Toiveena vauva (2018-2019)
Ajattelin perustaa ihan uuden ketjun meille jotka vielä vauvasta haaveilevat. Eli mukaan rohkeesti kaikki vauvaa yrittävät jotka kaipaavat vertaistukea/juttuseuraa! Ei väliä onko yritystä takana pidempään vaiko vasta aloitettu :)
Itse olen 24v (mies 28) ja meillä on yksi lapsi 02/16 ja nyt olisi toiveissa toinen pieni. Ehkäisy (hormonikierrukka) otettu pois 7.12 ja yhdet menkat olleet sen jälkeen. Nyt peukut pystyssä tämän kierron kanssa, tänään kp8.
Kommentit (1881)
Ymmärrän hyvin liirumlaarum mitä tarkotat. Mulla on kans jotenki tosi kova pelko että tästä vauvahaaveesta ei ikinä tuu totta. Toisaalta koitan pitää itteni positiivisena ja ajatella että ollaan nuoria ja terveitä, kyllä kaikki menee hyvin. Mut sit toisaalta aattelen et ei saa olla liian innoissaan tai karma tai joku iskee enkä ikinä tuu raskaaksi. Mä en oo uskaltanu hirveesti lukea lapsettomuudesta, mut on se kyllä paljon mielessä...
Täällä ihan samat ajatukset lapsettomuus asian suhteen... kamala pelko ja "helpompi" ajatella, että en mä varmasti edes koskaan raskaaksi tule, niin ei joudu sitten niin kovasti mukamas pettymään. Vaikka hyvät on mahdollisuudet gynenkin mukaan, mutta kaikki kaverit on tullu niin nopsaa raskaaksi, että oon vakuuttunu sen lapsettomuuden osuvan just meihin.
Edelleen jännäilen, miten tämän kierron käy.... kp 35/30-34 menossa. Ovulaatio siis varmasti gynen mukaan tapahtunut, kun ultrassa keltarauhanen näkyi. Eilisestä alkoi tuhruvuoto, joten aika varma oon, että ne menkatki sieltä alkaa... pientä juilimista välillä vatsassa, mutta menee nopsaa ohi. Lauantaina herkkä testi näytti negaa, kun kärsimättömänä testailin ja nyt en uskalla tehdä uutta enää :D pitkään aikaan ei vaan tän pitusta kiertoo oo ollu..
Kiva kuulla etten oo yksin ajatusteni kanssa :) Mää en tiedä lähipiirissä ketään/keitään jotka ois kärsiny lapsettomuudesta. Joten täällä myös pelko, että me ollaan just se pari kelle niin käy. Toisaalta lapsettomuus aiheesta on ollu jollain tavalla myös 'huojentavaa' lukee. Vaikka se on iso kriisi ja yks unelma tuhoutuu niin silti siitäkin voi selvitä ja huomata, ettei maailma lopukkaan siihen. Vaikka se hyväksyntä onkin varmasti vuosien ellei vuosikymmenten työn tulos. Noin pitkälle en kyllä ees haluu aatella.
Toivotaan et peloista huolimatta kaikki menis hyvin meillä kaikilla ja saatais ne omat pienet syliin ennemmin tai myöhemmin :)
Tervetuloa mukaan kaikki uudet kuumeilijat ja eritoten esikoisesta haaveilevat!
Mulla oli myös ennen esikoista jnnitys että noinkohan meillä onnistuu (mulla ei oo mitkään maailman parhaat elämäntavat ja molemmil ylipainoo jne.) Mut kyllä sieltä nyytti syliin saatiin ja aika nopeastikin <3.
Nyt oon sit ihan varma et me ollaan varmaan ainakin sekundäärisesti lapsettomia tai et esikoisen kans kävi vaan tosi hyvä tuuri :D. Mut toivotaan että tärppäisi nopeasti myös tällä kertaa, itse oon ainakin näköjään äärimmäisen kärsimätön kuumeilija :,D.
Tuo oviksen bongaaminen tikuilla tai ilman kyllä varmsti auttaa tosi paljon ni tietää ees olla oikeaan aikaan liikenteessä! Täällä on tosiaan nyt 2. Yrityskierto menossa ja vauvantekohommat alkaa tänään ja toivotaan että ovis on jo ensi viikolla ja sit pääsekin taas JÄNNITTÄÄ! <3.
Onnea kaikille tähän kiertoon!
Mua turhauttaa.. Oviksen piti aikasempien kiertojen mukaan olla kp 15-16, tikutin alkaen kp 11 mutta en oo vieläkään saanu plussaa. Nyt kylläki vasta kp 17. Haamua (?) näytti kp 14 ja 15 mutta mun käsityksen mukaan ovistesteissä haamu ei ihan samasta kerro ku vaikka raskaustesteissä.. Mun ovis on lähes oireeton eli sitä on vaikea bongata ilman testejä. Toisinaan huomaan limoista oviksen ja EHKÄ olin huomaavinani jotain sellasta kp 14 mutta mene ja tiedä :D varmaan helppo huomata että oon jo ihan sekasin täällä ja meillä vasta yk1.... No, joka tapauksessa huolettaa että mulla ei koko ovista ole ollut :( Seksiä on kyllä ahkerasti harrasteltu oletettuina hedelmällisinä päivinä mutta masentaa tä epävarmuus ja negatiiviset testit.
Tsemppiä kaikille ja kertokaahan kuulumisia :)
Mä oon täällä vähän kateellinen niille jotka jo yrittävät kun meillä vasta suunnitelmissa ja luultavasti loppuvuodesta alkaa yritys. Miestä ei lämmittänyt idea pillerien lopetuksesta 2-3 kk päästä kun resepti loppuu. Sovittiin että uusin reseptin mutta ei niitä kuulemma toki tarvi syödä sitten pitkään että lopetetaan kun siltä tuntuu. Tän vuoden lopulla on käsittääkseni kyllä viimeistään alkamassa yritys jos en oo väärin ymmärtänyt :/ olisin halunnut vaan lopettaa pillerit ennen yritystä että pääsis edes seuraamaan omaa kiertoa ja tarkkailemaan ovuloinko.
No ehkä meillä sitten näin että yritys alkaa heti kun pillerit lopetetaan 😂 toivottavasti ne ei lykkää paljoa raskautumista.... kokemuksia?
Me ollaan ostamassa nyt kotia ja muuttamassa heti kun löydetään. Ollaan nyt vuokralla asuttu kohta 5 v. Edes tämmönen projekti tässä välissä niin pysyn jotenkuten nahoissani.
On tää vauvakuume niin raastavaa 😅 onnea teille jotka ootte päässeet jo yrittämään 😊 toivottavasti onnistaa pian 💞
Pelottaa vähän sekin että jouduin 8 vuotta sitten tekemään abortin ja olen siis pystynyt sillon raskautua (kondomi petti vaikkei hajonnut ainakaan näkyvästi) niin jos en enää tulekaan raskaaksi. Nyt oon 28 v kohta. Oon nyt eri miehen kanssa kuin silloin. Toivottavasti nytkin onnistaa sitten kun yritys alkaa kun ajoitus ja mies on oikea.
Minulla myös takaraivossa tiukkassa ajatus ja pelko lapsettomuudesta. Alussa jotenkin olin hirmu optimistinen ja ajattelin, että viimeistään syksyllä olisi jo raskaus alussa tai jouluna viimeistään, mutta ei. Nyt siis yk9 ja pelko persiissä. Onhan se vissiin ihan "normaalia", että yrityksessä voi mennä vuosi tai enemmänkin, mutta tosiaan lähipiirissä on niin helposti raskauduttu, että se vaikuttaa oman huolen syntymiseen.
Viime kierrossa jo toive raskaudesta heräsi kun noin viikko ovulaatiosta tuli ensimmäistä kertaa repäisykipuja (tai siltä ne ainakin tuntu) alavatsaan, mutta normaalisti tuli menkat. Nyt kp 22/28 ja taas alavatsassa tuntemuksia parina päivänä, tällä kertaa taas uudenlaisia; sellasia tiukkoja vihlauksia niinkuin jokin olisi kiinni kohdussa ja kiskoo alaspäin. Toiveena toki kiinnittymiskivut, mutta ensi viikolla selviää alkaako menkat, todennäköisesti ne siellä vaan valmistautuu.
Ja lisäyksenä äskeiseen viestiin, että nyt on myös paleltanut viikon ajan, vaikka kuumetta/lämpöä ei ole. Pieni hötsä-olo myös, ei nuhaa, on nuhainen olo. Lisäksi pukkaa finnejä, vaikka niitä ei nyt vähään aikaan ole ollut. Argh, vaikka miten koittaa pitää toiveet alla, ettei pety niin kovaa menkkojen alkaessa, mutta olisipa ihanaa jos olisi tärpännyt!
Jee täällähän on tullut paljon juttua! :D
Meillä ei tärpännyt, menkat alkoi sillon kun pitikin. Silloin oli kovasti raskausoireita (samoja kuin kesken menneessä raskaudessa ja vielä samalla aikataululla) mutta taisi käydä niin, että menkkaoireet muuttui ajatuksissa raskausoireiksi.
Nyt on keskenmenon jälkeen ollut kahdet menkat ja ostettiin tätä kiertoa varten se aika paljon kehuttu ClearBluen ovistesti, joka mittaa sekä estrogeenin että sen jonkun luteinisoivan hormonin.
Aloin testaamaan kierron 7. päivänä eli eilen torstaina. Eilen ja tänään testilaite näytti ympyrän kuvan eli vielä ei ole ovista, mutta eipä ole oireitakaan. Tääkin on yllättävän jännää ja hauskaa :D Vauvaprojekti tavallaan alkoi jo vähän etukäteen.
Millasia kokemuksia teillä on näistä ovulaatiotesteistä?
Tsemppiä kaikille!!! <3
Plussa tuli! Dpo 11 jo ihan selkeä. Toivottavasti vahvistuu ja pysyy mukana. <3
Vautsi onnea Valier <3
Täällä kp19/28-31. Ovista ei testien mukaan ole edelleenkään ollut mutta ehkä se oli alkuviikosta kuitenkin.. Joka tapauksessa piinaviikot täällä käynnissä vaikka pienintäkään uskoa raskauteen ei kyllä tässä ekassa yrityskierrossa noiden ovissekoilujen takia ole :/ Mites muilla?
Onnittelut Valier 😘!
Ervasto älä vielä menetä toivoa, testasitko vain yhden kerran vuorokaudessa? Se piikkihän voi noissa liuskatesteissä näkyä ihan vaikka 10 tuntia minun käsittääkseni että oletettavasti tuosta haamusta on sit vahvistunut ja hävinnyt taas jo ennen seuraavaa testiä?
Mut aina jos on talletellut niin on toivoa <3.
Kuumeilija90: hyvänkuuloisia oireita sulle, toivottavasti olisi nyt se odotettu plussa tällä kertaa! Eri lähteiden mukaan raskauden todennäköisyys ovulointikierroissa on 10-25% eli jos käy "huono munkki" ni voi mennä tosiaan vuosikin ilman et mikään ees on vialla. Mut toivonnteille nyt pikaista plussaa!
JaninaTee: vaan hyvää olen kyllä kuullut siitä CB testistä, onko se siis uudelleenkäytettävä vai miten se toimii?
ON: täällä menossa kp 12 ja talleteltu on eilen ja toissapäivänä! Mies on jotenkin kauheen nihkeenä kun meillä myös laihis menossa niin sil ei riitä energiaa. Mut täytyy se tänään vielä yrittää kellistää :D. Ovista odottelen kp13 tai kp14. Eli nyt piinailen ovistuntemusten bongailua ja pian sit mahdollista raskautumista. On tää kyl yhtä piinailuu 😃.
Täällä kierto edelleen aivan sekaisin.. Menkat tuli 4viikkoa myöhässä ja pari raskaustestiä siinä välissä tehty ja negaahan ne tietysti näytti. Vähän jännittää että kuinkahan pitkä tästä seuraavasta kierrosta on tulossa. 😐
Oon kanssa paljon miettinyt lapsettomuutta ja toivonut että sitä ei omalle kohdalle tulisi. Lapset on aina ollu lähellä sydäntä ja oman lapsen saaminen olisi niin ihanaa. Kummilapsia on aina ollut ihana seurata ja olla mukana näkemässä kun he oppivat uutta ja kasvavat.
On ollut niin kiva huomata että mieskin on nyt innostunut tästä vauvan yrittämisestä todella paljon. Hän jo ehdotti että jos alkaisin tikuttamaan ovulaatiota 😄
Paljon onnea valier plussasta!
Toivon kaikille plussatuulia ❤️
Ahmatar: Joinaki päivänä testasin kerran ja joinaki kaksi, menee jo ajatuksissa päivät sekasin ni en enää muista mikä päivä testasin kahesti :D Katotaan nyt miten tämä kierto tästä etenee :) reilu viikon päästä pitäisi menkkojen alkaa! Mulla kans laihis täällä meneillään, ei mitään hurjaa pudotusta ole syytä tavotella mut 3-4 kg pyrin saamaan pois. Miten teillä on projekti edenny? :)
JaninaTee: Mäkin oon harkinnut noiden CB:n digitaalisten testien hommaamista jossain vaiheessa. Kerro ihmeessä kokemuksia niistä kierron edetessä :)
Kimallus: Toivotaan että sun kierto pian palautuisi ennalleen :) Mä käytin pillereiden lopettamisen jälkeen macajauhetta aamusmoothieiden joukossa, sen pitäisi auttaa hormonitasapainon löytymisessä ja mulla ainaki lopulta sit kierto tasaantui! Pahanmakuista se jauhe kyllä on :D
Ervasto ja muutkin: Tänään viidentenä testipäivänä ClearBlue näytti vilkkuvaa naamaa, jee! Eilen nimittäin jouduin tekemään kolme testiä koska kaksi ekaa epäonnistui jostain syystä 😦
Nyt on sitten enää kolme tikkua jäljellä, toivottavasti ovulaatio kerkee näkymään nyt muutaman päivän sisällö. Säikähdettiin jo että koko testilaite on jotenki hajonnut, mut onneksi ei.
Jotenki tosi jännittävää! 😄
Ahmatar: Bongasin jälkikäteen sun kysymyksen 😊 Paketissa tulee siis testilaite ja 10 testitikkua. Tikkuja ei myydä erikseen mikä on kyllä vähän tylsää rahastusta 😐 Asia selitetään sillä että testilaitteen patteri kestää just sen 10 testauskertaa. Sitten pitää taas ostaa uusi n. 53€:n testipaketti, elikkä ei oo uudelleenkäytettävä. 👎🏻 Mutta toivottavasti ei tarttis enää uudelleen hankkia! ❤️
Onnea Valier plussasta!! Ja tsemppiä kaikille muille yritykseen! Kiva lukea teidän päivityksiä 😊
Täällä alkoi menkat kp36, pitkästä aikaa tuli pidempi kierto. Ovulaatio on siis tapahtunut just sen jälkeen, kun heitin hanskat tiskiin kun ovis testeillä ei tullu tulosta eikä tuntunu mitään oireita.. Tais stressata niin kovin, että oviskin siirty 😥 eniten ärsyttää, että meni "hukkaan" koko kierto. Nyt pikkuhiljaa ärsytyksen, pettymyksen ja surun jälkeen on pystyny alkaa tsemppaamaan tähän uuteen kiertoon 🙂 ja virheistä oppii eikö vaan... 😁
Kristalli: "olisin halunnut vaan lopettaa pillerit ennen yritystä että pääsis edes seuraamaan omaa kiertoa ja tarkkailemaan ovuloinko. No ehkä meillä sitten näin että yritys alkaa heti kun pillerit lopetetaan 😂 toivottavasti ne ei lykkää paljoa raskautumista.... kokemuksia?"
Mulla on kokemus siitä, kun kierto ei palaudu pillereiden jälkeen. Mulla ei oo koskaan ennen ollut kierrossa mitään ongelmia, ei pillereiden aikanakaan, söin niitä 9 vuotta. Kun lopetin pillerit, meni ensin 5 kuukautta, että tuli ekat omat luomumenkat. Siitä alkaneet kierrot taas ovat olleet 59-65 päivää, joista yhdet menkat käynnistettiin terolutilla. Ovulaation olen tuntenut kolmesti (yhteensä viidestä kierrosta). Lopetuksesta on nyt 1 vuosi ja 2 kk ja tässä kuussa ensimmäistä kertaa kierto oli vain 32 päivää eli ns. normaalin pituinen. Saas nähdä, mitä seuraava on... Lisäksi menkat on muuttuneet viidestä päivästä kahteen viikkoon, eli ensin viikon tiputtelee ja sitten viikon vuodan kunnolla. Me ei olla yritetty lasta vielä, mutta olen todella kiitollinen, että lopetin pillerit ajoissa. Oman kokemukseni pohjalta suosittelisinkin kaikille vaan lopettamaan ajoissa ja herättelemään omaa kroppaa, vaikka toki ilmeisesti suurimmalla osalla kierto palautuu normaaliksi hyvinkin pian. :)
Meillä on ollut yksipuolista vauvakuumeilua jo pitkään, joskus kirjoitin tuohon aiempaan ketjuunkin. Eilen mies myönsi ensimmäisen kerran, että hänelläkin saattaa olla ihan snadisti vauvakuumetta. Ei kuitenkaan sanonut mitään, kun ehdotin, että voidaanhan me sitten jättää ehkäisy pois. :D Nooh, pienin askelin tässäkin asiassa...
Moi! Täällä yks kuumeilia lisää :) Ikää mulla on 24 ja miehellä 22v.
Minipillerit ollu käytössä reilu 1,5vuotta ja sinä aikana kolme eri merkkiä, kunnes viimesin sopi ja se oli noin vuoden käytössä. Viikko sitten vasta lopetin pillerit eli yrittämäänkään ei olla viel päästy. Jännittää sikana et jossen tuukkaa raskaaks ollenkaa. Jotenki mulle on iskostunu päähän ajatus, että en vaan tuu raskaaks. Ikinä milloinkaa en oo lasta yrittäny kenenkään kans, nuorena vaan tuli paneskeltua pitkin kyliä ilman ehkäsyä ja (luojankiitos) ei sattunu vahinkoo. Oon jotenki jo niin varma asiasta, että oon lukenu lapsettomuuskirjojaki, vaikka mitään aihetta ei oo luulla niin. Pelko varmaan niin kova ja mun on aina pakko saada tietää mahdollisimma paljo asiasta joka pelottaa. Eli varmaan tää lapsettomuuskirjojen luku on mun keino vaa käsitellä sitä jäätävää pelkoo.