Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ehdottakaa helppoa ja hyvää ruokaa uudenvuoden aatoksi

Vierailija
29.12.2017 |

En jaksaisi taas heti jouluruokien jälkeen nähdä kamalasti vaivaa mutta jotain hyvää pitäisi silti keksiä.

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon blinejä paistellut tavallisella, valurautaisella lettupannulla. On meidän uuden vuoden päivän perinne: blinejä herkkutäyttein. On niiiiiin hyvää!!

Aatoksi ajattelin tehdä itse perunasalaatin (keitettyä perunaa, punasipulia, suolakurkkuja, isoja kapriksia, fetajuustoa, kermaviiliä ja ranskankermaa sekä mausteita) sekä hodareita. Ja tietty vihreetä salaattia, hedelmiä jne.

Vierailija
22/69 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon blinejä paistellut tavallisella, valurautaisella lettupannulla. On meidän uuden vuoden päivän perinne: blinejä herkkutäyttein. On niiiiiin hyvää!!

Aatoksi ajattelin tehdä itse perunasalaatin (keitettyä perunaa, punasipulia, suolakurkkuja, isoja kapriksia, fetajuustoa, kermaviiliä ja ranskankermaa sekä mausteita) sekä hodareita. Ja tietty vihreetä salaattia, hedelmiä jne.

Saatko blineistä sellaisia paksuja reilun sentin paksuisia ja kuohkeita kypsiä sisältä isolla pannulla? Itse en ole onnistunut, siksi hommasin blinipannun. Mulla tuli isolla pannulla lettuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon raaka-aineista itse tehtyä pyttipannua ja kurkkusalaattia, vietävän hyvää illan istujaisiin. Olut ja suolainen ruoka sopii hyvin yhteen.

Vierailija
24/69 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis aivan kuin meillä !;) Teen blinit aivan tavallisella valurautapannulla ja laitan sitten kuumennetulle lautaselle uuniin odottamaan, että kaikki annokset valmiina ja jokainen voi laittaa mieleisensä päälliset.

Vierailija
25/69 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saatko blineistä sellaisia paksuja reilun sentin paksuisia ja kuohkeita kypsiä sisältä isolla pannulla? Itse en ole onnistunut, siksi hommasin blinipannun. Mulla tuli isolla pannulla lettuja.

Kyllä kunnolla turvotettu taikina kohoaa hyvin tavanlettupannullakin. Mulla on myös blinipannu, mut viisihenkisen perheen kanssa armottoman hidas :)

Vierailija
26/69 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munakasrulla mieleisilläsi täytteillä. Esim. lohta tai tonnikalaa olisi minun makuuni.

Vierailija
27/69 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tomi Björkin tapaan blinit:

Ainekset

Blinit:

10 g

tuorehiivaa

1 ½ dl

kädenlämpöistä maitoa

1 dl

tummaa olutta

1 dl

tattarijauhoja

1 dl

vehnäjauhoja

½ dl

täysjyvävehnäjauhoja

2 rkl

ranskankermaa

1

keltuainen

1

valkuainen

suolaa

Mätimousse:

1 dl

kermaa

1 dl

ranskankermaa

1

punasipuli pieniä kuutioina

100 g

siian- tai muikunmätiä

½

sitruunan raastettu kuori

pippuria

ruohosipulia hienoksi leikattuna

Vierailija
28/69 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatko blineistä sellaisia paksuja reilun sentin paksuisia ja kuohkeita kypsiä sisältä isolla pannulla? Itse en ole onnistunut, siksi hommasin blinipannun. Mulla tuli isolla pannulla lettuja.[/quote]

Saa, kun pannu on tarpeeksi kuuma ja taikina tehty oikein.

Vierailija
29/69 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa, kun pannu on tarpeeksi kuuma ja taikina tehty oikein.

Juu, käytän taikinaa yön yli, mutta silti kärähtää helposti pinnalta ja sisus jää raaaksi isolla pannulla. Toki lettuja saa paistettua, mutta ne ei sitten ole blinejä.

Vierailija
30/69 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisää ehdotuksia? Noita viinejä jäin kyllä ihan tosissani miettimään, jos sen pannun kävisi hankkimassa ja kokeilis... Mikä olis hyvä ja helppo jälkiruoka? AP

Katso soppa365-blinipannukakkuohje!

Vierailija
31/69 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

jälkkärix maksamakkarajäädykettä kirjoitti:

Maksamakkaravartaita maksapateedipillä.

Kokonainen alaston maksamakkara on komea näky. Saa oikein veden kielelle.

Vierailija
32/69 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin Lidlin pakastealtaasta blinejä. Sulatin ja paistoin vielä rapsakan pinnan kirkastetussa voissa. Voisin tarjota vieraillekin. Olivat niin täyttäviä, että kaksi oli kyllä maksimäärä. 4 kpl paketti maksoi 2.89€.

Vierailija
33/69 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos ehdotuksista! Blinit olis tosi hyvä juttu mutta se pannu puuttuu... AP

Tee blinipannari, et tartte pannua vaan pelti tai vuoka riittää.

Tosi hyvää ja oikein näyttävän näköinen.

https://www.soppa365.fi/reseptit/kala-juhli-ja-nauti/blinipannukakku

Ei ei ei... blinit blineinä ja pannari pannarina. Blinissä pitää olla rapea paistettu pinta, jota tuossa ei todellakaan ole. Pannarin taikina jää pehmeäksi.

Ai? Onko näin.. no täytyy sitten vielä miettiä. AP

Oletko syönyt ennen blinejä? Isolle porukalle haastava tarjottava, koska ei niitä voi paistaa paljoa etukäteen. Parasta olisi suoraan pannulta rapeana lautaselle. Minä en tarjoa niitä kuin yhdelle pariskunnalle meidän lisäksi eli neljä aikuista. Tällöinkin on köytössä kahden pannun tekniikka. Eli heti lautaselle.

Joo, meitä on vaan oma perhe ja sisko tulossa miehensä kanssa. Eli 4 aikuista ja 2 lasta. Lapsille voisin vaikka tuon nachovuoan tehdä tai sitten ihan nakkeja perunasalaattia. Joku ehdotti uuniperunoita joka myös olisi ihan hyvä vaihtoehto.

Vierailija
34/69 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jälkkärix maksamakkarajäädykettä kirjoitti:

Maksamakkaravartaita maksapateedipillä.

Kokonainen alaston maksamakkara on komea näky. Saa oikein veden kielelle.

Kyllä ja jonkun muunkin paikan märäksi. ;D

Vierailija
35/69 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tän perunasalaatin mä teen myös! Hyvältä kuulostaa! Kiitos! AP

Vierailija
36/69 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon tehnyt jo vuosia Janssonin kiusausta. Perunoiden kuoriminen ja suikalointiei kauaa vie eikä sipulinkaan. Ei ole vaikeaa. Guuglettamalla löytyy ohje. Jos on pentuja, niin niillä lähes samoista aineksista kinkkukiusaus Janssonin tilalle. Lapset ei yleensä tykkää "sillistä". Jotkut valmistaa peruna-sipulisekoituksesta, siis pakaste.

Vierailija
37/69 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanatacopeti nachoineen, juustokastikkeella, tacokastikkeella ja juustoraasteella käy aikuisillekin, samoin tortillat lisukkeineen, paljon kasviksia niin on helppoa, nopeaa, hyvää ja terveellistä. Jälkiruoaksi pavlova, eli marenkia, kermavaahtoa mascarponella, mangokuutioilla

Vierailija
38/69 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otin pakastimesta viimeisen lihakastikkeen ja sulatin saman tien.

Suosittelen pastaruokia.

Katkarapupasta jossa omenakastike?

Nyt kuulostaa eksoottiselta, mikä on omenakastike? Rapupastan kanssa laittaisin kevyen sitruunasoosin

Omenamehusta tehty, hiukan sipulia ja tuorejuustoa.

Vierailija
39/69 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso EI nachovuokasotkulle, lastenruokaa, ei sovi aikuisille. Samoin pastasalaatit saa heittää parvekkeelta huut helvettiin.

Vierailija
40/69 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ketju on täys blinejä mitähän syötävää ne mahtaa olla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan