Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Entiset oppilaat kertovat: Rajua hyväksikäyttöä Luostarivuoren koulussa

Vierailija
29.12.2017 |

Taas uusi tapaus. Kuinkahan paljon näitä onkaan?

http://www.ts.fi/uutiset/paikalliset/3782892/Entiset+oppilaat+kertovat+…

Kommentit (173)

Vierailija
141/173 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa kummallinen päivitys.

Mä en siis yhtään puolustele! Mutta en näe päivityksessä mitään kummallista.

Mitä muuta ihminen tuossa tilanteessa julkisen kuvituksen jälkeen tekee.

Myöntää tyhmyytensä ja häipyy vähin äänin.

Vierailija
142/173 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bill Clintonin mukaan suuseksi ei ole seksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/173 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antakaa jo menneiden olla. Ylilyöntejä sattuu ja elämä jatkuu

Ei asia ihan noinkaan ole. Seksuaalinen hyväksikäyttö on rikos, ja jutun aikuiset ovat tässä tapauksessa pakoilleet vastuuta ja ikään kuin jättäneet lapset heitteille, selviämään omillaan. Monelle on jäänyt traumoja. Turun kaupungin virkamiesten on kannettava vastuunsa.

Onkohan siellä yhtäkään samaa virkamiestä enää työssä? Yksityishenkilönä tietysti tavoittaa mutta kun asia on jo oikeudessakin vanhentunut, vaikka mietittäisiin mitä syytenimikettä tahansa.

Vierailija
144/173 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa kummallinen päivitys.

Mä en siis yhtään puolustele! Mutta en näe päivityksessä mitään kummallista.

Mitä muuta ihminen tuossa tilanteessa julkisen kuvituksen jälkeen tekee.

Myöntää tyhmyytensä ja häipyy vähin äänin.

Mitä noita vanhoja ikäviä asioita kaivelemaan.

Mun mielestä olis paljon nolompaa jos hän jäisi puolustelemaan itseään.

Vierailija
145/173 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä hänen nimensä on jo julki tullut. Kirjoittaa tänään omalla Facebook -tilillään:

"Heippa. Poistun keskuudestanne heti kun keksin miten profiili poistetaan. Olen heikoin lenkki. Hyvästi!"

On näköjään jo poistanut kuvansa ja kaverinsa...

Mutta vanhat ts:n artikkelit kyseisestä herrasta vielä ovat olemassa(?)

Vierailija
146/173 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Mitä mieltä olette, mitä pidätte sopivana rangaistuksena näistä ahdisteluista tai seksuaalirikoksista yleensä? Nehän ovat julmimpia rikoksia mitä ihminen voi toiselle tehdä.

Olisiko se sopiva kosto jos tekijät ruoskittaisiin ja vaikka kuohittaisiinkin julkisesti varoittavana esimerkkinä ja sen jälkeen tuomittaisiin elinikäiseen orjatyöhön? Ne tekijät jotka eivät häpeää kestä, tappaisivat itsensä jo heitä epäiltäessä. Varoittavana esimerkkinä kostotoimet ulotettaisiin vielä tekijöiden omaisiin, esimerkiksi mustamaalaamalla ja hyljeksimällä.

Näillä toimilla yhteiskunnasta saadaan kitkettyä tehokkaasti epäkelpo aines.

Miltä kuulostaisi? Ainakin kaukoidässä esimerkiksi raiskaajien ja murhaajien omaiset saattavat tehdä itsemurhan häpeästä ja katumuksesta omaisensa uhreja kohtaan.

Vierailija
147/173 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei!

Mitä mieltä olette, mitä pidätte sopivana rangaistuksena näistä ahdisteluista tai seksuaalirikoksista yleensä? Nehän ovat julmimpia rikoksia mitä ihminen voi toiselle tehdä.

Olisiko se sopiva kosto jos tekijät ruoskittaisiin ja vaikka kuohittaisiinkin julkisesti varoittavana esimerkkinä ja sen jälkeen tuomittaisiin elinikäiseen orjatyöhön? Ne tekijät jotka eivät häpeää kestä, tappaisivat itsensä jo heitä epäiltäessä. Varoittavana esimerkkinä kostotoimet ulotettaisiin vielä tekijöiden omaisiin, esimerkiksi mustamaalaamalla ja hyljeksimällä.

Miltä kuulostaisi? Ainakin kaukoidässä esimerkiksi raiskaajien ja murhaajien omaiset saattavat tehdä itsemurhan häpeästä ja katumuksesta omaisensa uhreja kohtaan.

Jos nyt ensin edes erotettaisiin lehtorin virasta ja katsottais se eläke sen mukaan jolloin ei ole ahdistellut lapsia.

Vierailija
148/173 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi aina puhutaan hyväksikäytöstä, mutta kuitenkaan ei aina ole kyse yhdynnöistä?

Millä termillä esim. sitä pitäisi kutsua kun opettaja työntää kätensä oppilaan haaroihin, ellei hyväksikäyttönä? 

En ole tuo jolle vastasit! Mutta tuossakohtaa puhuisin seksuaalisesta ahdistelusta.

Vasta jos oli yhdyntää suuseksiä.. seksuaalista hyväksikäyttöä.

Vierailija
149/173 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei!

Sadisti! Minä ainakin myönnän, etten tiedä enkä voi sille mitään mitä minun sukulaiseni tekevät. Voinko silloin olla siitä vastuussa? Häpeää varmasti tuntisin vaikka sekin tavallaan turhaa, en minä ole häntä käskenyt pahaa tekoaan tekemään.

Äitini aina sanoo, ei toisen puolesta tarvitse hävetä mutta vähän saata..n noloa siinä on olla.

Vierailija
150/173 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hänen vanha oppilaansa opetti musiikkia minulle, kun olin alakoulussa (nykyään olen eri koulussa) Käski mm luokkalaisiamme keittämään hänelle kahvia ja tilasi itselleen mm pitsaa, jota söi tunnilla nenämme edessä. Oli muutenkin hieman salaperäinen heppu.

Vierailija
151/173 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä hänen nimensä on jo julki tullut. Kirjoittaa tänään omalla Facebook -tilillään:

"Heippa. Poistun keskuudestanne heti kun keksin miten profiili poistetaan. Olen heikoin lenkki. Hyvästi!"

On näköjään jo poistanut kuvansa ja kaverinsa...

Kuinka monelle tulee mieleen lukea tätä rivien välistä? Mielestäni tämä on julkinen tunnustus. Olen heikoin lenkki, siis miksi hän kirjoittaa noin? Onko hänellä ollut fb:ssa pedofiilirinki ja hän jäi kiinni eli on heikoin lenkki. Miksi hänellä oli kiire poistaa fb-kaverinsa näkyvistä? Etteivät muut jää kiinni?

Vierailija
152/173 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse Luostarivuoren koulussa oppilaana kyseisenä ajankohtana, ysiluokalta pääsin 1993. Muistan kyseisen opettajan hyvin, vaikka hän ei minua opettanutkaan kuin muutamia kertoja omaa musiinkinopettaamme sijaistaessaan.  Muistelisin, että oli ala-asteaikoinani myös Kerttulin koulussa. Tyyppinä oli varsin erikoinen, äkkipikainen ja tylyn oloinen. Itse harrastin kitaransoittoa tuolloin, mutta häntä ei tuntunut kiinnostavan lainkaan minun harrastukseni tuntien yhteydessä, vaikka kaikki muut musaopet koko koulunkäyntiajaltani olivat kovin kannustavia ja kiinnostuneita. Toki hän musiikkiluokkien opettajana oli ehkä jo musiikillisesti edistyneempien oppilaiden tekemisistä enemmän kiinnostunut. Nyt esiintulleiden seikkojen vuoksi olen kyllä ihan tyytyväinen, ettei tyyppi sen enempää minusta ollut kiinnostunut. No toisaalta olin onneksi ilm. väärää sukupuoltakin. 

Mitään huhuja en muista kuulleeni noina vuosina, mutta toisaalta kaveripiirissäni ei juurikaan ollut musaluokkalaisia. Opettaja kylläkin tunnettiin yleisesti varsin eksentrisenä tyyppinä joka oli todella herkkä tulistumaan. Itsekin todistin joitakin räyhäämisiä.

En ymmärrä lainkaan ihmisiä jotka kuittaavat asian tyyliin "antaa menneiden olla menneitä". Pahimmassa tapauksessa tyyppi on voinut jatkaa touhujaan näihin päiviin asti.

Vierailija
153/173 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
154/173 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi aina puhutaan hyväksikäytöstä, mutta kuitenkaan ei aina ole kyse yhdynnöistä?

Millä termillä esim. sitä pitäisi kutsua kun opettaja työntää kätensä oppilaan haaroihin, ellei hyväksikäyttönä? 

En ole tuo jolle vastasit! Mutta tuossakohtaa puhuisin seksuaalisesta ahdistelusta.

Vasta jos oli yhdyntää suuseksiä.. seksuaalista hyväksikäyttöä.

No se nyt ei ole mikään mielipidekysymys, miksi näitä tekoja tulee kutsua! 

"Seksuaalinen hyväksikäyttö on toimintaa, jossa suorittaja asemaansa hyväksikäyttäen taivuttaa uhrinsa sukupuoliyhteyteen tai ryhtymään muuhun seksuaalista itsemääräämisoikeutta olennaisesti loukkaavaan seksuaaliseen tekoon tai alistumaan sellaisen teon kohteeksi. Seksuaalista hyväksikäyttöä kutsutaan myös ahdisteluksi."

Vierailija
155/173 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettaja siis siirtynyt Turusta Kaarinaan, missä parhaillaan kohua aiheuttaa tehtävistään irtisanoutunut musiikinopettaja! Samasta henkilöstä huom. ei ole kyse. Mutta melkoista touhua siellä Turun seudun opetustoimessa!

Mutta voiko Kaarinassa olla kaksi eri opettajaa, jotka on saatu kiinni asiattomuuksista/rikoksista samaan aikaan? Jospa on kuitenkin yhdestä ja samasta miehestä kyse? En tosin tunne asiaa, haluaisin vain tietää.

Kyllä on, kaksi eri henkilöä, valitettavasti.

Totuus voittakoon!

Vierailija
156/173 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin hänen oppilas musaluokalla 2000-luvulla. Muistan, että kouluaikoinamme Kaarinassa oli hän jotakin poikaa kurittanut ruumiillisesti ja siitä nousi kohu oppilaiden keskuudessa. Muistikuvani mukaan nosti poikaa kaulasta/rinnuksista seinälle. Poika ei ollut luokallamme, joten en tiedä miten asia lopulta käsiteltiin. En tiedä kohteliko meitä musaluokkalaisia "lempeämmin" kuin muita luokkia, mutta oli kyllä hiukan sellainen tiukka, äkkipikainen ja arvaamaton eikä todellakaan nauttinut oppilaiden suosiosta.

Vierailija
157/173 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä te lasten hyväksikäyttäjät kommentoitte suu vaahdossa, että ei ole edes paha rikos ja epäilette näitten naisten kertomuksia, mitä typerimmilä perusteilla. Menkää hoitoon, jooko, ennen kuin pilaatte jonkun viattoman nuoren elämän.

Nyt sinäkin vedit "Jos vastustat noitiavainoja olet noita" kortin. En ole koskaan hyväksikäyttänyt ketään. Rikosoikeudellisesti ei kyllä ole kovin paha rikos. Kannatan oikeusvaltioiden peruspilareita, joten vastustan väitteen perusteella tehtyjä vainoja, joidan takana ei ole todisteita.

HUOM: Noita on satuolento, mutta pedofiili ei ole.

Sama "syytön kunnes toisin todistetaan"-logiikka on takana. Pedofiili kiihottuu lapsista, joilla ei murrosikä ole vielä alkanut, mutta yläasteella suurimmalla osalla on murrosikä on alkanut, joten pedofiili tämä opettaja ei ole.

Vierailija
158/173 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaako palata joululoman jälkeen normaalisti töihin, ja mitä mahtavat nykyisten oppilaiden vanhemmat olla asiasta mieltä

Vierailija
159/173 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kyllä paperiversiossakin. Ei kuulemma liity ahdistelujuttuun suoraan. Eli varmaan hakenut masennus tms. diagnoosin.

Vierailija
160/173 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse töissä yläkoulussa. Hieman alkanut kylmäämään, jos jotkut hankalat oppilaat, joiden kanssa ollut vääntöä, alkavatkin keksiä syytöksiä. On siinä kova homma todistaa, ettei mitään ole tapahtunut.