Toiveena vauva (2018-2019)
Ajattelin perustaa ihan uuden ketjun meille jotka vielä vauvasta haaveilevat. Eli mukaan rohkeesti kaikki vauvaa yrittävät jotka kaipaavat vertaistukea/juttuseuraa! Ei väliä onko yritystä takana pidempään vaiko vasta aloitettu :)
Itse olen 24v (mies 28) ja meillä on yksi lapsi 02/16 ja nyt olisi toiveissa toinen pieni. Ehkäisy (hormonikierrukka) otettu pois 7.12 ja yhdet menkat olleet sen jälkeen. Nyt peukut pystyssä tämän kierron kanssa, tänään kp8.
Kommentit (1881)
Hei!
Mekin haaveilemme esikoisesta. Oviksesta on viikko aikaa ja ikää mulla on jo 32. Oon jo innoissani testannut kerran, mutta pitäis jaksaa odottaa vielä viikko. Mullakin digitaalinen raskaustesti odottaa kaapissa =) Elämme jännittäviä aikoja ;)
Näin unta viime yönä että sain keisarinleikkauksella tyttövauvan! Keisarinleikkaus siksi että nilkkani oli nyrjähtänyt niin en kuulema voinut synnyttää normaalisti 😄 mutta että olipa ihana uni! Kyllä ärsytti herätä!! Yleensä jos oon vauvaunia nähnyt niin oon saanu tai odottanu poikaa. Mielenkiintoista 😍
Täällä alko eilen kp37 mensut. Eli taas kierto 36pv... ei ookaa ennen tällee peräkkäin tullu näin pitkää kiertoo. Vuoto on viel tosi niukkaa ja tummaa. Möyh kyllä sitä vähän oli huonol tuulel eilen ku totesin vuodon alkaneen. Niin sitä petty sit kuitenkin vaik yrittää pitää järjen päässä. Nyt alkaa siis vasta yk3. Mutta kyllä sitä silti jo alkaa miettii et entä jos menee toiset 3kk ja siitä taas 3kk... noooh enskuussa taas nähdään!
Täällä nyt kp 42/30, vauvakuume nostaa tosissaan päätään ja raskaustesti viimeviikol tyylipuhdas nega :( mahdollisuudet et olisin raskaana on olemattomat, mutta toivo elää niin kauan kun ei menkkoja näy ja jotain viivantynkää kuitenkin oon nähny!
Alunperinhän oli tarkotus alottaa yritys tosissaan joulukuussa, mutta tässä on nyt vähän jubailtu siihen suuntaan että palattais ajatukseen tulee jos on tullakseen.. Tää on ihan älytöntä kun rakastan tota lasta ylikaiken ja järjenmukaan sen vauvakuumeen pitäs loppuu siihen kun vauva tulee. Silti sisällä huutaa kokoajan ääni ettei kaikki oo vielä kotona eikä sitä kyllä helpota se et pieneks jää kokoajan vaatetta ja puheissakin kokoajan on se kaks lasta vähintään. En tiedä miten siitä sit selviäis jos toista ei tuliskaan tai jos kävis huonosti masulle.. Tulis pudotus kovaa ja korkeelta.
Täällä yksi kuumeilija. Esikoista yritetään. Toinen varsinainen yrityskierto menossa. Minä 26 v ja mies hieman nuorempi. Ovista tikutin nyt toista kertaa ja ovis bongattu tässä kierrossa vasta kp 20 tai 21. Mulla kierto on 30 pv. Nyt vähän harmittaa kun näin kävi, raskautuminen myöhäisestä ovulaatiosta ei vissiin ole kovin todennäköistä. Nooh aina tulee seuraava kuukausi.
Vauvakuumetta kirjoitti:
Täällä yksi kuumeilija. Esikoista yritetään. Toinen varsinainen yrityskierto menossa. Minä 26 v ja mies hieman nuorempi. Ovista tikutin nyt toista kertaa ja ovis bongattu tässä kierrossa vasta kp 20 tai 21. Mulla kierto on 30 pv. Nyt vähän harmittaa kun näin kävi, raskautuminen myöhäisestä ovulaatiosta ei vissiin ole kovin todennäköistä. Nooh aina tulee seuraava kuukausi.
Ei kannata menettää toivoaan. Meillä esikko on myöhäsen oviksen tuoma onnellinen yllätys. Ovis oli viikkoa ennen menkkojen alkua ja siirty lasketut ajat yms viikolla eteenpäin aikoinaan tämän takia.
Hei taas!
Niinhän siinä kävi, että kesken meni viikolla 6. Tässä sitä ollaan kanniskeltu kuollutta alkiota 4 viikkoa. Sain pillerit kouraan ja huomisaamuna pitäis ottaa ne. Onhan se surullista, mutta jos tulee keskenmenoja, niin tulee raskauksiakin. Noista hedelmällisyyskirjojen lukemisesta on tullut minulle oikein harrastus. Kolme opusta odottelee lukemista. Niistä tulee koko ajan uusia vinkkejä. Esim: naisen kannattaisi saada orgasmi joko 1 min ennen siemensyöksyä tai 45 minuutin kuluessa sen jälkeen :). Silloin kohtu oikein imaisee siittiöt sisäänsä. Kokeiluun taas tärppikierroksella :D
Tsemppiä ikäneito! ❤️
Tuo orgasmiasia. Öööö. Minä oon aina se eka joka saa.. hmm. Täytyy miettiä uusiksi.
Hei taas!
Kiitos Unetonhaaveilija :). Joo meillä sama juttu. Ei kyllä päästä vähään aikaan kokeilemaan, kun tää tyhjennys on aika pitkässä juoksussa. Eilen aamulla otin Cytotecit ja särkylääkkeet, eikä mitään tapahtunut. Illasta oli vähän aikaa kovia kipuja kohdunsuulla. Nyt ei mitään. Ohjeissa lukee, että pitäisi käynnistyä kolmessa vuorokaudessa. Odotellaan sitten.
Vaikka tämän raskauden lopputulos oli surkea, niin positiivista on, että keskenmeno oli sikiöperäinen, istukka toimii ja keltarauhanen toimii. En näe mitään syytä sille, etteikö se vielä tärppäisi, ja saisin lopulta vastasyntyneen syliini.
Voi Ikäneito, ikävä kuulla. :( Mutta nostan hattua sulle siitä jaksat pysyä noin positiivisena.
Meillä nyt yk6 ja ekaa kertaa alkaa vähän lievä epätoivo nostaa päätään, tämän mun vuorotyön vuoksi. Miten se raskaus voi onnistua kun ei yrityskään tahdo onnistua...
Tikutin eilen positiivisen ovistestin, niin myöhään illalla kun tulin töistä niin mies oli jo nukkumassa, hän kun menee aina aikaisin töihin.
Herätin miehen, mutta toinen niin uninen että eihän siitä mitään tullut. Oon ihan tottunut siihen että juhlia ja muita menoja menee ohi vuorotyön vuoksi eikä se mua haittaa, mut on se nyt hanurista että oviksetkin jää hyödyntämättä työn takia. Tänään ja huomenna siis aikataulun puolesta sama juttu.
Ei tässä mitään pointtia ollut, kunhan sain oksentaa ärsytyksen (taas) ulos.
TiiTuu! Voi ei :/ Meilläkin menee aika ristiin välillä mutta yllättävän innostuneena ukko tai minä kotona odotellaan. Oon yleensä laittanu viestin että nyt ois taas aika 😄
Nyt on mulla niin piinaavaa! Mahdollisesta hedelmöittymisestä olisi aikaa viikko ja joku aika sitten alkoi todella voimakkaat alavatsakivut kohdun alueella. Kipu on viiltävää ja jomottavaa ja välillä myös supistuksen tuntemuksia ihan alhaalla. Mahdollisia kiinnittymis kipuja? Ikinä ennen ei ole tämmöistä tuntunut! Ovulaatio oli 5 päivää myöhässä ja kuukautisten pitäisi ensi tiistaina alkaa. Nyt on piinaavaa!!
Hei taas!
Tervetuloa uudet kuumeilijat ja kiitos Unetonhaaveilija, Jessi ja TiiTuu.
Sain eilen lisää Cytoteceja, ja arvatkaa vain toimivatko ne? Maanantaina sitten kaavintaan. Siinä on sitten jo pidempi toipumisaika, joten yk 13 antaa vielä odottaa.
Luin semmoisen kirjan, kuin Yes, you can get pregnant ja siinä sanottiin, että ympäristötekijät ovat suurin hedelmällisyyttä vaikeuttava tekijä. Että ikä olisi suuri tekijä, mutta ei suurin. Vältettäviä kemikaaleja:
BPA - muovipakkaukset,
hajusteet,
sulfaatit (sodium lauryl, sodium laureth sulfate (SLS), sodium lauryl ethel sulfate (SLES)) - hammastahnat, shampoot, pesunesteet,
butylated hydroxyanisole (BHA) ja butylated hydroxytoluene (BHT) - meikit,
parabeenit,
polyethylene glycol (PEG, PEG-20) - uuninpesuaineet, vauvan kosteuspyyhkeet, voiteet,
ftalaatit (bentseeni, DEP, DBP, DEHP) - hiuslakat, hajuvedet, kynsilakat,
formaldehydi (DMDM hydantoin, diazolidinyl urea, imidazolidinyl urea, methenamine, quarternium-15, formalin, formal, methyl aldehyde - deodorantit, pesunesteet, shampoot, kynsilakat,
tolueeni - hiusgeelit, hiuslakat ja hajuvedet,
talkki,
oxybenzone (benzophenone, ethoxycinnamate, PABA - aurinkovoiteet,
diethanolamine (Tri ja Mono, DEA, TEA, MEA - vaahtoavissa tuotteissa,
alumiini - deodorantit,
triclosan (5-chloro-2-(2,4-dichlorophenoxy)phenol) - deodorantit, hammastahnat, suuvedet,
petrolatum (mineral oil, petroleum) - hiuslakat, shampoot, suuvedet.
Siinäpä listaa jos joku haluaa tarkistaa kodin kemikaalit. Meikä on siirtynyt käyttämään marseillesaippuaa ja pesen sillä hiuksetkin.
Täällä yk4, tässä kierrossa oon hyvin saanu ”unohdettua” raskautumishaaveen, on ollu niin paljon muuta tekemistä mikä on vieny ajatukset muualle.
Ovis oli viimeviikolla, sen tunnistin hyvin ja peitto heilu ihan kohtuullisen paljon:) Nyt on 16/29, ja jotenkin toivoisin, että olis tärpänny, vaikken uskalla kovin ajatella jos joutuu taas pettymään. Toisaalta meillä on tulossa nyt 2 viikonloppuna juhlat joissa olisi tarkoitus nauttia alkoholi, pitää varmaan ottaa varmanpäälle ja olla ihan vesilinjalla etten pilaa mahollisuutta et olisinkin raskaana.
Vähän taukoa ollut kirjoittelusta, mutta onnea taas plussanneille! Ja voi ei miten surullista Ikäneito! Varmasti kova paikka, mutta sulla on hyvä asenne :) Ja tosiaan raskaaksi tulo näyttää onnistuvan, se on positiivinen puoli toki tuossa. Tsemppiä jatkoon! Ja kivaa että on tullut uusia piinailijoita. Tulkaahan päivittelemään sitten tilannetta!
Ja tuo kemikaalien välttely, sitä olen harrastanut jo jonkin aikaa :) En käytä muovia ruuanlaittovälineissä tai ruuan säilytyksessä, ei liian usein tölkkiruokaa, kaikki mahdolliset pesuaineet allergiaystävällisinä ilman turhia hajusteita, mdf-levy-huonekalujen yms välttely ja aidon puun suosiminen kotona, ei hiusten värjäämistä, hiuslakkaa, kynsilakkaa, hajusteita yms… Joten ei voi olla tuo raskaaksi tulemattomuus myöskään tästä johtuvaa :D Haluan uskoa! Mutta joo, nykyihminen kärsii kyllä järkyttävästä kemikaalikuormasta… Tupakka ehkä pahin, millä voi itsensä myrkyttää kuitenkin. Haluaisin kyllä saada vähennettyä meikkien määrää, mutta naama meni niin hirveään kuntoon pillerien lopetuksen jälkeen, että olen joutunut vaihtamaan valitettavasti tujumpiin ja peittävämpiin tökötteihin :( Ärsyttää…
Täällä taas ihan viimeisen päälle piinaviikot meneillään, kp 30/26-31, dpo 13. Lämpöjen nousun ja tikuttelun perusteella paikansin oviksen kp 17. Flo ennusti menkkoja sunnuntaille, ei näkynyt. Tein silloin raskaustestin, puhdas nega. Tänä aamuna lämmöt tippuivat eilisestä 36,7=>36,3 ja olin varma, että tänään alkaa vuotaminen ja päivä pilalla tietty… No ei ole vielä alkanut. Ehkä huomenna sitten? Testikin polttelee käsissä, mutta oon varma että se on taas uusi pettymys. Alkukierron osasin jopa olla stressaamatta, mut nyt piinaviikkona väkisin ajatus vaeltelee tähän aiheeseen, ja nyt stressaan jo sitä että aiheutan tällä stressaamisella vaan kierron pitkittymistä. Meidän pitäisi nimittäin päästä mahdollisimman pian uuden kierron pariin, kun miehen kuvioiden takia yritys siirtyy sitten vajaan puolen vuoden päähän kun ollaan eri paikoissa :( Mutta tosiaan, nyt sellainen olo että roikun tässä ketjussa vielä joulukuussa kirjoittelemassa… Mulla oli kovat odotukset tähän kiertoon, kun vaihdettiin siittiöystävälliseen liukkariin ja hommailtiin joka päivä kp8-18… Ehkä vielä pieni toivon kipinä on, mutta toisaalta menkkaoireitakin on ollut muutaman päivän: rinnat vähän kipeät iltaisin ja naama puskee näppyä. Ja joo, tiedän ettei saisi stressata, mutta ei voi mitään, tämä stressaa, työ stressaa, kaikki stressaa… Olen myös miettinyt, että pitäisikö varata aika yksityiselle gynelle (ihotautilääkärin lisäksi :D), joka voisi tehdä jonkun perustutkimuksen… Toisaalta kun meillä on vaan tuo yks kierto jäljellä niin pitäisiköhän katsota tuota sitten puolen vuoden päästä uusiksi.. Ja sillä aikaa tikutella ovista ja mittailla lämpöjä, että saa enemmän dataa omasta kierrosta. Mietinnässä..
N. 30+ v. pariskunta, 2 v. lapsi ja toinen haaveissa. Yritys aloitettu 6/20, kkm 1/21.
Hei taas pitkästä aikaa. Täällähän on tapahtunut vaikka mitä :).
Sain viimeinkin ajan ultraan ja se on vasta maanantaina, joten vielä pitää yksi viikonloppu odotella epätietoisuudessa. Raskausoireet jatkuvat, mutta sehän ei tarkoita mitään. Keskeytynyt keskenmeno on metka asia. Eilen oli ensimmäinen neuvolakäynti ja sepä oli mielenkiintoista kun ei tiennyt onko mahassa elämää vai ei. Viikkoja olisi nyt 9+5. Olen nyt sopeutunut ajatukseen, että kesken meni viikolla kuusi. Kuitenkin näen lähes joka ilta unia, että kaikki on hyvin mahassa. Voiko unet tietää tulevaa, vai tulkitseeko ne vaan kehon viestejä? Nythän keho luulee olevansa raskaana. Pöh. Pitää odottaa vaan maanantaihin.