VIIDEN KILON LAIHDUTUSRYHMÄ TAMMI-MAALISKUU 2018!
Noniin. Nyt se alkaa. Tai ehkä vasta huomenna, UV:n jälkeen. Mutta henkisesti olen kypsynyt tähän: viisi kiloa lähtee tammi-maaliskuun aikana pois!
Tällä hetkellä painan, kaikkien jouluherkuttelujen jälkeen, 60kg ja tarkoitus olisi siis painaa maaliskuun loppuun mennessä 55 kg! Pituutta löytyy 167. Tuleeko kukaan messiin? Nyt oikeasti tsempataan toisiamme! Mä lähden tästä salille ;)
Kommentit (804)
Vierailija kirjoitti:
Mä ajattelin pudottaa n.12kg kolmessa kuukaudessa. Noin kilo per viikko siis. Lähtöpaino on 82 ja pituutta 164. Ny lähtee nää läakit lätisemään. Tavoitepaino 1.6 mennessä on 60kg. Kilo viikossa eli noin -22kg kesäkuuhun mennessä. Uskotteko että onnistun? Yläpeukku joo ja alapeukku ei. ;P
Voi se olla mahdollistakin, mutta kannatta kuitenkin varautua siihen, että paino ei putoa tasaisesti ja keho voi pitää pitkiäkin taukoja välillä.
Hei kaikille! Suosittelen teitä muita laihduttajia aloittamaan keväällä (tai miksei samantien, jos uskallatte lenkkeillä talvellakin tai pääsette salille juoksumatolle) netistä löytyvän Porin juoksukoulun.
Olin itse rapakuntoinen, kun aloitin ohjelman viime keväänä, mutta ohjelman loppuun mennessä juoksin jo 10 km 50 minuuttiin. Alussa jaksoin juuri ja juuri juosta 4 minuuttia... 🙄 Kunto koheni siis huomattavasti, minkä lisäksi kroppa kiinteytyi ja etenkin vatsa litistyi. Jos juoksuohjelmaan olisi yhdistänyt salitreenin, tulokset olisivat olleet varmaan vieläkin paremmat. Nautinnollista tuo juokseminen ei missään nimessä ollut, eivätkä tulokset näkyneet silmänräpäyksessä. Mielestäni ohjelma on kuitenkin tehokas ja mikä parasta: ilmainen.
No, syksyllä kuntoiluintoni ja ruokavalioni lopahti opiskelukiireiden myötä. (Kesällä olin syönyt paljon lihaa ja kasviksia, mutta toisaalta söin myös päivittäin erilaisia herkkuja, pääasiassa makeita leivoksia.) Kuntoni on jälleen rapistunut ja lihonutkin olen, joten ilmoittaudun ketjuun mukaan. Kohta lähden salille ja nimenomaan juoksemaan. Aloitin juoksukoulun eilen uudelleen puolivälistä, ja tavoitteeni on juosta kesällä taas sitä kymmentä kilometriä. Mitat ovat tällä hetkellä 164/63, mutta vertailen tuloksia luultavasti mittanauhalla.
Vierailija kirjoitti:
Mä ajattelin pudottaa n.12kg kolmessa kuukaudessa. Noin kilo per viikko siis. Lähtöpaino on 82 ja pituutta 164. Ny lähtee nää läakit lätisemään. Tavoitepaino 1.6 mennessä on 60kg. Kilo viikossa eli noin -22kg kesäkuuhun mennessä. Uskotteko että onnistun? Yläpeukku joo ja alapeukku ei. ;P
Sain voimaa näistä alapeukuista 😈
Vierailija kirjoitti:
Hei kaikille! Suosittelen teitä muita laihduttajia aloittamaan keväällä (tai miksei samantien, jos uskallatte lenkkeillä talvellakin tai pääsette salille juoksumatolle) netistä löytyvän Porin juoksukoulun.
Olin itse rapakuntoinen, kun aloitin ohjelman viime keväänä, mutta ohjelman loppuun mennessä juoksin jo 10 km 50 minuuttiin. Alussa jaksoin juuri ja juuri juosta 4 minuuttia... 🙄 Kunto koheni siis huomattavasti, minkä lisäksi kroppa kiinteytyi ja etenkin vatsa litistyi. Jos juoksuohjelmaan olisi yhdistänyt salitreenin, tulokset olisivat olleet varmaan vieläkin paremmat. Nautinnollista tuo juokseminen ei missään nimessä ollut, eivätkä tulokset näkyneet silmänräpäyksessä. Mielestäni ohjelma on kuitenkin tehokas ja mikä parasta: ilmainen.
No, syksyllä kuntoiluintoni ja ruokavalioni lopahti opiskelukiireiden myötä. (Kesällä olin syönyt paljon lihaa ja kasviksia, mutta toisaalta söin myös päivittäin erilaisia herkkuja, pääasiassa makeita leivoksia.) Kuntoni on jälleen rapistunut ja lihonutkin olen, joten ilmoittaudun ketjuun mukaan. Kohta lähden salille ja nimenomaan juoksemaan. Aloitin juoksukoulun eilen uudelleen puolivälistä, ja tavoitteeni on juosta kesällä taas sitä kymmentä kilometriä. Mitat ovat tällä hetkellä 164/63, mutta vertailen tuloksia luultavasti mittanauhalla.
Juokse sinä juoksumatolla verta yskien ihan rauhassa. Minä nautin liikunnasta ulkona raittiissa ilmassa, mielikin lepää.
Vierailija kirjoitti:
8/16-paastosta kokemuksia?
Tarkoitus aloittaa tämä, 5:2 ei ollut mun juttu.
16/8 paasto on toiminut itselläni hyvin, ja uskon sen edesauttaneet painon putoamista. Shippaan aamupalan josta itselläni tulee muutenkin huono olo, ja syön lounaana vähän ennen 12. Päivän aikana syön päivällisen kun pääsen kotiin ja iltapalan siinä 19 aikoihin. En hirveästi napostele päivän aikana, mutta jos siltä tuntuu niin syön esimerkiksi soijarahkaa banaanien kerta. Aamuisin ja iltaisin juon kahvia ja teetä. Lisään soijamaitoa kahviin, muistaakseni jos ylittää 50 kalorimäärän niin paasto menee poikki. Mutta kahvissani on noin noin 10 kaloria maustamattoman soijamaidon takia. Kahvi ja tee auttaa nälän tunteessa, jos sellainen tulee.
Vähän yli kahden viikon pätkäpaaston jälkeen, yhdistettynä hyvään ja terveelliseen ruokaan, ja alle tunnin liikuntaan per päivä (normaalin kävelyn lisäksi) painoa putosi 2,4kg. Nälän tunne alkaa pikkuhiljaa kadota aamuisin ja iltaisin kun ruokailuaikoihin tottuu.
Loman aikana en ole päässyt painoa mittaamaan kun en ole kotona ollut, ja herkkujakin on vähän tullut syötyä. Uskon silti painon pudonneen hieman lisää. Ilmottelen sitten kun pääsen kotiin 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juokse sinä juoksumatolla verta yskien ihan rauhassa. Minä nautin liikunnasta ulkona raittiissa ilmassa, mielikin lepää.
Ei mikään estä ohjelman aloittanutta lenkkeilemästä ulkona. 😀 Lisäksi ohjelmaan kuuluu esim. pidempiä kävelylenkkejä, jotka aion itsekin tehdä ulkona. Juosta en kuitenkaan uskalla pihalla ennen kevättä, ja matto on parempi myös penikoille, jotka ikävä kyllä sain kipeiksi viime kesänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä lisäarvoa ajattelit tuovasi tähän keskusteluun tällaisella ikäväsävyisellä kommentilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen jo aloittanut 16:8 pätkäpaaston ja olo on kevyempi, vielä joulun alla vaatteet puristi ja olo oli todella turvonnut. Täksi illaksi ostettu sipsiä ja dippiä, mutta alkoholia ei sentään mene tippaakaan. Tarkkaa painoa en tiedä, mutta 60kg paikkeilla on liikkunut. Tärkeämpää minulle on energisempi olo ja peilikuva.
Miten kauan olet ollut tuolla paastolla? Minä aloittelen juuri, mutta muuta muutosta en ole vielä tehnyt kuin rajannut syömisen ajan välille 15-23 (tämä on minulle luonteva ajankohta, koska aamuisin-aamupäivisin en yleensäkään ole nälkäinen, joten paasto sujuu helposti).
Nyt joulun aikaan on mennyt paljon suklaata ja muita herkkuja, joten paino ei todellakaan ole tippunut, mutta ei ihan niin paljoa noussutkaan kuin olisi voinut näillä syömisillä. Kuinka sulla, oletko muuttanut ruokavaliotasi paljonkin?
Taisin aloittaa keskiviikkona ja pyrin kyllä syömään terveellisesti. Sipsejä ja jätskiä meni eilen, mutta pidin sentään aikarajasta kiinni. Ongelmani on nimenomaan suolaiset ja makeat herkut, ilman niitä ruokavalioni on suht terveellinen eikä sisällä mitään eläinperäistä.
Muutama kuukausi sitten kokeilin pätkäpaastoa ensimmäisen kerran ja tulokset näkyivät nopeastikkin. Olen aikasemmin laihduttanut parikymmentä kiloa vain ruokavalion muutoksella, mutta nämä viimeiset tuntuvat olevan niin tiukassa että pyrin nyt jatkamaan 16:8 diettiä ja katsomaan mitä tapahtuu.
Mukana. Vaaka näytti eilen kuntosalilla 67,9. 166 cm. Päivälenkki heitetty miehen ja lapsen kanssa.
Oon nyt päivän noudattanut tätä 16/8 (kello 10.00 - 18.00 ) ruokasysteemiä ja vähintään 500 gr kasviksia ja tää on maailman helpoin.
Kokeilen tän viikon tätä ja jos on tosiaan näin helppoo, nii jatkan sitten maaliskuun loppuun tällä samalla.
Vierailija kirjoitti:
Mäkin liityin pari päivää sitten Fatsecretiin. Vaikuttaa hyvälle muutoin, mutta miten saisi tallennettua omat suosikit määrineenkin? Ärsyttää se annoskoko-grammojen asettaminen aina uudelleen esim jos syö purkin raejuustoa, niin saa skrollata grammat kohdilleen joka kerta... Toivottavasti löytyy joku "valmiit reseptit"-toiminto tms?
Fatsecretissä on sitten kaksi versiota, on se sovellus ja sitten on selaimella käytettävä. Mä käytän enempi sitä tietokoneella, niin siellä ainakin on sellainen kohta kuin "tallennetut ateriani". Sinne olen laittanut perusaamiaiseni ja sen sieltä klikkaan joka aamulle kun sen olen syönyt, sitten jos siihen tulee joku muutos niin sen kun vaan muuttaa määriä sille päivälle. Toinen vaihtoehto on tallentaa keittokirjaan omia reseptejä. Niitä ei ole pakko julkaista kaikille näkyväksi. Sinnehän vois sitten tallentaa sen purkillisen raejuustoa ja klikata sieltä kun on sellaisen syönyt.
Vierailija kirjoitti:
Noniin. Nyt se alkaa. Tai ehkä vasta huomenna, UV:n jälkeen. Mutta henkisesti olen kypsynyt tähän: viisi kiloa lähtee tammi-maaliskuun aikana pois!
Tällä hetkellä painan, kaikkien jouluherkuttelujen jälkeen, 60kg ja tarkoitus olisi siis painaa maaliskuun loppuun mennessä 55 kg! Pituutta löytyy 167. Tuleeko kukaan messiin? Nyt oikeasti tsempataan toisiamme! Mä lähden tästä salille ;)
En lähde, tarvisin 5kg lisää mieluummin.
Vierailija kirjoitti:
Olet jo nyt niin pikkunen enkeli, että haluaisin vain laittaa sinut kainalooni ♥
Pääseekö yksi mies mukaan? Olen 177 pätkä ja vaaka näytti 78,6 kg pahimmillaan joulun jälkeen.
Hieno huomata ettei ihmiset enää maksa huonoista nettidieeteistä joita monet julkkikset myy, vaan itse etsivät tietoa netistä ja kokevat onnistumisen iloa kun hitaasti mutta varmasti tulee pysyviä tuloksia, toisin kuin nettidieettien kanssa joiden jälkeen yleensä kilot tulee takaisin.
Mukana. 170/68. 3-5 kg tavoite. Lähden mukaan niin, että herkut minimiin, pienemmät annoskoot, säännölliset ateriat. Veden, kahvin ja teen juontia. Kasviksia ja marjoja sekä puhdasta ruokaa. Liikkumista jatkan edelleen..3 krt juoksua, pari kertaa kuntosalia ja kävelyä. Minun ongelmana olleet aina herkut, jääkaapista napsiminen aterioiden välillä, tunnesyöppöily ja stressi.
No huh huh. Kävin ekaa kertaa vaa'alla sitten joulun jälkeen (ja joulu ja välipäivät meni överiksi, herkuttelua ja tissuttelua...) paino oli 74.5kg :o !! (Pituus 177cm)
Tavoite on jotain 66kg:n pintaan, ennen joulua olin 68-69g.
Onneksi suurin osa painosta on pakko olla vain turvotusta, pari kiloa lähtee varmaan jo tällä viikolla. Nyt korkki kiinni ja tarkempaa syömistä.
-Anni
Miten teillä meni tää päivä?
Mä söin
12.00 banaanin
15.00 banaanin
17.30 200 gr taateleita, 2 viiliä, kaurahiutaleita, pellavan siemeniä 2 rkl ja Chian siemeniä 2 rkl, riisikakkua
21.30 syön tässä kasvissosekeittoa. Join ravinnejuoman ja mehua ja teetä.
Tänä aamuna painoin 60,9 kg. Eilen illalla paino oli noussut jopa 62,3 kiloon. En ollut edes syönyt enemmän, vaan pikemminkin vähemmän kuin yleensä ja vain yhden lämpimän aterian.