Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toiveena vauva (2018-2019)

27.12.2017 |

Ajattelin perustaa ihan uuden ketjun meille jotka vielä vauvasta haaveilevat. Eli mukaan rohkeesti kaikki vauvaa yrittävät jotka kaipaavat vertaistukea/juttuseuraa! Ei väliä onko yritystä takana pidempään vaiko vasta aloitettu :)

Itse olen 24v (mies 28) ja meillä on yksi lapsi 02/16 ja nyt olisi toiveissa toinen pieni. Ehkäisy (hormonikierrukka) otettu pois 7.12 ja yhdet menkat olleet sen jälkeen. Nyt peukut pystyssä tämän kierron kanssa, tänään kp8.

Kommentit (1881)

461/1881 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nouppis kirjoitti:

Voisko Monamina olla vaikka, että aiemmin on tullut jonkinnäköinen lh-piikki, mutta munasolu ei ole irronnut ja nyt sitten yrittää uudelleen siellä sitä irroittaa? En siis todellakaan tiedä sen tarkemmin, mutta tuli tälläinen vaihtoehto mieleen! On kyllä hämäävää 😯

Missyli, voi olla juuri kiinnittymisvuotoa! Mulla tuli viime kierrossa 8dpo lähtien pienen pientä vuotoa ja luin, että juuri silloin 'blastokysti on osittain kaivautunut kohdun limakalvoon' vai miten se nyt olikaan hienosti ilmaistu jollain sivulla 😅 ja sain positiivisen alkuun raskaustestiin, siellä oli kiinnittymis yritys käynnissä siis ihan oikeasti :) silloin 12dpo sain ekat tosi hailakat positiiviset testit! Mulla on myös joissain kierroissa tosin tiputellut ennen menkkoja, 2-3pvän tiputteluvuoto ennen menkkojen alkua taidetaan laskea normaaliksi, mutta pidempään jatkuva tiputtelu voi olla esim. keltarauhasen vajauksesta/toimintahäiriöstä johtuvaa. Toivottavasti on siellä kyse kiinnittymisestä!! 😊😊

Mulla nyt 5dpo, alavatsaa vähän kiristää välillä ja oikeella mietoa vihlontaa, toivon, että hyvin toimivasta keltarauhasesta johtuvia ois nämä! Täällä vois tulla pe-la välillä näkyä kiinnittymisvuotoa. Voi kun nyt tärppäis ja pieni pysyisi matkassakin.

Niin, voihan se olla 🤔 ärsyttää tämä epätietoisuus, kontrollifriikille ei oo helppoa 😀 toki tää valmistaa ihan hyvin elämään vauvan kanssa, kun kontrollia ei enää olekaan 😉

Tärppionnea sinne! ❤

462/1881 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäki liityn kuumeiluun! Itte kohta 27 ja äijä 30v. Pitkän jahkailun jälkeen on päätetty että nyt aletaan tekemään vauvoja. Eli yk1, ja kp8/34 käynnissä. Menkat loppu tänään. Lopetin polttamisen kp1 ja samalla alotin greippimehun (parina päivänä unohtunu) ja multivitamiinin. Elämässä on ollu isoja karikoita viimevuoden aikana ja varsinkin viim 6kk on ravistellu. Parisuhde ei voisi olla vahvempi, mutta seksi on ekaa kertaa 7v suhteen aikana jääny vähemmälle. Meillä ollut ehkäisynä keskeytetty yhdyntä, eikä vahinkoja ole sattunut. Nyt kuitenkin tarkoitus olisi lähteä tähän yritykseen ryminällä ja katsoa millainen meidän hedelmällisyysaste on. Ollaan suunniteltu että huomisesta eteenpäin jokatoinen päivä pupuillaan. Alotetaan ajoissa koska hyvä harjotella sitä sisään tulemista :D ovistikkuja ei ole nyt käytössä kun ovat nii kalliita, mutta laskureiden mukaan ovis ois 2.4.

Minulla on ristiriitaiset fiilikset kun itse olen aika hyvin sikiävästä suvusta ja geeniperimänä omaan ns. Synnyttäjänlanteet( xD) joten tavallaan toivon enkä ihmettelisikään jos eka yritys nappaisi. Toisaalta minulla on ollu terveydellisiä ongelmia viime vuosina jotka ovat saattaneet vaikuttaa hedelmällisyyteeni, ja pelkoani on lisännyt myös se ettei vahinkoraskauksia ole sattunut keskeytetyn yhdynnän kanssa koskaan, vaikka joitain huolimattomuuksia on tullut ovisaikoihinkin..

No mutta katsotaan kuinka käy! Olen niin innokkaana tämän suhteen että on tullut kahlattua kaikki keskustelupalstat ja blogit läpi :D kiinnostavaa nähdä mitä tällainen yritys tuo tullessaan..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
463/1881 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äsken tuli hymynaama vielä clearbluen kaksoishormonitestiin, eli eiköhän se ovis oo nyt 👌🙂

464/1881 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olis uskonut että voi olla jännittävää lukea toisten kuukautiskierrosta... 🤣

Kävin eilen gynekologilla, koska oli tosiaan epäily siitä pcos:ta ja sitten se pari vuotta sitten tullu kilpirauhasen vajaatoiminta. No, siellä oli todella rakkulaiset munasarjat molemmin puolin ja kohdun limakalvo oli hyvin ohut kiertopäivällä 35. Tällä kylmän akan vastaanotolla käymisen ilosta sai maksaa 200 e. (Nyt ymmärrän miksi hänelle saa aina pian ajan varattua.) Meillä siis yk 1. No, sain terolutit, jolla pitäisi käynnistää kuuri että päästään labratutkimuksiin. Miehellä on kuitenkin yksi lapsi ennestään enkä jaksa uskoa että hänellä olisi mitään vikaa siittiöissä, joten onko teillä tietoa, onko meidän pakko tutkituttaa mies samalla että saadaan letrozol/tms käyttöön koska en todennäköisesti ovuloi juuri koskaan? Kilpirauhaslääkitys kyllä säädetään toki ensin, mutta en haluaisi nyt näin alkuun maksaa turhista tutkimuksista suotta... ajateltiin että tutkituttais nuo mun munatorvet ja arvot yms, ja sitten yritetään se vuosi ja siirrytään kunnalliselle puolelle 🤔

Eilisen itkeskelin, mutta tänään on taas sellainen olo että ehkä tässä selvitään. Oon yleisesti ottaen taitava unohtaan ikävät asiat, harmi vain että äidiksi oon halunnut aina, ja se on ainut asia mitä oon ikinä elämästä halunnut. Plääh.

465/1881 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

KilliKotka kirjoitti:

Mäki liityn kuumeiluun! Itte kohta 27 ja äijä 30v. Pitkän jahkailun jälkeen on päätetty että nyt aletaan tekemään vauvoja. Eli yk1, ja kp8/34 käynnissä. Menkat loppu tänään. Lopetin polttamisen kp1 ja samalla alotin greippimehun (parina päivänä unohtunu) ja multivitamiinin. Elämässä on ollu isoja karikoita viimevuoden aikana ja varsinkin viim 6kk on ravistellu. Parisuhde ei voisi olla vahvempi, mutta seksi on ekaa kertaa 7v suhteen aikana jääny vähemmälle. Meillä ollut ehkäisynä keskeytetty yhdyntä, eikä vahinkoja ole sattunut. Nyt kuitenkin tarkoitus olisi lähteä tähän yritykseen ryminällä ja katsoa millainen meidän hedelmällisyysaste on. Ollaan suunniteltu että huomisesta eteenpäin jokatoinen päivä pupuillaan. Alotetaan ajoissa koska hyvä harjotella sitä sisään tulemista :D ovistikkuja ei ole nyt käytössä kun ovat nii kalliita, mutta laskureiden mukaan ovis ois 2.4.

Minulla on ristiriitaiset fiilikset kun itse olen aika hyvin sikiävästä suvusta ja geeniperimänä omaan ns. Synnyttäjänlanteet( xD) joten tavallaan toivon enkä ihmettelisikään jos eka yritys nappaisi. Toisaalta minulla on ollu terveydellisiä ongelmia viime vuosina jotka ovat saattaneet vaikuttaa hedelmällisyyteeni, ja pelkoani on lisännyt myös se ettei vahinkoraskauksia ole sattunut keskeytetyn yhdynnän kanssa koskaan, vaikka joitain huolimattomuuksia on tullut ovisaikoihinkin..

No mutta katsotaan kuinka käy! Olen niin innokkaana tämän suhteen että on tullut kahlattua kaikki keskustelupalstat ja blogit läpi :D kiinnostavaa nähdä mitä tällainen yritys tuo tullessaan..

Tervetuloa mukaan ja toivottavasti tärppää nopsaan! 🙂

Jos haluaa ovista testailla, niin suht hapoja liuskatestejä saa tilattua esim. raskauskeijulta tai mammaksi -nettikaupasta 🙂 toki kannattaa koittaa eka ilman jos suinkin malttaa ja on suht säännöllinen kierto, on varmaan stressittömämpää 👌🤣

466/1881 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä101010 kirjoitti:

En olis uskonut että voi olla jännittävää lukea toisten kuukautiskierrosta... 🤣

Kävin eilen gynekologilla, koska oli tosiaan epäily siitä pcos:ta ja sitten se pari vuotta sitten tullu kilpirauhasen vajaatoiminta. No, siellä oli todella rakkulaiset munasarjat molemmin puolin ja kohdun limakalvo oli hyvin ohut kiertopäivällä 35. Tällä kylmän akan vastaanotolla käymisen ilosta sai maksaa 200 e. (Nyt ymmärrän miksi hänelle saa aina pian ajan varattua.) Meillä siis yk 1. No, sain terolutit, jolla pitäisi käynnistää kuuri että päästään labratutkimuksiin. Miehellä on kuitenkin yksi lapsi ennestään enkä jaksa uskoa että hänellä olisi mitään vikaa siittiöissä, joten onko teillä tietoa, onko meidän pakko tutkituttaa mies samalla että saadaan letrozol/tms käyttöön koska en todennäköisesti ovuloi juuri koskaan? Kilpirauhaslääkitys kyllä säädetään toki ensin, mutta en haluaisi nyt näin alkuun maksaa turhista tutkimuksista suotta... ajateltiin että tutkituttais nuo mun munatorvet ja arvot yms, ja sitten yritetään se vuosi ja siirrytään kunnalliselle puolelle 🤔

Eilisen itkeskelin, mutta tänään on taas sellainen olo että ehkä tässä selvitään. Oon yleisesti ottaen taitava unohtaan ikävät asiat, harmi vain että äidiksi oon halunnut aina, ja se on ainut asia mitä oon ikinä elämästä halunnut. Plääh.

Tervetuloa mukaan! Ei kannata vielä vaipua synkkyyteen, mulla on pco ja yksi luomuna yk2 alkunsa saanut lapsi ja nyt toinen toiveissa 🙂 ja pco:hon voi paljon vaikuttaa ruokavaliolla ja monelle riittää kevyetkin "hoidot", että tulee raskaaksi!

Nyt vaan hyvällä mielellä yritykseen ja katsotte sitten mitä tuleman pitää 🙂 tärppionnea!❤

467/1881 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äsken olikin ovistesti jo nega, eli eiköhän nyt olisi dpo0 🙂 eilen talleteltiin ja yritetään vielä tänäänkin ehtiä, sitten vaan sormet ja varpaat ristiin 🤣❤

468/1881 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ovistestissä vilkkuvaa hymynaamaa neljättä päivää. Tulispa se vilkkumatonkin pian. Talletteluja ollaan of course harrastettu.

469/1881 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikille! Ajattelin nyt itsekin liittyä, kun ehkäisykapseli poistettiin 12.3. Olen 29 v ja mies 31 v, eli ollaan aika myöhään aloittamassa. Kummallakaan ei siis ole lapsia entuudestaan. Tällä hetkellä olisi menossa kp 7/29 ja yk 1. Ehkäisykapselin aikana kierto on ollut hiukan vaihteleva, mutta josko nyt ilman kapselia hieman tasaantuisi :) Ovistikut on hankittu ja jännä päästä niitä ekaa kertaa koittamaan, jotta osaisin hiukan paremmin oman oviksen paikantaa. Plussatuulia toivon jokaiselle <3

470/1881 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään dpo 10 tai 11  ja kp 24/27 ja menin sitten tekemään testin tuossa neljän maissa muutaman tunnin pidätyksellä, ja tulos niin negatiivinen kuin olla voi. Toki vielä voi olla mahiksia, mutta olen jo aikalailla heittänyt kirveen kaivoon tämän kierron osalta. Menkkamaiset jomotukset ja kiukuttelutkin tuli kehiin tänään

471/1881 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kaikille uusille!

Kiva juttu Monamina että tuli kuin tulikin selvyys ovisasiaan :) Ja toivotaan Toive85 et sielläki tulisi ovisplussa pian! Tsemppiä AJJ <3 Muista että toivoa on niin kauan kun menkat ei ala. Plussatuulia kaikille :)

Täällä menossa kp 20, oiskohan dpo 4-5 tms. Kaikenmoisia oireita oon jälleen bongailevinani, lähinnä sellaset vilunväreet ja palelu on ihmettäneet tällä kertaa :D

472/1881 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

AJJ, tiedän tunteen. Täällä kans meneillään dpo 10 ja hyvin vahvat PMS oireet on 😖 ja kaiken lisäksi kiukuttaa kun tietää että kohta alkaa menkat eikä tärpännytkään 😩

473/1881 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä kaikille piinailijoille, toivottavasti tärppää ❤

Itsellä oli ekassa raskaudessa ihan menkkajomotuksia myöten samat PMS oireet kuin aiemmin, vuoto vaan jäi pois 🙂 itselle sellaset varmat oireet menkoista olis aamulämpöjen lasku ja itse vuoto 😀

Ervasto: vilunväreet ja palelu kuuluu ainakin mulla normaalistikin luteaalivaiheeseen, kun lämmöt on koholla 😉 mutta toivotaan että olis raskaudesta johtuvaa!

474/1881 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pientä päivitystä täältä, eli keskiviikkona alkanut vuoto ei ollut kiinnittymisvuotoa, koska se vahvistui iltaa myöten ja tällä hetkellä on ihan normimenkkojen oloiset, myös kovat kivut. Toisaalta ihan ok näin, päästään pikemmin yrittämään uudestaan, mutta oli tuo silti pettymys. Ihmettelen että miten kierto jäi noin ennätyslyhyeksi (23 kp) juuri nyt kun alettiin yrittämään. Omien laskujen mukaan luteaalivaihe olisi ollut vain 8 päivää, mitä on todella lyhyt. Noh, ensi viikolla jo uutta yritystä!

Plussatuulia kaikille muille!!

475/1881 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikille! Päätinpä nyt liittyä seuraanne tänne (: Vähän taustoista, meillä mies on 23 ja minä 18. Meidän elämään liittyi viime kuun alussa esikoinen ja haaveena olis vielä toinen lyhyellä ikäerolla. Tarkotuksena olis alotella rauhallisesti tulee jos on tullakseen asenteella kesän jälkeen ja sitten jouluna kovemmat keinot käyttöön, jos ei olla raskauduttu.

Suoraansanottuna pelottaa ihan hlvetisti jo nyt. Mun edellinen raskaus oli tosi stressaava ja menetin siitä kuukauden surren keskenmenoa, oli hoitsut väärässä jos on tota meidän poikaa uskominen :D Mutta kyllä se oli silti parasta aikaa ikinä! Se masu ja ne pikku potkut, ne kerrat kun näit sen ultraruudulta ja kuulit ne sydämenlyönnit ❤️

Kyllä siinä saa ihan uuden merkityksen elämään ja se kaikki mitä oot kokenu siinä on sen arvosta. Plussatuulia kaikille!

476/1881 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missyli kirjoitti:

Pientä päivitystä täältä, eli keskiviikkona alkanut vuoto ei ollut kiinnittymisvuotoa, koska se vahvistui iltaa myöten ja tällä hetkellä on ihan normimenkkojen oloiset, myös kovat kivut. Toisaalta ihan ok näin, päästään pikemmin yrittämään uudestaan, mutta oli tuo silti pettymys. Ihmettelen että miten kierto jäi noin ennätyslyhyeksi (23 kp) juuri nyt kun alettiin yrittämään. Omien laskujen mukaan luteaalivaihe olisi ollut vain 8 päivää, mitä on todella lyhyt. Noh, ensi viikolla jo uutta yritystä!

Pahoittelut menkoista ja tsemppiä uuteen kiertoon! ❤

477/1881 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille <3 Tänään ollaan paremmalla mielellä, eikä menkkoja onneksi kuulu. Vielä on kyllä menkkatuntemuksia ja vv lisääntynyt. Odotellaan siis rauhassa. Positiivista on se, että lutelaalivaihe näyttäisi olevan tarpeeksi pitkä ja ovuloin :)

@Käyttäjä10762 kauheeta! :O Miten ne tuommoisen virheen tekivät? Voin vaan kuvitella sen helpotuksen, kun kaikki olikin hyvin <3

478/1881 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monamina kirjoitti:

Missyli kirjoitti:

Pahoittelut menkoista ja tsemppiä uuteen kiertoon! ❤

Kiitos Monamina!

Vierailija
479/1881 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys kanssakuumeilijoille! Minäkin nyt viimein liityin virallisesti vauvailemaan vaikka palstoja toki olen mykkänä lukenutkin. Haaveissa sekä minun (27v.) että mieheni (33v.) esikoinen.

Minulla oli viime kesänä km viikolla 10 ja nyt taas kun helmikuussa saimme plussattua niin km alkoi viikolla 7... Vetää kyllä mielen matalaksi kun ensi-ilo pitkään kaivatuista alavatsan vihlomisista vaihtui alati jäytävään pelkoon ja lopulta todellakin uuteen keskenmenoon. Haluan kovasti uutta yritystä, mutta pelottaa jo valmiiksi. Ei siitä varmaan pääse yli?

Noh, pakko se on koittaa uskoa että meillä oli vaan huonoa tuuria ja jatkaa yrittämistä - vauvan kaipuu vaan kasvaa odotellessa. ♡

-Kärppä

Vierailija
480/1881 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heii ja tervetuloa kaikille uusille! :)

Mullahan siis normaalisti ovulaatio on n. 14 päivä, mutta tällä kierrolla heitti ja oli ilmeisesti 19. Päivä. Mielenkiinnolla odotan, milloin mahdolliset menkat alkaa (toivottavasti ei ala ollenkaan, en jaksais enää kuukaudesta toiseen pettyä). Päivät on tällä kierrolla hyödynnetty ainakin kunnolla ja kaiken järjen mukaan simppoja olis koko ajan ollut mukana. :D mut pakko se on sanoa, tiesin että tässä kestää ja 11 kuukautta on ihan tavallinen aika yrittää lasta, mutta kun tässä alkaa olla jo niin epätoivoinen. Toisaalta taas helpotti tosi paljon, kun ultrassa oli kaikki ok ja viimeistään toukokuun alussa voi soittaa lääkäriin, jos/kun tulee vuosi täyteen. Nyt vaan kun malttais taas nää piinapäivät. :D

Ihanaa ja aurinkoista viikonloppua kaikille! Täällä valmistaudutaan yövuoroputkeen.