Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko asunnossasi paljon kukkia/viherkasveja?

Vierailija
06.03.2006 |

Kerroppa mitä? Mulla on aika paljon. Esim. sant paulioita, aloeta, orkidea, muratti, onnen banbu, rahapuu, anopinkieli, bonsai-puu, erilaisia palmuja.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies väittää että kukat vie hapen ilmasta :)

Vierailija
2/10 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvit tuottavat happea, eivät ime sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli ikkunalauta täynnä kukkia + yks kirjahyllyn päällä mut enää kukkia on vain kaksi.

Syy: mä oon " tappanut" ne. Vaik kuin yritän hoitaa kukkia niin ne vaan kuolee. Nyt saa riittää! Tästä lähtien meidän huusholliin tulee vain tekokukkia. Mä en ees tiedä mikä noiden kahden kukan nimi on.

Oisko vihjeitä miten saan pysymään edes nuo hengissä? Ne on viherkasveja. Toisessa on valkosia täpliä, mitä ne on?

Vierailija
4/10 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iskin sen multaan niin johan innostu...

Fiikus löytyy, sit muutama erilainen vehka, miniruusu mikä talvehtii nyt, sit on traakkipuu jne...

Tykkään viherkasveista, ku vaa ois enemmän tilaa...

Vierailija
5/10 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin suosittelen kukkien hengissä pysymiseen säänöllisistä lannoitusta kasteluveden mukana ja mullan vaihto keväisin. ap

Vierailija
6/10 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

raivasin kaikki lattiakukat pois uteliaan taaperon alta...vähän kieltämättä harmittaa nyt...

Vierailija
7/10 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit nyt ainakin luetuttaa hänellä tuon yhteyttämisasian.

Vierailija
8/10 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kova hinku olisi saada lisää, mutta mullakin kasvit yleensä kuolee :(

Vierailija
9/10 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitoin sen tavalliseen ruukkuun, jossa ei ole reikää pohjassa... menestyykö se ollenkaan siinä vai pitääkö vaihtaa ruukkua?? muutaman viikon on ollut siinä ja kasvanut jonkun verran päässä olevista kahdesta alusta...

Vierailija
10/10 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut sille, joka kysyi kasvien hoidosta: on tärkeää ottaa selville jokaisen kasvin yksilölliset hoito-ohjeet. Jotkut kasvit nimittäin tarvitsevat koko ajan vettä, kun taas toisten täytyy antaa kuivahtaa välillä, ja liika kastelu voi tappaa ne.

Ja sille, joka puhui kasveista ja niiden käyttämästä hapesta ja yhteyttämisestä, niin se yhteyttämisprosessihan meni niin, että

a) päivällä kasvi käyttää ilman hiilidioksidia ja tuottaa happea

b) yöllä kasvi käyttää ilmasta happea (yhteyttämisen yövaihe)

Eli kyllä kasvit kuluttavat happea - nimenomaan yöllä, eli makuuhuoneeseen kasveja ei kannata laittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä