Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toiveena vauva (2018-2019)

27.12.2017 |

Ajattelin perustaa ihan uuden ketjun meille jotka vielä vauvasta haaveilevat. Eli mukaan rohkeesti kaikki vauvaa yrittävät jotka kaipaavat vertaistukea/juttuseuraa! Ei väliä onko yritystä takana pidempään vaiko vasta aloitettu :)

Itse olen 24v (mies 28) ja meillä on yksi lapsi 02/16 ja nyt olisi toiveissa toinen pieni. Ehkäisy (hormonikierrukka) otettu pois 7.12 ja yhdet menkat olleet sen jälkeen. Nyt peukut pystyssä tämän kierron kanssa, tänään kp8.

Kommentit (1881)

701/1881 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan, meillä nyt eka yk menossa, viime syksynä jätin pillerit pois ja siitä lähtien kierto ollut keskim.29 päivää, tähän saakka ollaan menty keskeytetyllä/kortsulla. Mulla alko outo punertava/ruskea tiputtelu kp20, ajattelin menkoiksi mutta ei kyllä yhtään tavanomaiset ja sitä nyt kestänyt tähän kp 31 saakka, muutama päivä välissä ilman vuotoa. Ovista koitin tikuttaa kp15,16 ja18, yhen hailun viivan sain ja toisessa vähän vahvempi mutta ei kuitenkaan plussa kun ei kontrolliviivan vahvusta tullut, yleensä oon oviksen tuntenut ite mut nyt en tällä enkä edellisellä kierrolla oireita oo bongannut.. Pientä menkkamaista juilintaa mahassa ollut nyt näiden tiputtelujen aikana, muutamana pv oksettavaa oloa ja naama kukkinut normaalia enemmän. Eilen tein raskaustestin joka kuitenkin nega, eilen siis oli oletettu menkkojen alkamispv. Muutama ov sit kävin gynellä ja sano että kaikki ok, ja mahd. raskautta ei vielä ultralla näin aikaseen ois voinu todeta. Mitä ihmettä tää voi olla? Millon testin pitäs olla positiivinen jos on ollakseen raskaana?

Vierailija
702/1881 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea kaikille plussanneille!

Snowbelle: Minulla on samankaltainen tilanne kuin sinulla. Nuvaring on ollut pitkään ehkäisyä, sitä ennen yhdistelmäpillerit kaikkiaan yli 10 vuotta. Ollaan jo yli 3-kymppinen pari, mutta kummatkin alle 35v. Asutaan ulkomailla miehen työn vuoksi, eikä sen takia olla vielä toivotettu esikoista tervetulleeksi. Nyt oma (ja miehenkin) vauvakuume on kasvanut ja ensi kesänä jätetään kondomi pois. Suomeen ehdimme palata hyvissä ajoin ennen vauvan syntymää, vaikka alkuraskaus vietettäisiin (parhaassa tapauksessa) täällä. Nuvaringin jätin pois tammikuussa, koska halusin päästä jo hyvissä ajoin seuraamaan kierron tasoittumista. Mene tiedä oliko se hyvä idea: pari kiertoa kaikki vaikutti normaalilta, mutta nyt kaksi kertaa on ruskea tuhruttelu alkanut viikkoa ennen menkkoja. Kierto on samalla pidentynyt parilla päivällä ja vuoto on ollut tosi niukkaa. Vähän ihmettelen voiko sitä limakalvoa olla kiinnittymistä varten riittävästi... Ovulaatiota en ole vielä etsinyt. Jos joku täällä tietää tuosta tuhruttelusta, pitäisikö sen takia lähteä käymään lääkärissä, niin kuulen mielelläni teidän kokemuksista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
703/1881 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoin minäkin pääsen hyppäämään mukaan keskusteluun! Kroonista vauvakuumetta podettu vuositolkulla ja nyt vihdoin jätetty ehkäisy kokonaan pois. Viimeinen vuosi kikkailtu kondomilla ja keskeytetyllä, nyt sitten nekin jätetty pois :) puhuttiin, että ei "yritetä", vaan tulee jos on tullakseen. Luulen, että se yrittämisen poisjättäminen oli miehellä ratkaiseva tekijä, kun tätä asiaa on pitkää vatvottu. Mutta olen niin onnellinen, että hänkin vihdoin näyttää vihreää valoa!

Keskiviikkona pitäisi alkaa menkat, niitä nyt jännäilen ja odottelen. Kierto on hyvin tasainen (27-28) ja ovulaation bongaan hyvin. Käytössä myös kännykkäsovellus Woman Logo kierron seurantaa varten, mitä kylläkin aloin joskus täyttämään ihan vain sen vuoksi, että tasaisesti kierron aikana oli ihmeellisiä oireita (rajut pääkivut, kurkkukipu, vatsavaivat..)

Tsemppiä muille vauvahaaveilijoille 😊

Vierailija
704/1881 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan!

Meillä ei ollut varsinaisesti vauva toiveessa tai yrityksessä mutta jätettiin ehkäisy pois että se tulee jos on tullakseen. Tästä noin. 2-3kk ja eilen plussasin. Tein kaksi kaupan testiä joissa molemmissa näkyi haalea viiva ja vielä apteekin clear bluen joka näytti raskaana 2-3 viikkoa. Nyt onkin sitten hyvin hämmentyneet ja sekavat fiilikset.

705/1881 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikille, eipä tarvii enään pohtia tärppäsikö tästä kierrosta, kun vuoto alkoi.

706/1881 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihinhän mun viesti katosi? Enivei, nyt alko meilläkin yritys! Eilen loppu pillerit:)

Hulahula painoin vahingossa sulle miinusta, ku puhelimella selasin😕

707/1881 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilinen meni vesilinjalla tosiaan kun vuoto ei alkanut. Tänään aamulla testasin ja samanlaista hyyyvin hailakkaa viivaa näkyi. Jos malttaisin oottaa testaamisen kanssa vaikka tiistaihin niin ehkä se tuosta (toivottavasti) vielä vahvistuis. Silloin ois kp 29 eikä oo koskaan ollut niin pitkä kierto.

Hyvä kun kaipais jonkun toisenkin mielipidettä tuosta viivasta, mutta ketään kaveria ei kiinnosta 🙈 ykski totesi kun kerroin yrittämisestä että "ei tartte sitten ennen syntymää kertoa mitään".

708/1881 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikille pitkästä aikaa ja onnea plussanneille!

Ajattelin tulla taas kuumeilemaan tänne kun piinapäivät sekoittaa päätä. Nyt menossa siis kp 28/jotain ja muutamat kerrat ollaan puuhailtu ja talleteltu, mutta se on kovin vaikeaa kun en siis tunne ovista, en edes tikuta, eikä sitä pysty ennustamaan todella epäsäännöllisen kierron takia.

Nyt on ollu viimeiset 4 päivää ainakin nännit todella kipeät mikä on ollut nyt muutaman kierron ajan oire alkavista menkoista, mutta nyt hieman hassua kun oletettuihin mekkoihin 6-7päivää aikaa kuitenkin Flo sovelluksen mukaan.. 🤔

Tiiä sitten noista menkoista että miten ne alkaa kun viime kierto oli 31pv, sitä edellinen 54pv, sitä edellinen 30pv ja sitä ennen 33pv.

Noh, 13.6 olisi se lääkäritapaaminen jossa sitten haluan kysyä että ovuloinko ollenkaan tämän pitkän kierron takia ja saisiko tätä säännöllistettyä kun kovasti pituudet heittelee.

Tämä kyllä syö ihmistä sisältä kun kaikki on minulle vaan "oletettua". Ei tiedä koska OLETETTU ovis on tai koska OLETETUT menkat alkaa. 😒

Lopetin tuossa tupakoinninkin kuukausi sitten että helpottuisi raskaaksi tulo ja seuraavaksi alan foolihappoa popsimaan. Olisiko se raskausajan monivitamiini ihan kelpo hankita teidän mielestä? Siinähän sitä foolihappoakin olisi.. 🤔

Anteeksi hieman sekava teksti, mutta mielessä pyörii niin paljon kaikenlaista mitä haluaisi kertoa ja purkaa mutta säästän nyt teidän hermoja vielä kuitenkin 😃

Onnea vielä muillekin piinailijoille!

709/1881 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjä, Teroluteista ei ainakaan oman gyneni mukaan pitäisi olla mitään haittaa vaikka terolutkierrosta raskautuisikin. Terolut tukee luteaalivaihetta ja säännöllistää kiertoa ja säännöllinen kierto taas mahdollistaa hyvän ovulaation jne. Gyne myös sanoi että terolut ei ole vielä mikään ns. Lapsettomuushoitolääke vaan kevyempi keino auttaa kroppaa löytämään oikea rytmi. Itse tunnen henkilön ketä yritti lasta vuoden ja raskautui heti ensimmäistä terolut kiertoa seuranneesta kierrosta ja ikää 36v. Onnea tulevaan kiertoon! :)

Täällä elellään piinapäiviä, pian loppuu terolutkuuri ja sitten jännitetään alkavatko menkat. Yritän olla innostumatta kun tuntuu se vuodon alku aina niin pahalta niin jos nyt ei tippuisi niin korkealta.

Onnea jokaiselle yritykseen ja nautitaan kesästä oli sitten raskaana tai ei :)

710/1881 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilannepäivitystä: perjantaina siis joku mukamas-haamu rfsu-liuskaan. Samana iltana tuli hurja menkkamainen kramppi johon otin panadolin. Ei ole koskaan tullut tuommoista. Se myös loppui aika nopeesti lääkkeen oton jälkeen. Sen jälkeen kaikki edellisen viikon oireet katos:turvotus, alavatsan herkkyyys ja nippailut. Tein myös pari apteekin omaa testiä seuraavana päivänä ja ne oli negoja vaikka herkempiä kuin rfsu. Sunnuntaina tein taas rfsun ja se oli ihan tyylipuhdas nega. Nyt on kp33/33-36 ja viikonloppuna olin jo aika varma et se tais olla kemiallinen.

Mutta kuten piinapäiviin kuuluu, niin nyt olen yön pikkutunneilla tehnyt ajatustyötä ja mietin et josko sittenkin olisi joku mahis.. jos eka rfsu oli virheellinen. Ja jos oireet ja nippailut johtuivatkin keltahormoonista.. jos ovis olisikin ollut edellisen viikon la eikä ke niinkuin laskuri sanoo. Ja jos perjantain kipu olikin kiinnittymiseen liittyvää o.o kahvi ei nimittäin hirveesti maistu ja väsymys painaa. Loppuviikostahan sen toisaalta näkee kuinka käy vaikka kuinka nyt juonii :D

oli vaan jotenkin niin onnellinen olo siitä mukamas-haamusta ku ekaa kertaa konkreettisesti tajus et hui 9kk päästä meitä voiski olla kolme ja loppuvuos olis pelkkää mahankasvatusta!

Ps. Sori kirjotusvirheistä! Puhelin alkaa vetelee viimesiään nii ei oikeen tottele korjausyrityksiä ku on nii hidas x)

Vierailija
711/1881 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi herranpieksut mitä täällä tapahtuu;

Menkat KP-1-5 (2 päivää ennen menkkoja eli KP 24 ja 25 tuli pientä tiputtelu jota ihmettelin....)

KP 6-7 täysin kuivat, eli ei toivottua kosteaa vuotoa, mutta KP 7 aloitettiin peittojen heiluttelu silti, varalta

KP 8 kuiva ja Clearbluen sekä pinkki että violetti eivät näytä edes alkavaa ovista. (Olin varma ja kommentoin miehelle siis että ovista ei ole ollenkaan nyt, että tässä on nyt vasta KP 12 tienoilla aikaisintaan!!) Ja mitä tapahtuukaan: 

KP 9 eli tänä aamuna kirkasta vuotoa, heti perään limat ja eikun peitto heilumaan

Peitot heiluneet siis KP 7, KP 9 (ovis 2 testillä ja limat) ja huomenna on jo myöhäistä JOS lämmöt lähtee ylös. Eli jäätiinkö siis niin sanotusti telineisiin eli ei yhdyntöjä KP 6 ja KP 8. Tai sitten jos ajatellaan myönteisesti, niin nyt maksimoimme parhaan speman laadun, tekemällä pohjalle KP 7 ja juuri nyt KP 9 kun tunnen oviksen ja testit sen näyttää. 

Nyt kysyn Teiltä, että kannattaako tänään harrastaa vielä illalla joka olisi siis 3. yhdyntä tähän kiertoon, sekä huomenna kerran 4. yhdyntä vai ottaa sitten kaikki irti eli tänään 2 kertaa (aamu done ja vielä illalla uusiksi) ja huomenna samoin 2 kertaa aamusta ja illasta VAI jättää tuohon että tänään kerran, ja huomenna kerran (parempi sperman laatu?) sillä ovulaatio on nyt juuri menossa ja sen jälkeen ei enää touhuista ole apua 2 päiväm päästä :D :D On tämä touhua.........

Toiveli kiitos, kokeilen kanssa tuota lääkkeen apua, eli terokuuria alkaen KP 15! Kun ovis on jo nyt KP 9 niin tästä pitäisi vielä 6 päivää odottaa! Eli terot aloittaisin sitten mahdollisen kiinnittymisen aikoihin ensi viikon sunnuntaina.

Laittakaahan kommentteja! Me ollaan ns terveitä, joten uskon että tämä ajoitus on meidän ongelmakohta!!! =D Ovis tuli siis 2 päivää ajoissa, koska tiputtelua tuli juuri 2 päivää ennen menkkoja järkeilen minä! Ja tähän myös ne Terot juuri auttaa. 

Joku sanoi ihanasti täällä, että aina kun vaivut epätoivoon, muista että uusi yrityskerta on vain muutaman viikon päässä tulossa jo :D :D 

712/1881 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turuntyttö: Ite ainakin jotain ihan perus Multivitaa vetänyt, jossa myös tuo foolihappo lisänä. Tiiä sitten onko toiminu vai ei 😄 mutta sehän tosiaan vähentää sikiön riskiä hermostoputken häiriölle. Käsittääkseni tuo häiriö syntyy melko aikasessa vaiheessa jos on syntyäkseen ja sen takia ois hyvä syyä foolihappoa jo ennen raskautta.

Täällä odotellaan menkkoja kp 28/25-27. Myöhässä joko kolme päivää tai päivän siis nyt. En tiiä missä vaiheessa sitä uskaltaa sitten uskoa raskauteen ja saada tuon miehen uskomaan 🙄😅 ei tosiaan tuo eka hailakkaakin hailakampi viiva vakuuttanut.

713/1881 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuo flow arvioi koko ajan väärin. Käytän nyt toista sovellusta, woman log. Ja se ainaki kuukautiset laskee oikein. Tosin päivän heittoja on että ei sekään tietty 100% aina ole. Mutta joo, nyt oon kieltäny iteltäni nämä sovellukset. Harrastellaan sillon ku siltä tuntuu, jospa se auttaisi tähän sitte.

714/1881 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unetonhaaveilija: mullakin ollut tuo Flo tähän saakka käytössä.. Muuten ihan kiva ja selkeä ollut mutta ei kyllä osaa hirveästi epäsäännöllistä kiertoa ennustaa ja kun menee kierto tarpeeksi pitkäksi niin häviää kaikki ennustukset, jopa ne huonoimmat 😏

Nyt latasin pari päivää sitten testiin tuon WomanLog sovelluksen ja ihan hyvältä vaikuttaa 😃

715/1881 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta taas!

Ilmeisesti sitä pitää alkaa uskomaan että kyllä tässä raskaana ollaan. Viiva on testeissä hieman vahvistunut ja nyt ollaa kp 30/25-27. Varmaan käydä oman mielenrauhan vuoksi ostamassa vielä jonkun toisen merkin testejä. En oo nyt koko alkuviikkona puhunu miehelle mitään koska oon itekki epäillyt että kyllä ne menkat vielä alkaa tai sitten tää on vaan joku kemiallinen tms. Mutta täytynee sitten jo perjantaina soitella tk:hon jos ei menkkoja kuulu. Vai miten varhain te plussanneet ootte soittaneet?

716/1881 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pitääki sitten avautua!

Testit nyt vaihteleekin negan ja haamujen välillä, pahoinvointi on palannu (voi jee!) mut tää ei nyt näytä etenevän! Menkkojen mukaan mentäis jo rv 5+2, mutta viimeksikin siirty la myöhemmäks eli oletus on 4+2. Alkaa kuukautiset olee jo hiton myöhässä jos tästä nyt ei tuukkaan mitään!

717/1881 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea tärpeistä! "Kivaa", että on muitakin terolutlaisia.

Täällä eletään yk 8:aa ja piinapäiviä! Musta tuntuu, että ovis oli tässä kuussa sopivan aikaisin, ja peittokin heilui. En kyllä tikutellut. Puhuin myös lääkärin kanssa. Jos ei tässä parin kk:n kuluessa tärppää, niin laitetaan mies testeihin ja sitten mut ohjataan eteenpäin tutkimuksiin ja hoitoihin. Mun olo helpottui. Ihan kuin oisi valoa tunnelin päässä, eikä pelkkää päämäärätöntä yrittelyä ja odottelua.

Vierailija
718/1881 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt elellään kyllä todellisia piinapäiviä..

Woman Login mukaan ovis olisi ollut kp 14, omien tuntemuksien mukaan ehkä vasta kp 16. Jälkimmäinen tuntemus hyödynnetty. Odottelin menkkoja alkaneeksi tänään, ihan viimeistään huomenna, mutta ainoastaan on tullut todella niukkaa tuhrua. Jos woman login ovis siis pitäisi paikkansa, niin tänään olisi todellakin menkat alkaneet, ovat ne sen verran täsmälliset.

Viikonloppuna hätäpäissäni tein (muutaman) negatestin. Jos ei menkat huomenna ala niin perjantaina vielä testailen. Olin jo ihan menettänyt toivoni, kun luulin että eilen menkat alkoivat, mutta tuhruksi jäi ja sekin loppui tältä päivältä. Selkäjomotukset kyllä enteilee huonoa, kääk! Omien laskelmien mukaan nyt siis dpo 13, Woman login mukaan dpo 15.

719/1881 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan!

Olen ahkerasti lukenut täällä teidän juttuja, mutta meillä ei ole juuri mitään tapahtunut niin jäänyt kirjoittelematta kuulumisia :)

Viime kierrossa osittain vahingossa harrasteltiin ovulaation tienoilla. Huomasin ovulaation vasta jälkikäteen kun lämmöt nousi ja sitten tajusin että tuolloin oletettuna ovulaatiopäivänä oli ollut myös paineentunnetta ja kipua alavatsalla vasemmalla puolella jonka yhdistän ovulaatioon.

Omien tuntemusten mukaan oletin oviksen olleen kp 15, Flo:n ennuste ovulaatiolle oli kp 16 ja lämmöt nousi kp 17.

Menkat tuli kuitenkin sitten ajallaan. Toki kestivät minulle melko vähän aikaa (4 päivää).

Nyt sitten toissapäivänä bongasin kp 14 ihan selkeät ovislimat. Kuitenkaan nyt lämpö ei ole vielä noussut?

Olin siis bongaavinani oviksen kp 14. Nyt kp 16 ja lämpö ei periaatteessa ole vielä noussut. Eilisestä noussut kyllä, mutta ei normaalilämmön yläpuolelle. Normaalilämpö mulla 36.2°, eilen 35.9° ja tänään 36.1°.

Mietinkin nyt että pitäisikö aamulämmön nousta heti ovulaatiota seuraavana päivänä vai voiko nousta ns. päivän myöhässä vai enkö nyt tosiaan sittenkään tiedä koska ovuloin? On tämä hankalaa :D Olisi kiva jos joku kokeneempi osaisi auttaa :) Tikuttamista en viitsisi aloittaa, koska tunnen itseni sen verran hyvin että stressaantuisin siitä vain lisää.

Toki yritän nyt lingata raskaaksi tulemista sen verran, että laskettu aika olisi vasta keväällä/kesällä tuon talonrakennusprojektin takia, mutta olisi kiva tuntea kroppansa ennen kuin varsinainen yritys alkaa.

720/1881 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikki! Oon kevään ajan seuraillu tätä keskustelua ja haluaisin liittyä seuraanne jos sopii. :)

Olen 26-vuotias, naimisissa, ja yritämme ensimmäistä lasta. Pillerit lopetin helmikuussa, ja kierrot ovat tasoittuneet hyvin. Jätimme kumit pois pari viikkoa sitten. Seksielämä on meillä suht vilkasta, joka toinen päivä suurin piirtein puuhaillaan..

Viime viikolla (tietääkseni) ovuloin, joten periaatteessa raskaus on mahdollinen jopa tässä ensimmäisessä kierrossa. Vaikkakin epätodennäköinen - mutta saa nähdä. Rennosti mennään:)