Uskon, että Huhtasaaresta tulee Suomen uusi presidentti, mikäli pääsee toiselle kierrokselle Niinistöä vastaan
Feministit nimittäin äänestävät siinä tilanteessa Huhtasaarta ihan siitä syystä, että hän on nainen, eivät mitään patriarkaalisia valtarakenteita edustavaa Niinistön patua.
Kommentit (37)
Kyllä oli surullista ulkosuomalaisena avata itsenäisyyspäivänä YLE areena, jossa Suomi 100 kunniaksi presidentti sönkötti haastattelussa muumiruotsia. Surulliseslta tuntuu seurata uutisia Suomesta.
Tästä ketjusta on poistettu kaksi kriittistä, mutta asiallista kommenttia.
Vierailija kirjoitti:
Tästä ketjusta on poistettu kaksi kriittistä, mutta asiallista kommenttia.
Ei tästä ole poistettu mitään.
Vierailija kirjoitti:
Olin ajatellut äänestäväni Niinistöä mutta nyt olen kallistunut Huhtasaaren puolelle. Hän on mielestäni vähän liian äärimmäinen joidenkin mielipiteidensä kanssa mutta suurimmaksi osaksi puhuu asiaa. Hän puhuu suoraan ja ottaa oikeasti kantaa asioihin ympäripyöreän jaarittelun sijaan.
Niinistö taas on mielestäni melko mitäänsanomaton persoona joka on sitä mieltä mitä kulloinkin "kuuluu" olla ja varoo sanomasta mitään mikä saattaisi laskea kannattajalukuja.
Kansakuntaa vahvasti jakavista aiheista hän ei juuri puhu (esim. turvapaikkapolitiikka, pakolaiskiintiö, abortti, uusi avioliittolaki ja kirkon ja valtion suhde) joten kovin kummoinen arvojohtaja hän ei ole. Siksi hän ei mielestäni ansaitse toista kautta.
t. nainen
Sama, mutta en vain pääse yli siitä, että kannattaa ainoana jeesusläppää
Täällä ei saa mainita Huhtasaaren olevan kreationisti, vaikka hän kertoo siitä itse blogissaan ja HS:kin kirjoittaa siitä?
Huhtasaaresta tulee tosi kummat vibat. Hihhuli ja persurasisti samassa paketissa. Ei kiittos.
Vierailija kirjoitti:
Olin ajatellut äänestäväni Niinistöä mutta nyt olen kallistunut Huhtasaaren puolelle. Hän on mielestäni vähän liian äärimmäinen joidenkin mielipiteidensä kanssa mutta suurimmaksi osaksi puhuu asiaa. Hän puhuu suoraan ja ottaa oikeasti kantaa asioihin ympäripyöreän jaarittelun sijaan.
Niinistö taas on mielestäni melko mitäänsanomaton persoona joka on sitä mieltä mitä kulloinkin "kuuluu" olla ja varoo sanomasta mitään mikä saattaisi laskea kannattajalukuja.
Kansakuntaa vahvasti jakavista aiheista hän ei juuri puhu (esim. turvapaikkapolitiikka, pakolaiskiintiö, abortti, uusi avioliittolaki ja kirkon ja valtion suhde) joten kovin kummoinen arvojohtaja hän ei ole. Siksi hän ei mielestäni ansaitse toista kautta.
t. nainen
Ei tule puhumaan uusikaan presidentti, jos valta vaihtuu. Ettekö ole vielä tähän päivään mennessä huomanneet, että pressaehdokkailla on mielipiteet niin kauan, kunnes valinta on tehty. Tämän jälkeen valitulle ilmoitetaan mistä asioista saa puhua ääneen ja mistä ei, sekä muistutetaan, että kannattaa hymyillä kun tapaa muiden maiden silmäätekeviä :) Se on ihan sama mitkä mielipiteen Huhtasaarella on, ei tule vaikuttamaan mihinkään. Lait säädetään edelleen muualla ja presidentin päätöksen olla allekirjoittamatta lakia, voi kiertää laittamalla sen uudelle lausuntakierrokselle, jolloin se menee läpi ilman pressan aamenta, jos sitä ei ole muutettu.
1% kannatuksella ei pääse toiselle kierrokselle. Eikä kukaan muukaan koska Niinistö saa yli 50% kierroksella.
29, ei. Se että rakas Laurasi ja sinä joudutte käyttämään niitä, ei tarkoita että normaalit ihmiset joutuisi.
Niin ja kun Laura saa 2% äänistä, syy häviölle on se, ettei toista kierrosta tullut :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei se kuitenkaan riitä.
Sitten on miehiä, jotka kannattavat Rajat kiinni -politiikkaa, mutteivat kaikki siitä huutele.
Myös vastaavia naisia on. Tiedän paljon miehiä ja naisia, jotka pienessä piirissä kannattavat tajat kiinni ja muuta vastaavaa politiikkaa vaikka heistä ei sitä uskoisi.
Höpöhöpö. Tämä on muuten ainoa skenaario, jossa jättäisin toisella kierroksella äänestämättä.
Vierailija kirjoitti:
Huhtasaaresta tulee tosi kummat vibat. Hihhuli ja persurasisti samassa paketissa. Ei kiittos.
Alan holhoojaksesi yhdessä taistellaan haittamaahanmuuttoa vastaan
Noh saahan sitä uskoa.
Minä uskon että Niinistö voittaa ja Huhtasaari saa ekassa kierroksessa äänsaaliikseen max. 5% äänistä eikä tosiaankaan pääse tokalle kiekalle. Jos toka kiekka tulee niin siellä on Niinistöä vastassa Haavisto tai ehkä Vanhanen...
Paavo V tulee ja korjaa koko potin.
Voihan sitä uskoa vaikka evoluutioon.
Minäkin uskon että mahdollisuudet ovat hyvät. Itsekin uskon että aion äänestää. Moni joka ei sitä ääneen sano, on hyvin kyllästynyt ja peloissaan turvapaikkashoppailun aiheuttamista harmeista ja vaaroista ja köyhyydestä ja Ruotsin uutiset lisäävät takuulla Lauran äänestäjien määrää.
Uusi aikakausi alkamassa, varautukaa siihen.