VIIDEN KILON LAIHDUTUSRYHMÄ TAMMI-MAALISKUU 2018!
Noniin. Nyt se alkaa. Tai ehkä vasta huomenna, UV:n jälkeen. Mutta henkisesti olen kypsynyt tähän: viisi kiloa lähtee tammi-maaliskuun aikana pois!
Tällä hetkellä painan, kaikkien jouluherkuttelujen jälkeen, 60kg ja tarkoitus olisi siis painaa maaliskuun loppuun mennessä 55 kg! Pituutta löytyy 167. Tuleeko kukaan messiin? Nyt oikeasti tsempataan toisiamme! Mä lähden tästä salille ;)
Kommentit (804)
Vierailija kirjoitti:
Hei te jotka ootte ketolla/vhh:lla, mitkä on teidän lemppareita ja go-to aterioita? Mulla varmaan ikisuosikki on hakea lähipizzeriasta pizza ja syödä vain täytteet. Ei kovin ekologista kyllä, ja koitan tehdä sitä vain silloin tällöin. Toinen suosikki on uunilohi ja -kasvikset, siihen ei kyllästy koskaan! Harmi että lohi on niin kallista:/
Mun lemppari on jauheliha-kasvissekoitus pannulla paistettuna ja uunikala juusto-herkkusieni/pinaattikastikkeella. Toi go-to ateria vois olla vaikka paketti Wilhelmiä (en kuitenkaan syö kerralla koko pakettia)
Vierailija kirjoitti:
Hei te jotka ootte ketolla/vhh:lla, mitkä on teidän lemppareita ja go-to aterioita? Mulla varmaan ikisuosikki on hakea lähipizzeriasta pizza ja syödä vain täytteet. Ei kovin ekologista kyllä, ja koitan tehdä sitä vain silloin tällöin. Toinen suosikki on uunilohi ja -kasvikset, siihen ei kyllästy koskaan! Harmi että lohi on niin kallista:/
Yleensä syön työbuffetista mahdollisimman vähän prosessoitua lihaa, esim jos on broiskunrintaa tms, ja sen ohessa sallittuja vihanneksia, esim salaattia, raasteita, sieniä, kurkkua, tomaattia niin paljon, että tulee täyteen. Esim. Kievin kanasta rapsuttelen kuorrutukset pois. Olen töissä Keilaniemessä, ja siellä on hyvin valinnanvaraa lounasravintoloista, voi valita aina parhaiten ohjelmaan sopivan.
Kotona ja etäpäivinä teen täyslihasta tai munasta lounaat. Aamiaisen skippaan, koska yritän noudattaa 16/8 ja otan voikahvin MCT-öljyllä ja luomuvoilla, se pitää nälän hyvin. Lampaankyljykset ovat myös yksi suosikki, ne tulevat nopeasti ja maistuvat hyvältä. (Asun itä-Helsingissä, ja täältä saa tosi tuoretta lampaanlihaa halal-kaupoista)
Hyvä vinkki tuo noutopizzan täytteet, mutta itse aika harvoin otan noutoaterioita, suosikkini taitaa olla picnicin salaatti kolmella täytteellä, siitä yleensä yksi on tomaattia tai kurkkua, sitten kanaa. Välttelen vähän maitotuotteitakin, koska ne minusta hidastavat aineenvaihduntaa.
Juon välillä cheat dayna alkoholia, ja silloin ehdottomasti vain mahdollisimman vähäsokerista skumppaa, kuten Papet Brut.
Tuli eilen syötyä pitkälti yli 2000kcal. Olin baarissa ja tuli juotua ja syötyä ja yöllä hesen kautta kotiin. Voi minnuu :(((
Vierailija kirjoitti:
Tuli eilen syötyä pitkälti yli 2000kcal. Olin baarissa ja tuli juotua ja syötyä ja yöllä hesen kautta kotiin. Voi minnuu :(((
Aijjaijai haha onneksi en ollut ainut, itsellä jatkui vielä aamullakin sipsi linjalla. Noh ei anneta tämän lannistaa (eihän?). Tekisi mieli mennä ostamaan irtokarkkeja tosin :D, tää on niin paha kun juo niin sitten kyltymätön nälkä seuraavana päivänä. Ja KAIKKI kelpaa.
Kuukauden saldo - 1 kg :( Enkä ole edes retkahtanut mihinkään sokeriseen tai hiilihydraattipitoiseen... en tiedä, alkaa motivaatio mennä. Yhdessä vaiheessa oli mennyt 2,5 kg mutta nyt on enää tuo kilo pois lähtöpainosta. Liikuntaa en ole saanut lisättyä, että johtuukohan sitten siitä.
T N50v
Vierailija kirjoitti:
No sellaista sattuu, ei yksi päivä vaikuta oikeastaan mitenkään laihdutusprojektiin, jatkat vaan eteenpäin.
Vaaka näytti 52,0. Eli hyvin sujuu. Tää on haastava päivä, kun muu perhe syö herkkuja. Mutta mä selviän.
Mulla menkat nostaa painoa yli kilon verran näemmä (ennen menkkoja 68,2kg ja eilen oli 69,5kg ilman mitään herkuttelua tms.). En malta odottaa, että minkälaisiin lukemiin menkkojen jälkeen paino laskee.
Tänään olisi tarkoitus lähteä baariin ulos ja juoda viiniä ystävien kanssa. Otan tämän harjoituksena siitä, että malttaa jättää juomisen siihen kahteen lasilliseen. Vähän sama kuin jättää juhlissa herkuttelun siihen yhteen kakkupalaan. Laihdutuksen jälkeenkin pitäisi ylläpitää samaa painoa samoilla arjen valinnoilla kuitenkin.
Täällä mennyt viikonlopun syömiset myös aika kaloripitoisesti. Suklaata, kebabia, karkkia, Runebergin torttua. Viime kuukauden aikana oon huomannut, että itsellä selkeästi viikonloput on epämääräisen syömisen aikaa ja säännöllisyys puuttuu. Siihen siis jotain muutosta tarvitsisin kun viikolla ruokailu on säännöllistä ja aika järkevää.
-Naria
Menkkojen painoa nostattava vaikutus ärsyttää, vaikka tietääkin, että se on vain väliaikaista.
Mulla on ollut tipaton tammikuu ja olen liikkunut aika paljon. Painoa lähti 3 kg!
Mutta olen edelleen ylipainoinen, tätä tahtia saisi jatkaa ainakin kesään asti... Mikäs siinä!
Ongelma on vaan siinä, että olen aika yksinäinen. Syön yksin ollessani suruun ja ahdistukseen, motivaatio muuhun unohtuu. Tai siis juonkin mielelläni ja sitten tulee ahmimishimo. Ihmettelen oikeastaan, etten ole tämänkin lihavampi, mutta liikun tosiaan myös aika paljon.
Joskus, kun olen seurustellut ja on ollut muuten onnellisempaa tai sitten toisaalta sydänsuruja, olen laihtunut jatkuvasti. Silloin pitää muistaa syödä.
Olispa joskus onnellinen, tasapainoinen ja normaalipainoinen! Nyt koitan ihan terveyden nimessä saada kuitenkin pois noin kymmenen liikakiloa. Jospa sitten olisi ainakin siltä osalta parempi olo.
5.1. Paino oli 68kg/164cm ja tänään aamupaino 65,8kg. Paino on tippunut aika hitaasti viimevuonna joten yllätyin tästä tuloksesta!
Ensimmäinen tavoite on saavutettu, eli päästä normaalipainoon ensimmäistä kertaa aikuisiällä! Seuraava tavoite on tyytyväisyys omaan kroppaan, painosta viis!
- se joka on terveydellisistä syistä low fodmap dietillä
Äsken kävin vaa’alla. 0,5 kg tullut lisää eilisen jälkeen. En tiedä missä vika. Täytyy kai pienentää energiansaantia vielä enemmän ja lisätä liikuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Äsken kävin vaa’alla. 0,5 kg tullut lisää eilisen jälkeen. En tiedä missä vika. Täytyy kai pienentää energiansaantia vielä enemmän ja lisätä liikuntaa.
Ainiin, onhan mulla kilpirauhasen vajaatoiminta ja mielenterveyslääkkeitäkin käytössä melkoinen arsenaali. Mutta ei ne saa mun laihdutusta pilata...
En aikonut kertoa ystäville tästä projektista, mutta näemmä painoa oli pudonnut jo sen verran vyötäröltä kuukautisturvotuksesta huolimatta että ero iski heti heidän silmäänsä. Hyvä kun takin sain riisuttua niin heti tuli yllättynyt huudahdus. :D Vähän ehkä ärsyttää kun en saanutkaan ”salassa” pudottaa painoa, mutta jossain vaiheessahan sen eron olisi kuitenkin huomannut.
Olen jotenkin todella tyytyväinen jo nykytulokseenkin, vaikka en ole lähelläkään tavoitelukemia. Minulla on sama kuin edellä vastanneella, etten ole aikuisiällä ollut normaalipainoinen. Jo pienet askeleet kohti normaalipainoa ja sutjakampaa vartta kohti pistää hymyilemään. :)
Maltoin jättää viinilasilliset siihen kahteen ja söin vain maltillisesti sipsejä. Baarissa join vain vettä, mikä on tosin aika tavanomaista minulle. Tässä pudotuksen ohessa jo pohdituttaa sitten laihdutuksen loppuminen ja painon ylläpitäminen tavoitelukemassa. Tällainen ruoan ja kalorien seuraaminen on ollut jo itsenään elämäntapamuutos, mutta eiköhän säännöllinen vaa’alla käynti edesauta painonhallintaa sitten tulevaisuudessa.
Ketoilija päivittää kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä yksi sivusta seurannut. Itse muutin elämäntapojani vuosi sitten helmikuussa, pahimmillaan painoin 88kg (pituus 168cm). Jätin lisätyn sokerin (en pikkumääristä niuhottanut, tyyliin ketsuppi tai vaikka siirappi kaalilaatikossa silloin tällöin ok) ja gluteenin pois. Kiinnitin ruoan määrään huomiota ja aloin pikkuhiljaa lisätä liikuntaa (kävely ja vesijuoksu). Kalorit noin 1500-1750/pv. Tänään painan 70,2kg, välillä käynyt 69 kilossa.
Painonpudotus on alkanut hidastumaan tosi paljon. Lokakuun puolesta välistä on lähtenyt vaan 2-3kg. Tarkoituksena olisi kuitenkin painaa vielä tämän vuoden puolella 60kg.
Mietin jos ketoosin avulla saisin vähän kroppaan "ärsykettä" ja pääsisin vihdoin eroon näistä viimeisistä kiloista.
Ajattelin ensi viikolla aloittaa kahden viikon ketoosin ja siitä pikkuhiljaa lisätä hiilareita ylläpitovaiheeseen niin, että paino vielä putoaa. Tällä hetkellä syön hh noin 100-150g pv.Tsemppiä kaikille!
Ketoosiviikot aloitettu. Yllättävän nopeasti sinne pääsi, kun hiilareita vähensi jo vklp:na. Helppoa oli aloittaa kun tottunut syömään kaikki täysrasvaisina ja muutenkin olen aika perso voille... Vaa'alla käyn loppuviikosta. Tulen sitten ilmoittelemaan mitä vaaka näyttää ja muutenkin päivittelemässä olotilaa. :)
Huomenna käyn uimahallissa. Miltäköhän tuntuu liikunta ketoosissa...?
Ensimmäinen ketoosiviikko huomenna täynnä. Ihan hyvä fiilis, alussa oli päänsärkyä ja lihaskipua, magnesiumilla ja buranalla helpotti. Suussa maistuu järkyttävältä, eli purkkaa menee jonkin verran. Aina kun nälkä tulee, ei tule mikään kamala tapponälkä niin kuin ennen. Ja liikuntakin tuntuu ihan hyvältä.
Aamulla unohdin käydä vaa'alla, farkut jalassa ja päivän ruoat syöneenä paino 70,3kg, eli luultavasti paino aamulla on about 69kg.
Hyvältä tuntuu kun vihdoinkin paino näyttää lähteneen alaspäin! :)
Aion jatkaa ainakin viikon alle 20g hh ja siitä nostella hiilareita 5g/vko siihen asti että paino vielä laskee. Jos tällä nyt sais viimeiset kilot pois :)
Joku kysyi miksi välttis haluan painon alle kuudenkymmenen. Noh, mulla on niinkin "typerä" syy tähän kuin, että haluan BMI 21, se on kuulemma (miesten mielestä) ihanteellisin naisella...
Vierailija kirjoitti:
Kuukauden saldo - 1 kg :( Enkä ole edes retkahtanut mihinkään sokeriseen tai hiilihydraattipitoiseen... en tiedä, alkaa motivaatio mennä. Yhdessä vaiheessa oli mennyt 2,5 kg mutta nyt on enää tuo kilo pois lähtöpainosta. Liikuntaa en ole saanut lisättyä, että johtuukohan sitten siitä.
T N50v
Ryhdistäydy! Jos et olisi yrittänyt laihduttaa, et tiedä, kuinka paljon nyt painaisit. Ehkä olisit esim. +3 kg. Pidä nämä mielessä:
- pyri välttämään suuria annoksia
- liikuntaa kannattaa harrastaa joka tapauksessa - siitä tulee hyvä olo
Kyllä, paino oli nyt aamulla 69,1 jes! 1 viikossa lähtenyt melkein 1,5kg. Varmaan kertaakaan painoa lähtenyt yhdessä viikossa näin paljon, ei edes silloin laihdutuksen alkuaikoina kun painoin reilusti yli 80kg.
Nesteitä varmaan suurin osa, mutta kiva saada vähän motivaatiota lisää jumituksen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut tipaton tammikuu ja olen liikkunut aika paljon. Painoa lähti 3 kg!
Mutta olen edelleen ylipainoinen, tätä tahtia saisi jatkaa ainakin kesään asti... Mikäs siinä!
Ongelma on vaan siinä, että olen aika yksinäinen. Syön yksin ollessani suruun ja ahdistukseen, motivaatio muuhun unohtuu. Tai siis juonkin mielelläni ja sitten tulee ahmimishimo. Ihmettelen oikeastaan, etten ole tämänkin lihavampi, mutta liikun tosiaan myös aika paljon.
Joskus, kun olen seurustellut ja on ollut muuten onnellisempaa tai sitten toisaalta sydänsuruja, olen laihtunut jatkuvasti. Silloin pitää muistaa syödä.
Olispa joskus onnellinen, tasapainoinen ja normaalipainoinen! Nyt koitan ihan terveyden nimessä saada kuitenkin pois noin kymmenen liikakiloa. Jospa sitten olisi ainakin siltä osalta parempi olo.
Sympaattista pohdintaa 😳 Vaikutat herttaiselta ihmiseltä. On sulla meitä ystäviä täällä. Tsemppihalit sulle 💗 Mullakin noin 10kg ylimääräistä.. Olen koittanut lisätä paljon kasviksia ja marjoja ruokavalioon ja vähentää leivänsyötiä, smoothieistakin tykkään. Niihin ei ikinä kyllästy kun makuyhdistelmiä voi keksiä vaikka kuinka paljon. Kunpa talvesta päästäisiin pian niin huvittaisi mennä lenkille.