Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kansalaisaloitteen tekijä asuu Kruununhaassa 800€ yksiössä

Vierailija
30.12.2017 |

Aktiivimallia vastustavan kansalaisaloitteen tekijä asuu Kruununhaassa, eikä suostu muuttamaan pois kantakaupungista. Hän saa vuokraansa asumistuen sekä toimeentulotuen yhteensä 16.000€ vuodessa.
Työtä hän ei suostu ottamaan vastaan, jos ei saa siitä 2.600€ käteen.
Meni muuten maku koko aloitteelta!

Kommentit (643)

Vierailija
221/643 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja teillä on edelleen oletus että työttömän elämä on ihanaa?

Että 10 eurolla per päivä elämnen ilman tietoa tulevaisuudesta, paremmista ajoista on ihanaa? Jokainen päivä on samanlainen.

On ihanaa kun saa herätä silloin kun haluaa, mutta ei ole mitään miksi herätä?

Kaupan kassalle töihin, jakamaan Hesaria ja postia, ajamaan bussia tai metroa, taksikuskiksi, sairaalaan siivoamaan, roskakuskiksi, kotiavustajaksi.

Lapsetkin on kesätöissä ja eräät itkee ettei ole oman alan töitä!

No ei ole kaikki muutkaan sillä alalla mihin paperit on.

Mutta tästä on turha keskustella, peiliin ei katsota.

On hiukan eri olla töissä lehdenjakajana tms. lapsena kuin 55-vuotiaana. Ja minä kuten tämä aloitteentekijäkin, olemme ajokortittomia. Siivoojaan työ vaatii koulutusta. Ja luuletkomoikeasti että kaupan kassalle otetaan vaativissa asiantuntijatöissä uransa tehnyt 55 v. maisteri?

Mutta kiva on puskasta huudella.

Vierailija
222/643 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asukoot vaikka 8000e:n kattohuoneistossa. Pelkästään tuo yksi kansalaisaloite on enemmän työtä hyväkseni kuin kaikki ministerit, kanisterit, sopeutumiseläkeläiset ja muut pellet yhteensä joiden kestitsemisen veroillani maksan!

Mikä kansalaisaloite? miten SINÄ hyödyt etuisuuksien nostosta, jos kerta olet verojen maksaja. Nehän tulee sinulle maksettavaksi veronkorotusten kautta? vai oliko sittenkin niin etten faktisesti maksa veroja vaan osa saamistasi tuista otetaankin verojen kautta takaisin?

Mitä etuisuuksia nyt ollaan nostamassa? Tuosta aktiivimallistahan nimenomaan tulee lisäkustannuksia veronmaksajille. MINÄ MINÄ MINÄ hyödyn siitä, että heikoimmassa tilanteessa olevia tuetaan monin tavoin. En todellakaan halua mitään Brasilian mallia jossa ökyrikkaat ja rutiköyhät asuvat aidan eri puolilla ja keskiluokka on hävitetty kokonaan. Tuollainen tukeminen on ihan hyvinvointiyhteiskunnan perusasioita ja sellaisessa haluan asua, enkä missään kehitysmaassa. Ja työssä ollessahan noita varten veroja maksellaan, että on mistä ottaa, jos työttömäksi joutuu. Osaan ajatella omaa napaani pidemmälle. No mihinkäs SINÄ SINÄ SINÄ haluat veroja käytettävän? Veroparatiisikikkailuun, yritystukiin, tulonsiirtoihin asuntosijoittajien taskuihin, sopeutumiseläkkeisiin ja tällaisiin aktiivihimmeleihin? Vai kuvitteletko, että verotaakkasi kevenee, jos työttömiä kepitetään? Palkkatöissä olen. Entä sinä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/643 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että 10 eurolla per päivä elämnen ilman tietoa tulevaisuudesta, paremmista ajoista on ihanaa? Jokainen päivä on samanlainen.

Juuri tämän takia pitääkin aktivoitua, ja ottaa se pienikin työ vastaan. Ja heti jos on työpaikkaa, huonokin sellainen, on helpompaa saada sitä seuraavaa ja parempaa työpaikka.

Helppo tuollaista on sanoa, kun siellä bunkkerissa ei itse tarvitse istua puhelinmyymässä min 8 tuntia päivässä viiskymppisenä teinien seurassa vaikka on koko elämänsä inhonnut puhelimeen puhumista! Nyt ei ole poikkeustilanne, yhteiskunnan on toimittava niin, että ikäöntyneetkin saavat kunnon töitä.

On aivan eri asia olla 19-v koukuttamaton puhelinmyyjä kuin 55-vuotias maisteri, joka pakotetaan puhelinmyyjäksi.

Olen saman ikäinen, mutta ensimmäisen hutiammatin jälkeen opiskelin toisen. Filosofian maistereille ei ole töitä.

Jos jäisin työttömäksi, hakisin töitä johon ei tarvi koulutusta. Laittaisin hakemuksia, ja se näyttäisi paremmalta että teen jotain kuin että vaan odotan. Ei puhelinmyyntiä vaan esim laitosapulaiset tienaavat ihan kivasti vuorotöistä ja on jatkuva pula. Ja pysyy hyvä kunto.

SInä et elä minun elämääni. Asutko edes Helsingissä? Jos kaikki ihmiset olisivat samanlaisia, tekisimme kaikki samaa työtä. Kaikki työt eivät sovi kaikille.

Filosian maisteri ei ole ammatti. Itse työskentelin markkinoinnin parissa ja uskon saavani sieltä vielä töitä, mutta se voi viedä 2-3 vuotta!

Vierailija
224/643 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän käy myös Sompasaaressa päiväsaunilla, vaikka viereiset rakennustyömaat suorastaan huutavat aputyövoimaa. Aivan selvä "ideologisesti työtön" ja laiska.

Toisaalta tässä näkyy myös se, kuinka itse asumistukijärjestelmä on toimimaton, passivoiva, epäoikeudenmukainen.

Niin raksalle tosiaan vaan mennään duuniin, ei sinne tarvita koulutusta tai mitään työturvallisuuskortteja ym. Juttuja senkun vaan menee 😂

Työturvallisuus kortti, mitä sinänsä on täysi vitsi, maksaa noin 80€ ja sen saaminen kestää päivän. Eli sen saaminen ei ole temppu eikä mitään.

Kauanko kestää rakennusmiehen koulutus? Kai tiedät, että jos alla korkea-asteen opintoja niin toisen asteen koulutukseen et saa opintotukia ilman erityissyitä? Sinäkö maksat? Mitä jos valmistuisi, niin pääsisikö töihin virolaisen halpatyöläisen ohi joka voi tehdä töitä halvemmalla, koska perhe elää virossa ja perheelle maksetaan sinne toimeentulotuet ja jopa raksaukon ansiosidonnaiset. Kun päivät tulevat täyteen, niin puoleksi vuodeksi hommiin ja taas ruletti alkaa alusta. Et taida tietää Helsingin rakennusalan arkitodellisuudesta hölkäsen pöläystä, mutta huutelemaan pitää päästä? Jos meinaat aikoja jolloin raksalle tultiin lautapojaksi kun vain lakki kourassa suoraan aidan takaa hommia kysäisi, niin kuutamolla olet.

Eihän ne ota enää edes virolaisia, nekin ovat liian kalliita. Nyt kuuminta hottia ovat romanialaiset, jotka tekevät vielä halvemmalla.

Näin sanoi se yksi "nimettömänä pysyttelevä" rakennuttaja, josta IL lehti taas isot lööpit kun ei työttömiä työt kiinnosta. Sitten sivulauseessa sanoi että virolaisia ei enää ota, vaan "kovimmat työmiehet" hakee Romaniasta.

Vierailija
225/643 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki työn asiantuntijat maailmassa todistavat, että jos ihminen pakotetaan tekemään työtä jota tämä INHOAA (puhelinmyynti, siivoaminen) asiasta ei seuraa mitään hyvää tekijälle itselleen eikä yhteiskunnalle.

Olen tehnyt 25v työtä jota inhoan. Mutta laskut on maksettava ja ruokaa saatava ja pääsen eteläänkin pari kertaa vuodessa, on auto ja koti. Työ on ihan shittiä kuten kaikilla. Ihme kermaperceitä täällä! Harmittaa maksaa veroja raskaasta työstä teidän takia jotka vaan kirjoittelette hakemuksia unelmaduuniin ja elätte minun selkänahasta revityllä rahalla!!!!!!!! Pthyi!

Vierailija
226/643 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kai sen on asuuko 800 euron yksiössä Kruunuhaassa vai Pohjois-Haagassa. Veljeni asuu 900 euron pienessä yksiön kokoisessa kaksiossa Espoossa. Itse asun Pohjois-Helsingissä 600euron pikkukämpässä. Kiitos, minä ja veljeni vaihdamme halvempaan kun joku tarjoaa. Olemme haku päällä kokoajan.

Vierailija
227/643 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki työn asiantuntijat maailmassa todistavat, että jos ihminen pakotetaan tekemään työtä jota tämä INHOAA (puhelinmyynti, siivoaminen) asiasta ei seuraa mitään hyvää tekijälle itselleen eikä yhteiskunnalle.

Naminamia kansalle.

Ai eikö pikku Petteriä huvita mennä kouluun? No ei sitten. Ei siitä mitään hyvää seuraisi.

Ai et tykkää metsästä? No ei sitten inttiin tarvitse mennä. Ei siitä mitään hyvää seuraisi.

Ai et tykkää työstä? No ota tuosta muiden piikkiin kunnon kämppä ja diskorahat. Ei siitä mitään hyvää seuraisi, että osallistuisit yhteiseen hyvään sen sijaan, että olet pelkästään ottavana osapuolena.

T: Se kaveri juhlissa, joka ei tuo nyyttäreihin mitään, mutta syö senkin edestä

Vierailija
228/643 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomella on varaa pitää turvaverkostoja työttömille. Kokkareet nyt vaan haluavat meille Intialaisen yhteiskunnan, jossa raha poikii rahaa ja köyhät kyllä pystyvåt elämään, kunhan taistelevat kskenään leipäpaloista.

Toistan: meillä on varaa työttömien tuvaverkoille, mutta meillä EI ole varaa nykyiselle valtion/kunnan virkamiesmäärälle!

Vierailija
229/643 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt 25v työtä jota inhoan. Mutta laskut on maksettava ja ruokaa saatava ja pääsen eteläänkin pari kertaa vuodessa, on auto ja koti. Työ on ihan shittiä kuten kaikilla. Ihme kermaperceitä täällä! Harmittaa maksaa veroja raskaasta työstä teidän takia jotka vaan kirjoittelette hakemuksia unelmaduuniin ja elätte minun selkänahasta revityllä rahalla!!!!!!!! Pthyi!

Se näkyy. Itse teen oman alani työtä josta tykkään ja ymmärrän työttömiä. Katkeruus ja kateus ei ole vielä iskenyt.

Vierailija
230/643 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut koko ketjua mutta ihmettelen että miten voi asua noin kalliissa yksiössä? Ei minulla työttömänä ainakaan ollut varaa tuollaiseen asuntoon. Johtuuko siitä etten koskaan ole nostanut toimeentulotukea vai millä tuollaisen vuokran maksaa? Vai onko eri ihmisillä eri raja kuinka kalliiseen asuntoon saa tukea?

Vierailija
231/643 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tämän takia pitääkin aktivoitua, ja ottaa se pienikin työ vastaan. Ja heti jos on työpaikkaa, huonokin sellainen, on helpompaa saada sitä seuraavaa ja parempaa työpaikka.

Helppo tuollaista on sanoa, kun siellä bunkkerissa ei itse tarvitse istua puhelinmyymässä min 8 tuntia päivässä viiskymppisenä teinien seurassa vaikka on koko elämänsä inhonnut puhelimeen puhumista! Nyt ei ole poikkeustilanne, yhteiskunnan on toimittava niin, että ikäöntyneetkin saavat kunnon töitä.

On aivan eri asia olla 19-v koukuttamaton puhelinmyyjä kuin 55-vuotias maisteri, joka pakotetaan puhelinmyyjäksi.

Olen saman ikäinen, mutta ensimmäisen hutiammatin jälkeen opiskelin toisen. Filosofian maistereille ei ole töitä.

Jos jäisin työttömäksi, hakisin töitä johon ei tarvi koulutusta. Laittaisin hakemuksia, ja se näyttäisi paremmalta että teen jotain kuin että vaan odotan. Ei puhelinmyyntiä vaan esim laitosapulaiset tienaavat ihan kivasti vuorotöistä ja on jatkuva pula. Ja pysyy hyvä kunto.

SInä et elä minun elämääni. Asutko edes Helsingissä? Jos kaikki ihmiset olisivat samanlaisia, tekisimme kaikki samaa työtä. Kaikki työt eivät sovi kaikille.

Filosian maisteri ei ole ammatti. Itse työskentelin markkinoinnin parissa ja uskon saavani sieltä vielä töitä, mutta se voi viedä 2-3 vuotta!

Asun Espoossa ja vihaan työtäni, elän sillä kuitenkin. En halua joutua muiden ihmisten elätettäväksi. Työhakemuksia voi tehdä työpäivän jälkeenkin niihin markkinointihommiin. Arvon rouva odotelkoon sitten eläkettä kotona.

Vierailija
232/643 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko otetaan lisää velkaa, jotta työttömät saavat makoilla?

Vierailija
233/643 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoittelepa tuollainen 900 samanlaista ankeaa päivää hakemuksia ja tule sitten kertomaan miten iisiä ja kadehdittavaa se on.

Vierailija
234/643 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomella on varaa pitää turvaverkostoja työttömille. Kokkareet nyt vaan haluavat meille Intialaisen yhteiskunnan, jossa raha poikii rahaa ja köyhät kyllä pystyvåt elämään, kunhan taistelevat kskenään leipäpaloista.

Toistan: meillä on varaa työttömien tuvaverkoille, mutta meillä EI ole varaa nykyiselle valtion/kunnan virkamiesmäärälle!

Valtiolta on vähennetty väkeä tuhnaisttain viimeisen 10 vuoden aikana, joten mistä ajattelit nyt vähentää. tullivirkailijat, poliisit tai vaikka vanginvartijat vai miten olisi kuitenkin maahanmuuttoviraston väki?

Vierailija
235/643 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh heh

t. työtön laitosapulainen (koulutettu ja kokenut, ikä yli 50v.)

Vierailija
236/643 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 53 v työtön. Viimeinen palkkani oli 5500e kk. Olen maksanut veroja n. 25 vuotta, käyttänyt yksityistä hammashoitoa ja lääkäreitä, sairaalassa en ole koskaan ollut. Enköhän ole sen pienen osan työttömyyskorvauksestani, jonka valtio maksaa, jo ansainnut.

Vierailija
237/643 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli hän saa 1333e/kk? Minäkin saan toimeentulotukea ja asumistukea, mutta yhteensä 250e+600e. Vuokrani on 600e, mikä on Kelan mielestä liikaa yksinasuvalle.

Ehkä mäkin muutan Helsinkiin, jos sieltä saa yli 1300 euron kuukausituet ja voi vieläpä asua 800e:n asunnossa ihanassa Krunikassa. Kelpaisi! Toki minulle kelpaisi myös työ, jossa palkka olisi tuo 1333e/kk. Sellaista en vain ole saanut aktiivisuudesta ja maisteritutkinnosta huolimatta. Itse asiassa maisterin paperit on vain haittaava tekijä, koska mikään siivous- ja tiskiapulaisfirma ei palkkaa "liian koulutettua" henkilöä. Oman alan töitä ei ole tarjolla.

Vierailija
238/643 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asukoot vaikka 8000e:n kattohuoneistossa. Pelkästään tuo yksi kansalaisaloite on enemmän työtä hyväkseni kuin kaikki ministerit, kanisterit, sopeutumiseläkeläiset ja muut pellet yhteensä joiden kestitsemisen veroillani maksan!

Mikä kansalaisaloite? miten SINÄ hyödyt etuisuuksien nostosta, jos kerta olet verojen maksaja. Nehän tulee sinulle maksettavaksi veronkorotusten kautta? vai oliko sittenkin niin etten faktisesti maksa veroja vaan osa saamistasi tuista otetaankin verojen kautta takaisin?

Mitä etuisuuksia nyt ollaan nostamassa? Tuosta aktiivimallistahan nimenomaan tulee lisäkustannuksia veronmaksajille. MINÄ MINÄ MINÄ hyödyn siitä, että heikoimmassa tilanteessa olevia tuetaan monin tavoin. En todellakaan halua mitään Brasilian mallia jossa ökyrikkaat ja rutiköyhät asuvat aidan eri puolilla ja keskiluokka on hävitetty kokonaan. Tuollainen tukeminen on ihan hyvinvointiyhteiskunnan perusasioita ja sellaisessa haluan asua, enkä missään kehitysmaassa. Ja työssä ollessahan noita varten veroja maksellaan, että on mistä ottaa, jos työttömäksi joutuu. Osaan ajatella omaa napaani pidemmälle. No mihinkäs SINÄ SINÄ SINÄ haluat veroja käytettävän? Veroparatiisikikkailuun, yritystukiin, tulonsiirtoihin asuntosijoittajien taskuihin, sopeutumiseläkkeisiin ja tällaisiin aktiivihimmeleihin? Vai kuvitteletko, että verotaakkasi kevenee, jos työttömiä kepitetään? Palkkatöissä olen. Entä sinä?

Työttömyys on Suomessa iso ongelma, jolle on tehtävä jotain. Hyvinvointivaltiossa työttömyys rapauttaa julkisen talouden nopeasti, kun verotuloja ei tule, mutta sosiaalimenot kasvavat. Lisäksi työttömyys on vahvasti yhteydessä heikkoon terveydentilaan, epäterveelliseen elämään ja moneen muuhun ongelmaan. Työttömyys on tragedia sekä yhteiskunnalle että yksilölle.

Mahdollisia ratkaisumalleja on monia, mutta mikä on paras, sitä emme tiedä. Täytyy kokeilla, ja sitähän tämä uusi malli on. Itse laittaisin paukut TE-toimiston kunnollisiin palveluihin nykyisen työttömien hallinnoinnin sijasta/lisäksi, mutta katsotaan nyt tämäkin.

Vierailija
239/643 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtiolta on vähennetty väkeä tuhnaisttain viimeisen 10 vuoden aikana, joten mistä ajattelit nyt vähentää. tullivirkailijat, poliisit tai vaikka vanginvartijat vai miten olisi kuitenkin maahanmuuttoviraston väki?

Valtion paperinpyörittät ja heidän saavutetut etuutensa. Niistä on kuule varaa leikata. Mitäs jos ensin poistettaisiin lomarahat. Niitä itse en ole yksityisellä sektorilla ikinä saanut.

Vierailija
240/643 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli hän saa 1333e/kk? Minäkin saan toimeentulotukea ja asumistukea, mutta yhteensä 250e+600e. Vuokrani on 600e, mikä on Kelan mielestä liikaa yksinasuvalle.

Ehkä mäkin muutan Helsinkiin, jos sieltä saa yli 1300 euron kuukausituet ja voi vieläpä asua 800e:n asunnossa ihanassa Krunikassa. Kelpaisi! Toki minulle kelpaisi myös työ, jossa palkka olisi tuo 1333e/kk. Sellaista en vain ole saanut aktiivisuudesta ja maisteritutkinnosta huolimatta. Itse asiassa maisterin paperit on vain haittaava tekijä, koska mikään siivous- ja tiskiapulaisfirma ei palkkaa "liian koulutettua" henkilöä. Oman alan töitä ei ole tarjolla.

Mikä on oma alasi? En kettuillakseni kysy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä