Toiveena vauva (2018-2019)
Ajattelin perustaa ihan uuden ketjun meille jotka vielä vauvasta haaveilevat. Eli mukaan rohkeesti kaikki vauvaa yrittävät jotka kaipaavat vertaistukea/juttuseuraa! Ei väliä onko yritystä takana pidempään vaiko vasta aloitettu :)
Itse olen 24v (mies 28) ja meillä on yksi lapsi 02/16 ja nyt olisi toiveissa toinen pieni. Ehkäisy (hormonikierrukka) otettu pois 7.12 ja yhdet menkat olleet sen jälkeen. Nyt peukut pystyssä tämän kierron kanssa, tänään kp8.
Kommentit (1881)
Moi, uskaltaudun minäkin liittymään mukaan. Oon lukenu kaikki "toiveena vauva"- ketjut täältä parin viime vuoden ajalta :D Mun tilanne on siis seuraava:
Oon 29 (kesällä 30) ja mies 31, ja toiveena olisi raskautuminen elokuussa häiden jälkeen. Olisi molemmille eka lapsi. Oon syöny erimerkkisiä e-pillereitä 17-vuotiaasta saakka (hui kuinka kauan..), ja jätän pillerit pois vasta häiden aikaan. Näitä raskautumisketjuja luettuani tuli sellainen fiilis, että haluaisin jättää pillerit HETI pois, jotta kierto ja kroppa kerkeisi palautua suht normaaliin ennen kesän loppua. Syy, miksi kuitenkin haluan häihin saakka syödä niitä, on niinkin pinnallinen kuin ihon kunto. Pidin pilleritaukoa pari kuukautta tuossa muutama vuosi sitten, ja iho meni ihan karmeaan kuntoon! Sitä en tahdo hääpäiväkseni :) Mies on samoilla linjoilla. Meillä alkaa ikää olemaan jo, niin hieman minua jo mietityttää, että onnistuuko raskautuminen helposti.
Ja toisaalta, ehkäisyneuvolan täti sanoi että monilla on tärpännyt raskautuminen heti pillereiden lopettamisen jälkeen. Meillä on molemmilla sinänsä hyvät lähtökohdat, että olemme normaalipainoisia, urheilemme aktiivisesti eikä meillä ole mitään sairauksia jotka voisivat huonontaa lapsensaantimahdollisuuksia. Ainakaan tiedossa olevia! Eikä siis tietenkään tuollaiset asiat välttämättä vaikuta tärppäämiseen millään lailla.
Ostimme viime kesänä omakotitalon, jossa olisi kaksi makuuhuonetta tyhjillään odottamassa asukkeja. Tulispa nyt vaan kesä ja syksy nopeasti! ;D
Jään tänne messiin seurailemaan ja lukemaan teidän tilannekatsauksia, jotka jo olette päässeet yrittämään. Taisi täällä tosin joku muukin olla, jolla suunnitelmissa aloittaa yritykset vasta vähän myöhemmin tänä vuonna:) Tsemppiä kaikille jotka jo toivovat plussia!
JaninaTee kirjoitti:
Ahmatar: Bongasin jälkikäteen sun kysymyksen 😊 Paketissa tulee siis testilaite ja 10 testitikkua. Tikkuja ei myydä erikseen mikä on kyllä vähän tylsää rahastusta 😐 Asia selitetään sillä että testilaitteen patteri kestää just sen 10 testauskertaa. Sitten pitää taas ostaa uusi n. 53€:n testipaketti, elikkä ei oo uudelleenkäytettävä. 👎🏻 Mutta toivottavasti ei tarttis enää uudelleen hankkia! ❤️
No ohho! Onpa järkyttävää rahastusta kyllä 😣. Toivotaan tosiaan että ei tarvi uusiksi ostaa 😘!
Moikka!
Oon lukenu näitä ketjuja jo varmaan kolme vuotta ja nyt ajattelin uskaltautua kirjoittamaankin.😃
Elikkäs, oon 24v., mies kohta 27. Ollaan oltu yhdessä pian kaksi vuotta, yhdessä asuttu vuoden verran.
Ihan alusta asti ollaan lapsista puhuttu ja siitä että kolme lasta olis meille sopiva lapsiluku.
Nyt ollaan aloittelemassa omakotitalon rakentamista, toki ihan lähtökuopissa vasta.
Oon aina ajatellu että haluan ensin omakotitalon ja sitten vasta lapsia tai olla raskaana rakennusaikana.😃 Mulla on ollu kapseli noin 1,5 vuotta, sitä ennen olin hetken ilman mitään hormonaalista ehkäisyä ja aiemmin nelisen vuotta oli pillerit käytössä.
Mulla kesti tosi kauan (yli vuoden) pillereiden jälkeen ennen kuin kierto tasaantui ja nyt toki on pelko siitä, että nyt kierron tasaantuminen kestää yhtä kauan. Siksi olinkin suunnitellut, että jos/kun saadaan talolaina niin käyn poistattamassa kapselin. Mutta nyt kun se päivä lähenee, niin on kyllä tosi ristiriitaisia tunteita. Vahvimpana hirveä vauvakuume joka on mielessä kyllä ihan joka ikinen päivä. Mutta myös pelko siitä kuinka paljon elämä muuttuu ja jos tällä hetkellä todella hyvällä mallilla oleva parisuhde kärsiikin siitä vauva-arjesta. Toki nämäkin varmaan (toivottavasti) on ihan yleisiä tuntemuksia kun niin suuresta elämänmuutoksesta kuitenkin on kyse..🤔
Mulla toki ajatuksena syksyllä vasta aloittaa kunnolla yritys jos kierto siihen mennessä on tasaantunut. Mies kyllä aina sanoo kun puhun mun vauvakuumeesta, että ”no miksei me olla jo tehty vauvaa?”.😁 Ihanaa kyllä kun toinen on myös niin täysillä mukana.☺️
Tästä viestistä tuli kyllä nyt pitkä ku nälkävuosi mutta ehkä joku jaksaa lukea loppuun asti.🙈
Tsemppiä teille kaikille joilla yritys on jo päällä!❤️
Moi kaikille!
Jäi hiukan kirjoittelut tuossa kuun keskivaiheilla, mutta yritän aktivoitua uudestaan, täällä on niin hyvä tsemppi. 😊😊
Ahmatar, negaa näytti testit ja kiertohan sieltä alkoi "kivasti" ajallaan. 🙄 Tosin olin iloinen että kierto on nyt oikeasti säännöllinen.
Nyt meillä siis YK 2 ja tällä hetkellä kp 18 ja dpo 5.
Hommailtu ollaan stressittömästi, mutta kummiskin sillai oviksen ympärillä 😂
Ihanasti tullut uutta porukkaa tänne! Tsemppiä kaikille ja kuulumisia kehiin!
-Tiibero
Lisäyksenä vielä, haluaisin kaikille suositella Flo-nimistä appia. On ollut todella toimiva esim ovulaation ja koko kierron kartoitukseen. 👍👍👍
Mullon menkkojen seurantaan ollu sellanen ku oma kalenteri sovellus. Ajo asiansa pillereiden kans ku halusin vaa pysyä selvillä kierrosta :) Nyt täytyyki testata tota toistaki sovellusta. Kp 15 menossa, ovis kipuja ei oo ollu, vv lisääntyny aika paljon tän päivän kuluessa, toi mies on vaan niiiiiiin väsyny ja täynnä (söi äskön ittensä ähkyyn😤), että tänää se tuskin suostuu sänkypuuhiin 😖
Kiva kuulla vanhojen kuulumisia ja tervetuloa uusille haaveilijoille :)
Täällä on menossa kp23/28-31. Ihan tosi runsas valkovuoto ollu muutaman päivän ja rinnat vähän kipeinä, tiijä sitten mistä johtuu mutta google on kyllä laulanut :D Heti pääsen jo tässä ekassa yrityskierrossa hyvin tämän piinailun makuun...
Täällä on myös Flo käytössä ja suosittelen lämpimästi! :)
Latasin ton flon, mut jätin myös ton oma kalenteri-sovelluksen. Flo näyttää ovista tälle päivälle ja toinen app huomiselle. Tänään ku hommaillaan nii luulis ajotuksen olevan hyvä 🤔
Tosin en vaan usko et edes ovuloisin viel tässä kierrossa ku pillereiden lopetuksesta vaan se reilu 2vk aikaa ja en haluu luoda turhia odotuksia itelle et kierto ois heti normaali... No ainaki hyvä tarkkailu kierto kuitenkin tulevia kiertoja varten :)
Äh, hajoan.. Menkat alko. Vaikka kuinka hyvin valmistauduin, että sieltä ne varmasti tulee, niin kyllä kirpas silti ja meinaan pillahtaa itkuun kesken työpäivän. Ollaan molemmat perusterveitä, normaalipainoisia, harrastetaan liikuntaa, ei tupakoida (tai siis lopetettiin yli vuosi sitten), syödään terveellisesti ja muutenkin asiat kunnossa, mutta ei vaan tärppää.. Perkele. Eikun kohti yk 10:a.. hitto kun tän asian sais ajatuksista pois, varmaan helpottais sekin.
En ole itse kuumeilija mutta muistan nuo tunteet!
Pari vinkkiä vanhalta konkarilta. Ne pillerit kannattaa jättää ajoissa pois ennen yritystä ja mies voi vaihteeksi hoitaa ehkäisyn jos ei ole vielä valmis.
Meillä kesti 1,5 vuotta ennenkuin tärppäsi.
Meillä auttoi rentoutuminen...kävin aromaterapiahieronnassa.
Lihotin itseni alle 50kg 52 kiloon.
Minulla oli kierto tasan 28 päivää ja en tunne ovista. Seksiä oli aina kp 12, 14, 16 ja kun seksiä oli myös kp 18 niin tulin raskaaksi. Toki oli muulloinkin seksiä fiiliksen mukaan.
Ehdimme jo käydä lapsettomuustutkimuksissa ja paljastui että miehen siittiöt oli normaalin alarajalla. Aloin aina seksin jälkeen nostamaan jalat ja pepun hetkeksi ylös niin joka spermatippa meni varmasti sinne minne piti.
Muistakaa foolihappo aloittaa jo ennen kun vauvan "teko" alkaa.
Onnea yritykseen! Meillä on nykyään 2 tervettä lasta :)
Voi pahoittelut kuumeilija90 :*(! On se ihan kamalan raskasta aina kun menkat alkaa ja varmasti mitä enempi yk takana ni sitä pahemmalta tuntuu :(.
Tervetuloa taas kirjottelee tiibero! Kiva ertä tellä hyvä rytmi ja rennolla otteella! Täällä myös aika rennosti on menty, talleteltiin hyvin ennen ovista ja oviksesta ei tosiaan voinut erehtyä eli bongattu on..
Nyt dpo 3 ja ei (tietenkää) mitään tuntemuksia mihinkään suuntaan.. nyt saa siis alkaa jännäilemään tulisko viikonloppuna jo jotain kiinnittymistuntemuksia.. toivottavasti <3! Tasan viikon päästä meinasin testata ja aika tuntuu pitkältä ko nälkävuosi :D
Moikka kaikille :) liityn kanssa tänne 😊 Oon kans lukenut näitä tän tyylisiä keskusteluja jo kauan, mutta nyt tuntuu että on itsekkin pakko päästä kirjoittamaan! Elikkäs oon 25 vuotias ja meillä on yritystä takana jo reilu puoltoista vuotta! Lopetin pillerit vajaa 2 vuotta sitten, ehdin syödä niitä melkein 8 vuotta.. Me ollaan siirtymässä jo lapsettomuushoitoihin niin hurjalta kun se kuullostaakin. Mutta kun tällä puhuttiin pillereiden lopettamisesta ennen yritystä niin omasta kokemuksesta suosittelen jättämään ne.. kiva kuulla muidenkin kokemuksia täältä :) ihanaa päivää kaikille ❤
Mäkin jään tänne kuumeilee ja seurailee kun ei kaikki muutkaan ole vielä näköjään yrittämässä:) oon ite siis 22 ja mies 33 vuotta ja huhtikuussa aletaan yrittää. Mua jännittää jo aika paljon :) ja mä oon aivan pihalla näistä lyhenteistä ja kiertopäivistä ja jne mistä kaikki puhuu... Me ei olla hormonaalista ehkäisyä käytetty 4 vuoteen ollenkaan, kondomia nykyisellään aika harvoin. Mennään luonnollisella ehkäisyllä/perhesuunnittelulla. Miksi sitä nyt sit kutsuukaan:) vähän hirvittää et tulenko ollenkaan raskaaksi koska mitään vahinkoa ei tosiaan ole käynyt, toisaalta taas tietää et eipä sitä nyt ihan millon sattuu voi tulla raskaaksi. Jännittää ja mietityttää myös sit kaikki mikä liittyy raskaana oloon, mut oon ajatellut ottaa asia kerrallaan. Jos ensin keskittyy nyt tähän raskaaksi tulemiseen :) miettiikö muut ihan päivittäisessä elämässä et millaisia eri tilanteet olisi jos olisi vauva. Mä mietin esim. Lenkillä et millaista olisi työnnellä vaunuja :) :)
Moi kaikille kanssakuumeilijoille. Täällä yks kuumeilija ilmoittautuu mukaan. Oon myös selaillu kuumeilupalstoja hetken, mutta nyt on pakko saada purkaa itekin.
Meillä ennestään kaks lasta ja kolmas olis vielä toiveissa, itellä ikää kohta 32. Yk 8 alko siis just, harmitus tosi suuri.
Tosin muilla pitkään ja pidempään yrittäneillä varmasti suurempi harmitus. Isot tsempit teille!
Eiköhän tästä suosta taas nousta.
Niin se mitä täs mietin, että onkohan kierron kantilta kaikki kunnossa kun ennen ekaa raskautta kierrot oli 28-30 päivää, kunhan oli pari kk heitelly kierrot pidemmiksi ja lyhemmiksi pillereiden lopetuksen jälkeen. 8 kk yritettiin sillon. Sitten ennen toista en käyttäny ehkäsyä ollenkaan ja tokasta kierrosta tärppäs. Ja kierrot samanlaisia kun ennen.
Nyt kun käytin pillereitä pari vuotta on kierrot sen jälkeen ollu 23-26 päivää. Joko ei tasaannu ollenkaan tai sit ne on vaan muuttunu...? Ehkä vähän olen huolissani mutta toisaalta ovulaation oon testillä löytänyt. Se tosin tulee yleensä kp 14 tai 15 niin en tiiä riittääkö toi loppuaika raskautumiseen/kiinnittymiseen.
Että sellanen murehtimisviesti.
Heippa!
Ihanaa jos täältä löytyy vertaistukea. :) Ollaan miehen kanssa nyt 4 kuukautta yritetty ensimmäistä. ensimmäiset kolme yritystä ei onnistunut ja mahdollisesti kolmannessa oli keskenmeno. Nyt jännätään neljättä kertaa. Menkkojen pitäisi alkaa 9 päivän päästä. Tsempit kaikille! Toivottavasti saadaan täällä kuulla paljon ilouutisia. ;)
Perustiko joku sen Whatsapp-ryhmän? Kiinnostais. :)
Mahtavaa kun tulee uusia kirjottelijoita tänne, tervetuloa :)
Täällä menossa yk 1 kp 27/28-31. Mulla on ollu rinnat nyt tällä viikolla joka päivä kipeemmät, ei tarvi välttämättä ees liikkua että niihin sattuu. Viime yönä en pystyny ees nukkumaan ilman rintsikoita ku sattu niin paljon :S olin jo ihan varma että meillä on tärpännyt, mutta RFSU:n varhainen testi näytti eilen aamulla (kp 26) negaa :/ Mulla ei ole ikinä tuntunut rinnat lähellekään tältä ja nyt vähän huolettaa, että mistä nämä kivut johtuvat...
Tsemppiä kaikille yrittäjille ja onnea tärpänneille.
Meillä nyt todennäköisesti jää ens viikolla pillerit pois, mutta täytynee asiasta vielä puhua. Että ollaanko tässä nyt tosissaan vai ei. Jännä nähdä miten kauan menee kierron normalisoitumisessa vai tapahtuuko sitä. Tässä kun on kaikenlaisia tarinoita lukenut niin ei pidä mitään varmana.
Onko muita jotka "pelkkää" monikkoraskautta? :D itsellä hieman kuumottaa tämä mahdollisuus, koska äitin siskolla on identtiset kaksoset, äidin isä on identtinen kaksonen ja siihen perheeseen syntyi aikoinaan kolmet kaksoset...
Moikka teille muillekin kuumeilijoille! :)
Uskaltaudun nyt kirjoittamaan itsekin, vaikka oonkin lueskellut jo teidän kirjoituksia tässä jonkin aikaa.
En ole kenellekään IRL uskaltanut kertovan, että olemme alkaneet yrittää toista lasta. Jotenkin pelkään sitten joutua kertomaan, jos ei olekaan tärpännyt :/ Se on kuitenkin ihan riittävä pettymys joutua käymään läpi miehen kanssa, saatikka vielä kertoa muille kasvotusten. Onko teistä monet kertoneet vauvakuumeesta/yrityksestä muille läheisille? Mitä te ajattelette asiasta?
Alettiin siis nyt tammikuusta lähtien puuhastelemaan ilman kondomia. Minipillerit lopetin, kun huomasin odottavani esikoista -15, sen jälkeen oon ollut ilman hormonaalista ehkäisyä. Mulla on melko tarkka kk-kierto, n. 27-32pvää, ja nyt ollaan kulutettu lakanoita hyvinkin aktiivisesti oviksen molemmin puolin ;). Ovulaation tunnistan kyllä, joten en ole vielä ajatellut alkavana tikuttamaan sitä.
Kuukautiset pitäisi alkaa helmikuun tokalla viikolla, joten sinne asti pitäisi vielä jännäillä!
Saako liittyä tähän ketjuun? :) kuume on ollut kova! Itsellä ikää 28 vuotta. Ensimmäinen raskaus päättyi keskenmenoon rv 12 elokuussa. Kierto ollut aivan sekaisin sen jälkeen, ovistestit ei oo näyttäny missään vaiheessa mitään. Tammikuun alussa alkoi taas menkat ja meinasin viskata rukkaset nurkkaan. Nyt kuitenkin hirveän väsymyksen ja närästyksen saavuttua tein testin aamulla ja tadaa, plussahan sieltä tuli! Päivällä viel ruokkiksella hain digitaalisen testin apteekista ja raskaana luki siinäkin. En oikein meinaa uskoa todeksi tai uskaltaa olla edes iloinen! Toisin sanoen raskaus on saanut luultavasti alkunsa jo joulukuussa! Jos omat laskut paikkansa pitää niin vois olla jotain 6+3. Kuitenkin nyt hirvittää kun viikonloppuna tuli juotua muutama lasillinen viiniä! En yhtään osannut aavistaa et vois olla tärpännyt kun menkat oli vasta! Ääh, voi tuska ja ahdistus!