VIIDEN KILON LAIHDUTUSRYHMÄ TAMMI-MAALISKUU 2018!
Noniin. Nyt se alkaa. Tai ehkä vasta huomenna, UV:n jälkeen. Mutta henkisesti olen kypsynyt tähän: viisi kiloa lähtee tammi-maaliskuun aikana pois!
Tällä hetkellä painan, kaikkien jouluherkuttelujen jälkeen, 60kg ja tarkoitus olisi siis painaa maaliskuun loppuun mennessä 55 kg! Pituutta löytyy 167. Tuleeko kukaan messiin? Nyt oikeasti tsempataan toisiamme! Mä lähden tästä salille ;)
Kommentit (804)
Yhdistän tuon 8/16 toiseen ohjelmaan.
Tänään lounaaksi klo 11 salaattia ja kormankanaa.
Välipalaksi keksi ja suklaaproteiinivanukas sekä yksi konvehti.
Illalliseksi klo 19 salaattia, pähkinöitä ja hunajasiipiä.
Paastoaminen ei tunnu hankalalta tällä systeemillä
Mukana. 170/66,5. Kävin eilen kävelyllä 90 min (aamulla 30 min ja iltapäivällä 60 min) ja jumppasin kotona 30 min. Tänään lenkki niin, että ensin kävelin 30 min ja heti perään hölkkä 30 min.
Aloin vuosi sitten laihduttaa, paino oli aloittaessa pahimmillaan reilut 75 kg. En tarkkaan muista, paljonko oli alkusyksyllä, mutta jotain 62 tai 63 kg. Sitten sairastelin, tuli jalkavaivoja, motivaatio katosi, laiskotti jne ja muutama kilo tuli tosiaan takasin :( Mutta nyt uudella innolla uusissa nastalenkkareissa lenkille :D Huomaa kyllä heti, mikä ero olossa on. Oli tässä pari viikkoa täysin plösähtänyt olo, selkäkipua ym.
-Hanna
Vielä yksi mukaan! Olen 153 ja vähän yli 50kg (joulukuun alussa 48 mutta tuli syötyä vähän joulukinkkua...). 45 tai 43 olisi tavoite paino. Voi olla vähän vaikea päästä siihen ekaan. Olen syksystä 2016 laihduttanut 58kg tohon 48 (pääsin siihen syyskuussa) ja sen jälkeen ei tapahtunut mitään ennen joulukuuta kun alkoi kaikki pikkujoulut ja muut ja paino pomppasi ylös
Mutta! Piparit on syöty ja glögit juotu. Heitin myös eilen pois viimeiset konvehdit ja huomenna kauppaan hevi-osastolle. Liikunta on onneksi kunnossa (5 kertaa viikossa, ei kovin raskasta. Pitäisi ehkä satsata hiki-jumppaan)
Olen mukana. Mitat nyt 63 kg/165 cm. Aion pudottaa 3 kg pelkällä juoksemisella. Juoksen 3 lenkkiä viikossa. Ruokavaliota en aio tarkkailla, mutta mitään mässäilyä en harrasta. Syön ja juon mitä huvittaa, mutta tapanani ei ole vetää ähkyä. Maaliskuun lopussa olen pysyvästi 60 kg tai alle, jolloin mahdun hyvin 36/38 vaatekokoon. Nyt pillifarkut puristaa vatsaa...
Juokseminen on toiminut aina, jos on alkanut vaatteet puristaa.
Vierailija kirjoitti:
Yhdistän tuon 8/16 toiseen ohjelmaan.
Tänään lounaaksi klo 11 salaattia ja kormankanaa.
Välipalaksi keksi ja suklaaproteiinivanukas sekä yksi konvehti.
Illalliseksi klo 19 salaattia, pähkinöitä ja hunajasiipiä.
Paastoaminen ei tunnu hankalalta tällä systeemillä
Niin ja ideahan tässä on, että tuon 8 tunnin aikana saa syödä melko normaalisti, mutta 16 h paaston ansiosta rasvaa palaa erityisen tehokkaasti. Siksi suklaaproteiini ja konvehti ovat ihan sallittuja.
Tänään on mennyt hyvin, kalorit 1500kcl.
Lasken kalorit kännykän applikaatiolla, mutta en jaksa naputella sinne urheiluja (sekä kunnon liikuntaa ja hyötyliikuntaa aktiivisessa työssä ja työmatkojen kävely). Koitan syödä 1500kcl päivässä, mutta treenipäivinä menee joskus yli.
Mukana. Tammi-Maaliskuu aikana olisi tarkoitus pudottaa se 5 kg. Lopullisesti vuoden loppuun -15 kg.
Tätä weight loss - projektia on jatkunut yli kaksi vuotta. Mut nyt vihdoinkin vuoden alussa olen kyllästynyt katsomaan itseäni pelistä, koska siellä näkyy turvonnut ja huonokuntoinen ihminen. On muutoksen aika ja kaks päivää nyt ollaan oltu ilman leipää/vehnätuotteita ja makeaa. Vielä Kestän.
Jes toinen laihispäivä alkoi hyvin, paino pudonnut jo 2.5kg! :'D (74.5kg--->72kg) olin kyllä ihan järkyttävän turvoksissa, vielä maanantaina söin darraan sipsiä, hampurilaisen ja jäätelöä...
Uskon vielä muutaman kilon putoavan helposti, ehkä jo tällä viikolla, mutta 70kg:sta alaspäin on hankalaa. Tavoitepaino jossain 65-67kg välillä (ja pituus 177cm)
-Anni
Miten tuo paastodietti toimii? Minä ainakin ahmin kaksi käsin ruokaa lounaaksi jos aamupala on jäänyt välistä. Silloin kaloreita tulisi ainakin minulla enemmän..
Mukana! Mitat 170/66kg nyt, tavoitteena alle 60kg. Kuitenkaan en kiirehdi mutta harjoittelen hyvin syömistä. En laske kaloreita tai punnitse ruokia. Yritän syödä terveellisesti 4-5 kertaa päivässä ja välttää napostelua ja sokerikierrettä. Olen juuri päässyt eroon sokerikoukusta, ja hankalaahan se oli! huhhuh. Pääsääntöisesti pyrin elämään ilman valkoista sokeria, vehnähöttöä ja maitotuotteita, en kuitenkaan ole ehdoton ja joustan tarpeen tullen kyllä, koska uskon että se on parempi pitemmällä tähtäimellä kun kyseessä on elämäntapamuutos eikä pikadieetti. Eilisen päivän ruokailuni oli seuraavanlaiset:
aamupala: smoothie ( banaani, mustikka, kaurahiutale, chiasiemen, vettä)
lounas: ruokaisa salaatti (lihaa, kananmunaa, fetaa, salaatti, kurkku, tomaatti, paprika, rusina)
päivällinen: ruokaisa salaatti (kanaa, sipulia, avocadoa, salaatti, kurkku, tomaatti, ananas)
iltapala: munakas kinkulla, kurkkua ja tomaattia + banaani
tänään:
aamupala: smoothie (banaani, ananas, chiasiemen, avocado, salaatti, viherjauhe)
lounas: kanaa, pakastevihanneksia, fetaa, ananasta
välipala: itsetehty raakamehu (porkkana, appelsiini, sitruuna, inkivääri)
... enempää en olekaan tänään vielä kerennyt syödä. Yleensä ruoassa on myös riisiä/kikherne tai riisipastaa/bataattia/perunaa, nyt en vain jaksanut keittää niitä.
Harrastan satunnaista liikuntaa 2-5 kertaa viikossa fiiliksen mukaan.
Saa antaa kommentteja ja vinkkejä ruokavaliostani, mitä lisätä, mitä vähentää ja miksi! :)
Pyrin syömään kasvispainotteisesti ja tavoitteenani on sisätä ruokailuihin nyt marjoja muutama desi joka päivä.
t. Kohta 60kg
Kävin tänään tunnin kävelyllä, vaikka melkoinen pääkallokeli onkin. Tämä alku on kyllä palkitsevaa, kun liikuntaa lisäämällä paino lähtee nopeasti alaspäin.
- Hanna, -400 g
Mukana, itseasiassa aloitin jo. Vedin kolmen päivän viinarallin, unohdin syödä ja nyt on niin hirveä olo etten pysty. Kolme kiloa lähti, mitat nyt 166/59.
8/16 kiinnostaisi, mutta en tiedä onko mahdollista sovittaa se aikatauluihini, kun harrastan melkein joka ilta liikuntaa töitten jälkeen?
Te, jotka noudatatte tätä, harrastatteko myös säännöllistä liikuntaa?
Pääsen töistä klo 16.00. Liikunta alkaa klo 16-18 välillä, riippuen mitä liikuntaa harrastan. Luonnollisesti en voi syödä päivällistä ennen juoksua tai cross-fittiä, tai en jaksa liikkua. :) Jos on taas ollut rankka liikunta, pakko saada palauttavat proteiinit.
Mahdoton yhtälö?
Täältä ilmoittautuu 165 senttinen ja 87,2 kiloa painava Matami-mimmi. Aion siirtyä nyt ensin Nutrilettin ohjeiden mukaan kevyempään ruokaan ja viikon päästä alkaa nutrikuuri.
Miten teillä tänään sujuu?
Itse kävin äsken salilla, jonka vaaka on näyttänyt pahimmillaan n. 68 kg. Nyt oli lukemat 66,5 kg.
Tänään syöty:
ap: Puuroa, mustikoita ja loraus oliiviöljyä. Olikohan maitoa vähän seassa. Vettä ja puoli mukia teetä.
vp: Banaani ja mukillinen kahvia.
lounas: 2 kpl tortillaa, jonka välissä nautaa ja kypsennettyjä vihanneksia, salaattia, tomaattisalsaa.
vp: rahka-jugurtti-mustikka-chiasötköä, kahvia
Illalla vielä lämmin ruoka.
Laihduttajat ovat onneksi alkaneet tajuamaan, että ne markettien ylihintaiset pieruherat eivät ole vatsalle kovin hyväksi ja ylihintaisten pieruherojen myynti on alkanut laskemaan.
https://www.is.fi/yritys/func-food-finland-oy/tampere/1010666-9/
"Liikevaihto laski 15,5 prosenttia. Tilikauden tulos oli -1,3 miljoonaa euroa ja liikevoittoprosentti oli -5,6."
Uskalsin tänään käydä vaa'alla ja painoa olikin tullut odotettua vähemmän.
Aamulla 50,2. Ensiviikon tavoite on 49,5kg.
Syöty tänään:
Aamupalaksi yksi reissumies viipale ja paljon voita
Lounaaksi vegaaninen "tortillapizza" töissä, elikkä paljon vihanneksia tortillapohjan päälle ja uuniin. Lisäksi puoli lautanen salaattia ja ehkä ruokalusikallinen salaattikastiketta.
Välipalaksi taas reissumies leipä ja paljon voita
Illalliseksi thaimaalaista noutoruokaa (jasmiiniriisiä, aika vähän yhdessä annoksessa, vihanneksia ja sieniä soijakastikkeessa) josta syön puolet tänään ja puolet huomenna
Jos on vielä nälkä niin puoli desiä puuroa veteen.
Mukana! 162/59
Pari päivää olen nyt kaloreita laskenut ja jatkuva nälkä on.