Tää aktiivimalli.. Miten kokoomuksella on historian kovin kannatus vaikka ne koko ajan vaan kurittaa tavallista ihmistä?
Kommentit (84)
Sellaset amisduunarit esim joilla on duunia ja menee ihan ok, eivät ainakaan ymmärrä niitä joilla ei esim ole syystä tai toisesta eivätkä varsinkaan ymmärrä niitä akateemisia joilla ei ole töitä korkeasta koulutuksestaan huolimatta sillä kyllähän nyt akateemiset on sellasia herroja että...
Tässä vaan yksi näkökulma, on niitä varmasti muitakin.
Koska ne, joita kuritetaan, ei äänestä.
Ja ne, jotka äänestää on niitä joilla on millä mällätä. Ja ne äänestää Kokoomusta. Ja kokoomus pääsee kurittamaan.
Jos nukkuvat äänestäisi, ei ongelmaa olisi.
Tavallinen ihminen nyt vaan ymmärtää taloudesta sen verran että se kakku pitää ansaita ennen kuin siitä voidaan jakaa. Ihan tämänkin perusteella Kokoomuksen suuri kannatus ei todellakaan ole yllätys.
Jos sinun lähipiirissäsi "tavallinen ihminen" on työtä välttelevä luuseri niin älä yleistä.
Siksi koska äänestysprosentti on niin alhainen. Koulutettu ja varakas äänestää aina, duunari tai työtön harvemmin. Päätelkää siitä ketkä ne vaalit aina voittaa.
Ja jotkut voi puolestaan katsoa vähän peiliin.
Vierailija kirjoitti:
Koska ne, joita kuritetaan, ei äänestä.
Ja ne, jotka äänestää on niitä joilla on millä mällätä. Ja ne äänestää Kokoomusta. Ja kokoomus pääsee kurittamaan.
Jos nukkuvat äänestäisi, ei ongelmaa olisi.
Kerrankin viisasta tekstiä tällä palstalla.
Täällä on paljon sellaisia wannabe-ihmisiä, velkaelviksiä, ne äänestää Kokoomusta.
Suomessa on onneksi kuitenkin enemmistö vielä töissäkäyvää. Vasemmiston vaalivoitto toteutuu kun Suomessa on enemmistö kotona luuhaavaa tukien varassa elävää porukkaa. Sitten on railakasta kaikilla!
Kokoomus hallitsee gallupeilla yleistä mielipidettä ja todella moni idiootti äänestää itseään vastaan, koska haluaa "voittaa" vaaleissa äänestämällä voittajaa
Kilpailuttaa ei gallup-firmoja tarvitse vaikka menisi kuinka metsään
Siksi koska minä olen harvinaisuus. Kuulun siihen suomalaisten ryhmään jonka "kuuluisi" kannattaa Kokoomusta. Mutta en voi. En voisi koskaan. Tuollainen Kokoomuksen ja muutamaan hännystelijäpuolueen kannatus nyt syntyy helposti. Ei niin huonoa taloudellista tilannetta tulekaan etteikö 30-40 % suomalaisista säily voittajina. Ja itse asiassa pääsääntö on, että asenteet tällöin vain kovenevat.
Työllisyysprosentti on Suomessa 70, eikä kovin moni halua maksaa lisää veroja. Siksi kokoomus.
Kummasti kaakatetaan vaan kokkareista vaikka kepulit ja perseet ovat olleet sitä mallia yhdessä leipomassa.
Kokoomus on nuorten keskuudessa suosittu. Se on sitä sinänsä herttaista nuoren ihmisen uskoa, että hän menestyy, koska hän on hän. Ja menestyjät äänestävät Kokoomusta.
Vierailija kirjoitti:
Tavallinen ihminen nyt vaan ymmärtää taloudesta sen verran että se kakku pitää ansaita ennen kuin siitä voidaan jakaa. Ihan tämänkin perusteella Kokoomuksen suuri kannatus ei todellakaan ole yllätys.
Jos sinun lähipiirissäsi "tavallinen ihminen" on työtä välttelevä luuseri niin älä yleistä.
Kokkareiden mielestä kakkua ei tarvitse jakaa centtiäkään, vaan veroparatiisit on ihan fantsua
Esim. nuoriso äänestää Kokoomusta, kun he äänestävät lähinnä otsikkotasolla hyvältä kuulostavien sanojen ja iskulauseiden puolesta.
Mutta ikää kun tulee lisää niin oppivat sitten mitä se Kokoomuksen touhu todellisuudessa on.
Kokoomus saa aatteensa järkevyyteen verrattuna aivan liian hyvää kannatusta. Pääomat on ihan hyvä asia, mutta ei tuolla systeemillä mitä Kokoomus ajaa eli aletaan tuhoamaan koko kansan mahdollisuuksia saada taloudesta oma osansa.
Kaikki "työn välttely" on loppujenlopuksi ihan sitä samaa mitä kuka tahansa sijoittajakin markkinoilla tekee, eli ei tehdä sellaisia kauppoja mistä ei saada riittävästi tuottoa.
Usko tai älä niin tämä on totta, kokeilepa joskus tarjota esim. kymmenkertaista palkkaa jostain hommasta, niin huomaat kuinka välttely vähenee todella ripeästi.
Meneillään oleva Kokoomuksen perua oleva ongelma on kuitenkin se, että se ajaa kansan ja sijoittajien markkinoilla toimimisen vapauksia toisiinsa nähden ihan eri suuntiin, eli kansalta kaikki oikeudet pois päättää omista talousvalinnoistaan, ja taas osakkeenomistajille laitetaan ihan pyytämättäkin lisää ilmaista extraa, esim. ansioton arvonnousu tmv. jolloin siis riskin kantamisesta ei ole puhettakaan.
Kaiken kaikkiaan, Suomen edun vastaista toimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Työllisyysprosentti on Suomessa 70, eikä kovin moni halua maksaa lisää veroja. Siksi kokoomus.
Kokkareet kuitenkin tuo lisää elätettäviä ja haluaa samalla myös orjatyöpajat Suomeen
Totuus voi olla tarua ihmeellisempää.
Informaatio"sotaa" tavallaan tämäkin...
Koska he, joiden tilanne tällä hetkellä on hyvä, työntävät päänsä pensaaseen uskotellen itselleen, että esim. työttömyys - tai yrityksen konkurssi - ei uhkaa juuri häntä.
Painamalla muita alas kuvitellaan oman olotilan säilyvän entisellään.
Pudotus tulee olemaan heille todella kova...
Vierailija kirjoitti:
Siksi koska minä olen harvinaisuus. Kuulun siihen suomalaisten ryhmään jonka "kuuluisi" kannattaa Kokoomusta. Mutta en voi. En voisi koskaan. Tuollainen Kokoomuksen ja muutamaan hännystelijäpuolueen kannatus nyt syntyy helposti. Ei niin huonoa taloudellista tilannetta tulekaan etteikö 30-40 % suomalaisista säily voittajina. Ja itse asiassa pääsääntö on, että asenteet tällöin vain kovenevat.
Minä olen sitten ollut aikoinaan vielä suurempi harvinaisuus. Olen äänestänyt arvojeni, enkä oman etuni mukaan. Minä vain uskoin jo nuorena, että Kokoomuksen talouspolitiikka tuo aikanaan paremman lopputuloksen kuin vasemmiston tukipolitiikka, vaikka siitä vastentahtoisesti hetken jouduinkin "nauttimaan".
Kyllä kokoomuksen politiikka on aika lähellä monia ihmisiä. Hyvin toimeentulevia on paljon ja he maksavat yli 40 prosenttia tuloistaan erilaisia pidätyksiä. Vasemmistopuolueet tuovat aina vaalien alla esiin sen, että varakkaiden tulisi maksaa vieläkin enemmän. Olisitko itse valmis maksamaan vielä lisää, kun olet elämätyölläsi hyväpalkkaiseen työhön päässyt kiinni? Mitään tuloeroja ei Suomessa verotuksen takia ole.
Ehkä tämä työttömien kyykyttäminen sotii monen äänestäjän omaa tuntoa vastaan, mutta kun vaalit tulevat, ajatellaan ennemmin omaa pankkitiliä ja toimeentuloa, kuin tukiaisia, joita maksetaan ties kenelle.
Kokoomus on työväenpuolue. Kun kaikki potkitaan töihin pakolla, on puolueella enemmän äänestäjiä.