Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ehdottakaa helppoa ja hyvää ruokaa uudenvuoden aatoksi

Vierailija
29.12.2017 |

En jaksaisi taas heti jouluruokien jälkeen nähdä kamalasti vaivaa mutta jotain hyvää pitäisi silti keksiä.

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon tehnyt jo vuosia Janssonin kiusausta. Perunoiden kuoriminen ja suikalointiei kauaa vie eikä sipulinkaan. Ei ole vaikeaa. Guuglettamalla löytyy ohje. Jos on pentuja, niin niillä lähes samoista aineksista kinkkukiusaus Janssonin tilalle. Lapset ei yleensä tykkää "sillistä". Jotkut valmistaa peruna-sipulisekoituksesta, siis pakaste.

Meidän koko perhe tykkää Janssonin kiusauksesta. Anjovistahan siihen tulee.

Vierailija
42/69 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nachovuoka on kyllä Nam!! Mutta tortillat kana ja jauhelihatäytteellä aattona , 1.1 ribsejä ja nakkeja, coleslow, perunasalaatti ja Italiansalaatti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nachovuoka yök ribsit on btw. rasvaisia luita missä vähän sekundalihaa, makua on yritetty peittää esim. marinoimalla Coca-Colalla (Marinol voisi olla parempi peittämään maku) ja "coleslow" on ilmeisesti jotain hitaasti sulavaa kaaliruokaa koska coleslaw on kaalisalaattia.. ja italiansalaatti pienellä i:llä on vaan helvetin pahaa. Majoneesissa spagettia, pakasteherneitä, porkkanaa, kinkkua ja kurkkua.. oksennus. Jos ihmiset miettisivät mitä siinä italiansalaatissa on niin moniko söisi. Ja monikohan tekee joulun??!! italiansalaatin ylijäämästä herkullisen kesäkeiton..

Mulle tuli niin paha olo tuosta tarjoiluehdotuksesta, että meille tulee vain nakkeja ja perunasalaattia, meni muuten ruokahalut.

Vierailija
44/69 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon blinejä paistellut tavallisella, valurautaisella lettupannulla. On meidän uuden vuoden päivän perinne: blinejä herkkutäyttein. On niiiiiin hyvää!!

Aatoksi ajattelin tehdä itse perunasalaatin (keitettyä perunaa, punasipulia, suolakurkkuja, isoja kapriksia, fetajuustoa, kermaviiliä ja ranskankermaa sekä mausteita) sekä hodareita. Ja tietty vihreetä salaattia, hedelmiä jne.

Tän perunasalaatin mä teen myös! Hyvältä kuulostaa! Kiitos! AP

.

Minä laitan perunasalaattiin noiden lisäksi omenakuutioita, fetajuuston jätän pois.

Vierailija
45/69 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon blinejä paistellut tavallisella, valurautaisella lettupannulla. On meidän uuden vuoden päivän perinne: blinejä herkkutäyttein. On niiiiiin hyvää!!

Aatoksi ajattelin tehdä itse perunasalaatin (keitettyä perunaa, punasipulia, suolakurkkuja, isoja kapriksia, fetajuustoa, kermaviiliä ja ranskankermaa sekä mausteita) sekä hodareita. Ja tietty vihreetä salaattia, hedelmiä jne.

Tän perunasalaatin mä teen myös! Hyvältä kuulostaa! Kiitos! AP

.

Minä laitan perunasalaattiin noiden lisäksi omenakuutioita, fetajuuston jätän pois.

Hyvä ajatus! Taidan tehdä samoin ja vaikka erikseen vielä feta salaatin. No niin, alkaa olla selvät suunnitelmat! Kiitos kaikille hyvistä vinkeistä! Ihanaa kun ei enää tarvitse stressata mitä sitä keksisi. Hyvää uutta vuotta teille kaikille! AP

Vierailija
46/69 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raikkaita voileipiä :D

Vierailija
47/69 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Blinejä. Meillä syödään niitä mädin, sienisalaatin ja skagenröran kanssa.

Ap toivoi kai jotain muuta kuin jouluruokaa. Meillä nuo kuuluvat aatonaaton joulupöytään.

Vierailija
48/69 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyit helppoa ja hyvää. Vastaus: Soita pizzaravintolasta iso pinkka erilaisia mättöjä. Vegaaneille margaritaa, vegetaristeille quattro formaggi, merenelävistä tykkääville frutti di mare jne. Todella helppoa eikä tule kalliiksi.

Vierailija
49/69 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos ehdotuksista! Blinit olis tosi hyvä juttu mutta se pannu puuttuu... AP

Blinejä voi aivan hyvin paistaa tavallisella lettupannulla. Tulee vain pienempiä, mutta ihan yhtä hyviä. Eikä sellainen pieni blinipannukaan paljoa maksa.

Vierailija
50/69 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chorizo makkarasta tehty mausteinen pata.

Vierailija
51/69 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raikkaita voileipiä :D

Raikkaat voileivät syödään sen jälkeen kun ensin on ollut maistraatissa siviilivoihkiminen

😂

Vierailija
52/69 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tolla blinipannarilla ja oikeilla blineillä ei ole mitään muuta yhteistä kuin tattarijauhot. Eli ei hyvä. Blinien tulee olla rapeita eikä pehmeä taikinamainen. Blinin voi syödä sellaisenaan, mutta tuota vetelää pannaria en söisi sellaisenaan.

No on niillä yhteistä myös täytteet. Mutta kuten sanoit, ei hyvä.

Tässä seuraava laiskan kokin vinkki, täytepannukakku. Sis. pannukakku (vehnäjauhosta), hillo ja kerma. Korvaa täytekakun.

Vierailija
53/69 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksamakkarakeittoa?

Vierailija
54/69 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittäisikö 250 g makaronilaatikkoa per vieras?

Vierailija
55/69 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhelihaa (muista pestä ensin).

Vierailija
56/69 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jauhelihaa (muista pestä ensin).

Tarkoititko jauhenlihaa?

Vierailija
57/69 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lipeäkalaa. Sitä oli lähikaupassa vielä pari pakettia, ja se valmistuu uunissa ns. ihan itsestään, n. 40-50 min. Sen kypsyessä keittää sitten perunat. Ja valkokastikkeen tekee helposti Kiehu-maidon (ei pala pohjaan ) avulla). Tätä meillä syödään, ja aion hamstrata lipeäkalaa pakkaseen enemmänkin, jotta voimme keväämmälläkin herkutella. Se on tosi maistuvaa ja vähäkalorista ruokaa :) 

En sitten ole Porvoosta, vaan ihan Helsingissä tätä lipeäkalaa syömme.

Vierailija
58/69 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nachovuoka yök ribsit on btw. rasvaisia luita missä vähän sekundalihaa, makua on yritetty peittää esim. marinoimalla Coca-Colalla (Marinol voisi olla parempi peittämään maku) ja "coleslow" on ilmeisesti jotain hitaasti sulavaa kaaliruokaa koska coleslaw on kaalisalaattia.. ja italiansalaatti pienellä i:llä on vaan helvetin pahaa. Majoneesissa spagettia, pakasteherneitä, porkkanaa, kinkkua ja kurkkua.. oksennus. Jos ihmiset miettisivät mitä siinä italiansalaatissa on niin moniko söisi. Ja monikohan tekee joulun??!! italiansalaatin ylijäämästä herkullisen kesäkeiton..

Mulle tuli niin paha olo tuosta tarjoiluehdotuksesta, että meille tulee vain nakkeja ja perunasalaattia, meni muuten ruokahalut.

No voi nakit ja perunasalaatti!

Vierailija
59/69 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

juustot, keksit ja hedelmät, mätimössö

maustemakkarat ja perunasalaatti

Vierailija
60/69 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos ehdotuksista! Blinit olis tosi hyvä juttu mutta se pannu puuttuu... AP

Paista tavallisia lettuja ilman sokeria. Niin venäläisetkin tekevät. Ovat sitten aitoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi