VIIDEN KILON LAIHDUTUSRYHMÄ TAMMI-MAALISKUU 2018!
Noniin. Nyt se alkaa. Tai ehkä vasta huomenna, UV:n jälkeen. Mutta henkisesti olen kypsynyt tähän: viisi kiloa lähtee tammi-maaliskuun aikana pois!
Tällä hetkellä painan, kaikkien jouluherkuttelujen jälkeen, 60kg ja tarkoitus olisi siis painaa maaliskuun loppuun mennessä 55 kg! Pituutta löytyy 167. Tuleeko kukaan messiin? Nyt oikeasti tsempataan toisiamme! Mä lähden tästä salille ;)
Kommentit (804)
Tipaton tammikuu ainakin ja herkut pois, jotta sokerihimo häipyy ja sitä kautta muukin laihdutus on helpompaa. Ruokien laadun uskon saavani kohdilleen, mutta mulle vaikeinta on ateriakoko. Olen aina syönyt isoja annoksia. Millä kikoilla saisin pienennettyä annoksiani ilman että koen pihisteleväni ruoan määrässä? Ja miten te tiedätte syövänne sopivia määriä?
Mäkin liityin pari päivää sitten Fatsecretiin. Vaikuttaa hyvälle muutoin, mutta miten saisi tallennettua omat suosikit määrineenkin? Ärsyttää se annoskoko-grammojen asettaminen aina uudelleen esim jos syö purkin raejuustoa, niin saa skrollata grammat kohdilleen joka kerta... Toivottavasti löytyy joku "valmiit reseptit"-toiminto tms?
16/8 täälläkin kello 10.00-18.00 koitan viikon ajan noin. Mulla 10 kiloa saatava pois. Lisäksi päivässä vähintään se 500 gr kasviksia. Mitat jotain 159.5 ja 65.
Tänään on tarkoitus uskaltaa vaa’alle noin puolen vuoden tauon jälkeen. Oli luku mitä hyvänsä, tavoite on -5 kg kesään mennessä. Tsemppiä kaikille! 👍
Mulla on painoa enemmän kuin teillä mutta mukana kyllä! Mulla on kyllä varman enemmän lihaksiakin mutta 165cm pitkä ja eilen aamulla paino 73kg. Ja mulla myös tavoite tuo -5kg maaliskuuhun mennessä koska menen silloin leikkaukseen....
Sokermunkki.
Mukana!
Täällä paino vaan hiljalleen hiipinyt ylös, 160 cm ja 62 kg. Sen "oikean" painon tiedän olevan siinä 58 kg:n tietämillä, koska nämä ylimääräiset näkyvät tällä hetkellä vatsassa makkaroina ja reisissä selluliittinä.
Tuo 4-5 kilonkin pudotus tuntuu todella hankalalta. Ehkä auttaisi, jos oikeasti unohtaisi herkut tammikuuksi ja alkaisi syömään aamupalaa.
Melkein jo noudatan 16:8 dieettiä, koska syön yleensä klo 13-21 välillä, mutta tämä ei ainakaan itselläni tehoa (en ennen tänäpäistä tiennyt koko dieetistä, olen vain syönyt noin aina).
Siksipä yritän alkaa syömään terveellisen kunnon aamupalan, jos saisin sillä tehoja paremmin päivään ja tulisi vähemmän naposteltua kaikkea.
Turvotus-5 kirjoitti:
Mukana!
Täällä paino vaan hiljalleen hiipinyt ylös, 160 cm ja 62 kg. Sen "oikean" painon tiedän olevan siinä 58 kg:n tietämillä, koska nämä ylimääräiset näkyvät tällä hetkellä vatsassa makkaroina ja reisissä selluliittinä.Tuo 4-5 kilonkin pudotus tuntuu todella hankalalta. Ehkä auttaisi, jos oikeasti unohtaisi herkut tammikuuksi ja alkaisi syömään aamupalaa.
Melkein jo noudatan 16:8 dieettiä, koska syön yleensä klo 13-21 välillä, mutta tämä ei ainakaan itselläni tehoa (en ennen tänäpäistä tiennyt koko dieetistä, olen vain syönyt noin aina).
Siksipä yritän alkaa syömään terveellisen kunnon aamupalan, jos saisin sillä tehoja paremmin päivään ja tulisi vähemmän naposteltua kaikkea.
Ei se aamupalalla korjaannu. Ihmisen kannattaa syödä oman rytmin mukaan, ei ulkopuolisen antamalla ohjeella siitä, mitä ja milloin "pitää" syödä.
Mukana! Minulla pituutta 152cm ja painoa 58kg. Tavoitteena kokonaisuudessaan on saada paino kesän loppuun mennessä 50kg. Tuo 5kg maaliskuun loppuun on hyvä välitavoite. Ylipaino on kertynyt viimeisen kahden vuoden aikana, jolloin on tullut herkuteltua aivan liian paljon.
Ihan ensiksi laitan ruokavalioni kuntoon, jätän ylimääräiset herkut pois, syön enemmän kasviksia ja juon enemmän vettä. Liikkumisen aloitan vähän kevyemmin näin alkuun, käyden kävelyllä ja etsien kadonneita keskivartalon syviä lihaksia kotijumpalla.
Vierailija kirjoitti:
Huoh. Laihojen ketju. Minulla olisi oikeasti pudotettavaa😢
No mikä sua estää perustamasta uutta ketjua, jossa painavammat ihmiset laihduttaa?
VatsaKuntoon kirjoitti:
Juuri tällaista tsempiketjua kaipasin! Mulla 160cm ja paino n 60kg, tavoite n -5kg tammi-helmikuun aikana. Periaatteesta en pudota kiloja eli en tiedä tarkkaa painoani, mutta vaatteiden perusteella oletan olevani tuossa painossa. Aikoinaan siis olin puntariaddikti ja opin tuntemaan kiloni vaatteiden ja ulkonäön perusteella. Näin 60kg olen pöhöttynyt, 55kg olen timmi ja siksi se olkoon täällä ns kilotavoitteeni.
Ulkonäöllisesti tavoitteeni on saada jälleen litteä vatsa. Kun se on kondiksessa, muukin kroppa on ns automaattisesti. Se on siis mun mittarini vaatteiden lisäksi 😊
Mulla sama pituus mutta rakenne ilmeisesti erilainen, sillä nyt 57-58-kiloisena olen pöhöttynyt ja turpea, tavoitteena 52-53 kg, jolloin olo hyvä.
Eli mukana minäkin!
Vierailija kirjoitti:
Olen jo aloittanut 16:8 pätkäpaaston ja olo on kevyempi, vielä joulun alla vaatteet puristi ja olo oli todella turvonnut. Täksi illaksi ostettu sipsiä ja dippiä, mutta alkoholia ei sentään mene tippaakaan. Tarkkaa painoa en tiedä, mutta 60kg paikkeilla on liikkunut. Tärkeämpää minulle on energisempi olo ja peilikuva.
Miten kauan olet ollut tuolla paastolla? Minä aloittelen juuri, mutta muuta muutosta en ole vielä tehnyt kuin rajannut syömisen ajan välille 15-23 (tämä on minulle luonteva ajankohta, koska aamuisin-aamupäivisin en yleensäkään ole nälkäinen, joten paasto sujuu helposti).
Nyt joulun aikaan on mennyt paljon suklaata ja muita herkkuja, joten paino ei todellakaan ole tippunut, mutta ei ihan niin paljoa noussutkaan kuin olisi voinut näillä syömisillä. Kuinka sulla, oletko muuttanut ruokavaliotasi paljonkin?
Mukana ollaan! Tällä hetkellä 172/74. Jos nyt saisi alkuun noi viisi kiloa pois, ja kesään mennessä toiset viisi. Siinä tavoitteeni. Ensimmäisenä jätän herkut pois ja lisään kasvisten osuutta ruokavaliossani. Liikuntaa en juuri pysty lisäämään, joten painonpudotus on toteutettava nimenomaan syömistottumuksia muuttamalla. Ja toki tarkoitus on muuttaa tapoja ihan pysyvästi terveellisempään suuntaan.
Pätkäpaasto kiinnostaa myös! Voisihan sitä ainakin kokeilla, jos löytyisi itselle sopiva rytmi.
Vierailija kirjoitti:
Tänään on tarkoitus uskaltaa vaa’alle noin puolen vuoden tauon jälkeen. Oli luku mitä hyvänsä, tavoite on -5 kg kesään mennessä. Tsemppiä kaikille! 👍
Uskalsin ja luku on 68. Pelkäsin sen olevan enemmänkin, pituutta 170. Eli 63 kesäkuun alkuun mennessä, toi maaliskuu on liian kova tahti mulle kun en halua kitudieetille ryhtyä. Mulla laihtumista vaikeuttaa vielä kilpirauhasen vajaatoiminta ja masennuslääkkeet, mutta en syytä niitä yksin todellakaan. Tästä ketjusta saan toivottavasti rohkaisua itsellekin.
Mä ajattelin pudottaa n.12kg kolmessa kuukaudessa. Noin kilo per viikko siis. Lähtöpaino on 82 ja pituutta 164. Ny lähtee nää läakit lätisemään. Tavoitepaino 1.6 mennessä on 60kg. Kilo viikossa eli noin -22kg kesäkuuhun mennessä. Uskotteko että onnistun? Yläpeukku joo ja alapeukku ei. ;P
8/16-paastosta kokemuksia?
Tarkoitus aloittaa tämä, 5:2 ei ollut mun juttu.
Eilen tuli herkuteltua viimeistä kertaa toivottavasti pitkään aikaan ja tänään saa aloittaa puhtaalta pöydältä. Ihanaa. Tipaton olisi myös tarkoitus pitää.
Tsemppiä kaikille! :)