Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kummilahjan myyminen rahapulassa

Vierailija
12.06.2024 |

Oletko myynyt tai vaihtanut esim. kummikorun rahapulassa tai jos et kertakaikkiaan ole kokenut tarpeelliseksi säästää sitä?

Mitä ajattelet asiasta? Onko moraalisesti ok?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

???

Vierailija
2/34 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sellaista pulaa vielä tullut 😁😁😁

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole sellaista pulaa vielä tullut 😁😁😁

No hienoa jos näin on. Minulla kuitenkin todella vaikea tilanne tällä hetkellä ja joudun asiaa nyt vakavasti harkitsemaan.

Vierailija
4/34 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinunhan se on, voit tehdä sillä mitä haluat. Mutta jos kyse on lapsesi kummilahjasta, myyminen on väärin.

Vierailija
5/34 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On moraalisesti ok. Ei kukaan voi velvoittaa toista säilyttämään random-tavaraa, jota tämä ei ole edes itse halunnut. Lahjahan on kuitenkin kummin valitsema oman makunsa mukaan.

En silti huutelisi lahjan antajalle ko. transaktiosta, ihan hienotunteisuussyistä.

Vierailija
6/34 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai sellaiset yleensä kovin arvokkaita ole, joten turha muutaman roposen takia myydä

Vierailija
7/34 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kai sellaiset yleensä kovin arvokkaita ole, joten turha muutaman roposen takia myydä

Tällä lahjalla on arvoa, se on kultaa ja siinä on kiviä. Ja kullasta maksetaan tällä hetkellä hyvin.

Vierailija
8/34 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oma vai lapsen?

Vierailija
9/34 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi saada rahaa mistään muualta (edes lainaan)? Eikä ole mitään muuta (=jotain sinun omaasi) myytävää? Ei nyt kuulosta kovin uskottavalta.

Vierailija
10/34 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis oma vai lapsen?

Ei tietenkään. Minun saama lahja lapsuudessani.

Vierailija
11/34 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et voi saada rahaa mistään muualta (edes lainaan)? Eikä ole mitään muuta (=jotain sinun omaasi) myytävää? Ei nyt kuulosta kovin uskottavalta.

Ei kuulosta uskottavalta???? Kuinka vieraantuineita ihmiset ovat arjesta, jossa on rahapulaa?

Olen tällä hetkellä työtön ja ihan oikeasti yllättävän ja suuren laskun jälkeen tilanne tuntuu toivottomalta. Ja en pysty lainaamaan nyt mistään rahaa.

Vierailija
12/34 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis oma vai lapsen?

Ei tietenkään. Minun saama lahja lapsuudessani.

Lapsuudessasi, ja vielä mietit! Ei niitä muistoromuja tarvi ikuisesti säilytellä, mamma kulta. Totta kai voit tehdä sillä mitä haluat.

Vierailija
13/34 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinunhan se on, voit tehdä sillä mitä haluat. Mutta jos kyse on lapsesi kummilahjasta, myyminen on väärin.

Ymmärsin, että lapsen. Mutta, jos kyseessä on oma niin tietenkin sen sitten voi myydä.

Vierailija
14/34 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsin, että lapsen. Mutta, jos kyseessä on oma niin tietenkin sen sitten voi myydä.

En minä kyllä sanonut missään, että lapsen. Kyse on minun lahjasta, jonka sain lapsena.

Vierailija
15/34 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti petyt korusta saatavaan summaan. Kivet irrotetaan ennen punnitusta, etkä saa niistä mitään (toki saat ne pitää). Kullan hinta ja romukullan hinta on eri. 

Vierailija
16/34 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On moraalisesti ok. Ei kukaan voi velvoittaa toista säilyttämään random-tavaraa, jota tämä ei ole edes itse halunnut. Lahjahan on kuitenkin kummin valitsema oman makunsa mukaan.

En silti huutelisi lahjan antajalle ko. transaktiosta, ihan hienotunteisuussyistä.

samaa mieltä, itse olen vaihtanut toisen valokuvan kehykseen jossa oli kummilapsen kuva, sekä canvas-taulun päälle olen maalanut maalauksen

Vierailija
17/34 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä kyllä sanonut missään, että lapsen. Kyse on minun lahjasta, jonka sain lapsena.

Varmaan se oletus tuli siitä, kun en ymmärtänyt jonkun voivan kysyä oman omaisuuden myyntiin "lupaa". Se on ajatuksenakin niin outo. Vai liittyykö tämä jotenkin uskonnollisuuteen (että myyminen olisi moraalitonta)?

Vierailija
18/34 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahja on sinun oma , sinulla on myös täysi oikeus omanasi tehdä mitä itse haluat. Minä ainakin myisin jos tilanteeni olisi sinun kaltainen. Lupa myönnetty , sinun ei asian vuoksi tarvitse potea huonoa omaatuntoa 👌

Vierailija
19/34 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan se oletus tuli siitä, kun en ymmärtänyt jonkun voivan kysyä oman omaisuuden myyntiin "lupaa". Se on ajatuksenakin niin outo. Vai liittyykö tämä jotenkin uskonnollisuuteen (että myyminen olisi moraalitonta)?

Aivan, nyt ymmärrän.

Äitini oli sitä mieltä, että en voi myydä kyseistä korua. Oli suorastaan järkyttynyt kun kerroin harkitsevani asiaa. Halusin kysyä siksi, että mitä mieltä muut ihmiset ovat asiasta.

Vierailija
20/34 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten yllä jo sanottiinkin, niin luultavasti saat korusta vähemmän kuin odotat. 

Mutta turha sitä on rahanarvoista tavaraa laatikossa hillota, jos tarve on rahalle. Itse rahapulassa kaniin yhdet kultaiset korvikset, joita välillä kaipaan.

Mutta raha tuli tarpeeseen silloin.