Ehdottakaa helppoa ja hyvää ruokaa uudenvuoden aatoksi
En jaksaisi taas heti jouluruokien jälkeen nähdä kamalasti vaivaa mutta jotain hyvää pitäisi silti keksiä.
Kommentit (69)
Meillä tehdään tortilloja erilaisilla täytteillä :)
Ajattelin juustosalaattia(juustoa kuutioina, rypäleitä ja salaattia) sekä waldorfin salaattia, nuukana hyödynnän joulusta jääneitä tarpeita. Patonkia ym pientä.
Hampurilaisia. Itse pihvit ja valmissämpylät leivänpaahtimessa. Muut maun mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Nachovuoka yök ribsit on btw. rasvaisia luita missä vähän sekundalihaa, makua on yritetty peittää esim. marinoimalla Coca-Colalla (Marinol voisi olla parempi peittämään maku) ja "coleslow" on ilmeisesti jotain hitaasti sulavaa kaaliruokaa koska coleslaw on kaalisalaattia.. ja italiansalaatti pienellä i:llä on vaan helvetin pahaa. Majoneesissa spagettia, pakasteherneitä, porkkanaa, kinkkua ja kurkkua.. oksennus. Jos ihmiset miettisivät mitä siinä italiansalaatissa on niin moniko söisi. Ja monikohan tekee joulun??!! italiansalaatin ylijäämästä herkullisen kesäkeiton..
Mulle tuli niin paha olo tuosta tarjoiluehdotuksesta, että meille tulee vain nakkeja ja perunasalaattia, meni muuten ruokahalut.
No voi perse... jos sit tekis Italian salaattia Isolla I:llä, olisko ae yhtään parempi?? Tai oikeestaan tein jo😁hyvää oli, maistoin!
Siitä jänne ketju, että vaikka mitä herkkuja ehdotettaisiin niin alapeukuttajia riittää jokaiseen ehdotukseen... Vaativaa kansaa.
Mä paistan blinit tavallisella kuumalla pannulla, jossa voi sulaa sihisten mutta ei pala heti. Paksuutta saan valuttamalla taikinaa parissa kerroksessa ts. pohja ensin haluttuun kokoon ja sitten sivujen hyytyessä vähän lisää päälle. Yhden paistoaika on hyvin lyhyt ja kääntäminen heti, kun alaosa pysyy kasassa. Hieman nopeampaa kuin tavallisen kokopannun letun paistaminen. Syödään mahdollisimman lämpimänä. Eli 4 aikuista melkein maksimi määrä syöjiä näin.
Tortellineja meilläkin, ja kaikki saa laittee täytteeksi mitä haluaa :) varmasti kaikille mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Siitä jänne ketju, että vaikka mitä herkkuja ehdotettaisiin niin alapeukuttajia riittää jokaiseen ehdotukseen... Vaativaa kansaa.
ap ainakin taisi olla tyytyväinen vinkkeihin (viesti 45)
Tortilloja tai nachovuokaa + jälkkäri jäätelö