Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toiveena vauva (2018-2019)

27.12.2017 |

Ajattelin perustaa ihan uuden ketjun meille jotka vielä vauvasta haaveilevat. Eli mukaan rohkeesti kaikki vauvaa yrittävät jotka kaipaavat vertaistukea/juttuseuraa! Ei väliä onko yritystä takana pidempään vaiko vasta aloitettu :)

Itse olen 24v (mies 28) ja meillä on yksi lapsi 02/16 ja nyt olisi toiveissa toinen pieni. Ehkäisy (hormonikierrukka) otettu pois 7.12 ja yhdet menkat olleet sen jälkeen. Nyt peukut pystyssä tämän kierron kanssa, tänään kp8.

Kommentit (1881)

1761/1881 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaisin hieman neuvoja, jos joku osaisi auttaa. Tänään kp 94 ja kävin tuossa kp 90 labrassa ottamassa progresteroni kokeen. Arvo oli 3,1. Testi kai pitäisi ottaa odotetun ovulaation jälkeen, mutta sitähän en voi edes aavistaa kun kierto on näin pitkä.

Viite arvot:

follikkeli vaihe alle 3,4

Ovulaatio vaihe 2,7-5,2

Luteaalivaihe 12-69.

Lääkäri sanoi, että minulla on siis juuri ollut ovulaatio kun labrassa kävin? Uskoakko lääkäriä? Olen lukenut, että jos ovulaatio on varmasti tapahtunut, niin arvot ovat jotain yli 25-30?

1762/1881 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuminnis kirjoitti:

Kaipaisin hieman neuvoja, jos joku osaisi auttaa. Tänään kp 94 ja kävin tuossa kp 90 labrassa ottamassa progresteroni kokeen. Arvo oli 3,1. Testi kai pitäisi ottaa odotetun ovulaation jälkeen, mutta sitähän en voi edes aavistaa kun kierto on näin pitkä.

Viite arvot:

follikkeli vaihe alle 3,4

Ovulaatio vaihe 2,7-5,2

Luteaalivaihe 12-69.

Lääkäri sanoi, että minulla on siis juuri ollut ovulaatio kun labrassa kävin? Uskoakko lääkäriä? Olen lukenut, että jos ovulaatio on varmasti tapahtunut, niin arvot ovat jotain yli 25-30?

Progesteroni korjaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
1763/1881 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kuumeillaan vauvaa, joten liityn keskusteluun. Lasta olemme toivoneet jo pidemmän aikaa, mutta elämäntilanteen takia pääsimme aloittamaan yrityksen vasta joulukuussa 2018. Kiertoni on hieman epäsäännöllinen, noin 28-35 päivää. Meillä on kuten Ariel_T:llä ollut kondomi ehkäisynä.

Tässä kierrossa olin bongaavinani ovulaation - vuoto viittasi siihen ja vatsaa nipisteli (en tikuttanut). Rinnat kipeytyivät viikko sitten ja pieni toivonkipinä syttyi. Raskaustestit näyttivät negatiivista ja tänään aamulla kp 35 alkoi vuoto.

Helmikuussa alkaa yk 3. Hieman hirvittää, kun jo tämä kierto on ollut aikamoista tunteiden vuoristorataa..

1764/1881 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa keskiviikkoa kaikille! 

Täällä eletään huolessa ja ahdistuksessa kun mennään Kp12 ei näy limoja eikä minkäänlaisia ovistuntemuksia (paitsi ihan kevyttä nippailua oikealla puolella alamahaa).  Oon nyt kahlannut Googlen läpi niin olen lähes sata varma etten ovuloi ollenkaan. Ovuloin silloin ekassa luomukierrossa koska silloin oli limat ja kaikki. Vai olisiko tämä nyt ihan vaan omassa päässä, että kun niitä oireita yrittää tuijottaa niin niitä ei sitten edes huomaa? Onko muilla ihan selkeät ovislimat tai oireet? Koska tästä kehtaa soittaa jonnekin kun yritystä takana tosiaan vielä niin vähän aikaa...? 

Tuntuu jotenkin hassulta että ovulaatiota ei muka tapahtuisi kun kierto ollut kellontarkka 28 päivää nyt jo nämä menneet kaksi kiertoa... Oma olo nyt jotenkin niin "typertynyt" näistä omista ajatuksista ettei oikein kulje. :D vaivaako muita koskaan tällaiset ajatukset? 

1765/1881 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piparminttu,

Juuri noin ovat asiat. 6kk -> 12kk ajassa raskautuu se viimeinen 5% joka vielä luomusti voi. Mutta toivottavasti juuri te kuulutte siiheen prosenttiosuuteen ❤

1766/1881 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä26464 Miten lasketaan yrittäminen minun tilanteessani kun olen jättänyt kesäkuun lopussa ehkäisyn pois ja ensimmäiset menkat tulivat elokuussa..siitä seuraavasta kierrosta raskaus..joka osoittautui kohdun ulkoiseksi mistä toipuminen kesti niin kauan että nyt vasta joulukuussa oli periaatteessa yrityskierto 2 ja nyt tammikuussa ovista eikä menkkoja oli näkynyt ja olenkin menossa gynelle 11.2 mutta lasketaanko minullakin yrittäminen jo yli puoleksi vuodeksi?

1767/1881 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on täynnä yllätyksiä. Jotku voittaa lotossa ja allerkirjoittanu havahtuu märkään fiilikseen, kun olin räjäyttäny kaiken ympäristöni tädin tullessa yllättäen 5pv etuajassa. Voi ***!

Plussatuulia ja kohti marraskuuta.. 😪

1768/1881 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä viime kierto venyi nyt 40 päivään... Varasin lääkärin nyt niin saa asiat toivottavasti rullamaan..

Alkaa turhauttamaan että pian jo vuosi yritetty.

Onko muut miettinyt mitä sitten kun vuosi täynnä että meneekö johonkin lapsettomuusjuttuihin? Itse ajattelin ennen että ei semmoisia tarvi miettiä mutta näköjää tarvii..

plussatuulia kaikille!

1769/1881 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Aina välillä käynyt juttujanne lueskemassa. Pitkästä aikaa päätin tulla omastakin tilanteesta kertomaan.

Viime vuoden puolella meille tehtiin yksityisellä lapsettomuusklinikalla yhteensä neljä inseminaatiota, mutta kaikki päättyivät negaan.

Lopulta päädyttiin kokeilemaan vielä koeputkihedelmöitystä. Yksi hoito tehdään, enempään ei ole varaa. Lasta ei luomuna tule tai ainakin todella pieni mahdollisuus.

Munasolujen keräys oli viime viikolla ja tällä viikolla yksi alkio siirrettiin kohtuun. Käytännössä olen siis raskaana. Toivottavasti vielä reilun viikonkin päästä, kun saa tehdä testin. :)

Henkisesti hoidot ovat olleet rankkoja. Pelkoa saadaanko soluja, päästäänkö siirtoon ja nyt vielä hyvin piinaava odotus. Luottavaisella mielellä kuitenkin olen et nyt se onnistuu. Jos ei niin ainakin yritettiin.

Tsemppiä ja voimia kaikille yritykseen!

1770/1881 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki! Olen jo vuosia seurannut näitä raskautta yrittävien keskusteluja sivusta ja päätin nyt tulla mukaan. Olen 26v nainen ja mieheni muutamaa vuotta vanhempi. Olemme mieheni kanssa yrittäneet enemmän ja vähemmän pari vuotta raskautta, ja nyt päätin kirjoittaa, kun jotain on tapahtumassa. Kiertoni on aina ollut säännöllinen, enkä ole koskaan käyttänyt hormonaalista ehkäisyä. Nyt kuukautiset ovat 5 päivää myöhässä, tarkistin Flo sovelluksesta. Olen tehnyt malttamattomana jo kolme liuska raskaustestiä, mutta kaikki puhtaita negoja. Myöskään mitään erityisiä oireita en ole havainnut, ainoastaan harvakseltaan alavatsassa sellainen tunne, että menkat alkaisivat. Olen varustautunut joka yö suojalla, jos vaikka alkaisivat yöllä, mutta eivät ainakaan vielä. Viikonloppuna ajattelin käydä ostamassa muutaman raskaustestin lisää, jos vaikka silloin saisin tuloksia ruutuun, jos vuoto ei ala siihen mennessä. Eletään siis jänniä aikoja. Paljon on ollut pettymyksiä tämän matkan varrella, mutta toivoa ei ole vielä menetetty! 😄 Tsemppiä muillekkin tuleviin kiertoihin, jos nykyisestä ei tärppää.

1771/1881 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein tänään uuden raskaustesti ja nyt dpo 15 ja kp 25 on kyllä niin selkeä plussa kun olla ja voi! 😍 Oon todella hämilläni, häkeltynyt ja innoissani. Tottakai edelleen on pelko persiissä siitä, pysyykö matkassa tai onko tuulimuna/kohdunulkoinen, mutta koska olin kutakuinkin jo päätellyt pääni sisällä näiden viiden kuukauden aikana etten voi edes tulla raskaaksi ja diagnosoinut kaikki ongelmat itselleni niin päätin olla tästä nyt ainakin sen aikaa iloinen kun tätä kestää.

Haluan ihan ehdottomasti mainostaa VEHNÄNALKIOÖLJYÄ joka oli mulla tässä kierrossa uutena mukana. Olin aiemmin kokeillut kaikki greippimehut ja muut vastaavat usean kierron ajan ja en kyllä huomannut mitään eroa mihinkään. Nyt vehnänalkioöljyn kanssa tapahtui seuraavaa: ovulaatio tuli tositosi paljon aikaisemmin kun yleensä, ja sen TUNSI mahassa. Aiemmin ovulaation olen löytänyt vain ovistikkujen kautta, mutta tässä ovulaatiossa tunsin sen olemassaolon tosi selvästi jo ennen mitään tikkuja. Limoja tuli reippaasti ja tunnistettavasti, aiemmin ei ollut toivoakaan bongailla jotain limoja oviksen aikaan. :D Lisäksi niin vahvaa ja nopeaa ovisplussaa en ole kyllä ennen saanut. Olo oli jotenkin tosi hedelmällinen ton öljyn kanssa siksi, kun kaikki nää asiat olikin yhtäkkiä tosi vahvoja ja selkeitä. :D Suosittelen! Itse en muistanut edes joka päivä ottaa sitä ja silti näköjään toimii.

1772/1881 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea hirmuisesti Babywish 😍 kyllä me muutkin tullaan perässä! Täytynee lähteä kauppaan hakemaan tuota vehnänalkioöljyä ja ottaa mukaan 🤔 itsekin kokeilin viime kierrossa greippimehua mutta eipä se mitään auttanut mihinkään 🤣

1773/1881 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blue_jane mä kävin jo apteekissa ostin tota vehnänalkio kapseleita😂 onnea babywish täältäkin!! Mulla on nyt foolihapot, greippimehut ja vehnänalkiokapselit 😂 jos ei nyt ni sit ostan kaukoputken ja alan tutkii tähtien asentoa😂😂

1774/1881 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitän onnitteluista! Ja samalla toivotan paljon onnea Babywishille! :)

Tildah

Vierailija
1775/1881 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on pakko tulla purkamaan johokin tunteita. :D Mä tarkkailen todella paljon mun kiertoa tulevaa yritystä varten ja nyt on ihmeellisiä juttuja. Mulla on pcos, varsinainen yritys alkaa vasta kesällä, mutta ehkäisynä ollut pelkkä keskeytetty yhdyntä sekä osin varmat päivät. Normaalikierrossa mun luteaalivaihe kestää 12 päivää. Päivästä 10 alkaa yleensä tulla jo pientä tuhrua. Samoin aamulämmöt lähtee laskuun yleensä pari päivää menkkoja ennen, lisäksi leposyke tekee samaa.

Nyt on se tilanne, että on dpo 13, mutta mulla ei ole ollut yhtään tuhruvuotoa. Lisäksi aamulämmöt on yhä 37 ja leposyke pysyy koholla, eikä ole lähtenyt laskuun jo viidettä päivää. Menkkojen pitäisi alkaa tänään, mutta mitään merkkejä siitä ei ole vielä ollut. Ainoa oire on, että rinnat on olleet todella kipeät. Tässä yritän olla ajattelematta, että voisinko olla raskaana, mutta eihän siitä mitään tule. Raskaustesti oli tänään dpo 13 täysin puhdas nega. Kuluttavaa! Todennäköisyys raskaudelle on pieni, joten yritän parhaani mukaan ajatella myös muita vaihtoehtoja: pidentynyt luteaalivaihe, tiputtelun poistuminen, flunssa... Noh, eiköhän tämä muutaman päivän sisään ratkea. :)

Lisäksi, paljon onnea Babywish!

1776/1881 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumeilijat,

Hyväettä meet lääkäriin. Vaikka yritystä ei oo vielä koko vuosi täynnä, niin jotainhan on pielessä kun kierto heittelee. Naisen elimistön pitäisi olla hyvinkin säännöllinen kiertoineen kaikkineen jos kaikki ok. Miettikää esim. lestadiolaisnaisia, jotka yleensä eivät käytä hormonaalista ehkäisyä ja harrastavat seksiä vain yhden partnerin kanssa (ei sp-tauteja) niin raskaudet toistuvat (liiankin) tiheään.

Menneisyydelleen tai geeneilleen (esim. Pco) ei kukaan voi mitään, joten tämä hetki ratkaisee. Onnea plussanneille!

1777/1881 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jes! Selkeä ovisplussa tänään! Peittoa heiluteltu nyt melkeinpä joka päivä viimisen viikon ajan. Ovis oireetkin on aika selkeät.

1778/1881 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en saanut pe enkä eilen ovistikkuun plussaa (ja nyt ne loppuikin), tosin eilisen testin testiviiva oli paljon vahvempi eilen kuin perjantaina, merkkaako se sitten mitään? Edelleen puuttuu limat, mutta alamaha on ollut turvoksissa ja välillä oikeen sattunut, eilen ja tänään ihan jäätävät halut. Koko ajan voisi tehdä sitä... Nännit olleet perjantaista asti kipeät ja kipeämmäksi muuttuu, en tiedä onko se itselläni sitten ovulaatio oire kun se on toistunut näissä luomukierroissa joka kerta tässä oletetun ovulaation kohdilla ja ovat kipeät sinne melkein menkkoihin asti.

Onneksi noi tikut loppui niin en ehkä stressaa tätä asiaa niin paljon. Perjantaina tuli ihan ex tempore riipaistua oikein kunnon humalakin, ja auttoi kyllä oikeasti rentoutumaan tästä ajattelusta. Sitä on taas unohtanut elää ja nauttia kun keskittyy vaan siihen raskautumiseen. Täytyy kuitenkin muistaa että esimerkiksi kohtuudella käytetty alkoholi ei vaikuta siihen raskautumiseen yhtään mitenkään.

Tiedä nyt sitten tuliko tästä kierrosta mitään, yritetty on kuitenkin joka toinen päivä ja nyt eilen ja tänään molempina päivinä. Ajattelin että voisin käydä vaikka TT:ssä ensi kierron loppuvaiheilla puhumassa tästä fiiliksestä että ovuloinko ollenkaan kun ei niitä limoja ole sen ekan kierron jälkeen enää esiintynyt.

1779/1881 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas!

Hurjasti onnea plussanneille!

Täällä eletään luteaalivaiheen neljättä päivää, eli dpo4. Ainakin Fertility Friend-sovellus näin väittää. Aamulämmöt ovat heitelleet koko kierron, joten en ole oikein varma, että onko ovulaatio oikeasti tapahtunut. Jos näin on käynyt, niin se on ollut kp17. Akupunktiolääkärini Yulan antoi minulle kiinalaista yrttilääkettä ja sanoi, että se pidentää kiertoa. Toden totta, näin myöhäistä ovulaatiota minulla ei ole ollut koskaan. Googlasin lääkkeen ainesosat ja täytyy sanoa, että on ihan kiinalaiset ainekset. Ei sovellu vegaaneille :D. Kysyin häneltä ostamastani Vitex-yrttivalmisteesta, ja hän tuohtui todella, kun menin tilaamaan sen netistä ilman sen kummempaa yrttitietämystä. Hänellä kun on 5000 vuoden tietämys takanaan. No siellä ne Vitex-purkit nököttää kaapin perällä. Myyn edullisesti jos joku tarvitsee ;).

Tuosta kiinalaisesta yrttilääkkeestä vielä, että Yulan kertoi eräästä asiakkaastaan jolla oli ollut kahdeksan keskenmenoa ja oli saanut avun lääkkeestä ja akupunktiosta kolmen kuukauden käytön jälkeen. Minä olen nyt nappaillut niitä toista kuukautta. Kysyin myös, että voiko keskenmenoa jotenkin estää akupunktiolla, niin kuulemma voi. Pitää käydä kerran kuussa raskausaikana. Minusta aika erikoinen väite, kun olen niin tottunut länsimaiseen ajattelutapaan, että keskenmenoa ei voi estää. Toivon, että kiinalaiset ovat oikeassa :).

1780/1881 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiertopvä 70...... Gyneaikaan vielä muutama viikko. Nyt kuitenkin muutama päivä sitten alkanut ruskea vuoto ja särky alavatsalla ja nivusissa (kovia nipistelyjä). Todella niukkaa vuotoa, ei tule siteeseen juuri mitään mutta pissalla käydessä näin pöntössä kunnon lorahduksen tätä ruskeaa vuotoa.. Raskaana en myöskään ole - testejä kyllä kuluteltu. Onko kellään ollut samaa/mistä voisi johtua?

LA 12/20