Entiset oppilaat kertovat: Rajua hyväksikäyttöä Luostarivuoren koulussa
Taas uusi tapaus. Kuinkahan paljon näitä onkaan?
http://www.ts.fi/uutiset/paikalliset/3782892/Entiset+oppilaat+kertovat+…
Kommentit (173)
Kyllä hänen nimensä on jo julki tullut. Kirjoittaa tänään omalla Facebook -tilillään:
"Heippa. Poistun keskuudestanne heti kun keksin miten profiili poistetaan. Olen heikoin lenkki. Hyvästi!"
Oliko oikeasti tuollainen postaus?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä hänen nimensä on jo julki tullut. Kirjoittaa tänään omalla Facebook -tilillään:
"Heippa. Poistun keskuudestanne heti kun keksin miten profiili poistetaan. Olen heikoin lenkki. Hyvästi!"
Ihanko totta? Olen hänen vanha oppilaansa ja tällä hetkellä melko ristiriitaisissa tunnelmissa. Hyväksikäytöstä muistan liikkuneen huhuja jo 90-luvulla, mutta en ollut enää tuolloin hänen oppilaansa.
Vierailija kirjoitti:
On näköjään jo poistanut kuvansa ja kaverinsa...
Vaikea tulkita. Onko vitsi vai mikä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaarinassa taisi siihen aikaan olla yläasteita vain Veitenmäki? Siellä oli kyllä ainakin 90-luvun lopulla yksi miesopettaja josta tytöt sanoivat että lähentelee.
Oli myös Vaarniemen yläaste.
Ai niin olikin, kiitos! Olisi pitänyt muistaa kun osa lukiokavereistakin oli sieltä.
Olen käynyt lapsena monta vuotta ko. ihmisen johtamassa kuorossa. Minua tai kavereitani tämä mies ei ole ikinä ahdistellut. En väitä etteikö niin olisi voinut tapahtua joillekin muille. Tuntuu tosi kuvottavalta lukea näitä juttuja ja miettiä, onko tyypillä ollut koko ajan mielessä jotkin irstaat ajatukset kun ovat meitäkin opettanut! :'(
Jos yllä oleva on totta, niin kiva itsesäälinpurkaus facebookissa. Äijä on ilmeisesti käyttänyt vuosikymmeniä lapsia hyväkseen ja nyt häntä pitäisi sääliä 😠.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihinkähän nuo ulkomaanmatkat ovat liittyneet? Onko taas ollut kyseessä musiikinopettaja ja musiikkiluokkien kuoromatkat, vai olivatko kenties jotain kielimatkoja? :O
Opettajilta odotetaan papin elämää.
Eikä odoteta! Mutta kunhan eivät koske oppilaisiin tai ylipäätään alaikäisiin.
Nyt puhuttiin alkoholista, mutta saa Suomen lain mukaan alaikäisten kanssa harrastaa seksiä.
Opettajan, valmentajan tmv. auktoriteettiasemassa olevan henkilön kohdalla suojaikäraja on 18 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihinkähän nuo ulkomaanmatkat ovat liittyneet? Onko taas ollut kyseessä musiikinopettaja ja musiikkiluokkien kuoromatkat, vai olivatko kenties jotain kielimatkoja? :O
Opettajilta odotetaan papin elämää.
Eikä odoteta! Mutta kunhan eivät koske oppilaisiin tai ylipäätään alaikäisiin.
Nyt puhuttiin alkoholista, mutta saa Suomen lain mukaan alaikäisten kanssa harrastaa seksiä.
Opettajan, valmentajan tmv. auktoriteettiasemassa olevan henkilön kohdalla suojaikäraja on 18 vuotta.
Lisäksi jo se alkoholin diilaaminen kakaroille on laitonta ja olisi varmasti itsessään ollut irtisanomisperuste.
Antakaa jo menneiden olla. Ylilyöntejä sattuu ja elämä jatkuu
Niin mitäs nyt muutamasta seksuaalirikoksesta, ei sen niin väliä..
Miksi aina puhutaan hyväksikäytöstä, mutta kuitenkaan ei aina ole kyse yhdynnöistä?
Vierailija kirjoitti:
Miksi aina puhutaan hyväksikäytöstä, mutta kuitenkaan ei aina ole kyse yhdynnöistä?
Millä termillä esim. sitä pitäisi kutsua kun opettaja työntää kätensä oppilaan haaroihin, ellei hyväksikäyttönä?
Vierailija kirjoitti:
Antakaa jo menneiden olla. Ylilyöntejä sattuu ja elämä jatkuu
Ei asia ihan noinkaan ole. Seksuaalinen hyväksikäyttö on rikos, ja jutun aikuiset ovat tässä tapauksessa pakoilleet vastuuta ja ikään kuin jättäneet lapset heitteille, selviämään omillaan. Monelle on jäänyt traumoja. Turun kaupungin virkamiesten on kannettava vastuunsa.
Voi luoja, ei kai kukaan voi olla niin yksinkertainen että luulisi hyväksikäytön tarkoittavan vain yhdyntää!
😞