Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

VIIDEN KILON LAIHDUTUSRYHMÄ TAMMI-MAALISKUU 2018!

Vierailija
31.12.2017 |

Noniin. Nyt se alkaa. Tai ehkä vasta huomenna, UV:n jälkeen. Mutta henkisesti olen kypsynyt tähän: viisi kiloa lähtee tammi-maaliskuun aikana pois!
Tällä hetkellä painan, kaikkien jouluherkuttelujen jälkeen, 60kg ja tarkoitus olisi siis painaa maaliskuun loppuun mennessä 55 kg! Pituutta löytyy 167. Tuleeko kukaan messiin? Nyt oikeasti tsempataan toisiamme! Mä lähden tästä salille ;)

Kommentit (804)

Vierailija
481/804 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi anorektikot tai keskitysleirivangit eivät kärsi tuosta myyttisestä säästöliekistä?

Kärsiväthän he säästöliekistä koska he eivät pysyisi hengissä niin vähillä kaloreilla muuten. Säästöliekki on tavallaan heidän henkivakuutuksensa.

Vierailija
482/804 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiputin puolessa vuodessa 13 kiloa.

Miten?

En syönyt sokeria.

En syönyt oikein mitään, joka sisälsi sokeria enemmän kuin 10g sadassa grammassa. Eli se valion maustamaton jugurtti, johon tiputetaan mansikanpaloja ja kauraleseitä sisälsi liikaa sokeria, esimerkiksi. Valmisruokiin yms laitetaan tuotantovaiheessa sokeria, koska maistelutestissä on tullut hyviä tuloksia. Mutta ne on sitten sitä piilosokeria, joka ylläpitää himoja ja tekee vaikeaksi painonpudotuksen.

Aamulla puuro. Parin tunnin päästä pari karjalanpiirakkaa, jossa kananmunaa yms päällä. Iltapäivällä naposteluporkkanoita, vaikka koko pussillinen. Illalla ihan tavallista kotiruokaa.

En oikeastaan liikkunut yhtään.

Kananmuna vie nälkää, syö sellainen joka kerta kun tulee nälkä. Keitä edellisenä iltana vaikkapa 5 kananmunaa valmiiksi.

Mitkään "elän 600kcal päivittäin" ei tule toimimaan. Eikä se, että vetää puoli vuotta tuota "dieettiä" ja sitten alkaa syömään taas huonosti.

Ilman sokeria eläminen tarkoittaa sitä, ettei esim ketsuppia syödä. Eikä juoda appelsiinimehua. Puolessa litrassa on seitsemän appelsiinin mehu, joka vetää sokerihyökkäyksen kehoon. Syömällä yhden appelsiinin, se kiinteässä muodossa luovuttaa sokerin kehoon pitemmän ajan kuluessa, niin verensokeri ei heittele samalla tavalla.

Syö silloin jotain pientä, terveellistä, kun tulee nälkä. Älä ota paljon ruokaa kerralla, pienennä lautaskokoa.

Tietysti lihaskunnosta huolta pitäminen ehkäisee sitä, ettei kilot ala tulla takaisin.

Mutta liikunnalla laihduttaminen ei oikein toimi. Pudottaakseen kilon painoa, pitäisi käydä salilla 7000 kertaa. Se on useampi vuosi ihan joka päivä. Eli sillä on väliä, mitä laitat suuhusi.

Jos syöt 400kcal edestä porkkanoita, niin se on eri asia kuin syödä suklaapatukka jossa on 400kcal. Vaikutus kehoon on erilainen, vaikka energiamäärä on sama. Ei se miten paljon kaloreita syö, vaan mitä kaloreita syö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/804 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauanko olet nyt tuolla pussidieetillä ollut? Paljonko on ylipainoa? Onko paino pudonnut yhtään?

Vähän yli viikon alussa paino putosi 100g/päivä ja painon pudotus loppui. Laihduin noin 400g. Tänään kävin lääkärissä dietti jatkuu vielä pari viikkoa jonka jälkeen aloitetaan reverse diet. Ylipainoa on 10kg.

Vierailija
484/804 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos menkat. +1 kiloa ilman mitään syytä. Että tää on aina yhtä raivostuttavaa.

Mitä väliä väliaikaisilla heilahteluilla on. Kyllä sen oman oikean tilanteensa tietää vaikka nesteet heiluvat. Joskus on niin kuiva että paino on kilon liian alhalla, senkin tietää ja tuntee.

No kyllä ne aina ottaa päähän, vaikka tiedänkin nesteen poistuvan. Näin vanhemmiten menkat ei enää tule niin säännöllisesti (hormonihoito), niin aina epäilyttää vähän, että johtuuhan se varmasti siitä.

Vierailija
485/804 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääseekö vlcd:llä ketoosiin, vaikka hiilarimäärä ylittäisikin vhh-ruokavalion "sallimat" rajat?

Vlcd:n ketoosi perustuu kaloreiden vähyyteen, vhh taas hiilareitten vähyyteen, joten ei voi rinnastaa.  Itse lähtisin ketoosiin mieluummin vhh:lla, koska siinä syödään ruokaa.

Vlcd-pussien päivittäinen hiilarimäärä on yhteensä 50 grammaa ja sen lisäksi tulevat sen päivän puolen kilon kasviksista tulevat hiilarit eli hiilarimäärä jää alle 100 grammaan kun pitäytyy luvallisissa kasviksissa.

Ketoosiin pääsee 20-30 hh g/vrk (riippuen ihmisestä), joten ei voi verrata.

Vierailija
486/804 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketokarppasin kuun alusta tähän päivään, kaloreita söin n. 1500, paino ei ole pudonnut yhtään. Ei se ketoosikaan aina oikotie onneen ole, hyvät puolet tasainen verensokeri ja makeanhimon poistuminen.

Palaan takaisin sekasyöjäksi ja lasken kalorit 1300-1400 tienoille. Onneksi maaliskuuhun on vielä aikaa!

Kiva saada tänään pitkästä aikaa kaurapuuroa aamupalaksi :)

Vierailija
487/804 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketokarppasin kuun alusta tähän päivään, kaloreita söin n. 1500, paino ei ole pudonnut yhtään. Ei se ketoosikaan aina oikotie onneen ole, hyvät puolet tasainen verensokeri ja makeanhimon poistuminen.

Palaan takaisin sekasyöjäksi ja lasken kalorit 1300-1400 tienoille. Onneksi maaliskuuhun on vielä aikaa!

Ketoosi on taitolaji, se pitää hallita. 

Vierailija
488/804 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tädiksi naamioitunut tyttö 50 vee. kirjoitti:

Aamupaino ilman vaatteita 67,5 kg, pituus kaiketi edelleen se 163 cm. 

Takana aamupala: maustamaton jogurtti ja marjoja ja hunajaa.

Löytyhän tää ketju ja vielä omat kommenttinikin jostain sivulta 9... 

Tuosta nyt kaksi ja puoli viikkoa, aamupaino tänään 66 kg.

Eli puolitoista kiloa vähemmän. 

Tunnustan, en ole käynyt päivittäin vaa-alla. Mutta sitkeästi olen ollut ilman sokeria, vehnäjauhoja ja alkoholia, lisäksi olen syönyt pääosin kasvisruokaa (muutenkin syön pääosin kasvisruokaa, mutta joulun tienoilla annoin mennä rauhassa kaikkea muutakin). En ole liikkunut enempää kuin ennen, koska muutenkin liikun aika paljon. 

Mutta lohduttavaa tietää että suunta on oikea. Vaikka puolitoista kiloa 17 päivässä ei ole kovin vauhdikasta.

Vierailija
489/804 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen seurannut tätä ketjua alusta alkaen, mutta tämä on ensimmäinen viestini. Aloitin myös painonpudotuksen ja tarkoituksena on saada alkuun pois 5kg ja pari lisää sen jälkeen. Alkutilanne oli 82,2/175.

Olen vähentänyt huomattavasti herkkujen syöntiä. Ennen söin niitä päivittäin, nyt syön viikonloppuisin. Aamun aloitan puurolla, lounaaksi eväitä tai käyn ulkona syömässä kunnon annoksen ja sitten kotona päivällisen. Sen jälkeen en syö enää mitään. Ongelmani on ollut iltasyöpöttely ja tällä tavalla estän sen.

Viikon alussa painoni oli laskenut 80,6kg. Koko viikon luku pysyi samassa, mutta eilen iltana, kun söin 150g suklaata niin painoni oli aamulla 79,8kg. Tällä tavalla nämä viikot ovat menneet eli viikolla ei tapahdu juuri mitään, mutta kun nostan kalorimäärää niin sitten tapahtuu suuri pudotus. Näin olen pudottanut painoa yli 10v sitten.

Parasta on, että en himoitse herkkuja ollenkaan. Ennen saatoin syödä joka päivä karkkia ja niistä saattoi kertyä jopa 1000kcal lisää! En ole nyt harrastanut liikuntaa ollenkaan. On taas sellainen vaihe, että ei kiinnosta. En pakota itseäni, koska tiedän, että keväällä taas lähden lenkille.

Tsemppiä kaikille! Tätä ketjua on mukava lukea ja siitä saa itsellekin lisätsemppiä :)

Vierailija
490/804 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Minullakin painon pudotus menossa ja ensimmäisen Tavoitteen saavutin jo. Tän hetkiset mitat 164cm/66,8kg.

En ole koskaan ennen onnistuneesti tiputtanut painoa. Minulla diagnosoitiin IBS ja yritän parhaani noudattaa low fodmap ruokavaliota. Ongelmani on etten keksi tarpeeksi vaihtelevaa ruokaa itselleni, elän salaatilla ja munakkaalla. Onko täällä muita tätä diettiä noudattavia?

Pyrin käymään 2krt viikossa kuntosalilla ja liikuntaa tulee lasten kanssa arkisin jonkin verran muutenkin. Kunhan kelit lämpenee niin juoksulenkit aloitan!

Vierailija
491/804 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla menkkojen takia laihdutus junnaa. Ärsyttävää kun tekee parhaansa ja tiiän ett syön alle kulutukseni. Nyt vielä kaks päivää pelkkää juhlimista (oon opiskelija), ei ainakaan auta. Toisaalta, en entisenä anorektikkona halua lähteä nipistämään hauskanpidosta laihdutuksen takia, varsinkin kun olen ihan normaalipainoinen ja haluan vain kiinteyttää 🙄

Ihan uteliaisuudesta, miksi tätä alapeukutetaan? En ole viestin lähettäjä mutta en näe mitään ongelmaa kiinteytyksessä jos se on alapeukkujen syy. Eikö täällä sais normaalipainoiset laihduttajat keskustella?

Vierailija
492/804 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Update: kävin tänään puntarilla (olin syönyt jo aamupalan joten se saattaa vaikuttaa) ja paino oli laskenut 63,8 kiloon! Olen laihduttanut nyt noin 6 viikkoa. Painoa on lähtenyt vähän päälle kolme kiloa :)

---

Vierailija
493/804 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin 8.1.18 tilanteesta 163 cm ja 85 kg, tähän mennessä on lähtenyt 2,4 kg. En laske kaloreita, karppaa tai paastoile. Syön neljä kertaa päivässä (aamupala: leipää, voita, leikkelettä, juustoa ja kahvi, lounas: lihaa jossain muodossa ja riisiä tai perunaa, välipala: suklaata ja hedelmä, illallinen: kalaa tai kanaa ja vihanneksia) ja harrastan liikuntaa vähintään 5 x 30 min viikossa (kävely, crosstrainer, käsipainojumppa). Käytän askelmittaria ja päivätavoite on 10 000 askelta.

Tsemppiä jokaiselle valitsemallaan tiellä!

Vierailija
494/804 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tädiksi naamioitunut tyttö 50 vee. kirjoitti:

Aamupaino ilman vaatteita 67,5 kg, pituus kaiketi edelleen se 163 cm. 

Takana aamupala: maustamaton jogurtti ja marjoja ja hunajaa.

Löytyhän tää ketju ja vielä omat kommenttinikin jostain sivulta 9... 

Tuosta nyt kaksi ja puoli viikkoa, aamupaino tänään 66 kg.

Eli puolitoista kiloa vähemmän. 

Tunnustan, en ole käynyt päivittäin vaa-alla. Mutta sitkeästi olen ollut ilman sokeria, vehnäjauhoja ja alkoholia, lisäksi olen syönyt pääosin kasvisruokaa (muutenkin syön pääosin kasvisruokaa, mutta joulun tienoilla annoin mennä rauhassa kaikkea muutakin). En ole liikkunut enempää kuin ennen, koska muutenkin liikun aika paljon. 

Mutta lohduttavaa tietää että suunta on oikea. Vaikka puolitoista kiloa 17 päivässä ei ole kovin vauhdikasta.

Ja toi oli siis eilen. Ja tänään uteliaisuuttani menin uudestaan vaa-alle. Tänään aamulla painoin 65,5 kg. Eilen taisin kyllä mennä vaa-alle syömisen jälkeen... ja eilen illalla olin saunassa. Eli huima heittely se on ihan yhden päivän aikanakin näköjään. Liekö  tuohon vaakaan mitään uskomista, odottelen tässä että vaatteet kävis suuriksi...

Vierailija
495/804 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, nyt on tullut kuun vaiheesta johtuen puoli kiloa lisää, en myöskään jaksanut noudattaa 16/8:aa niin hyvin. Siitä huolimatta olen palannut noudattamaan sitä, ja jätän toistaiseksi kokonaan viljat ja hedelmät sekä korkean glykeemisen indeksin kasvit pois. Mutta jos ketokarppauksen yhdistäminen 16/8:aan alkaa tuntua liian rankalta, ketoilu on se, mistä joustan. Ostin eilen ketostixejä, ja ainakin vielä elimistössä on liikaa glukoosia, saa nähdä pääsenkö parissa päivässä ketoosiin.  Olisi kyllä hienoa saada ensisijaisesti rasva palamaan.  Tulevaisuudessa otan vhh:n elämäntavaksi, kyseessä ei ole vain ohimenevä dieetti.

Kyllä se tästä. Positiivista se se, että alhaisen puolen kilon viikkotavoitteen olen saavuttanut. Yleensä painonpudotus alussa on tällä elopainolla ollut hurja, mikä on aiheuttanut motivaation tippumista väistämättömän tasaantumisvaiheen tullessa. Luulen, että tällainen hidas tahti on tosiaan parempi, mitä asiantuntijat ovat sanoneetkin aina. Kai se pitää 30 vuoden jälkeen uskoa. Niin, 30 vuotta olen tosiaan laihduttanut, enemmänkin, ja satoja kiloja on mennyt. Jospa tällä kertaa tekisin asiat oikein.

Pahimmillaan paino oli 93 kiloa, joten tämäkin tuntuu jo hyvältä. Toinen asia nopeassa painonpudotuksessa, jonka olen tajunnut on, että mukavan norppamaisen olemuksen katoaminen ei tunnu pelkästään hyvältä. Mielen pitää myös antaa tottua hoikistumiseen. Minulle esimerkiksi tulee aina pelkoja, että mitä jos alan näyttää kamalan paljon vanhemmalta ja nahka roikkuu. Nyt olen päättänyt, että se on sitten sen ajan murhe. Hätätilassa voi vaikka turvautua erilaisiin kirurgisiin apukeinoihin. 

Anteeksi pitkä vuodatus, tsemppiä kaikille laihdutukseen.

Vierailija
496/804 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä hiilarimäärällä pääsee ketoosiin? Minulla ei vaihda Ketostix väriä vaikka syön vain alle 100 grammaa hiilareita päivässä.

Vierailija
497/804 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

62 täällä päivittää. 1,6 kg lähtenyt. Tammikuun 1. päivä siis aloitin. Eli hyvin sujuu puolikiloa per viikko tahti edelleen. Suurin muutos on että olen tehnyt kotiruokaa ja syönyt sitä pari kertaa päivässä. Ennen söin enemmän ulkona lounas- ja pikaruokaa.

Vierailija
498/804 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä hiilarimäärällä pääsee ketoosiin? Minulla ei vaihda Ketostix väriä vaikka syön vain alle 100 grammaa hiilareita päivässä.

20 g max on Atkinsin perehdytysvaiheen raja. Vaikka se 100 g on vähän, pitäisi olla vielä vähemmän.

Vierailija
499/804 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin 20g on se määrä, vaihtelee kuitenkin eri ihmisillä.  Mitä muuta syöt ja kuinka paljon?

Vierailija
500/804 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs teillä tehdään tänään ruuaksi?

Itse ajattelin tehdä parsakaalta ja kikherneitä kookoscurry kastikkeessa ja tuon lisäksi jotain kasvispihvejä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi