VIIDEN KILON LAIHDUTUSRYHMÄ TAMMI-MAALISKUU 2018!
Noniin. Nyt se alkaa. Tai ehkä vasta huomenna, UV:n jälkeen. Mutta henkisesti olen kypsynyt tähän: viisi kiloa lähtee tammi-maaliskuun aikana pois!
Tällä hetkellä painan, kaikkien jouluherkuttelujen jälkeen, 60kg ja tarkoitus olisi siis painaa maaliskuun loppuun mennessä 55 kg! Pituutta löytyy 167. Tuleeko kukaan messiin? Nyt oikeasti tsempataan toisiamme! Mä lähden tästä salille ;)
Kommentit (804)
Vierailija kirjoitti:
Täällä yksi sivusta seurannut. Itse muutin elämäntapojani vuosi sitten helmikuussa, pahimmillaan painoin 88kg (pituus 168cm). Jätin lisätyn sokerin (en pikkumääristä niuhottanut, tyyliin ketsuppi tai vaikka siirappi kaalilaatikossa silloin tällöin ok) ja gluteenin pois. Kiinnitin ruoan määrään huomiota ja aloin pikkuhiljaa lisätä liikuntaa (kävely ja vesijuoksu). Kalorit noin 1500-1750/pv. Tänään painan 70,2kg, välillä käynyt 69 kilossa.
Painonpudotus on alkanut hidastumaan tosi paljon. Lokakuun puolesta välistä on lähtenyt vaan 2-3kg. Tarkoituksena olisi kuitenkin painaa vielä tämän vuoden puolella 60kg.
Mietin jos ketoosin avulla saisin vähän kroppaan "ärsykettä" ja pääsisin vihdoin eroon näistä viimeisistä kiloista.
Ajattelin ensi viikolla aloittaa kahden viikon ketoosin ja siitä pikkuhiljaa lisätä hiilareita ylläpitovaiheeseen niin, että paino vielä putoaa. Tällä hetkellä syön hh noin 100-150g pv.Tsemppiä kaikille!
Miksi ihan väkisin haluat painon olevan 60kg, eikö esim 63-65kg olisi ihan ok jos muuten kroppa on suht tasapainossa ja vatsa sopivan kokoinen. Niissä tv:n laihdutusohjelmissahan väkisin pudotettiin painoa tv-kameroiden paineen alla ja monelle tuli ohjelman jälkeen ongelmia kun ei ollut se tv-laihduttaminen ihan ammattilaisten käsissä, haluttiin vaan ainoastaan paljon painoa alas ja ohjelman vetäjille mainosta.
Poika halusi tilata pizzaa ja minäkin tilasin falafelrullan, josta söin sitten kolmanneksen. En todellakaan uskalla huomenna vaa’alle!
Joko ootte laihtuneet? mul lähti jo
t. 45 kg
Kiitos kanssasisaret, ootte ihania. Aloitan nyt heti alusta taas. Jos stressaa, niin voin juoda teetä. Tunteita tulee ja tunteita menee, ei niihin voi syödä. Kiitos paljon kannustuksesta.
Viikko 1: 50,0kg
Viikko 2: -
Viikko 3: 49,2kg
Viikko 4: 48,4kg
Tänään: 47,9kg
Syön edelleen vaan lounaan ja illallisen ja vähän välipalaa siinä välissä. Välillä syön vähän epäterveellisesti. Sunnuntaina join kaksi mojitoa ja eilen vähän kebua mutta yritän syödä vähemmän ennen ja jälkeen niin kalorit pysyy edes vähän kurissa. Tähtään edelleen tohon 1000 kcal/päivässä ja yritän liikkua/harrastaa mahdollisimman paljon.
Tähtään nyt siihen että kuun viimeisenä päivänä paino olisi 47.5 kg. Olisin silloin laihduttanut 2.5kg kuukaudessa mikä on ihan kiva pyöreä summa. Jos pystyisin sitten helmikuussa laihduttamaan noin 1.5kg niin loppurutistus ei olisi niin vaikeaa maaliskuussa...
Hei, aloitin seuraamaan ketjua 1.1.2018. Samana päivänä alkoi oma dieettinikin. Minulla on sen verran painoa että sain jo 5kg tiputettua, mutta koska minulla varmaan muutenkin tuplasti tiputettavaa kuin teillä monella niin ajattelin että josko ottaisin nyt toisen - 5kg haasteen/tai koitan ainakin pitää painon tässä maaliskuuhun?
Osa kuitenkin vedestä ja painonhallinta on itsellä se vaikea osuus..
Laihdutin kasviksilla kirjoitti:
Minä tipahdin tästä pois. Laihduin heti aluksi 2 viikon aikana 2 kiloa ja olo oli hyvä. Sitten tuli joku stressi ja siihen aloin mättää entiseen tapaan ja se jäi sitten päälle. Ne 2 kiloakin tulivat takaisin, joten olen lähtöpisteessä. Viikonloppuna on luvassa juhlia ja en voi vielä ainakaan palata raiteille. Anteeksi huonon esimerkin näyttämisestä.
Ehkä tämä auttaa: minulle kävi vuosikausia noin, mutta tällä kertaa olen miettinyt, miksi niin aina käy, ja yritän tehdä ne asiat toisin. Esim. stressinhoito syömällä oli yksi syy, ja yritän nyt hoitaa sitä muulla tavoin. Näkemällä kavereita, liikkumalla, menemällä luontoon. Se on hidasta, koska nuo psykologiset triggerit ovat niin automaattisia, mutta sanoisin, että on alkanut toimia.
Tällä viikolla on tullut rutiini ketokarppaukseen, enkä edes tarvitse kovin isoja annoksia kasviksia. Olen saanut hidastettua syöntivauhtia ja huomaa, että 20 minuutin päästä se kylläisyys tulee. Proteiini on kaiken kulmakivi, ja siihen lisää jotain hyvänmakuisia kasviksia. Yritän vaihdella niitä, ja esim sieniä ja kesäkurpitsaa kypsentämällä sipulin kanssa saa hyvän vähähiilarisen kasvishöystön. En ole nyt ollut IF:llä, koska nälkä vaivasi liikaa, mutta rupean taas ajoittamaan ateriat 16/8 mukaan.
Voikahvi aamuisin mct-öljyllä höystettynä pitää hyvin nälän.
Vaaka ei ole nyt inahtanut alas, mtuta jalat tuntuvat hoikemmilta ja iho erittäin pehmeältä. Jälkimmäisen pistän avantouinnin ja vihreiden kasvisten syönnin piikkiin.
31.12. 67,9 kg. Tänään 65,5 kg.
Syömisiäni olen järkeistänyt ja liikuntaa lisännyt/säännöllinen liikunta. Olen myös herkutellut lauantaisin.
Tänään kävin myös kehonkoostumusmittauksessa. Viimeksi käyty vajaa vuosi sitten. Lihaskuntoa olen saanut lisättyä. Suosittelen kyllä kaikille tuota kehonkoostumusmittausta. Kertoo enemmin kuin pelkkä vaaka.
Ja kehonkoostumuslaitteessa paino oli 64,2. Vaikka sillä nyt ei ole kauheasti merkitystä. Pääasia, että paino on tippunut.
Vierailija kirjoitti:
Laihdutin kasviksilla kirjoitti:
Minä tipahdin tästä pois. Laihduin heti aluksi 2 viikon aikana 2 kiloa ja olo oli hyvä. Sitten tuli joku stressi ja siihen aloin mättää entiseen tapaan ja se jäi sitten päälle. Ne 2 kiloakin tulivat takaisin, joten olen lähtöpisteessä. Viikonloppuna on luvassa juhlia ja en voi vielä ainakaan palata raiteille. Anteeksi huonon esimerkin näyttämisestä.
Tekosyitä, tekosyitä. Mä olen opiskelija ja juhlia saattaa viikossa olla neljäkin kappaletta. Juon ihan sokeridrinkkejä ja siidereitä, en ala pelkkää kossuvissyä lipittämään. Lisäksi darramättö maistuu. Silti oon kahdeksassa kuukaudessa pudottanut bmi 26 -> bmi 21. Älä keksi tekosyitä. Juhliminen hidastaa laihdutusta, mutta en tasan ala sellaiseksi nyrpeäksi dieettipelleksi kuten monet pudottajat. Tää on elämäntapamuutos.
Kannattaa aloittaa ateriarytmin laittamisella kuntoon niin juhlissa ei tarvitse mässäillä tai kituuttaa. Juhlissa voit syödä palan kakkua mutta ei tarvitse syödä puolta kakkua. Juhlat ovat osa elämää ja välillä voi ja pitääkin herkutella.
Tällä viikolla tullut vähän liian paljon kaloreita/päivä, mutta en stressaa asiasta. Paino on pysytellyt tällä viikolla reilussa 69kg, ettei ainakaan ole noussut. Samalla onkin saanut harjoitella herkuttelun annoskokoja, kun on ollut tarjolla vohveleita, pannaria, äidin luona rasvaisia ruokia jne. Lähinnä harmittaa tuo liukas keli ulkona, en ole päässyt liikkumaan kummemmin.
Itsellänikin on tosiaan tullut tuo oivallus, ettei laihdutus kaadu herkutteluun, jos pitää sen aisoissa. Toisena päivänä/viikolla sen voi taas korvata liikkumalla enemmän, ei kannata olla liian ankara itselleen.
Lähtöpaino 11.1. oli 71,2kg, tänään 69,2kg, pituutta 160cm.
Suunnittelin tässä tämän päivän ruokia. Voitte itsekin kertoa mitä ajattelitte tänään syödä :)
Aamupala/lounas(myöhäinen aamu): Kaura Reissumiestä ja kahvi soijamaidolla. Leivän päälle ei tänään ole mitään kaapissa levitteen lisäksi, joten käyn kaupassa myöhemmin
Päivällinen: kokonainen (n 200-250g) bataatti ranskalaisina ilman öljyä, marinoitua tofua ja kukkakaalta
Iltapala: soijajugurttia, appelsiini ja banaani
Tähän asti vain noin 850 kaloria, joten keksin jotain välipaloja tai lisään päivälliseen vaikka jotain proteiininlähdettä
Tavoitteena on kuitenkin se 1440cal joten syön varmaan pähkinöitä välipalana tai jotain vastaavaa
----
Tänä aamuna painoin 60,3 kg. Eilen aamulla paino oli alimmillaan eli tasan 60 kg.
Nyt en ole ehtinyt noin pariin viikkoon kuntosalille. Aineenvaihdunta tuntuu tosi hitaalta ja ei tule helposti nälkäkään. Pyrin syömään kehoani kuunnellen. Aineenvaihduntani on huomattavasti hidastunut ilmeisesti liikuntarajoitteen ja lääkityksen takia ja iän myötä. Opettelen nyt syömään ja laihduttamaan uusilla edellytyksillä. Muuten näköjään vain lihon ja lihon.
Vierailija kirjoitti:
Totta, ei kannata punnita itseään illalla. Olin tänä aamuna 60,4 kg eli paino on vähän pudonnut, vaikka oikeasti tuntui, että ei tästä laihduttamisesta tule yhtään mitään.
Syön pieniä annoksia, aterioina lähinnä salaatteja ja/tai keittoja. Välillä olen syönyt karkkia. Liikuntarajoitteen vuoksi en voi liikkua niin paljon kuin haluan. Käyn kuitenkin kuntosalilla noin kerran viikossa ja kävelen pari kilometriä päivittäin.
-tavoitteena 58 kg
vieras. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon alkanu käydä kuntosalilla 1-2 kertaa viikossa. Paino pyrkii nousemaan ja oli eilen 62,2 kg. Tänä aamuna painoin 61,1 kg ja illalla on varmaan taas suuremmat lukemat.
Vierailija kirjoitti:
Tänä aamuna painoin 60,9 kg. Eilen illalla paino oli noussut jopa 62,3 kiloon. En ollut edes syönyt enemmän, vaan pikemminkin vähemmän kuin yleensä ja vain yhden lämpimän aterian.
Vierailija kirjoitti:
Olin aamulla 61,3 kg. Lopetan ens alkuun suklaan ja karkin syönnin.
Vierailija kirjoitti:
Lähden mukaan. Olen 60-61 kg ja 164 cm. Mulle riittää, että saan pudotettua 2-3 kg.
Punnitse aamulla. Illalla on ihan turha käydä. Painohan vaihtelee päivän aikana jo senkin mukaan paljonko syöt. Lisäksi kuntosalilla käyminen nostaa painoa seuraavaksi päiväksi, kun lihaksiin kertyy nestettä.
Seuraa painoa viikkotasolla, suuntaa voi tsekkailla pitkin viikkoa aamuisin, mutta iltojen "painonnousuista" ei voi päätellä yhtään mitään järkevää.
-Ninni-
Olen 8/16 dieetillä. Nyt on yhdistetty tuhti aamiainen-lounas nautittu. Aloin valmistelemaan ateriaani, keitin kahvin, voitelin leivät, valitsin päälliset ja viipaloin vihannekset. Ruokailuni aikajana on 12.30-20.30 ja aamiais-lounas on päivän aterioista usein runsain. Mieheni ihaili kauniisti aseteltua annostani. Olin siitä vähän otettu ja siinä sitten epähuomiossa nakkasin suuhun jo maistiaisenkin jonka söin hyvillä mielin. Sitten huomasin, ettei 16h paastoaika ollutkaan vielä täynnä. Eipä siinä muuta kun remakka nauru hassulle mokalle.
Syöty mikä syöty. Tuo oli kuitenkin pientä lipsua jota ei kannata ottaa vakavasti. inhimillisyyttä laihikseenkin tarvitaan. Ei kenenkään tarvitse tuntea morkkista jos joskus lipsuu. Tärkeämpänä pidän, ettei lyö lipsumisen takia kokonaan läskiksi ja ala mättää kaksin käsin.
Nyt käyn lukemassa ketjuun tulleet uudet viestit, mukavaa, että olette niitä kirjoitelleet 😃
Jalkoihin vähän koskee eilinen workout, mutta ainakin huomaa että se toimi 😅 itselläni on vähän tuo urheilupuoli jäänyt vähemmälle. Nyt kuitenkin yritän saada aikaiseksi pitää edes 10 minuutin urheilusession päivässä.
Tänään aamulla piti käydä puntarilla mutta hitsi kun unohdin! Olin jo pukenut ja syönyt aamupalan kahvin kera niin en viitsinyt edes käydä puntarilla. Menen sitten poikkeuksellisesti maanantaina puntarille, normaalisti siis käyn sunnuntaisin
Jee, tänään paino oli pudonnut puoli kiloa viikontakaisesta, vaikka juuri silloin tuskailin jumituksen kanssa! Sinä menkkojen vaikutuksen esillenostanut taisit olla ihan oikeassa eli heti menkkojen alkamisen jälkeen näköjään ainakin vähän ylimääräistä nestettä on poistunut ja paino tippui sen verran kuin se varmaan on tippunut viimeisten parin viikon aikana yhteensä.
Hassua miten sitä haluaa nyt seurata myös painoaan, vaikka en vuosiin ole puntarilla käynyt ja pidän vaa'an seuraamista jotenkin hölmönä. Mutta nyt laihduttaessa varsinkin kun tahtini on hidas ja vartalossa ei varsinaista turvotusta ole ollut ekan viikon jälkeen (paitsi ilmeisesti lievästi ennen menkkoja) ja kun rasvakin sulaa niin hitaasti, niin on kiva seurata painon pudotusta pitkällä aikavälillä.
Mun lähtöpaino oli siis n 60kg (en punninnut) ja ekan viikon nesteiden selkeän poistumisen jälkeen punnitsin itseni ekaa kertaa eli varsinainen lähtöpainoni oli silloin 57,8 kg. Ja kun silloin ei ollut ylimääräisiä nesteitä (oloni tuntui silloin aika kuivalta verrattuna tämänhetkiseen olooni), niin kyllä mä nyt uskoisin, että tuon noin 0,8kg olen saanut sulatettua ihan rasvaa! Ja pientä muutosta toki on näkynyt, mutta hemmetin hitaasti, joten tällä puntaripiristyksellä on nyt kyllä kiva aloittaa uusi viikko 😊
Koko tammikuun ruokailuni ovat olleet hyvät, tosin hiilarit lähes aina "liikaa" ketoosin kannalta, mutta kunhan jollain keinoin pysyn ruodussa ainakin pastan, leivän ym välttämisessä, niin nuo hiilarigrammat on sitten kuitenkin toissijainen seikka. Varmasti laihtuisin nopeammin rajoittamalla hiilareita suunnitellusti, mutta näköjään en siihen ihan kykene, joten tyydyn sitten tähän hitaampaan laihtumiseenkin.
Kun nyt ekan kuukauden jälkeen siis tilanteeni on 57,0 kg, niin uskon, että mun on mahdollista saavuttaa se maaliskuun lopun tavoitepainoni 55kg! Sinne on kuitenkin enää "vain" 2kg: kuulostaa minimaaliselta, mutta on se kuitenkin kaksi maitotölkillistä puhdasta rasvaa ja täyden työn takana 😅
Tsemppiä kaikille! 😄💪🏼
Tasan kaksi kiloa miinusta 1. - 29. päivä
Liityn 1.2. Painoa toivon pudottavani 4 kg maaliskuun loppuun mennessä.
1.-29.1. aikavälillä -4,1kg (173cm/79,6->75.5), maaliskuun loppuun mennessä paino alkaa toivottavasti kutosella.
Tekosyitä, tekosyitä. Mä olen opiskelija ja juhlia saattaa viikossa olla neljäkin kappaletta. Juon ihan sokeridrinkkejä ja siidereitä, en ala pelkkää kossuvissyä lipittämään. Lisäksi darramättö maistuu. Silti oon kahdeksassa kuukaudessa pudottanut bmi 26 -> bmi 21. Älä keksi tekosyitä. Juhliminen hidastaa laihdutusta, mutta en tasan ala sellaiseksi nyrpeäksi dieettipelleksi kuten monet pudottajat. Tää on elämäntapamuutos.