Kansalaisaloitteen tekijä asuu Kruununhaassa 800€ yksiössä
Aktiivimallia vastustavan kansalaisaloitteen tekijä asuu Kruununhaassa, eikä suostu muuttamaan pois kantakaupungista. Hän saa vuokraansa asumistuen sekä toimeentulotuen yhteensä 16.000€ vuodessa.
Työtä hän ei suostu ottamaan vastaan, jos ei saa siitä 2.600€ käteen.
Meni muuten maku koko aloitteelta!
Kommentit (643)
Vierailija kirjoitti:
9 vuotta tekemättä työtä eikä työkkäri ole tehnyt yhtään työtarjousta sinä aikana josta olisi tullut kieltäytymisen myötä karenssi? Mitä, eikö yhtään karenssia koko 9 vuoden aikana? Onhan tämä kaveri sitten jotain työtä tehnyt, vai?
Toimeentulotuella karenssiaikana. So simple!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelpaako muuten ilmainen työ vai pitääkö olla palkallinen? Esim. siis vapaaehtoisena vanhustenlaitoksessa 18 tuntia kuussa? Tai koulussa?
TE-toimiston mielivallasta kiinni. Todennäköisesti mikään järkevä tekeminen ei käy. Itse juuri selvittelen lasketaanko yleishyödyllinen yhdistystoiminta. Jos lasketaan, niin otan heti yhteyttä Suomen kannabisyhdistykseen.
TE-toimisto ei määritä tätä asiaa lainkaan, tämä on maksajan eli Kelan tai kassan päätettävissä STM:n ohjeen mukaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Halpa vuokra hesalaisittain.
Ei ole yksiöstä!!!! No, ehkä Krunikassa, mutta niin meni maku minultakin, että herra kermaperse asuu Krunikassa. Muuttaisi vaan halvempaan ja maksasisi sillä sen ajokorttinsa, mokomakin Suomeen loisimaan tullut ku_sipää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
9 vuotta tekemättä työtä eikä työkkäri ole tehnyt yhtään työtarjousta sinä aikana josta olisi tullut kieltäytymisen myötä karenssi? Mitä, eikö yhtään karenssia koko 9 vuoden aikana? Onhan tämä kaveri sitten jotain työtä tehnyt, vai?
Toimeentulotuella karenssiaikana. So simple!
No, minä en kysynytkään milloin hän on saanut toimeentulotukea vaan kysyin onko hänelle tullut karenssia. Arvasin että kohta joku sinun kaltainen alkaa lietsomaan.
Siinähän oravanpyörässä olevat ihmiset saavat tienata meille meidän passiivimallin rahat. Kiitos, että jaksatte ahertaa meidän eteemme! :)
Vierailija kirjoitti:
Niin. Asumistuki on verorahojen siirtoa asuntosijoittajille. Eivät tuon Racinen asumistuet hänelle jää vaan vuokranantajan taskuun. Aina kun asumistukea on nostettu, vuokrat ovat nousseet.
Miksihän oikeistohallitus ei ole puuttunut tähän epäkohtaan?
Siksi, että kaupungeille on jo nyt liian kallista ylläpitää vuokrataloyhtiöitä. Halvempaa majoittaa porukka valtion varoilla yksityisten omistamiin asuntoihin kuin maksaa koko vuokrasumma kaupunkilaisten verovaroilla. Suurin osa asumistuesta valuu pääkaupunkiin, jossa kaikille on tarjolla töitä, jos vain suostuu tekemään. Sen sijaan jossain Kainuussa ei saa asumiseensa tukea, vaikka ei se sielläkään ilmaista ole.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen työtön KTM ja asun 300 000 euron omakotitalossa. Älkää tullo mulle itkee. Vastustan aktiivimallia.
Joo, mutta tämä äijä inisee, että työt menee sivusuun ja se on yhteiskunnan vika, kun ei maksa hänelle ajokorttia!
Sen voisi aivan hyvin itse hankkia, jos muuttaisi halvemmalla asumaan. Törkeää, että koko ku_sipään edes pitää asua Helsingissä.
Mitähän hänen tukensa yhteensä ovat? Kaikessahan on katto ja enimmäismäärät? Asumistuessa ja ttt:ssa. Säästäisi pitkän pennin, kun asuiisi halvemmalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halpa vuokra hesalaisittain.
Ei ole yksiöstä!!!! No, ehkä Krunikassa, mutta niin meni maku minultakin, että herra kermaperse asuu Krunikassa. Muuttaisi vaan halvempaan ja maksasisi sillä sen ajokorttinsa, mokomakin Suomeen loisimaan tullut ku_sipää.
"Herra kermaperse" on myös tehnyt töitä ja maksanut veroja Suomessa noin 10 vuotta.
Yksiöksi tuo on kohtuuhintainen, max. 50-100€ halvemmalla voi saada Helsingistä yksiön.
Vierailija kirjoitti:
Kertoo työkkärin tehokkuudesta. Itselleni tuli aikoinaan viiden vuoden aikana yksi työtarjous johon ei ollut edes vaadittua koulutusta. Kyttäys sen toimiston toimialaa on ja kun parin päivän päästä tulee tämä aktiivimalli käyttöön, niin on siinä byroo tukossa. Jos töitä etsii, niin työkkäri on se viimeinen paikka josta yrittää löytää mitään.
Vierailija kirjoitti:
No ei mennyt. Itse käyn töissä ja tienaan noin 40 000e/vuosi ja kannatan aloitetta. Kannatan myös työttömien aktiivisuutta, mutta tuossa aktiivimallissa on todella nyrjähtänyt systeemi. Siinä hiertää vain ja ainoastaan se, että aktiivisuuden osoittamiseksi pitää olla töissä tietty määrä. Kun kaikille ei ole niitä töitä vaikka hakis 24/7. On väärin rangaista ihmistä sellaisesta asiasta, johon hän ei yksin pysty vaikuttamaan.
Osuvasti jossain ketjussa joku sanoikin, että aktiivimallissa on sama periaate kuin että bussimatkustajat joutuisivat maksamaan sakot, jos bussikuski ajaa ylinopeutta. Ei mitään järkeä.
Tulkoon aktiivimallit, mutta tuo kohta pitää korjata.
Sitäpaitsi paljon järkevämpi aktiivimalli olisi sellainen, jossa yritykset saisivat sanktioita jos eivät palkkaa työttömiä työnhakijoita. Ja nimenomaan sellaiset yritykset, joiden vuositulo on jonkin tietyn rajan yli, ettei tässäkin sitten taas mennä ojasta allikkoon. Jokainen keskinkertainen yritys olisi velvoitettu palkkaamaan normaalipalkalla edes yhden uuden ihmisen. Siinä olisi paljon enemmän tehoa, kuin nykyisessä typerässä ehdotuksessa.
Ei tuokaan toimi, että yritykset velvoitetaan palkkaamaan työttömiä. Saa nimittäin aika tarkkaan katsoa sitten ne rajat. Tutuillani on kauneushoitola ja tiedän, että tienaavat tosi hyvin. Työtöntä ei sinne voi ottaa, koska työtön ei osaa mitään, mistä olisi apua. Silti pitäisi palkan juosta? Lisäksi se palkka on sitten suoraan pois näiden yrittäjien omasta palkasta.
Seuraava juttu on sitten se, että miksi yritykset, miksei kaupunki, oppilaitokset jne? Kaupunki tarvitsee työntekijöitä, mutta ei ole varaa ottaa, sen pitäisi muuttua. Samoin kouluihin tarvittaisiin paljon enemmän opettajia ja opettajia on työttömänä, mutta sekin on säästöjen syytä. Tämänkin pitäisi muuttua. Nämä ensin ja sitten niitä yrityksiä painostamaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No just. Suomen kallein alue. Aina vapaalla.
Kyllä nyt monen silmät aukeni. Kuinka on mahdollista, että työssäkäyvien verorahoilla kustannetaan työtä vieroksuvalle, kuten tämä aktiivimallin vastustaja selvästi on, asunto Suomen kalleimmalla paikalla vuodesta toiseen? Sairasta!
Totta! Ei kyllä yhdenkään työttömän pitäisi Krunikassa asua! Tietysti ihan samaa vuokraa joutuisi maksamaan Jakomäessäkin, mutta ainakin silloin olisi riittävän rupuinen asuinalue! Kyllä ehdottomasti tärkeintä on se, missä työtön asuu eikä se, kuinka kalliisti hän asuu!! On ihan eri asia saada asumistukea 800€ kämppään Krunikassa kuin 800€ pieneen kaksioon Itäisen pääkaupunkiseudun paskalähiössä!!
😂😂😂
Miksi yksin asuva pitäisi asua kaksiossa? Ja miksi Jakomäessä eikä esim Riihimäellä missä on juna yhteys Helsinkiin?
Mitä jos terveet aikuiset asuissa sen mukaan mihin on varaa?
Yksiöitä ei riitä kaikille yksin asuville ja tää tyyppihän sitä paitsi asuu yksiössä, jopa neliöiltään pienessä sellaisessa. Siinä olet kyllä oikeassa, että pk-seudun vuokrat alkavat niissä paskalähiöissäkin nousta niin ylös, että kohta ei ole edes työssä käyvillä sinkuilla varaa pk-seudulla asua.
Riihimäen vuokratasosta en tiedä. Itse muutin taannoin Hyvinkäältä Vantaalle siksi, että työpaikka on Helsingissä ja sen mitä vuokrassa säästin, menetin työmatkakustannuksissa. Se, että nyt Vantaalla asuessa myös työmatkoihin kuluvassa ajassa säästää, on mukava plussa. Jos nyt joutuisin työttömäksi, en todellakaan olisi ekana muuttamassa takaisin Hyvinkäälle tai edes Riksuun, koska uuden työpaikan löytyminen täältä lähempää on todennäköisempää kuin sieltä.
Ei mennyt maku. Vaikka nyt olen töissä, asun omistusasunnossa ja tienaan vain 34000e vuodessa, niin tunnen kyllä solidaarisuutta kaikkia työttömiä ja yhteiskunnan tukien varassa eläviä kohtaan. Kannatan siis aloitetta. Nykyisin kuka tahansa voi joutua työttömäksi ja töitä ei niin vaan löydykään, eikä aina muuttaminen työn perässä onnistu, eikä edes kannata jos tarjolla on pelkkää pätkätyötä.
Näillä aktiivimalleilla, kikyillä, ammatillisen koulutuksen leikkauksilla ja muilla kurjistamistoimenpiteillä haetaan Suomeen luokkayhteiskuntaa jossa suorittavasta ja tuottavasta työstä ei tarvitse enää maksaa palkkaa. Samoin ammatillisen koulutuksen alasajolla halutaan vaan tuottaa lisää kokoomuksen ja keskustan äänestäjiä.
Kiitos kirjoitti:
Siinähän oravanpyörässä olevat ihmiset saavat tienata meille meidän passiivimallin rahat. Kiitos, että jaksatte ahertaa meidän eteemme! :)
T: Kokoomustrolli joka yrittää hajoittaa ja hallita. Kyllä teidän tulonsiirtojen eteen hommia paiskitaan ikävä kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Itse maksan helsingissä skutsissa 800 e vuokraa yksiöstä, en mäkään muuttaisi krunikasta tuollaisesta vuokrahelmestä pois. Kaikki yksiöt alkavat olla minimissään 750e, eikä se ole vuokralaisen vika vaan järjestelmän mikä kasvattaa vuokria ihan uskomattomiin lukemiin etenkin pienten asuntojen suhteen.
https://asunnot.oikotie.fi/vuokrattavat-asunnot/kirkkonummi/6493591
Vierailija kirjoitti:
Vittu mikä valittava loinen. Kimppakämppään ja töihin. Mielestäni tuilla vuosi toisensa perään loisivalla ei pitäis olla mitään asiaa keskusta yksiöön! Jos periaattesta ei halua mennä töihin ( kuten kyseinen loinen) mielestäni valtio voisi tarjota asumuksen kimppakämpästä+ 400 käyttörahaa ja mahdollista tukea terveyden hoitokuluihin.
Asutko sinä sitten kimppakämpässä ja olet työelämässä? Kyselee työllinen, joka asuu itsenäisesti (vuokralla, jonka maksan ihan itse).
Hirveetä! Senhän kai pitäis aloittajan mukaan elää hakunilassa somppulauman keskellä kärsimässä vai?
Asukoot vaikka 8000e:n kattohuoneistossa. Pelkästään tuo yksi kansalaisaloite on enemmän työtä hyväkseni kuin kaikki ministerit, kanisterit, sopeutumiseläkeläiset ja muut pellet yhteensä joiden kestitsemisen veroillani maksan!
Vierailija kirjoitti:
Itse olen työtön KTM ja asun 300 000 euron omakotitalossa. Älkää tullo mulle itkee. Vastustan aktiivimallia.
Sinäkö sen talon omistat, vaiko pankki?
Maksatko sä sen kaikille halukkaille työttömille? 80 euroa on todella suuri summa köyhälle.