Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

VIIDEN KILON LAIHDUTUSRYHMÄ TAMMI-MAALISKUU 2018!

Vierailija
31.12.2017 |

Noniin. Nyt se alkaa. Tai ehkä vasta huomenna, UV:n jälkeen. Mutta henkisesti olen kypsynyt tähän: viisi kiloa lähtee tammi-maaliskuun aikana pois!
Tällä hetkellä painan, kaikkien jouluherkuttelujen jälkeen, 60kg ja tarkoitus olisi siis painaa maaliskuun loppuun mennessä 55 kg! Pituutta löytyy 167. Tuleeko kukaan messiin? Nyt oikeasti tsempataan toisiamme! Mä lähden tästä salille ;)

Kommentit (804)

Vierailija
521/804 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äskeinen N25 jatkaa:

Itselleni on ollut tehokasta syödä aamupalalla n. 500kcal. Tänään söin yhden Vaasan tekemän Real-tyyppisen leivän kurkulla, kahdella normirasvaisella Salaneuvos-juustolla, paistetulla kananmunalla (ilman rasvaa) ja makealla paprikalla. Tuon kaverina vielä omena ja aamukahvi kauramaidolla. Päivän mittään hiilihydraatit ja proteiinit nousevat enemmän esiin. Tavoiteluvut h:50%, r:30% ja p:20%. Proteiinia olen syönyt suunnilleen painokilojeni verran per päivä (70g vähän reilu).

Vierailija
522/804 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään punnituspäivä ja vaaka näytti samaa kuin viime viikolla eli viikossa ei pudotusta yhtään. Herkkuja söin ehkä vähän liikaa ja siksi paino ei laskenut.

-Naria

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/804 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketoosi jatkuu ja ruokailu alkaa sujua. Vaikeinta juuri nyt on syödä tarpeeksi ja juoda tarpeeksi vettä. Helposti yrittää mennä liian pienillä annoksilla, ja sitten tulee tylsä olo. Tänään join paljon teetä, mikä auttoi nesteytyksen kanssa. Olen saanut hyvin rajattua vihannekset, kurkulla, sienillä, vihreillä kasviksilla ja kesäkurpitsalla saa mukavasti kuitua systeemiin.

Tänä aamuna oli paino 84,9, eli tuo inhottava ylempi puolisko alkaa olla selätetty (ja olen jo tämän viikon tavoitteessa). Seuraava päämäärä on lisätä liikuntaa. Huomenna firman tilaisuus, saattaa olla, että pidän parin punaviinilasin verran cheat dayta, mutta muuten pidän ruokavalion keton mukaisena. 

Vierailija
524/804 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä ruoat edelleen hyvällä mallilla (vaikkakin niitä hiilareita edelleen ns liikaa n 30-50g) ja vihdoin tänään oli paino pudonnut edes -0.2 kg edellisestä KAHDEN VIIKON 🙄 takaisesta punnituksesta. Täytyy vaan luottaa painon putoavan edes sitten järkyttävän hitaasti, kunhan pysyn dieetissäni. Positiivista toki ettei alussa nesteiden mukana haihtuneet pari kiloa ole palanneet eli turvotusta ei ole ollut tässä ruokavaliossa pystyttäessä.

Kuntoilu on edelleen vähäistä, lähinnä kävelylenkkejä.

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!

Onko sulla menkat tulossa? Joillaki voi paino nousta jopa 2 kg kahden viikon ajan ennen menkkoja (eli ovulaation jälkeen paino nousee ja nousee ja nousee aina menkkoihin asti). Sit paino putoaa, ku menkat lopussa.

Itseasiassa viikon päästä pitäis alkaa, mutta vaikea kuvitella, että niiden vuoksi ois jopa kaksi viikkoa turpoamisvaiheessa? Järkkyä 😅 Mut oispa niin 😁👍🏼

Vierailija
525/804 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näemmä se eilisen reilu painonpudotus oli ihan aito, aamulukema tänään oli 69,1. Ehkä se viikonlopun sipsiherkuttelusta kehoon tullut suola sitoi nesteitä tai jotain?

Oon huomannu, et miten paljon kaikkialla on tarjolla kaikkea herkkua nyt seurantaviikon aikana. Eilen söin anopilla pienen määrän pannukakkua ja toissapäivänä tosiaan kaverilla vohveleita. Sosiaalinen kanssakäyminen näyttää helposti olevan yhteydessä jonkinlaiseen herkutteluun tai naposteluun. Nytkin oli puheena yksille meneminen viikonloppuna, ehkä itse otan siihen kahvin tai teetä kaveriksi.

Vierailija
526/804 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on kaksi viikkoa takana, alkutilanne 172/ 79.

1. viikko - 77,1

2. viikko - 76,1

Käytössä 16:8  ja ylimääräisten hiilareiden välttely, en kuitenkaan noudata vhh:ta. Alkutavoite on tosiaan tuo miinus viisi, sen jälkeen kutosella alkava numero. En ole koskaan ennen ollut niin lihava, kuin nyt alkutilanteessa, ihan järkyttää kun katsoo tuota lukua. Itselleni parhaaksi koettu paino kymmenen vuotta takaperin oli vitosella alkava, tuollaiseen en tosin enää usko pääseväni.

Kolmas viikko takana, alkutilanne 172/ 79.

1. viikko - 77,1

2. viikko - 76,1

3. viikko - 75,6

Nyt pudotusta tuli vain puoli kiloa, mutta suunta on kuitenkin alaspäin.

Vierailija
527/804 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoinkin pääsin punnitsemaan itseni, painoa 65.4 tänä aamuna, pituutta 168cm. Kuukauden alusta luultavasti tippunut jokunen kilo, muttä tästä on hyvä jatkaa.

Tästä saisi vielä tippua se 5kg, niin sitten oltaisiin jo aika timmissä kunnossa

Vierailija
528/804 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kollageenivalmiste sisäisesti. Lusäksi laihdutusta, jumppaa ja kuntosalia.

Vierailija kirjoitti:

Eniten ärsyttää ns. jenkkakahvat. Onko vinkkejä niiden poistamiseen? Vai poistuuko yleisen painon pudotuksen ja liikunnan mukana? Jos löytyy joku jumppaliike, joka niihin edes vähän auttaisi, niin otan kiitollisena vastaan.

Vierailija
529/804 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, ei kannata punnita itseään illalla. Olin tänä aamuna 60,4 kg eli paino on vähän pudonnut, vaikka oikeasti tuntui, että ei tästä laihduttamisesta tule yhtään mitään.

Syön pieniä annoksia, aterioina lähinnä salaatteja ja/tai keittoja. Välillä olen syönyt karkkia. Liikuntarajoitteen vuoksi en voi liikkua niin paljon kuin haluan. Käyn kuitenkin kuntosalilla noin kerran viikossa ja kävelen pari kilometriä päivittäin.

-tavoitteena 58 kg

vieras. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon alkanu käydä kuntosalilla 1-2 kertaa viikossa. Paino pyrkii nousemaan ja oli eilen 62,2 kg. Tänä aamuna painoin 61,1 kg ja illalla on varmaan taas suuremmat lukemat.

Vierailija kirjoitti:

Tänä aamuna painoin 60,9 kg. Eilen illalla paino oli noussut jopa 62,3 kiloon. En ollut edes syönyt enemmän, vaan pikemminkin vähemmän kuin yleensä ja vain yhden lämpimän aterian.

Vierailija kirjoitti:

Olin aamulla 61,3 kg. Lopetan ens alkuun suklaan ja karkin syönnin.

Vierailija kirjoitti:

Lähden mukaan. Olen 60-61 kg ja 164 cm. Mulle riittää, että saan pudotettua 2-3 kg.

Punnitse aamulla. Illalla on ihan turha käydä. Painohan vaihtelee päivän aikana jo senkin mukaan paljonko syöt. Lisäksi kuntosalilla käyminen nostaa painoa seuraavaksi päiväksi, kun lihaksiin kertyy nestettä. 

Seuraa painoa viikkotasolla, suuntaa voi tsekkailla pitkin viikkoa aamuisin, mutta iltojen "painonnousuista" ei voi päätellä yhtään mitään järkevää.

-Ninni-

Vierailija
530/804 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei! Minkälaisia iltapaloja syötte? Jos siis iltapalaa syötte. Alan kyllästyä ainaisiin samoihin iltapaloihin ja kaipaan vaihtelua :D

163/64

Jos syön niin sitten yleensä smoothie johon lykkään mitä nyt sattuu olemaan, perusjutut on banaani, pinaatti, kauramaito ja pala taatelia. Tänään noiden lisäksi laitan smoothieeni pakastemustikoita ja granaattiomenan siemeniä.

Joskus syön illallisen vasta joskus 19-20 aikaan ja silloin en syö iltapalaa. Kroppaa kuunnellen toki, jos on nälkä niin sit syön ja jos ei ole niin en syö.

Onkos täällä muita vegaanilaihduttajia? Mitäs syötte? :)

Vierailija
531/804 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme viikkoa on minullakin 8/16 dieettiä takana.  Aamuni alkoivat yllättäen liian varhain.  Olin hereillä jo 5.30-06.  Nukun nyt sikeämmin entiseen verrattuna, jolloin heräsin melko pienistäkin äänistä.  Unirytmin muutoksen takia ruoka-aika nyt:  12.30-20.30,  (aiemmin: 14.00-22.00.)  Onneksi näitä muutoksia voi tehdä.  Vaa´alla en ole vielä käynyt, enkä ole vaatekaapista etsinyt tiukkoja farkkuja kokeiluun,  Niiden aika tulee myöhemmin. Vihkisormukset solahtaa paremmin sormeen kun nestekertymääkin on vähemmän.  Kukaan ei ole tainnut kommentoida aikaisemmin harrastavansa sauvakävelyä, itse tykkään, koska sauvojen kanssa saan käsiin ja hartioihin enemmän käyttöä kun pelkästään kävelylenkillä käsiä heilutellen. Ihan mukava kapistus myös tuo askelmittari kunhan sen muistaa laittaa takinhelmaan heilumaan.  

Mukavaa loppuviikkoa teille kaikille jotka olette mukana haasteessa.  Mitähän ap:lle kuuluu ?

Vierailija
532/804 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden ja puolen viikon tulos -3 kg, olen oikein tyytyväinen eikä tunnu että olisin dieetillä, syön vaan säännöllisesti ja kiinnitän huomiota arkiaktiivisuuteen. Huomenna illalla cheat meal eli kebabia tai pizzaa ja pari lasia viiniä.

Vierailija
533/804 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on alkanut uni maistumaan kun olen kuntoillut enemmän. Koiran kanssa tehdään pitempiä lenkkejä ja olen aloittanut joogan. Ai että se joogan jälkeinen fiilis on ihana, kun on kaikki jumit auki ja veri kiertää! Käyn 1-3 krt viikossa tunnilla ja kotona koitan tehdä välillä joitakin asanoita ja meditaatioharjoituksia. Olen myös käynyt koittamassa pilatesta ja joitakin syketunteja (spinningiä ja pumppia) muttei mikään kyllä vedä vertoja joogalle. Aion jatkaa kuitenkin silloin tällöin sykejumpissakin käyntiä ja helmi-maaliskuun aikana pyrin aloittamaan salitreenit parisen kertaa viikossa.

Pitkästä aikaa on semmoinen liikkumisen ilo! Varmaan johtuu siitä kun on tosi paljon valinnanvaraa (yliopistoliikunta) että voisi vaikka joka päivä osallistua eri tunneille :)

Vierailija
534/804 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino oli sentään tullut alaspäin, mutta tahti on aika hidas. 200g tällä viikolla, vaikka vajeiden ja kulutusten mukaan arvioiden pitäisi tulla 500g. Seuraava viikko menee vielä remontin parissa, sitten alkaa siltä saralta helpottamaan. En tiedä kuinka paljon stressi vaikuttaa painoon tai sen pudotusyritykseen, tällä hetkellä on pikkaisen kovat paineet remontin viedessä suunnilleen kaikki rahat ja pitäessä töitä tauolla. No pudotusta kuitenkin oli, joten jatketaan eteen päin. Mukavaa viikonloppua kaikille! 

-Ninni-

68,4kg-67,5-68-67,8------------------->63kg

Vierailija
535/804 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun laihduttaminen vielä auttaisi persoonallisuuteen, niin nämä lounaaksi tonnikalapurkin ja raejuustoa syövät olisivat kivempia työkavereita.

Vierailija
536/804 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kun laihduttaminen vielä auttaisi persoonallisuuteen, niin nämä lounaaksi tonnikalapurkin ja raejuustoa syövät olisivat kivempia työkavereita.

Kai nyt noilla syömisillä kiukkuinen onkin.  Koita kestää, ei mene kauankaan kun luovuttavat :)

Vierailija
537/804 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkutilanne vuoden alussa oli 173cm 74kg, nyt ollaan päästy painolla 70kg mutta vielä on matkaa omaan tavoitteeseen.

Vierailija
538/804 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi sivusta seurannut. Itse muutin elämäntapojani vuosi sitten helmikuussa, pahimmillaan painoin 88kg (pituus 168cm). Jätin lisätyn sokerin (en pikkumääristä niuhottanut, tyyliin ketsuppi tai vaikka siirappi kaalilaatikossa silloin tällöin ok) ja gluteenin pois. Kiinnitin ruoan määrään huomiota ja aloin pikkuhiljaa lisätä liikuntaa (kävely ja vesijuoksu). Kalorit noin 1500-1750/pv. Tänään painan 70,2kg, välillä käynyt 69 kilossa.

Painonpudotus on alkanut hidastumaan tosi paljon. Lokakuun puolesta välistä on lähtenyt vaan 2-3kg. Tarkoituksena olisi kuitenkin painaa vielä tämän vuoden puolella 60kg.

Mietin jos ketoosin avulla saisin vähän kroppaan "ärsykettä" ja pääsisin vihdoin eroon näistä viimeisistä kiloista.

Ajattelin ensi viikolla aloittaa kahden viikon ketoosin ja siitä pikkuhiljaa lisätä hiilareita ylläpitovaiheeseen niin, että paino vielä putoaa. Tällä hetkellä syön hh noin 100-150g pv.

Tsemppiä kaikille!

Vierailija
539/804 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tipahdin tästä pois. Laihduin heti aluksi 2 viikon aikana 2 kiloa ja olo oli hyvä. Sitten tuli joku stressi ja siihen aloin mättää entiseen tapaan ja se jäi sitten päälle. Ne  2 kiloakin tulivat takaisin, joten olen lähtöpisteessä. Viikonloppuna on luvassa juhlia ja en voi vielä ainakaan palata raiteille. Anteeksi huonon esimerkin näyttämisestä.

Vierailija
540/804 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutin kasviksilla kirjoitti:

Minä tipahdin tästä pois. Laihduin heti aluksi 2 viikon aikana 2 kiloa ja olo oli hyvä. Sitten tuli joku stressi ja siihen aloin mättää entiseen tapaan ja se jäi sitten päälle. Ne  2 kiloakin tulivat takaisin, joten olen lähtöpisteessä. Viikonloppuna on luvassa juhlia ja en voi vielä ainakaan palata raiteille. Anteeksi huonon esimerkin näyttämisestä.

Sun pitää miettiä laihduttamista isompana kokonaisuutena. Ei niin että laihdutan-juhlat-laihdutan-loma-laihdutan-reissu-repsahdus-laihdutun jne. Kirjoitit, että tuli vaan joku stressi. Mikä stressi? Työ, perhe, vai mikä? Lue netistä tunnesyömisestä. Ja oikeasti käy läpi niitä syitä miksi syöt. Vaikka niitä juhlia on niin ei tarvi mätätä, maistele ja keskity siihen syömiseen. Miltä tämä viini/karkki/sipsi/mikätahansa näyttää/tuoksuu/maistuu/tuntuu?

Puhun kokemuksen syvällä rintaäänellä, olen tuo edellinen 543. Laihdutin alle vuodessa melkein 20kg, ennen aloitin aina joka maanantai laihdutuksen ja sitten pienistäkin vastoinkäymisistä söin kaapit tyhjiksi! Tutkimalla eka mieltäni ja tunteitani, alkoi kropan ulkomuotokin muuttumaan.