Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kansalaisaloitteen tekijä asuu Kruununhaassa 800€ yksiössä

Vierailija
30.12.2017 |

Aktiivimallia vastustavan kansalaisaloitteen tekijä asuu Kruununhaassa, eikä suostu muuttamaan pois kantakaupungista. Hän saa vuokraansa asumistuen sekä toimeentulotuen yhteensä 16.000€ vuodessa.
Työtä hän ei suostu ottamaan vastaan, jos ei saa siitä 2.600€ käteen.
Meni muuten maku koko aloitteelta!

Kommentit (643)

Vierailija
121/643 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän käy myös Sompasaaressa päiväsaunilla, vaikka viereiset rakennustyömaat suorastaan huutavat aputyövoimaa. Aivan selvä "ideologisesti työtön" ja laiska.

Toisaalta tässä näkyy myös se, kuinka itse asumistukijärjestelmä on toimimaton, passivoiva, epäoikeudenmukainen.

Niin raksalle tosiaan vaan mennään duuniin, ei sinne tarvita koulutusta tai mitään työturvallisuuskortteja ym. Juttuja senkun vaan menee 😂

Työturvallisuus kortti, mitä sinänsä on täysi vitsi, maksaa noin 80€ ja sen saaminen kestää päivän. Eli sen saaminen ei ole temppu eikä mitään.

Maksatko sä sen kaikille halukkaille työttömille? 80 euroa on todella suuri summa köyhälle.

Jos oma tulevaisuus on 80€ kiinni, ja ihminen ei pysty sitä säästämään niin silloin on aktiivi malli todella tarpeellinen.

Vierailija
122/643 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveetä! Senhän kai pitäis aloittajan mukaan elää hakunilassa somppulauman keskellä kärsimässä vai? 

Tietysti. Tuolloin ei sama vuokrakaan olisi ongelma. Olisi hauska nähdä millainen entinen kotiapulaisen huone tuo 22neliön krunikan lukaali on. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/643 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten? Ootko noin katkera ja kateellinen ihmiselle jolla menee about kaikki rahat vuokraan? Pitäisikö olla joku koditon joka on laatinut aloitteen jostain kirjaston koneelta kun omaan ei ole varaa? On tämä suomalainen kateus aivan sairasta.

Vierailija
124/643 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halpa vuokra hesalaisittain. 

Ei ole yksiöstä!!!! No, ehkä Krunikassa, mutta niin meni maku minultakin, että herra kermaperse asuu Krunikassa. Muuttaisi vaan halvempaan ja maksasisi sillä sen ajokorttinsa, mokomakin Suomeen loisimaan tullut ku_sipää.

"Herra kermaperse" on myös tehnyt töitä ja maksanut veroja Suomessa noin 10 vuotta.

Yksiöksi tuo on kohtuuhintainen, max. 50-100€ halvemmalla voi saada Helsingistä yksiön.

Miksi Helsinki, miksi yksiö?

https://asunnot.oikotie.fi/vuokrattavat-asunnot/kirkkonummi/6493591

Jos ei ole varaa niin ei ole.

Vierailija
125/643 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halpa vuokra hesalaisittain. 

Ei ole yksiöstä!!!! No, ehkä Krunikassa, mutta niin meni maku minultakin, että herra kermaperse asuu Krunikassa. Muuttaisi vaan halvempaan ja maksasisi sillä sen ajokorttinsa, mokomakin Suomeen loisimaan tullut ku_sipää.

"Herra kermaperse" on myös tehnyt töitä ja maksanut veroja Suomessa noin 10 vuotta.

Yksiöksi tuo on kohtuuhintainen, max. 50-100€ halvemmalla voi saada Helsingistä yksiön.

Miksi tyyppi asuu Helsingissä, jos tarvitsee ajokortin? Itse vuokraan vanhassa 60-luvun asussaan olevaa kaksiota Kalliossa 790e kk-hintaan, sellaista vain jakamaan kaverin kanssa (kuten nykyinen vuokralaiseni tekee) tai muutto muualle, niin saisi sen ajokortin.

Helsingin bussiliikenne on vitsi vuorotyötä tekeville. Yöllä on mahdotonta päästä kehä I ulkopuolelle tai takaisin.

Vierailija
126/643 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän käy myös Sompasaaressa päiväsaunilla, vaikka viereiset rakennustyömaat suorastaan huutavat aputyövoimaa. Aivan selvä "ideologisesti työtön" ja laiska.

Toisaalta tässä näkyy myös se, kuinka itse asumistukijärjestelmä on toimimaton, passivoiva, epäoikeudenmukainen.

Niin raksalle tosiaan vaan mennään duuniin, ei sinne tarvita koulutusta tai mitään työturvallisuuskortteja ym. Juttuja senkun vaan menee 😂

Työturvallisuus kortti, mitä sinänsä on täysi vitsi, maksaa noin 80€ ja sen saaminen kestää päivän. Eli sen saaminen ei ole temppu eikä mitään.

Maksatko sä sen kaikille halukkaille työttömille? 80 euroa on todella suuri summa köyhälle.

Jos oma tulevaisuus on 80€ kiinni, ja ihminen ei pysty sitä säästämään niin silloin on aktiivi malli todella tarpeellinen.

Miten tukileikkuri tuota 80e:n säästämistä edesauttaa? Ja mitä ajattelit pelkällä työturvallisuuskortilla tehtävän.

Vierailija
127/643 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni maku aloitteen tekijästä, ei itse aloitteesta. Todella vastenmielinen määkyjä, omilla valinnoillaan työtön ja selkeästi nauttii siitä. Että saa olla vaan, uida avannossa, käydä oliella ja asua Krunikassa. Eikä voi ajokorttia hankkia, ettei menetä tasokasta elämänlaatuaan.

Vierailija
128/643 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten? Ootko noin katkera ja kateellinen ihmiselle jolla menee about kaikki rahat vuokraan? Pitäisikö olla joku koditon joka on laatinut aloitteen jostain kirjaston koneelta kun omaan ei ole varaa? On tämä suomalainen kateus aivan sairasta.

Se ois ihan ok, ellei äijä syyttäisi valtiota siitä, ettei hänelle makseta ajokorttia, niin on pakko olla työtön! Ihan itse valitsee olla ilman ajokorttia ja töitä. Tietenkin moni meistä on saanut ne helpommalla, mutta elämä on.

Vierailija
129/643 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, yllättäen taas IL ja kokoomuksen viestintäosasto vauhdissa. Huvittavaa ja säälittävää. Kansalaisaloite ja sen ympärillä leijuva lakko- ja mielenosoitusuhka pelottavat enemmän kuin uskalsin toivoakaan.

Minua aloitteen tekijän asuminen kiinnostaa yhtä paljon kuin Hakkaraisen humalat.

Älkää muuten järkevät ihmiset käykö enää IL:n sivuilla. Viedään niiltä mainostulot.

Ai, eikö olisi saanut paljastaa, miten työtön voi asua ilmaiseksi Helsingin paraatipaikalla ja kehtaa vielä valittaa, kun joutuu nyt 9 vuoden jälkeen tekemään jotain työllistymisesä eteen.

Ihan yleisesti on tiedossa, että soma_lit asuvat lapsikatrainensa Helsingin parhailla paikoilla ja menevät asuntojonoissa suomalaisten ohi. Samoin menevät työhönotossa suomalaisten ohi, mikäli heitä vain työnteko kiinnostaisi. Miksi tämä asia ei häiritse sinua?

Ei ole mikään yleinen tieto.

Vierailija
130/643 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskotko tosissasi, että työturvallisuuskortin suorittamisella olisi merkittäviäkin vaikutuksia ihmisen tulevaisuuteen. :D

Vierailija
131/643 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei mennyt. Koen syvää myötätuntoa työttömien puolesta, joiden ahdinkoa syvennetään. Olen itse ollut työttömänä, ja tiedän sen ulkopuolisuuden ja häpeän tunteen, joka siitä seuraa. Kokoomus on ilmeisesti päättänyt juhlia vuotta 1918 syventämällä kansan kahtiajakoa. Ehkä yleislakko onkin sitten ihan sopiva seuraus.

Vierailija
132/643 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse maksan helsingissä skutsissa 800 e vuokraa yksiöstä, en mäkään muuttaisi krunikasta tuollaisesta vuokrahelmestä pois. Kaikki yksiöt alkavat olla minimissään 750e, eikä se ole vuokralaisen vika vaan järjestelmän mikä kasvattaa vuokria ihan uskomattomiin lukemiin etenkin pienten asuntojen suhteen.

Hyppäsit sitten Helsingistä Kirkkonummelle? Mikset suoraan vaikka Kittilään? Varmasti halvempaa.

Vierailija
133/643 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, yllättäen taas IL ja kokoomuksen viestintäosasto vauhdissa. Huvittavaa ja säälittävää. Kansalaisaloite ja sen ympärillä leijuva lakko- ja mielenosoitusuhka pelottavat enemmän kuin uskalsin toivoakaan.

Minua aloitteen tekijän asuminen kiinnostaa yhtä paljon kuin Hakkaraisen humalat.

Älkää muuten järkevät ihmiset käykö enää IL:n sivuilla. Viedään niiltä mainostulot.

Ai, eikö olisi saanut paljastaa, miten työtön voi asua ilmaiseksi Helsingin paraatipaikalla ja kehtaa vielä valittaa, kun joutuu nyt 9 vuoden jälkeen tekemään jotain työllistymisesä eteen.

Ihan yleisesti on tiedossa, että soma_lit asuvat lapsikatrainensa Helsingin parhailla paikoilla ja menevät asuntojonoissa suomalaisten ohi. Samoin menevät työhönotossa suomalaisten ohi, mikäli heitä vain työnteko kiinnostaisi. Miksi tämä asia ei häiritse sinua?

Ei varmasti olekaan koska siitä ei saa puhua. mutta se ei sinua silti pelasta.

Vierailija
134/643 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noinhan ne monet ajattelevat, joilla ei ole mitään käsitystä nykyisestä työelämästä. Suomessa on sellainen meininki, että työt tehdään, tai koetetaan saada tehtyä, minimimiehityksellä tai usein alimiehitykselläkin (pahoittelen kun en käyttänyt sukupuolineutraalia käsitettä). Jos jollain työmaalla näyttää olevan tekemätöntä työtä ja sinne joku mahtuisi, niin se on tarkoituksella niin, koska nykyaikana on tärkeintä saada työt tehtyä mahdollisimman halvalla ja pitäähän omistajien saada mahdollisimman paljon voittoa. Olen työelämässä ja olen nähnyt tätä touhua, eipä ole tarpeeksi työntekijöitä aina paikalla, kun joutuu välillä odottelemaan joutilaana tuntikausia. Tuollakin paikassa on ollut aiemmin enemmän työntekijöitä, mutta niitä irtisanottiin kymmenittäin pari vuotta sitten. Pitäähän sitä tehostaa ja saada johdolle bonuksia.

Vierailija
135/643 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tukileikkuri tuota 80e:n säästämistä edesauttaa? Ja mitä ajattelit pelkällä työturvallisuuskortilla tehtävän.

No nyt oli sinänsä puhetta nimenomaan TT kortista. Joka sinänsä on täydellinen vitsi ja osaa sitä byrokratiaa joka aiheuttaa työttömyyttä tässä massa.

80€ kasaan vaikka pulloja keräämällä tai lainaamalla kaverilta tai sukulaiselta.

Vierailija
136/643 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, siksi asia ei häiritse minua, että sehän on vain sinun päässäsi. Sinua se häiritsee.

Vierailija
137/643 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, siksi asia ei häiritse minua, että sehän on vain sinun päässäsi. Sinua se häiritsee.

Täh? mitä sä oikein selität?

Vierailija
138/643 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse maksan helsingissä skutsissa 800 e vuokraa yksiöstä, en mäkään muuttaisi krunikasta tuollaisesta vuokrahelmestä pois. Kaikki yksiöt alkavat olla minimissään 750e, eikä se ole vuokralaisen vika vaan järjestelmän mikä kasvattaa vuokria ihan uskomattomiin lukemiin etenkin pienten asuntojen suhteen.

Hyppäsit sitten Helsingistä Kirkkonummelle? Mikset suoraan vaikka Kittilään? Varmasti halvempaa.

Monet Helsingissä työssäkäyvät ihmiset joka maksaa asuminen itse asuu Kirkkonummella. Harvemmin Kittilässä.

Täysin uskomatonta että joidenkin mielestä on ihmisen oikeus asua Helsingissä yhteiskunnan rahoilla.

Vierailija
139/643 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alullepanijasta huomaa, että on tyypillinen (ranskalainen?) kermapersementaliteetti, jos siis joku vitun tulityökortti maksaa 80e, niin sitäkään ei osaa ajatella työttömän vastuulla olevan hankkia, vaan vaatii yhteiskuntaa sen maksamaan. Ajokortti on kalliimpi, mutta samaan aikaan tuhlaa itse järkyttävät määrät typerään vuokraan rahaansa. Ei sympatiaa tuollaisille. Se pitää äänineen ja lapsellisine oletuksineen nujertaa, ja onneksi suomalainen yhteiskunta pitää siitä huolen.

Vierailija
140/643 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asukoot vaikka 8000e:n kattohuoneistossa. Pelkästään tuo yksi kansalaisaloite on enemmän työtä hyväkseni kuin kaikki ministerit, kanisterit, sopeutumiseläkeläiset ja muut pellet yhteensä joiden kestitsemisen veroillani maksan!

Minkä sinä arvelet sen oikean voimaantulevan mallin olevan?