Kansalaisaloitteen tekijä asuu Kruununhaassa 800€ yksiössä
Aktiivimallia vastustavan kansalaisaloitteen tekijä asuu Kruununhaassa, eikä suostu muuttamaan pois kantakaupungista. Hän saa vuokraansa asumistuen sekä toimeentulotuen yhteensä 16.000€ vuodessa.
Työtä hän ei suostu ottamaan vastaan, jos ei saa siitä 2.600€ käteen.
Meni muuten maku koko aloitteelta!
Kommentit (643)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja teillä on edelleen oletus että työttömän elämä on ihanaa?
Että 10 eurolla per päivä elämnen ilman tietoa tulevaisuudesta, paremmista ajoista on ihanaa? Jokainen päivä on samanlainen.
On ihanaa kun saa herätä silloin kun haluaa, mutta ei ole mitään miksi herätä?
Juuri tämän takia pitääkin aktivoitua, ja ottaa se pienikin työ vastaan. Ja heti jos on työpaikkaa, huonokin sellainen, on helpompaa saada sitä seuraavaa ja parempaa työpaikka.
Helppo tuollaista on sanoa, kun siellä bunkkerissa ei itse tarvitse istua puhelinmyymässä min 8 tuntia päivässä viiskymppisenä teinien seurassa vaikka on koko elämänsä inhonnut puhelimeen puhumista! Nyt ei ole poikkeustilanne, yhteiskunnan on toimittava niin, että ikäöntyneetkin saavat kunnon töitä.
On aivan eri asia olla 19-v koukuttamaton puhelinmyyjä kuin 55-vuotias maisteri, joka pakotetaan puhelinmyyjäksi.
Olen saman ikäinen, mutta ensimmäisen hutiammatin jälkeen opiskelin toisen. Filosofian maistereille ei ole töitä.
Jos jäisin työttömäksi, hakisin töitä johon ei tarvi koulutusta. Laittaisin hakemuksia, ja se näyttäisi paremmalta että teen jotain kuin että vaan odotan. Ei puhelinmyyntiä vaan esim laitosapulaiset tienaavat ihan kivasti vuorotöistä ja on jatkuva pula. Ja pysyy hyvä kunto.Heh heh
t. työtön laitosapulainen (koulutettu ja kokenut, ikä yli 50v.)
Isoissa kaupungeissa laitsareista on pulaa. Itsekin olin viime syksyn epäpätevänä laitosapulaisena.
Vierailija kirjoitti:
No mitä kun niitä töitä hakee, kursseille hakee - eikä pääse! Alennetaan tukea siitä hyvästä. Se ei ole oikein - se on koko tämän jutun juju. Työttömyyskorvaus on viimesijainen pikkukorvaus siitä, ettet saa palkkatöitä, jolla voisit elättää itsesi.
Niinhän se onkin koko jutun juju. Ja vielä tarkemmin se, että kyseessä on pelkkä tukileikkaus. Mutta koska savuverho petti, niin nyt lisäsumutusta haetaan jo aloitteentekijän vuokrasta ja persoonastakin. Mitä tahansa, että asian ydin hukkuisi. Ei huku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli hän saa 1333e/kk? Minäkin saan toimeentulotukea ja asumistukea, mutta yhteensä 250e+600e. Vuokrani on 600e, mikä on Kelan mielestä liikaa yksinasuvalle.
Ehkä mäkin muutan Helsinkiin, jos sieltä saa yli 1300 euron kuukausituet ja voi vieläpä asua 800e:n asunnossa ihanassa Krunikassa. Kelpaisi! Toki minulle kelpaisi myös työ, jossa palkka olisi tuo 1333e/kk. Sellaista en vain ole saanut aktiivisuudesta ja maisteritutkinnosta huolimatta. Itse asiassa maisterin paperit on vain haittaava tekijä, koska mikään siivous- ja tiskiapulaisfirma ei palkkaa "liian koulutettua" henkilöä. Oman alan töitä ei ole tarjolla.Katsoitko tämän linkin? Mikä siinä on ihanaa?
https://www.vuokraovi.com/vuokra-asunto/helsinki/kruununhaka/kerrostalo…
Onko tuossa jotain vikaa, peruskaksio? Jos et ymmärrä, mitä arvoa Helsingin keskustan sijainnilla on, ja miksi puoli Suomea sinne haluaa, niin en voi auttaa.
Ai sinun mielestäsi kiva peruskaksio? Jääkaappipakastin kivasti olohuoneessa.
Kenen perus?
Siisti, hyvä pohja, talo ihan ok. Asuntosijoittajana olen tutustunut satoihin kämppiin kaupunkien keskustoissa, ja on tuo mediaania parempi.
Ooh, Donald Trump av-palstalla!
Asuntoihin sijoittaa luultavasti sadat tuhannet suomalaiset. Surullista, että kaikki yritteliäs on joillekin aivan vierasta. Sitten itketään eriarvoistumisesta, kun itse on istuttu kotona muna kädessä ja ihmetelty jotain jääkaapin paikkaa.
Asuntosijoittajan tyypillisestä bullshit-kielestä puuttui vielä ”merikin on lähellä”.
Kaikki eivät saa edullista kaupungin vuokra-asuntoa! Myös Kontulassa yksiöt maksaa usein tuon 800 €/kk, vuokrataso on aivan järkyttävä Helsingissä. Katsokaa vaikka Kojamon ja Saton talot Kontulasta.
Ei koske somppuja ja lähi-itäläisiä nämäkään talkoot.
juhanan perseenpyyhkijä kirjoitti:
Jotkut ovat aina täysin vapautettu velvoitteista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai, yllättäen taas IL ja kokoomuksen viestintäosasto vauhdissa. Huvittavaa ja säälittävää. Kansalaisaloite ja sen ympärillä leijuva lakko- ja mielenosoitusuhka pelottavat enemmän kuin uskalsin toivoakaan.
Minua aloitteen tekijän asuminen kiinnostaa yhtä paljon kuin Hakkaraisen humalat.
Älkää muuten järkevät ihmiset käykö enää IL:n sivuilla. Viedään niiltä mainostulot.
Ai, eikö olisi saanut paljastaa, miten työtön voi asua ilmaiseksi Helsingin paraatipaikalla ja kehtaa vielä valittaa, kun joutuu nyt 9 vuoden jälkeen tekemään jotain työllistymisesä eteen.
Työtön voi vapaasti asua missä haluaa vapaassa maassa. Tuostakin asunnosta joku kokoomuslainen omistaja saa valtion tukeman tuoton. Itse asun omassa asunnossani ja maksan vastiketta n 300e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko otetaan lisää velkaa, jotta työttömät saavat makoilla?
Työttömät joutuvat makoilemaan. Työttömyys on oma valinta todella harvalle.
Vuoden aikana 60 000 ihmistä on työllistynyt. Avoimia paikkoja piilotyöpaikat huomioiden on noin 80 000. Ravintola-alalla yksin on 10 000 paikkaa, eikä edes kielitaitoa tai kokemusta vaadita.
Miten tässä tilanteessa normaali kantasuomalainen ihminen ei muka löydä mitään hommia? Ellei sitten ole racinemaiset viiden tonnin palkkavaatimukset pöydässä, mutta vieläkö silloin voi puhua joutumisesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki työn asiantuntijat maailmassa todistavat, että jos ihminen pakotetaan tekemään työtä jota tämä INHOAA (puhelinmyynti, siivoaminen) asiasta ei seuraa mitään hyvää tekijälle itselleen eikä yhteiskunnalle.
Olen tehnyt 25v työtä jota inhoan. Mutta laskut on maksettava ja ruokaa saatava ja pääsen eteläänkin pari kertaa vuodessa, on auto ja koti. Työ on ihan shittiä kuten kaikilla. Ihme kermaperceitä täällä! Harmittaa maksaa veroja raskaasta työstä teidän takia jotka vaan kirjoittelette hakemuksia unelmaduuniin ja elätte minun selkänahasta revityllä rahalla!!!!!!!! Pthyi!
Kirjoittelepa tuollainen 900 samanlaista ankeaa päivää hakemuksia ja tule sitten kertomaan miten iisiä ja kadehdittavaa se on.
Olen ollut yli 30 työpaikassa, en koskaan yli viikkoa työttömänä, enkä ole lähetellyt hakemuksia. Olen suhteiden kautta saanut nykyisenkin paikkani laite-edustajana. Yrityksessä ne ylenevät jotka ovat työteliäitä ja mieluummin otetaan ennestään tuttu kuin pitkäaikaistyötön kirjoittelija.
Mutta sinä olet kuitenkin joutunut vaihtamaan työpaikkaa aika nopealla tahdilla, kun niitä on yli 30 kertynyt. Onneksi sinulla on hyvät suhteet, että saat aina uuden paikan sitä mukaan kun edellisessä on huomattu, että et ole kovinkaan työteliäs.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän käy myös Sompasaaressa päiväsaunilla, vaikka viereiset rakennustyömaat suorastaan huutavat aputyövoimaa. Aivan selvä "ideologisesti työtön" ja laiska.
Toisaalta tässä näkyy myös se, kuinka itse asumistukijärjestelmä on toimimaton, passivoiva, epäoikeudenmukainen.Niin raksalle tosiaan vaan mennään duuniin, ei sinne tarvita koulutusta tai mitään työturvallisuuskortteja ym. Juttuja senkun vaan menee 😂
Niin ja kyllä ne kortitkin maksaa, eikä sossusta esim. saa niihin tukea, kokeiltu on. Ei ole varaa alkaa repimään toimeentulotuesta satasia kortteihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai, yllättäen taas IL ja kokoomuksen viestintäosasto vauhdissa. Huvittavaa ja säälittävää. Kansalaisaloite ja sen ympärillä leijuva lakko- ja mielenosoitusuhka pelottavat enemmän kuin uskalsin toivoakaan.
Minua aloitteen tekijän asuminen kiinnostaa yhtä paljon kuin Hakkaraisen humalat.
Älkää muuten järkevät ihmiset käykö enää IL:n sivuilla. Viedään niiltä mainostulot.
Ai, eikö olisi saanut paljastaa, miten työtön voi asua ilmaiseksi Helsingin paraatipaikalla ja kehtaa vielä valittaa, kun joutuu nyt 9 vuoden jälkeen tekemään jotain työllistymisesä eteen.
Työtön voi vapaasti asua missä haluaa vapaassa maassa. Tuostakin asunnosta joku kokoomuslainen omistaja saa valtion tukeman tuoton. Itse asun omassa asunnossani ja maksan vastiketta n 300e.
Näin pienituloista työtä tekevänä sapettaa hieman. Työtön saa huippusijainnilla kämpän, omistaja saa maistuvat tuotot. Pienituloinen työtä tekevä saa vain maksaa molempien lystin.
Vierailija kirjoitti:
En lukenut koko ketjua mutta ihmettelen että miten voi asua noin kalliissa yksiössä? Ei minulla työttömänä ainakaan ollut varaa tuollaiseen asuntoon. Johtuuko siitä etten koskaan ole nostanut toimeentulotukea vai millä tuollaisen vuokran maksaa? Vai onko eri ihmisillä eri raja kuinka kalliiseen asuntoon saa tukea?
A. Helsingissä on eri rajat toimeentulotuen vuokrasysteemeissä toimeentulotuen osalta. B. Voit tinkiä muusta ja maksaa halutessasi enemmän vuokraa missä vain. Mikset hakenut toimeentulotukea?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
juhanan perseenpyyhkijä kirjoitti:
Jotkut ovat aina täysin vapautettu velvoitteista.
Myöskään #meetoo kampanja ei niitä koskenut. Katju Aro on vaan huolissaan jos kari katsoo liian pitkään takapuolta. Mohammedin raiskaus on paljon lievempi rike. Tai sehän kuuluu niiden kulttuuriin, joten täysin hyväksyttävää.
Korni kampanja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli hän saa 1333e/kk? Minäkin saan toimeentulotukea ja asumistukea, mutta yhteensä 250e+600e. Vuokrani on 600e, mikä on Kelan mielestä liikaa yksinasuvalle.
Ehkä mäkin muutan Helsinkiin, jos sieltä saa yli 1300 euron kuukausituet ja voi vieläpä asua 800e:n asunnossa ihanassa Krunikassa. Kelpaisi! Toki minulle kelpaisi myös työ, jossa palkka olisi tuo 1333e/kk. Sellaista en vain ole saanut aktiivisuudesta ja maisteritutkinnosta huolimatta. Itse asiassa maisterin paperit on vain haittaava tekijä, koska mikään siivous- ja tiskiapulaisfirma ei palkkaa "liian koulutettua" henkilöä. Oman alan töitä ei ole tarjolla.Katsoitko tämän linkin? Mikä siinä on ihanaa?
https://www.vuokraovi.com/vuokra-asunto/helsinki/kruununhaka/kerrostalo…
Sijainti? Ja ihan siistihän tuo on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuoden aikana 60 000 ihmistä on työllistynyt. Avoimia paikkoja piilotyöpaikat huomioiden on noin 80 000. Ravintola-alalla yksin on 10 000 paikkaa, eikä edes kielitaitoa tai kokemusta vaadita.
Miten tässä tilanteessa normaali kantasuomalainen ihminen ei muka löydä mitään hommia? Ellei sitten ole racinemaiset viiden tonnin palkkavaatimukset pöydässä, mutta vieläkö silloin voi puhua joutumisesta?
Mä vaihdoin duunia kahdesti vuoden aikana. Miinusta se tosta 60 000:sta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä vaihdoin duunia kahdesti vuoden aikana. Miinusta se tosta 60 000:sta.
Tilalleni ei siis palkattu ketään, kun lähdin, ei ollut firmoilla varaa. Eikä varmaan tartte ihmetellä, miksi lähdin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähdetään nyt vaikka siitä liikkeelle, että elättääkseen itsensä ja mahdollisen perheensä ihminen tarvitsee matalapalkka-alalta täysipäiväisen työn. Ovatko nämä kaikki sellaisia? Ja piilotyöpaikoissa on juuri se ongelma, että ne ovat piilossa. Niiden löytäminen ja sellaiseen työllistyminen on hyvästä tuurista kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Minä ihan oikeasti voin pahoin, kun luen näistä työnvälttelijöistä, jotka elävät mukavaa elämää Helsingin keskustassa meidän verorahoillamme. Tämäkään herra ei suostu muuttamaan kauemmaksi, kun kaikki kiva tapahtuu keskustassa. Voi ...!
Noin 10 v sitten minäkin asuin useamman vuoden "elämäntapatyöttömänä" Töölössä. Kävi tuuri asunnon haussa ja sain asunnon sieltä. Olen koko aikuisikäni asunut parissa eri kaupungissa joko ihan keskustassa tai sen tuntumassa. Köyhällä ei ole välttämättä varaa asua kauempana varsinkin, jos ei ole ajokorttia ja autoa, vaan on riippuvainen toimivasta julkisesta liikenteestä. Monet potentiaaliset työpaikat sijaitsevat myös kantakaupungissa. Rikkailla elämäntapamaalaisilla on sitten erikseen vara asua jossain hevon vitussa maalla ja ajella omalla autolla töihin satoja kilsoja vaikka sinne Helsingin keskustaan. Tälläkin hetkellä asun Helsingin keskustan tuntumassa. Olen töissä, mutta aika pienellä palkalla noin 11-12 e riippuen työtahdista. Tuo aktiivimalli on ongelmallinen mm. siksi, että se asettaa eri puolilla Suomea asuvat työttömät eri asemaan. Toki eriarvoisuutta on muutenkin. Menkää vaikka jonnekin Itä-Suomen pikkupaikkakunnalle ja selatkaa avoimet työpaikat. Montako kymmentä potentiaalista työpaikkaa löydätte?
Lyhytaikainen osa-aikatyö on edelleen todella harvinaista, jos työpaikkailmoituksia voi uskoa. Ns. nollasopimuksiakin tarjolla rajatuilla aloilla. Pitäisi olla vähintäänkin jokin lyhytaikaisen työn pankki, josta osa-aikatyöntekijät voisivat poimia keikkoja oman aikataulun mukaan. Miten siinä toteutuu sitten tasa-arvo, että noista osa-aikakeikoista taistelee pitkäaikaistyöttömät ja osa-aikaiset, jotka haluavat muuten vaan täydentää omaa työviikkoaan?
Pitäisikö työnantajat velvoittaa palkkaamaan töihin aina työtön työnhakija vai saako työnantaja palkata hakijoiden joukosta henkilön, joka on jo töissä jossain, mutta haluaa esim. vaihtaa työtä tai tehdä välissä jonkun toisen keikan?
Iso kysymys on, että missä niitä lyhytaikaisia keikkoja on tarjolla ja toteutuuko työn saanti eri puolilla Suomea? Jos joku syrjäseudun työtön saisi muutaman päivän keikan jostain kauempaa, niin mikä järki on velvoittaa semmoinen ihminen töihin vain pariksi päiväksi, jos henkilö jää siitä keikasta reilusti tappiolle? Perheellisillä oltava myös oikeus saada lapsille päivähoito lyhyellä varoitusajalla, mikä ei toteudu kaikissa tilanteissa. Päivähoitojärjestelmä on äärimmäisen joustamaton osa-aikatyöntekijän saatika vuorotyöntekijän kannalta. Päivähoito määrää aika tehokkaasti mm. sen milloin vanhemmilla on käytännön oikeus mennä töihin. Suurin osa päiväkodeista antaa vanhemmille oikeuden tehdä töitä vain ma-pe virka-aikana. Vuoropäiväkotipaikan saaminen on äärimmäisen vaikeaa. Jotta työnhakijoilla olisi aidosti mahdollisuudet työllistyä pitäisi päivähoitoa kehittää laajemmin vuorotyön mahdollistavaksi ja ihan lapsiparkkiperiaatteella, että hoitoa saisi tasan silloin kun on tarve. Myös pääsääntöisesti päivätyötä tekevällä pitäisi olla oikeus tehdä satunnaista ilta-/yö-/viikonlopputyötä, mutta päiväkotijärjestelmä sanoo ei. Edes Helsingissä ei ole mahdollista saada satunnaista ilta-/yöhoitoa lyhyellä varoitusajalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietippä vähän taas sitä soveltuvatko kaikki työttöminä olevat ravintola-alalle? Kyllä sinnekin täytyy tietyt ominaisuudet ihmiseltä löytyä mm. Hyvä terveys/ kunto, siellä seisotaan tai kävellään koko päivä, ja päivät ovat pitkiä. Sinnekin tarvitaan vähintään hygieniaosaamistodistus ja hyvin mahdollisesti esim. anniskelupassi, jne. Ja jos ei näitä todistuksia ennestään ole, niiden hankinta maksaa.
Ja noista monista mainitsemista paikoista iso-osa löytyy pikaruokapaikoista. Aloituspalkka siinä 8€
Siinä on neliövuokra kohdallaan. 800e jostakin koirankopista, hyi helvetti, itse menettäisin mielenterveyteni.
Stadi, en ikinä muuta sinne.
Pöndejen mielestä se on hese, jotkut asuvat hesburgerissa.