Toiveena vauva (2018-2019)
Ajattelin perustaa ihan uuden ketjun meille jotka vielä vauvasta haaveilevat. Eli mukaan rohkeesti kaikki vauvaa yrittävät jotka kaipaavat vertaistukea/juttuseuraa! Ei väliä onko yritystä takana pidempään vaiko vasta aloitettu :)
Itse olen 24v (mies 28) ja meillä on yksi lapsi 02/16 ja nyt olisi toiveissa toinen pieni. Ehkäisy (hormonikierrukka) otettu pois 7.12 ja yhdet menkat olleet sen jälkeen. Nyt peukut pystyssä tämän kierron kanssa, tänään kp8.
Kommentit (1881)
Joo täytyy myöntää, että kun painii täällä esikoisen uniongelmien kanssa, niin kummasti ajatus vauvasta ei ole ensimmäisenä mielessä 😅 muutenkin kierron alku on onneksi aina helpompi. Menkat loppui just ja yritysajatukset on aika lailla taka-alalla vielä. Ens viikolla alkaa sitten taas peiton heilutus oikein urakalla ja loppukierto menee taas stressatessa, joten täytyy yrittää nauttia nyt, kun saa olla rauhassa hetken.
Kiertopäivä 61 ja ei näy kuukautisia. Testejä kuluteltu enemmän kuin laki sallii ja ei viivan viivaakaan.. Pillerien lopetuksen jälkeen (7/18) ollut kahdet luomumenkat (10/18 ja 11/18) ja sen jälkeen ei menkkojen menkkoja. Jospa sitä jo alkaisi soittelemaan lekurille jotta saisi nämä kuukautiset tasoittumaan. Saakuti että rassaa...
LA 12/20
Mun täytyy tässä vaiheessa todeta, että testit(2 erilaista) näytti tänään(kp 27) plussaa! En tahdo oikein todeksi uskoa. Nyt päivä kerrallaan. Kurjaa, että syksyn keskenmeno tekee tästä kaikesta aika ahdistavaa. Toivon todella, että tämä pysyy matkassa mukana!
Oireina mulla ollut viime päivinä arat rinnat, flunssaoireita ja lämpöä(saattaa olla perus flunssa, eikä liity raskauteen) + paljon finnejä leuassa(sama juttu viime raskaudessa syksyllä).
Toivotaan, että niitä plussia alkais sadella. <3
Tildah
Onnittelut tildah!! :) peukut pystyyn että pysyy kyydissä:)
Haaveilija91 tiedän tunteen mullakin kierto ihan sekaisin..oon jo varannut gynen..meen 11.2
Ärsyttävää kun tietää että ei voi edes yrittää raskautta..
Tildah super paljon onnea! :)
Täällä menkat sitten tuli ja meni, katsotaa mitä tuleva kuu tuo tuollessaan.
Yritys aloitettu 3/2022
Esikoinen 5/2020
Onnea Tildah, toivottavasti pieni pysyy nyt matkassa <3
Meillä alkaa olla flown ja ovian mukaan hedelmälliset päivät käsillä ja onneksi mies on vielä innolla mukana ja peitto heiluu päivittäin. Muistan esikoisen aikaan, kun lopulta molemmat oli aika turhautuneita ja se yritys oli sitten aika noh, tiedättehän te. Mekaanista suorittamista 😅 huomenna alan tikuttamaan ovista, vaikka tarkoitus onkin yrittää päivittäin, niin haluan nähdä, että ovulaatio todella tapahtuu, varsinkin viime kierron jälkeen. Toisaalta sitä on taas innoissaan, toisaalta kauhulla odottaa niitä loppukierron piinapäiviä, kun menetän taas yöuneni menkkoja odotellessa...
Oon lueskellut ketjua säännöllisesti ja ajattelin tulla päivittelemään omaa tilannetta. Ollut aika turhauttavaa odottelua. Pillerit tosiaan jätetty pois 9/18. Ensimmäiset menkat 12/18. Toinen kierto venynyt ja nyt mennään jossain kp 50 yli. Aloitin Terolut-kuurin muutama päivä sitten, jotta saataisi tähän touhuun vähän järkeä. Saa nähdä onko siitä apua :)
Gynellä käyty joulukuussa ja ultrattu ja siellä PCO-epäily. Ei sanonut varmaksi. Voi olla myös MFO. Eli todennäköisesti joutuu sitten lääkkeillä avustamaan raskaaksi tuloa. Ajatukset olleet tässä melko ristiriitaisia..
Ihana kuulla että täällä on tullut plussia <3 Onnittelut!
Ollaan siis Haaveilija91 ja Kuumeilijat kanssa suhteellisen samassa tilanteessa noiden rassaavien odottelujen kanssa.. Nimenomaan rassaa koko tilanne ja ympärillä tuntuu, että joka suunnalta tulee vauvauutisia.
Minä myös ekaa kertaa kirjottelen, oon lueskellu ketjua kyllä syksystä saakka. Minipillereitä söin about 5v ja lopetin ne lokakuussa. Ekoihin menkkoihin meni noin kuukausi, se kierto olikin sitten pitkä, 43 päivää ja seuraavat menkat oli joulukuussa. Se kierto oli suht normaali jo, 27 päivää eli toivoa on että alkais tasottumaan vihdoin.
Oon ite kohta 25v ja mies on 28v ja vauvasta on haaveiltu oikeestaan kunnolla jo vuoden päivät, nyt tuli sitten sellanen varmuus että tosiaan pillerit jätettiin. Saa nähä kuinka kauan vielä ootellaan, tsemppiä muillekkin! 😊
Mä oon ihan shokissa. Mulla on nyt kp 23 ja tikutetusta ovulaatiosta on nyt kymmenen päivää. Tänään ja eilen sattui menkkamaisesti mahaan ja alkoi etomaan. Tein ovistestin koska se näyttää mulla plussaa aina ennen menkkoja ja ajattelin varmistaa että meinaako ne nyt tosiaan tulla näin aikaisin ja plussaa näytti. Mun kierto on siis normaalisti 28-32. Niinpä tein varuilta vielä raskaustestin (ei ollut aamun ensimmäinen pissa) josta pamahti sitten tällainen.
Voiko tästä jo innostua? En oo ikinä ennen saanut raskaustestiin mitään viivaa testiviivan lisäksi.
Käyttäjä23957 joo aika samassa tilanteessa mennään..määrättiinkö toi terolut sulle just tasamaan kiertoa vai liittyykö se mitenkään ovulaation tuottamiseen?
Oon vähän pihalla noista lääkkeistä että mitä mihinkin vaivaa määrätään..mietin vaan sitä että kun parin viikon päästä meen sinne gynelle että jos mahdollisesti saan nuo samat..
Että joku saa valaista mua niistä jos tietää..
Mietin myös mahdollisia sivuvaikutuksia noista lääkkeistä..Kellään kokemusta?
tuleeko sulla ovulaatio? Ootko tikuttanut?
Babywish kyllähän tuo positiiviselta näyttää..kannattaa tehdä uusi testi parin päivän päästä :)
Tildah, tosi paljon onnea ja toivotaan että pysyy matkassa :)
Babywish, kyllä tuo haamulta näyttää, mutta jos nyt vasta Kp23 niin ei ehkä kannata vielä intoilla koska voi olla esimerkiksi kemiallinen yms että ne menkat voi sieltä tulla ihan hyvin. Tee uusi testi vaikka loppuviikosta ja katso mitä se sanoo :) Tarkoitukseni ei ole masentaa, mutta noin aikainen testaaminen on kyllä vähän ongelmallista (koskee itseänikin) koska tuo haamu voi joko kadota kokonaan ja menkat alkaa niinkuin mitään ei olisi ollutkaan tai sitten lähteä vahvistumaan...
Täällä mennään Kp 10 ja tosiaan yk3 aloitettu. Toivotaan että tässä kierrossa olisi noi ovisoireet vähän selvempiä (ja ovulaatio tapahtuisi), parit ovistestitkin vielä löytyy laatikosta mutta ajattelin hankkiutua niistä eroon nyt tässä kierrossa ettei jää polttelemaan. Olo näin otollisten päivien lähestyessä on taas toiveikas ja tyyni, että kyllä se meidänkin kohdalle vielä osuu. Paljon on plussia tullut tässä vuoden vaihteen jälkeen :)
Niin ja tervetuloa vaan uusillekin kuumeilijoille!
Kuumeilijat:
Kiertoa säännöllistämään tämä terolut. Tää ei vaikuta ovulaatioon eikä edistä sitä.
Veikkaan että ekassa kierrossa ovuloin. Oireiden perusteella siis joskus kp 65. Tässä kierrossa ei ole kyllä minkäänlaisia oireita ollut eli todennäköisesti en. En oo käyttäny ovulaatiotikkuja vielä, mutta gyne sanoi että seuraavassa kierrossa olisi hyvä käyttää. Jos ei ovulaatiota ala tapahtumaan niin saa sitten lääkityksiä siihen.
Heippa vaan kaikille, uusi jäsen ilmoittautuu. Ja onnea kaikille plussanneille! ☺️ Me päätimme miehen kanssa joulukuussa, että lapsi saa tulla jos on tullakseen. Olen kuitenkin jo huomannut, että vahvasti yrittämisen puolelle on oma mieli jo ajautunut ja pohdin, että miten ihmeessä tulen jaksamaan, jos raskaaksi tulo kestää. Tilannehan on vielä ihan hyvä, kolmas kierto menossa ja tällä hetkellä kp 10 ja Flon mukaan ovulaatio saattaisi olla tänään. Eilen oli halut huipussaan ja valkovuoto ehkä kirkkaampaa kuin yleensä, mutta enpä tiedä. En ole aiemmin mitään "limoja" bongannut tai muutenkaan ollut mitenkään tietoinen ovulaatiostani. Nyt sitten olen yrittänyt tarkkailla muutaman kierron, mutta mitään en huomaa, paitsi eilen halujen selkeä lisääntyminen. Pms-oireet olleet tosi voimakkaat ja sitä tulee nyt tarkkailtua jokaikistä oiretta ja onhan se ollut pettymys, kun menkat ovat alkaneet. Vaikka tiedostan, ettei tässä mitään hätää ole ja vuosikin vielä normaali aika yrittää.
Olen 29v ja mies 32v ja mulla takana yksi raskaus 10 vuotta sitten eri miehen kanssa, jolloin päädyin keskeytykseen. Se kieltämättä on takaraivossa, että entä jos se olikin mun ainoa mahdollisuus. Vaikka muuten olen asian kanssa sinut ja asian käsittellyt.
E-pillerit lopetin syksyllä 2017 ja siitä asti käytettiin kumia. Kierto on keskimäärin 24 päivää. Se on mielestäni lyhyempi kuin nuorena ja toki sitten stressaan siitäkin, että onko liian lyhyt. Hulluksi tässä meinaa tulla. Google pitäisi kieltää vauvakuumeisilta!
Yli vuoden olen ketjua lukenut, mutta en ole aikaisemmin kirjoittanut. Toiveena vauva ja vuosien ajan.
Yritys aloitettu 8/2017
Ensimmäinen plussa ikinä 12/18 ja keskenmeno viikolla 5.
Ei kuukautisia välissä ja jälleen näyttää plussaa!!! Toivottavasti pysyy kyydissä. Yritystä jo niin kauan, että meinasi epätoivo iskeä.. Gynen mukaan ei syytä huoleen, kun mahdollisista hoitoihin hakeutumisesta kysyin. Mulla päivälleen tarkka kierto 28 päivää, ei kipuja eikä ikinä mitään ongelmia kuukautisten suhteen. Synnytinelimet tutkittu ja siellä kaikki ok. Miestä ei tutkittu, mutta kun toinen raskaus peräkkäin voisko tästä päätellä että simppoja on?
Plussatuulia kaikille!
Kuumeilijat: mulla sivuvaikutuksina kamala väsymys ja ajoittain apea mieli eli aiheuttaa mielialanvaihteluita ainakin mulle :(
Ovuloimattomuuteen on omat lääkkeensä. Mäkin meinasin niitä mennä seuraavaksi pyytämään jos ei ovista kuulu. Tikutin viime kierrossa vasta päivät 13-15 ja ens kierrossa tarkoitus alkaa jo kp10 tikuttaa.
Nyt kp21. Kierto ollut terojen jälkeen 25 eli vkonloppuna pitäisi alkaa menkat
Piti vielä sanoa että tämän viiden päivän Terolut-syönnin jälkeen mulle ei oo tullu ainakaan vielä sivuvaikutuksia :) Mulle ei hullun niitä tosin pillereiden aloituksesta eikö lopetuksesta. Se on kovin yksilöllistä miten nuo hormonit vaikuttaa!
Hyvät naiset ❤ asia jota tämä ketju koskee, on itselleni ajankohtainen enää ammatillisesti, eikä sekään enää kauan. omat lapset 4 kpl ovat jo 23-13v. ikäisiä. Olen ollut neuvolaterveydenhoitajana yli 20 vuotta ja siirtymässä lähiaikoina työterveyshuoltoon. Mutta ei pääse tiikeri raidoistaan ja siksi olen tätä ketjua lueskellut.
Muutama sana noista raskautumisen aikatauluista. Monilla teillä on jo pitkiäkin yrityksiä takana. Jos on säännöllinen, ovuloiva kierto, sopivasti tuloksellisia = ejakuloivia (siis mies) yhdyntöjä ja suunnilleen terveet elintavat, niin 25% pareista raskautuu 1.kierrosta, 25% kolmen kuukauden kuluessa ja 75% puolen vuoden sisällä. Vuoden kuluttua aloituksesta raskaana on 80% josta voi laskea että 20% pareista kärsii lapsettomuudesta = ihan totta näin on. Eli jos kierto heittää kovasti eikä ovulaatioita bongaa, hakeutukaa tutkimuksiin!!! Ja tosiaan tuo "vuoden aktiivinen yrittäminen" on toki mukavaa ajanvietettä, jos tykkää seksistä, mutta ilman ovulaatiota ei voi tulla raskaaksi! Yksityiset gynet varsinkin suosittelee yli 30v. naisia tutkimuksiin jo 6kk jälkeen, koska ikä on isoin riski. Biologisesti lapset pitäisi tehdä alle parikymppisestä, että heidät saa aikuisiksi ennen menopaussia... tarkoitukseni ei missään nimessä ole lisätä tuskaa, vaan kannustaa sinne lääkäriin ajoissa! Itketti itseänikin, kun eräs rouva sai esikoisensa lähempänä 35v. ja sitten kärsi helvetilliset 8 keskenmenoa ja aina vastauksena oli, että ei löydy mitään vikaa (paitsi ikä)...
Ja jos haluatte tämän olevan puhtaasti vertaistukiryhmä, poistun nöyränä takavasemmalle... omat lapseni ovat olleet myös enemmän ja vähemmän työn takana (paitsi kuopus 😀) ja siksi tätä teidän keskustelua on ollut niin mielenkiintoista seurata. Plussatuulia kaikille!
Th
Sain nyt varattua itselleni gynekologin helmikuun loppupuolelle. Mutta kun sinnekin on niin samperin pitkä aika!
Kiertopäivä 64, tittidii kun v*tuttaa :) :) :)
LA 12/20
Käyttäjä26464 onko todella noin, että jos menee yli puolen vuoden niin onnistumisprosentti on vain 5% seuraavalle puolelle vuodelle? 😮 kun meillä tietoista yritystä takana yli puoli vuotta ja seuraava puoli vuottako pitäisi mennä tiedolla että lähes turhaa yritystä..😩 enkä tarkoita tällä kommentilla että olisin pahoittanut mieleni tai ettet olisi saanut kommentoida mutta tuskaa se lisäsi.
Pahoittelut kaikille, kellä alkoi just menkat :( Täälläkin valmistaudutaan taas uuteen pettymykseen, nyt menossa kp16. Luulen, et oli taas ovuloimaton kierto, tosin kp10 oli vatsa ihan löysä aamulla ja kipeä koko päivä ja juili vielä seuraavana päivänä vähän. Näitä toivoin jo ovulaatiotuntemuksiksi, mutta tuskin oli. Ens kierrossa otan tikut käyttöön ja ajattelin tikuttaa kp9-14. Kp15 aloitan terolutin, joten sen jälkeen ei ovulaatio voi enää tulla.
Nyt siis 5kk yritystä takana.
Pinkie94: ei haittaa ollenkaan että täällä kommentoi jo raskautuneet. Siitä saa aina toivonkipinän kun kuulee näitä onnistumisia.
Plussatuulia kaikille yrittäville! Yritetään pysyä positiivisena. Joku tuolla jo kirjoittikin et ei ota liikaa stressiä vaan yrittää nauttia nyt tästä hetkestä kun on miehen kanssa kahden (ja saa esim vielä nukkua kunnon yöunet). Musta se oli jotenkin ihana kommentti :)