Kyllä tää taitaa onnistua sittenkin.
Järeet aseet käyttöön, ketoosin rajamailla keikkuen ja 16:8 paasto.
-4,8 kg. Onnistuu onnistuu. Seuraava ja viimeinen punnitus Pitkäperjantaina.
Nyt IHMISET!
Kertokaahan aloituspäivä ja - paino ja/tai tulos tähän mennessä.
Oma: aloitin 1.1.2018 (bmi 30,12)
Tulos: 21.3.2018 - 7-8kg (bmi 27.25)
En huomaa muutosta. Vatsa pömpöttää ja reidet hyllyy edelleen.
Alkutilanne 3.1. - bmi 26.9
Tilanne 21.3. -8 kg, bmi 24.1
Vielä on kaksi kiloa matkaa -10 kiloon, joka on ensimmäinen tavoite.
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee hei tosi hyvin tää laihdutus. Oon vaan lihonut. :'D Vuoden alusta 6 kg. Huhhei. Hahahhaha. :D
Täällä toinen. Melkein 3kg tullut lisää vuoden alusta...
Ehkä lopetan ton päivittäisen vaa’alla käynnin, masentaa vaan jos vaaka näyttääkin 100g enemmän kuin edellisenä päivänä. 2 kertaa viikossa vaa’alle tästä lähtien.
Olen elämäni aikana kokeillut vaikka sun mitä laihdutuskuureja ja kuitenkin olen joka kerta lihonut yli aloituspainon. Itsekin laihdutin ensimmäisen kerran yläasteella, kun normipainoisena halusin muutaman kilon pois. Pidin ihan hirveää kitukuuria ja odotin, että se loppuu, että pääsisin taas syömään. No, pääsin ja lihoin.
Nyt olen tehnyt mahdollisimman vähän muutoksia entiseen ruokavalioon eli syön iltapalaksi hedelmiä ja vihanneksia. Pieneksi pilkoittuina niissä on naposteltavaa ja varsinkin viinirypäleet ovat niin makeita, että makeanhimo häviää niillä. Vaakaa en enää käytä, jos se joku päivä ei näyttänytkään miinusta, päätin syödä vielä vähän kevyemmin ja parin päivän päästä olikin sitten taas liian nälkä. Nyt minulla on kevättakki, josta syksyllä ei mennyt vetoketju kiinni. Nyt se menee, mutta on liian tiukka. Kokeilen sitä viikon välein, eiköhän se vappuun mennessä näytä hyvälle.
Olen tunnesyöjä, joten siitä poisoppiminen on vaikeaa. Suruun ei kannattaisi syödä eikä juoda.
3.1. paino oli 71kg (bmi uuden kalorilaskurin mukaan 28,5, vanhan laskennan mukaan 27,7) kaikesta joulu- ja uv-turvotuksesta.
Eilen paino oli 66,1kg (bmi 26,5, vanhan laskurin mukaan 25,8), eli tulosta 3.1. tilanteesta -4,9kg.
Uusi painoindeksilaskuri siis huomioi paremmin pituuden suhteen painoon. Näin lyhyenä naisena se nostaa ja jollain pitkällä se taas korjaisi.
Viimeisen kuukauden aikana paino on pudonnut kilon tai vähän päälle. Ensimmäiset kuukaudet pudotin painoa omasta mielestäni vähän liian rivakasti, niin siksi tosiaan nostin kaloreita tavoitepainon kulutuksen tasolle enkä enää kunnolla alas.
Vaatekoko on pudonnut noin yhdellä alaspäin ja rintaliivit jouduin vaihtamaan koosta 70D/E kokoon 65F. Vyötärö on kaventunut, kaksari kadonnut melkein kokonaan ja reidet ovat hoikistuneet. Kaverit huomasivat eron jo ensimmäisten 2-3kg kohdalla.
En ole nähnyt laihdutuksen aikana nälkää tai kärsinyt pienemmistä annoskoista. Syön silloin kun haluan ja yritän muistaa syödä monipuolisesti ja ravintorikkaasti. En noudata mitään erityistä diettiä.
En nyt viitsi ottaa painoa, kun menkat on alkamassa eli paino on nousussa sen takia kuten joka kuukausi. Painoa on tähän mennessä laskenut noin 4-5kg. Tosin tavoitteeni ei ole pudottaa painoa nopeasti. Hiljaa hyvä tulee
Vierailija kirjoitti:
Tädiksi naamioitunut tyttö 50 vee. kirjoitti:
Aamupaino ilman vaatteita 67,5 kg, pituus kaiketi edelleen se 163 cm.
Takana aamupala: maustamaton jogurtti ja marjoja ja hunajaa.
Aamulla on hienoa aloittaa laihdutus, mutta päivä meni pyllylleen. Huonosti suunniteltu joten huonosti toteutuu...
Olimme päivällä edustustilaisuudessa, jossa oli tarjolla vain makeita tuotoksia ja voileipiä. Söin tortun (!) ja kaksi pientä voileipää, koska tiesin näkeväni ruokaa seuraavan kerran vasta iltapäivällä.
Tulin äskettäin kotiin, ahmin kaksi voileipää ja avokadon sekä 2 lasia piimää. Ei siinä vielä mitään mutta jälkiruoaksi meni kuppi kahvia ja puoli levyä suklaata.
Illalla pitäisi mennä tuttavan laulumatineaan/konserttiin. Saa nähdä miten siinä käy. Liikunnat: autossa satoja kilometrejä päivän mittaan. Välillä istuskelua mainitussa edustustilaisuudessa ja illalla kyseisessä matineassa. No aamulla tein joogaharjoitukseni. Sentään.
Huomenna ehkä päivä parempi.
Vanha viesti, maaliskuu lähestyy loppuaan. Paino tänä aamuna 65,3 kg. Mikä nyt sikäli on ok, että lähtöpainon kuvittelin olevan 69 tai 70, ja se olikin 67,6 kg... Eli runsaat pari kiloa on tässä tultu alaspäin. Mutta enpä ole mitään ärmäkuureja tässä pitänytkään, kunhan vähän katsellut mitä suuhuni heitän...