Toiveena vauva (2018-2019)
Ajattelin perustaa ihan uuden ketjun meille jotka vielä vauvasta haaveilevat. Eli mukaan rohkeesti kaikki vauvaa yrittävät jotka kaipaavat vertaistukea/juttuseuraa! Ei väliä onko yritystä takana pidempään vaiko vasta aloitettu :)
Itse olen 24v (mies 28) ja meillä on yksi lapsi 02/16 ja nyt olisi toiveissa toinen pieni. Ehkäisy (hormonikierrukka) otettu pois 7.12 ja yhdet menkat olleet sen jälkeen. Nyt peukut pystyssä tämän kierron kanssa, tänään kp8.
Kommentit (1881)
Voi harmi Kelmura :,(! Tsemppiä ensi kiertoon!
Tervetuloa joukkoon Holla@! Mulla samat fiilikset et siirryn FB-ryhmään vasta plussan jälkeen, kuumeilu on parempi hoitaa anonyymisti, varsinkin kun tulee jaettua kaikenmaailman limajuttuja täällä, niin en ehkä halua sen tarkemmin yhdistää mitään limoja kenenkään naamoihin 😂😂.
Suosittelen tosiasn vahvasti pillereistä luopumista hissukseen jos meinaat jouluun mennessä olla "pulla uunissa", voittehan vaikka harrastaa muita juttuja ovisaikoina jos heti lähtee kierto käyntiin. Aika monil kuitemkin voi kestää jonku 6kk ennenku kierrot starttaa ja sit jos siinä vaiheessa lopettaa pillerit kun toivoo jo raskautta tosissaan ni se 6kk on pitkä aika 😏. En tiedä siis paljon teillä ikää, mutta suosittelen silti antaa kierron tasoittua ennen yritystä. Ja sit jos ei meinaa itsestään alkaa ja joutuu hakee lääkekuurii jne. Ni nekin on pitkässä puussa 🙄.
Miten meidän muilla jännääjillä menee, joko tiibero 84 testasit 😍?
Heippa kaikille!
Täällä kans yksi kuumeilia :)
Ehkäisy lopetettu syyskuun lopussa ja kierto ei ole vieläkään tasaantunut :(
Tyhjennys vuoto tuli laastarin jätön jälkeen ja yhdet luomu menkat kahden viikon viiveellä. Nyt mennään jo kolmen viikon viivellä kun olisi menkkojen pitänyt alkaa. Yksi testi tehty mutta näytti negaa. Tää epätietoisuus on niin raastavaa! Alkais edes ne menkat :D
Moikka taas! Ihanaa kun tänne on löytänyt jo iso sakki piinailijoita mun seuraks ;)
Täällä myös jännätään kovasti, ovis oli tod näk perjantaina ja kovin yritettiin saada toivottua lopputulosta ;D nyt siis dpo4? kai..
Menkat alkais varmaan ~20.1 joten jos sinne nyt jaksais odotella ja toivoo parasta!
Tsempit myös muillekin, joko joku oli testaillut tän kierron tuloksia??
Täällä ainakin odotan mielenkiinnolla mitä Tiiberon liuskatesti sanoi 😍!
Tänne kirjottelin jo yhden viestin aiemmin, että yritys käynnissä ja nyt sitten kamala epätietoisuus vaivaa :D tässä kierrossa en ole tuntenut minkäänlaisia ovis oireita, aina ennen on selkeästi ollut. Eikä ovistesteilläkään tullu positiivista. Oon siis luullut ettei koko ovista oo tapahtunut. Kävin nyt gynellä, sillä viikonloppuna oli kamala alavatsakipu. Munasarjassa näkyikin sit keltarauhanen ja tilkka nestettä, ja kivut näistä johtuvia. Eli ovis onkin tapahtunu!! Nyt sit jännittää menikö ajotukset oikeen, koska ajankohdasta ei mitään tietoa... 4-8pvää menkkoihin, kierron pituus vaihtelee.
Holla@, oon ollu täysin samassa tilanteessa kun sä! Itse vauvakuumeilin yli vuoden, ennen kuin mies suostui. Hormonaalista ehkäsyä oli 10vuotta takana, kun lopetin yli vuosi ennen, kun alettiin yrittämään. Oon tyytyväinen et lopetin, meni vajaa vuos kierroilla tasaantua. Eli voihan sen lopettaa jo ennen kuin yritys alkaa! :) Tosin jotkut raskautuu taas heti lopettamisen jälkeen. Voi kun vois etukäteen ennustaa näitä juttuja!
Tsemppiä piinailuun nouppis! Kyllähän se ovis melkein joka kierrossa kai tulee jos ei oo mitään erikoista meneillään, on ne vaan ovelia kun ei aina näy tai tapahtuu niin nopeasti. Siitä kierrosta kun esikoisesta raskauduin niin ei tullu mitään oireita mitä normaalisti oviksesta on!
@holla:
Kuulostaa aika samalta oma tilanne!
Mies tuntuu ajattelevan että heti sitten tullaan raskaaksi ja itseä pelottaa että jos ei. Mekään ei olla vielä yritystä aloitettu ja suunnitelmissa olisi tän vuoden syksyllä tai vuoden lopulla (jos mies ei jänistä :)
itsellä jäljellä pillereitä 3 kk ennen kuin resepti pitäisi uusia mutta mietin että onko turhaa uusia jos vaan jättäisi ne sitten pois ja antaisi kierron tasaantua ja olis sitä ihan kiva nähä itekin millanen on 7-8 v pillerriden käytön jälkeen ilman niitä... ja jos se raskaus sattuis alkamaan helpommin sitkun sitä yritetään.
Miehelle mainitsin jo tosta pillerien jättämisestä mutta en saanut oikein vastaukseksi mitään 😏 kysyi hetken päästä kauan sillä kierrolla kestää tasaantua niin sanoin että no toisilla tasaantuu heti ja voi tulla heti raskaaksi ja toisilla kestää kauemmin 😂
välillä pitää myös muistuttaa että ei se vauva heti sieltä putkahda kun saa alkunsa että kyllä siinäkin menee se 9 kk vielä. Munkin miehen mielestä tilanteen pitäisi olla rahallisesti jotenkin täydellinen, mutta onko se ikinä? Huoh 😊
Moi!
Mäkin liityin tänne, jonkun verran tullut googleteltua näitä keskusteluja aiemmin :)
Kova vauvakuume molemmilla, elokuussa 2017 päätettiin jättää ehkäisy (eli tässä tapauksessa keskeytetty yhd.) pois ja tulin raskaaksi tokalla kierrolla. Raskaus meni kuitenkin kesken ja lääkkeellinen tyhjennys tehtiin kotona päivänä, jolloin olisi alkanut 10. viikko :,(
Tyhjennys meni hyvin, vaikkakin oli raskas menetys ja alkion synnytys myös fyysisesti tosi kivulias kokemus.
Aloitettiin yrittäminen uudelleen heti kun vuoto oli kokonaan loppunut noin kahden viikon päästä, koska Naistenklinikalla sanottiin sen olevan OK. Yhdet menkat on nyt kuitenkin tullut ja olen siitä oikeastaan iloinen, koska olen myös lukenut että se on hyvä asia hedelmöittyneelle munasolulle sen kiinnittymisen kannalta (kunnolla palautunut kohdun seinämä?).
Taas ollaan puuhattu vauvaa erityisesti ovulaation aikaan ja täällä ollaan ihan tulisilla hiilillä! Lauantaina pitäisi alkaa menkat WomanLogin mukaan, mutta toivottavasti ei alkais... :D
Oon jo tehnyt pari testiä, jotka odotetusti negatiivisia. Pakko vaan oli tehdä, koska olen lukenut monien plussanneen jo näinkin aikaisin :)
Oireita on ollut jopa ihan samalla aikataululla kun edellisessä raskaudessa tai sitten vaan luulen niin :D Kirjoitin oireita viimeksi muistiin viisi päivää ennen plussaamista, jotenkin vaan tiesin olevani raskaana. Nyt sama tunne sekä fyysiset oireet. Epäilyttää vaan, että luulenko kaikkea nyt oireiksi koska toivomme raskautta niin kovasti.
Vielä pitää jaksaa muutama päivä ottaa! :D
Täällä ilmoittautuu kuumeilija! Imetyksen lopetuksen jälkeen ensimmäinen vahva ovis pongattu ja hyödynnetty ja nyt on menossa yk1 ja dpo 4. Kaikenlaisia tuntemuksia vatsassa kyllä on.. kuviteltuja ja todellisia :D Mielelläni tulisin fb-ryhmään. Ennestään on 3 lasta joista nuorin täytti juuri vuoden.
Moikka kaikille ja tsemiä yritykseen :) Mukavaa vaihtaa kokemuksia ja tuntemuksia kanssanne täällä.
Olen ensimmäisestä vauvasta haaveileva nainen. Yritimme enemmän ja vähemmän jo viime kierrossa tulla raskaaksi, mutta välissä oli kolmen-viiden päivän seksitaukoja eikä mitään hajua, minä päivänä ovulaatio todellisuudessa oli. En siis tullut raskaaksi. Nyt paneskellaan joka toinen päivä tai joka päivä, koska en jaksa leikkiä minkään ovulaatiotikkujen kanssa ja seksi on kivaa :D Olin jo melko varma, että olin raskaana, koska kuukautiset oli reilusti myöhässä - normisti kiertoni on noin 21-25 päivää, ja viime kierto venyi 32-päiväiseksi. Pari kertaa testasin raskautta, negatiivistahan sieltä tuli.
Mulla oli kesällä kierron kanssa ongelmia, ja menkat tuli vähän väliä, välillä vain viikon tauolla, ja lääkäri määräsi Teroluteja. Olen hakenut ne apteekista mutta en jaksa syödä niitä vielä, koska nyt kierto tuntuu rauhoittuneen.
Stressiä on tällä hetkellä aivan jäätävästi elämässä, mutta olen aika lungi tyyppi ja koitan ottaa tämän projektin ihan iisisti. Ainoa ongelmani on, etten saa tupakointia lopetettua. Vähentänyt olen sentään. Lääkäri myös ohjeisti kesällä lihomaan, koska olin alipainoinen. Tällä hetkellä olen saanut jo pari kiloa lisää, ja painoindeksi alkaa olla normaalin rajoissa.
Nyt menossa kiertopäivä 12 ja laskurin mukaan ovulaation pitäisi olla tänään. Olemme hyödyntäneet ajankohdan. Mutta olen myös tietoinen, että ovulaatio voi olla melkein milloin sattuu tai ei koskaan - minun Womanlog-applikaationi on ilmeisesti epäsäännöllisen kiertonu takia merkinnyt tyyliin jokaisen päivän tässä kuussa mahdolliseksi hedelmälliseksi päiväksi.
Katsotaan, mitä tästä tulee! Olen iältäni jo osittain nousseen riskin ja komplikaatioiden ryhmässä, joten hyvä olisi että pian tapahtuisi hedelmöitys.
Ja mitä tähän projektiin kokonaisuudessaan tulee: ihana nähdä omasta puolisosta uusia, vauvakuumeisia puolia :) Mutta onhan tämä nyt ihan hullun pelottavaa! Koko elämä menee uusiksi :D Ja nyt jo pää on "pehmennyt" ja minusta itsestänikin on tullut uudenlaisia, äidillisiä piirteitä esiin. Ihmeellistä.
Mutta vielä kerran tsempit kaikille!
Heip, täällä myös vauvakuumeinen!
Olen 27v, mieheni 30v ja esikoisesta haaveillaan. Viime elokuussa häiden jälkeen jätimme ehkäisyn pois sillä ajatuksella, että vauva saa tulla kun on tullakseen. Raskauduin melko helposti ja marraskuussa tein positiivisen testin. Valitettavasti se raskaus meni kesken heti alussa ja keskenmeno pitkittyis lähes kahteen kuukauteen.. Nyt vihdoin on vuodot loppu ja ehkä uskallamme uuteen yritykseen. Negatestiä en ole vielä tehnyt, mutta uskoisin sen olevan vihdoin nega. Aivan kamala pelko, että keskenmeno täytyisi kokea uudestaan, vaikkakin lääkärit kyllä olivat toiveikkaita ja sanoivat tämän olevan vain huonoa tuuria. Ja kun kerran niin helposti tulin raskaaksi kuitenkin. Toivotaan niin! Kovasti toivoisin uutta raskautta tälle vuodelle.
Heippa kaikki! Kertokaa vähän kuulumisia! Olisi mukava vaihdella mietteitä muiden samassa tilanteessa olevien kanssa :)
Itsellä käynnissä kiertopäivä 12, ja hyvin aktiivisesti olemme yritelleet ihan alkukierrosta asti. Vasta eilen aloin testata ovulaatiota, sitä ei ole näkynyt, mutta se on saattanut olla jo alkukierrossa, jos aiemmin keräämäni kiertotiedot pitäävät paikkansa.
Toivon teille kaikille hyvää onnea aikeissanne!
Ja ai niin - olen myös kiinnostunut kuumeilijoiden FB-ryhmästä! Voisiko joku vinkata, miten sinne pääsee :)
Moi!
Mä oon viestitellyt tuohon Vauva vuodelle 2018 -ketjuun mut se alkaa hiljenemään ni siirryn tänne :) oon 23-vuotias, mies 26 ja esikoisesta haaveillaan. Ollaan vuoden verran suunniteltu ja odotettu sopivaa hetkeä ehkäisyn poisjättämiseen. Minipillerit lopetin jo kesällä ja kondomista luovuttiin vuodenvaihteessa. Parhaillaan kp 13/28-31, oviksen oon tikuttanut viime kierroissa kp 15-16. Aktiivista on siis tällä hetkellä makkarissa eli yrityksestä ei ainakaan jää kiinni :D Tsemppiä kaikille <3
Täälläkin kuumeilu käynnissä!
Ite olen 27-vuotias, mies 30. Jätin minipillerit pois huhtikuussa 2017, niiden popsimista alla n. 8 vuotta, välillä tosin ollut vuodenkin tauko välissä. Kierto lähti hyvin rullaamaan ja on ollut tasainen melkeinpä heti, mutta eipä ole edes haamua raskaustesteihin tullut.. Nyt siis 9.yrityskerta. Toinen munasarja on muutama vuosi sitten ultrassa näyttäytynyt "monirakkulamaiselta", mutta ei kuitenkaan siis pco:a todettuna. On kyllä tunteet menneet laidasta toiseen yrityksen aikana... Paras varmaan olisi jos ei ajattelisi asiaa ollenkaan, mistähän sais saman asenteen kun miehellä että "tulee kun on tullakseen"? :D
Viime kuukausina oon oppinu paremmin ja tarkemmin bongaamaan ovista, jee! Ja seksiäkin ollut sen tienoilla nyt useammin, toivon niin lujaa että nyt viimein tärppäisi. Ovis siis oli viime viikolla, saas nähdä kuin käy :)
Täällä tänään dpo7 menossa ja kohdun alue ja nivukset on arat, vv tulee reippaasti ja lämmöt on siinä 37 kieppeillä eli posket helottaa :D Mulla on ennestää 8v tyttö, 6v poika (ja lapsiluvun piti olla tässä) ja kuopus on nyt 1v. Imetyksen lopetin reilu kk sitten ja menkat olleet viimeksi 4/2016 :D Vahvan oviksen bongasin ja tunsin. Jotenkin tosi vahva olo raskautumisesta eli putoan korkealta jos ei tärpännytkään. Niin ja ikää on 35v.
Moikka!
Taas yksi kuumeilija ilmoittautuu! Olen 25v yhden lapsen äiti (8/15). Jätin elokuussa pillerit pois ja siitä asti ollaan miehen kanssa yritetty. Kierto on pillerien jäljiltä ihan sekaisin, kierto on 21-24 päivää. Ehkäisyneuvolasta sain ohjeeksi alkaa tikuttaa ovista niin nähdään että tuleeko se näin lyhyellä kierrolla ollenkaan. Nyt menossa kp 7 ja oviksen tikuttaminen on menossa.
Jatkoin syksyllä yliopistossa kahden vuoden tauon jälkeen ja lapsi aloitti tarhan. Jäätävä stressi ollut päällä jo useamman kuukauden, pitäisi yrittää saada sekin kuriin:D
Heippa!
Oon itse 27 (kohta 28v) ja mies 30. Ollaan menty naimisiin syyskuussa 2017 ja vauva asian tiimoilta puhuttu jonkin verran ja sitä kierrelty. Nyt sitten saatiin sovittua että jos mulla jatkuu työn rahoitus taas vuodella niin jätän pillerit pois nyt tämän seuraavan liuskan jälkeen. Asia selviää 2 viikon päästä suunnilleen ja hitto että jännittää. En haluais enää tätä lykätä kun ikää alkaa olemaan ja oon pillereitä vetänyt yli 10 vuotta ehkä noin vuoden tauolla välissä. Joten on tässä kaikkea pientä mikä voi hankaloittaa tätä. Esikoisen tosiaan ois ja mahdollisesti ainoa. En oo koskaan tuntenut mitään vauvakuumetta mutta nyt sille lapselle ois sauma ja haluaisin kuitenkin yrittää. Pelkään että 10v päästä sitten harmittaa jos ei ole edes yrittänyt. Että näihin tunnelmiin ja pidetään peukut pystyssä että työasia selviää onnellisesti ja päästään aloittamaan tätä projektia.
Liityn joukkoon!
Toivon että täällä jaksettaisiin keskustella, itse en oikein ole vielä valmis whatsapp tai Facebook-keskusteluihin "omalla naamallani". Jos vaikka joku tuttu sattuisi näkemään tai olisi vaikkapa samassa ryhmässä :)
Mä kuumeilin jo viimevuonna ja muutaman viestin tuohon vauva vuodelle 2018 laitoinkin. Tuntui hetken jo epätoivoiselta koko "projekti", sillä yritystä ei olla vielä päästy aloittamaan. Mies kuitenkin jouluna sanoi kun asiaa vähän tiedustelin, että ehkä ensijouluna voisi olla jo "pulla uunissa". Jos hyvin käy!
Miehellä tuntuu vain olevan asenne että se tulee sitten heti, se onnistunut yritys. Mulla kuitenkin pillereitä takana 8 vuotta, ettei se taida olla niin itsestäänselvyys. Muiden kiertohäiriöiden takia nyt mentävä gynelle käymään, mutta hieman toivon että tuomioksi tulisi että pillerit tulisi lopettaa (eikä mitään muuta epänormaalia löytyisi). Saisi keho taas tottua normaaliin rytmiin rauhassa.
Mies on tosiaan vielä vähän vastahakoinen sillä tulevaisuus on meillä hieman epävarma töiden osalta. Mies ei haluaisi tehdä lasta tilanteeseen jossa on muutenkin tiukkaa. Mä olen alkanut olla sillä kannalla että kaikesta selvitään ja koskaan ei ole sopiva tilanne. Katsotaan, mielenkiintoinen vuosi edessä.