Olen heikkolahjainen nuori
Ja yhteishaku alkaa lähestyä. En pääse varmaan minnekään peruskoulun jälkeen opiskelemaan.
Kommentit (48)
Miksi en uskoisi psykologin testejä tai muita ammattilaisia? Voin toki olla myös masentunut tyhmyyden lisäksi.
Päihteitä en käytä enkä aio käyttääkään.
On minulla jonkinlaisia ihmissuhteita ja olen myös politiikassa mukana, mutta nyt olen saanut ehkä omaan älykkyyteeni nähden liikaa tekemistä. :D Olin niin typerä, että valitsin väärän puolueenkin, jossa ei juuri muita nuoria minun lisäkseni ole.
Ap
Tässähän nämä sinun vaihtoehdot ovat yhteishaun lisäksi:
-yhteishakuun kuulumattomat kansanopistolinjat ja vastaavat (niistä voi saada ammatin tai viettää välivuoden opiskellen jotain itseä kiinnostavaa alaa)
-avoin AMK (etä- ja lähiopetus)
-avoin yliopisto (etä- ja lähiopetus)
-avoin ammattiopisto
-nettilukio (ei pääsyvaatimuksia)
-aikuisten iltalukio (erityisluvalla alaikäisille, ei pääsyvaatimuksia)
-kansalaisopistojen ja työväenopistojen kurssit (voivat olla hyväksiluettavia myöhemmin jos tukevat alavalintaa koulussa ja ovat muuten erittäin hyödyllisiä)
On varmaan erittäin harvinaista, että alle 18 vuotias opiskelee avoimessa AMK:ssa tai yliopistossa, mutta laki ei sitä kiellä.
Pitää jutella opon kanssa, kun koulut alkaa.
Kiitos vinkistä.
Ap
En usko että olet heikkolahjainen.
Kuulostat masentuneelta, et heikkolahjaiselta tai typerältä. Älä usko niitä jotka sellaisia väittävät. Hakeudu hoitamaan ensin terveyttäsi, ja muuta sitten paikkaan jossa voit käydä vaikka sen kymppiluokan. Sossu auttaa, niele mahdollinen ylpeys. Ota kaikki apu vastaan, ehkäisee syrjäytymistä. Netistäkin voi löytää erilaisia oppimistyylejä jos peruskoulun opetus ei ole sinulle sopinut. Tosi väärin että sinua on noin lannistettu. Kovasti tsemppiä sinulle.