PAIVAKODIN PIHALLA NAHTYA!!! Lapset juovat kuravetta, hoitajat eivat puutu asiaan. Hoitajat seisovat niin kaukana lapsista, etteivat nae mita kaikkea pihalla tapahtuu.
Kommentit (25)
Ja viereisen leikkipuiston lätäköiden välittömässä läheisyydessä. Eivät ne hoitajat ole yksin tämän ongelman kanssa.
myös vessanpöntöstä... ja mä sentään vahdin niitä! Mutta aina varsinkin pienempi onnistuu livahtamaan huussiin ja siellä se hörppii autuaana vettä pöntöstä milloin minkäkin kipon tai kupin avulla...
minäkin lapsena, muistan että " keitettiin" kuravedestä kahvit ja juotiin oikeasti. Tuskin hoitajat voivat olla ihan joka hetki vieressä paapomassa.
Ei niitä kukaan oikeasti vahdi/kasvata/opeta/rakasta, siellä varastossa.
T. äiti ja entinen pk-työntekijä
kyllä hoitajat ovat ammattilaisia ja pitävät kaikista lapsista huolta, mutta tiedän paikkoja joissa lapsella (vajaa 2v) räkä valuu suuhun asti, kinttaista ei ole tietoakaan kun lasta on menty hakemaan kotiin. Eikä ole ollut edes ainoa kerta.
Suurin osa varmaan jotain työllistettyjä, joita ei kiinnosta muuta kuin jutella toisten hoitajien kanssa.
Nyt minäkin jo ymmärrän miksi turhan monet äidit eivät käy lastensa kanssa ulkona!? Se on varmasti tämä " syömis-homma" ... Talvella lunta, keväällä kuravettä, kesällä multaa ja syksyllä hiekkaa :). Ja räkäkin siellä ulkona alkaa helposti nenästä valua. Ja ihan vielä melkein leukaan asti. Täällä näitä juttuja lukiessa, arvostan aina enemmän ja enemmän niitä päivähoitoalan ammattilaisia, jotka jaksavat päivästä toiseen kuunnella vanhempien melskaamista milloin mistäkin pikkuasiasta :)!
minä, ihan oikeasti kunnon äiti sorrun välillä puistossa juttelemaan toisille äideille. Tuostahan niitä tarhan tätejä useinkin moititaan.. ja silloin saattaa käydä näin, että lapset syö ja juo mitä sattuu. Ja väliin, esim. kymmenennen käden tyhjäämisen jälkeen ei enää viitsi " nipottaa" vaan antaa lapsen touhuta omiaan.
valitettavasti oman lapsen ryhmässä on hoitajilla motivaation puutetta. Yksi on jopa sen suoraan sanonut että toivottavasti ensi syksynä ei ole tässä päiväkodissa töissä...
Tässä päiväkodissa on monet vanhemmat kiinnittäneet asiaan huomiota kun hoitajilla on oma rinki pihalla ja lapset todella ryystävät kuravettä minkä joutavat. Yksi päivä tulin hakemaan lasta niin taas oli se sama rinki ja kysyin että missä x on? Oma hoitaja itsekkin ihmetteli ja lapsi löytyi nurkan takaa mahallaan ryystämässä kuraa napaansa. Eli hoitajia paskan vertaan kiinnostaa mitä lapset tekevät.
Mulla on ollut jo monta kertaa mielessä että vaihdan lapsen tarhaa mutta mistä sen tietää jatkuuko muissakin tarhoissa sama homma eli onko hoitajilla motivaation puutetta.
Älä sinä puolustele hoitajia jos et tiedä jokaisen tilannetta erikseen. Kyllä niitä on todella huonojakin päiväkoteja!
Lääkärikin sanoi että hyvin mahdollista että tullut kuravedestä jota ryystää päivähoidossa olan takaa..
Onko tama siis ihan oikeasti se sama palsta, jossa kammoksutaan mahdollisia LI-popoja kauppojen osotoskarryista...? Sitten kun sanotaan, etta lapset juo kuravetta, niin mita valia silla on...
Minun mielestä ei mm. kuraveden, lumen, hiekan, matojen maistamisessa ole mitään niin kamalaa, että sen takia pitäisi esim. päiväkotia vaihtaa. Omat on tehnyt kaikkia noita ja varmaan enemmänkin, vaikka omasta mielestäni suht kunnollinen äiti olenkin :). Myönnän myös, että olen kuljettanut lapsiani kaupan ostoskärryissä. Ja tekisin sitä kai vieläkin ellei se olisi lähes rikollista näinä päivinä...
kuulostat naiville tai sitten oma lapsesi on vielä pieni. Tule puhumaan kun hän on päiväkodissa ja juo lapiokaupalla EIKÄ VAAN MAISTELE sitä vettä ja hoitajat eivät välitä. Mieti sitten uudestaan kun hän on viikon ripulissa kuravedestä saadusta bakteerista. Todella urpoja noi sun kommentit. Kyllä jokainen on maistanut kuravettä, lunta jne mutta se ei ole terveellistä juoda sitä lapiokaupalla! Kyllä sen verran hoitajien pitäisi palkkansa eteen tehdä töitä että kieltävät sen lapsilta.
Hän makasi vatsallaan lätäkön vieressä ja hörppi isoja kulauksia sitä p.vettä. Seisoin selin poikaan joka oli tullut paikalle ihan huomaamatta ja jutustelin ystäväni kanssa ja tämä ystävä loi välillä hämmästyneitä katseita poikaan ja merkitseviä katseita minuun. Lopulta tajusin kääntyä ja huomasin tilanteen. Kun kysäisin miksei ystäväni sanonut mitään, hän sanoi, ettei ole hänen asiansa kasvattaa minun lastani.
Otti niiiiiiiin päähän. Tottahan se on, että kasvatus on minun tehtäväni, mutta jos lapsi tekee jotain mitä minä en huomaa, voisi siitä vinkata.
Sama juttu varmasti tuossa päiväkotiasiassa. Jos hoitajat eivät huomaa, kannattaa varmasti seuraavalla kerralla huikata vaikka aidan takaa.
Meillä huolehditaan lapsen asiat tosi hyvin, muistetaan tuoda aina ajoissa varavaatteita, säänmukaisia varusteita jne. Yleensä ei huomauttamista ole.
Lapsi on monesti pudonnut korkeasta kiipeilytelineestä ulkona,kerrossängystä ylhäältä, nilkat aina paljaana, kun on ulkona, ei viittitä oikein mitään tehdä lasten kanssa, aina vaan muovailuvahoja laitetaan pöytään. Lapsi sen ikäinen, että osaa kertoa jo kaikki epäoikeudenmukaisuudet tarkasti ja kuka hoitaja teki mitäkin.
Olen herkästi yhteydessä päiväkodin johtajaan, kun asiat ei etene, vaikka yritän sanoa ryhmän hoitajille. Ei siis ole kyse vähistä resusseista, vaan motivaation ja jämäkkyyden puutteesta.
Vaihdan kohta lapsen hoitopaikkaa, kun muutamme Pohjanmaalle, onneksi!!!!
3 lasta, yhden päiväkotiura jo takana, yhden käynnissä ja yhden vielä alkamatta. Ikinä ei ole pahaa sanottavaa tädeille ollut.
Ja tosiaan mun lapset on maistelleet ulkona kaikkea mahdollista ilman mitään seuraamuksia. En ilmeisesti ketjun teksteistä ymmärtänyt, että kyseessä oli kuraveden JUOMINEN. Ehkä siitä saakin jo mahansa kipeäksi, en tiedä. Mun lapset ei vaan ikinä tee sellasta, kun niille on opetettu, että se on jo vähän liikaa :)
Siis kuraveden juomisesta on kyse, ei muusta. Meidänkin poika varmaan on hörppinyt jo muutaman desin päiväkodissa tähän mennessä. Joskus on jopa haalarit ihan märät, kun sitä kuraa kaadetaan kurahousujen sisäänkin. Koska se on kivaa. Minulla ei ole todellakaan aikaa eikä keinoja puuttua asiaan. Jos näkisin ainakin ekalla kerralla nauraisin. Näkee miten käy sitten, kun alkaa " pusukausi" . Sama kuin ajattelisi, että niillähän voi olla aids-ellei kuravettä saa juoda!
Elättekö te monet perheet kuin siat pellossa eli ei millään oo muutenkaan väli, siltä vähän tuntuu.
Joihinkin lapsiin ei kiellot ja käskyt tehoa, teki hoitajat mitä vain.