Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toiveena vauva (2018-2019)

27.12.2017 |

Ajattelin perustaa ihan uuden ketjun meille jotka vielä vauvasta haaveilevat. Eli mukaan rohkeesti kaikki vauvaa yrittävät jotka kaipaavat vertaistukea/juttuseuraa! Ei väliä onko yritystä takana pidempään vaiko vasta aloitettu :)

Itse olen 24v (mies 28) ja meillä on yksi lapsi 02/16 ja nyt olisi toiveissa toinen pieni. Ehkäisy (hormonikierrukka) otettu pois 7.12 ja yhdet menkat olleet sen jälkeen. Nyt peukut pystyssä tämän kierron kanssa, tänään kp8.

Kommentit (1881)

341/1881 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

emiliaa94 kirjoitti:

Moikka!

Oon lukenu näitä ketjuja jo varmaan kolme vuotta ja nyt ajattelin uskaltautua kirjoittamaankin.😃

Elikkäs, oon 24v., mies kohta 27. Ollaan oltu yhdessä pian kaksi vuotta, yhdessä asuttu vuoden verran.

Ihan alusta asti ollaan lapsista puhuttu ja siitä että kolme lasta olis meille sopiva lapsiluku.

Nyt ollaan aloittelemassa omakotitalon rakentamista, toki ihan lähtökuopissa vasta.

Oon aina ajatellu että haluan ensin omakotitalon ja sitten vasta lapsia tai olla raskaana rakennusaikana.😃 Mulla on ollu kapseli noin 1,5 vuotta, sitä ennen olin hetken ilman mitään hormonaalista ehkäisyä ja aiemmin nelisen vuotta oli pillerit käytössä.

Mulla kesti tosi kauan (yli vuoden) pillereiden jälkeen ennen kuin kierto tasaantui ja nyt toki on pelko siitä, että nyt kierron tasaantuminen kestää yhtä kauan. Siksi olinkin suunnitellut, että jos/kun saadaan talolaina niin käyn poistattamassa kapselin. Mutta nyt kun se päivä lähenee, niin on kyllä tosi ristiriitaisia tunteita. Vahvimpana hirveä vauvakuume joka on mielessä kyllä ihan joka ikinen päivä. Mutta myös pelko siitä kuinka paljon elämä muuttuu ja jos tällä hetkellä todella hyvällä mallilla oleva parisuhde kärsiikin siitä vauva-arjesta. Toki nämäkin varmaan (toivottavasti) on ihan yleisiä tuntemuksia kun niin suuresta elämänmuutoksesta kuitenkin on kyse..🤔

Mulla toki ajatuksena syksyllä vasta aloittaa kunnolla yritys jos kierto siihen mennessä on tasaantunut. Mies kyllä aina sanoo kun puhun mun vauvakuumeesta, että ”no miksei me olla jo tehty vauvaa?”.😁 Ihanaa kyllä kun toinen on myös niin täysillä mukana.☺️

Tästä viestistä tuli kyllä nyt pitkä ku nälkävuosi mutta ehkä joku jaksaa lukea loppuun asti.🙈

Tsemppiä teille kaikille joilla yritys on jo päällä!❤️

Piti kopioida aiempi oma viesti kun mua tuskin kukaan muistaa tuolta ketjun alusta.😄

Nyt siis siinä pisteessä että kapselinpoistoaika varattuna, asuntolaina saatu ja talopaketti valittu.☺️

Eilen ehdotin miehelle, että otetaan sellainen deadline vauvan yrittämisen suhteen että sitten aloitetaan kun talo on siinä mallissa että saa aloittaa sisätyöt. Vastaus oli että ”ai sillon vasta?”😂 Joten eiköhän sitten aloitella yrittämistä kun vaan kierto on kapselin jälkeen tasoittunut, siihen toivottavasti ei tällä kertaa mene ihan vuotta..

Ihanaa kun on vihdoin näin varmaan pian kymmenen vuoden haaveilun jälkeen vihdoin tilanne että saa ihan vakavissaan suunnitella raskautta!❤️

Jos mäkin nyt tässä kirjoittelussa vähän aktivoituisin kun alkaa yritys olla ajankohtaisempaa.

Onnea kaikille jo plussanneille ja onnea yritykseen muille!

342/1881 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monamina, minulla tuo ei vielä olisi positiivinen ovistesti. Monenko aikaan olet ottanut tuon? Testaatko kerran vai kaksi päivässä? Minulla ovulaatiotesti näytti positiivista alle 24h ajan. La aamuna oli vahvempi kuin normaalisti, mutta silti negatiivinen. Testasin uudelleen puolen päivän aikaan tosi vahvan positiivisen. La illalla oli samanlainen vahva positiivinen, mutta su aamuna oli samanlainen kuin la aamuna ja su iltana oli jo täysin negatiivinen.

Siksi suosittelen kyllä testaamaan ainakin ekan kierron kahdesti päivässä, kunnes tietää miltä se positiivinen näyttää itsellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
343/1881 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kp 28 menossa ja kierto on aika tarkasti 26-28 päivää. Minuutit tuntuu tunneilta ja väliin tuntuu että "no nyt ne menkat alko", muttei alkaneetkaan.

Jos ei huomenna aamusella viimeistään ole alkaneet niin sitten voin varovasti toivoa plussausta muutaman päivän päästä, sillä ikinä ei tähän ikään mennessä ole olleet kun max päivän myöhässä. Oireitakin on (mukamas), mutta samoja oireita on kierukan poisoton jälkeen ollu aina ennen menkkoja.

Voi tätä piinaa...

344/1881 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niihän sitä pitäis Sardiini testata, mutta enää yksi testi jäljellä 🙈 teen sen huomenna ap ja haen postista sitten uudet 😁

Ennen edellistä raskautta ovistestit kyllä näytti positiivista kahtena päivänä, mutta ehkä se voi muuttua. No talleteltiin kuitenkin tänään varmuuden vuoksi. En tiedä miksi heti alkaa ajatella niin synkkiä, että en varmaan ovuloi ollenkaan enkä saa toista lasta, ja se ensimmäinenkin oli ilmeisesti vuosisadan ihme 😂😂 ja täällä siis vasta yk2 🙈

345/1881 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin kerralla jonku 60kpl kun mulla on niin epäsäännöllinen kierto. Nyt ne kaikki meni melkein tässä yk1, että varmaan kohta tilaan lisää 😄🙈

Mulla on tänään ollut dpo 10 ja raskaustesti näytti negaa. Ihan PMS oireissa menty viime päivät ja tänään jo menkkaoireista kärsitty. Ei vielä kuitenkaan ole menkkoja näkynyt eli toivo elää vielä vähän.

Jo plussanneet, minä dpo/kp päivänä plussasitte ja millaisia oireita teillä oli ennen sitä? Mietin että voiko tulla ensin PMS oireita ja kuitenkin olla raskaana 🤔 nehän voi olla aika samankaltaisia mitä nyt on lukenut alkuraskauden oireista.

346/1881 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sardiini kirjoitti:

Mä ostin kerralla jonku 60kpl kun mulla on niin epäsäännöllinen kierto. Nyt ne kaikki meni melkein tässä yk1, että varmaan kohta tilaan lisää 😄🙈

Mulla on tänään ollut dpo 10 ja raskaustesti näytti negaa. Ihan PMS oireissa menty viime päivät ja tänään jo menkkaoireista kärsitty. Ei vielä kuitenkaan ole menkkoja näkynyt eli toivo elää vielä vähän.

Jo plussanneet, minä dpo/kp päivänä plussasitte ja millaisia oireita teillä oli ennen sitä? Mietin että voiko tulla ensin PMS oireita ja kuitenkin olla raskaana 🤔 nehän voi olla aika samankaltaisia mitä nyt on lukenut alkuraskauden oireista.

Mä plussasin viimeksi dpo16, eli menkkojen oletettuna alkamispäivänä (silloin pitkä luteaalivaihe). Se oli kyllä ihan kunnon plussa, eli olisi varmasti näkyny jo muutamaa päivää ennen 😊 oireita ei ollu muita kun menkkojen poisjäänti, kunnon raskausoireet tuli vasta rv 6-7. Mutta mulla ei kyllä yleensä ole hirveästi pms-oireitakaan, ja mä oon ymmärtäny että varhaiset raskausoireet ja pms-oireet on aika samanlaiset. Eli toivoa on kyllä vielä ❤

Mittaatko aamulämpöjä?

347/1881 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittaan kyllä, kun käytössä Natural Cycles. En tosin tiedä, miten niitä pitäisi tulkita. Lämmöt on selkeästi vielä koholla, mutta toisaalta mulla on aikaisemmin laskeneet ne vasta menkkojen alkamisen jälkeen 🤔

348/1881 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sardiini: okei, mulla taas laskee päivää ennen, niin siitä on voinut tulkita 😊 mutta kunhan pysyy korkealla niin on toivoa!

Täällä taas ovistesti ihan haalea, niinkuin arvasin. Alkaa jo vähän kyrsimään, jos ei edes ovista tule, ei sillon voi pahemmin toivoa raskauttakaan 😡

349/1881 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kp 6, menkat loppui eilen. Mä ajattelin tässä kierrossa jättää ovistestit tekemättä. Kierto on ollut nyt tosi säännöllinen (koputan puuta) ja osaan arvioida aika tarkkaan oviksen ajankohdan. Lisäksi oon aika kova stressaamaan ja luulen että tartutan mieheenkin paineita seksistä oviksen aikaan. Siksi aattelin et mennään tämä kierto rennommin, puuhasteellaan oviksen aikoihin sekä ennen ja jälkeen, mutta en laske päiviä. Tai saa nyt nähdä, kuitenki oon täällä viikon päästä malttamattomana raportoimassa ovistestituloksia :DD Välillä ärsyttää olla tällainen kontrollifriikki, mutta koitan ajatella tämän vauvaprojektin sellasena oppituntina siihen, ettei kaikkea todella kannata edes yrittää kontrolloida ja välillä vaan pitää ottaa vähän rennommin..

Plussatuulia Sardiinille!

350/1881 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin jätän ovistestit tältä kierrolta. Toinen käsi poissa pelistä niin en ala taiteilee tikkupakkauksia auki yhdellä kädellä. Ehkä mielelle, kropalle, haluille ja ovikselle tekee hyvää olla kyttäämättä. Sain buranan vaihdettua panadoliin, niin ei tartte siitä stressata. Ensi viikolla sitten peitto heilumaan mahdollisimman usein. Auttaa myös särkyyn. 😉🤣

351/1881 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on siis yk5 ja kp 26/27. Kp 21 ja 22 tuli ihan vähän verta ja tietysti mietityttää, oisko se voinut olla kiinnittymisvuotoa. Tosin viime kierrossakin oli ekaa kertaa pientä vuotoa noilla main, eikä muutenkaan olo oo nyt erilainen kuin muissa kierroissa. Jotenkin sitä on varovaisen toiveikas, mutta sitten kuitenkin "pessimisti ei pety" asenteella. En haluaisi herätä lauantaina menkkoihin. :(

352/1881 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein sit RFSU:n "testaa jo 6 päivää ennen kuukautisten poisjääntiä" -testin tässä kp 26/27 (oli tosin iltapäiväpissa) ja oli nega. Nyt en jaksa enää jännittää, menkat tulee ja sitten kohti yk6:tta.

Sain tosiaan Terolutit heti kun aloitettiin yrittäminen. Silloin gynekologi sanoi, että tule kesällä uudelleen, jos ei ole tärpännyt... Mun tekisi mieli heti testauttaa miehen siittiöt ainakin, mutta sovittiin miehen kanssa, että kesällä sitten.

Seksissäkin on ovisviikolla alkanut olla pieniä puuduttamisen merkkejä. Pelkään, että menee pahemmaksi. Pelkään myös, että se että löysin miehen vasta 31-vuotiaana koituu tän projektin kohtaloksi. Vaikea pysyä positiivisena just nyt.

Vierailija
353/1881 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä plussattu nyt aamulla! 😊 kp 31 ja tänään pitäis menkkojen alkaa. Vahva plussa tuli melkein heti clearblue-testiin. Alavatsa on nippaillut parin viikon aikana, olen epäillyt kystaa josta kirjoittelinlin aikaisemmin, mutta ehkä siellä ei nyt mitään kystaa olekkaan! Sekavat fiilikset. Onnelliset tottakai, mutta kyllä marraskuinen keskenmeno vähän kolkuttelee muistissa. Toivotaan, että tämä pysyy matkassa mukana ❤️

354/1881 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiveissa kirjoitti:

Täällä plussattu nyt aamulla! 😊 kp 31 ja tänään pitäis menkkojen alkaa. Vahva plussa tuli melkein heti clearblue-testiin. Alavatsa on nippaillut parin viikon aikana, olen epäillyt kystaa josta kirjoittelinlin aikaisemmin, mutta ehkä siellä ei nyt mitään kystaa olekkaan! Sekavat fiilikset. Onnelliset tottakai, mutta kyllä marraskuinen keskenmeno vähän kolkuttelee muistissa. Toivotaan, että tämä pysyy matkassa mukana ❤️

Onnea! ❤

355/1881 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Toiveissa! :)

356/1881 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi ihanaa Toiveissa! ❤️

357/1881 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miten ihanaa, onnea Toiveissa <3

358/1881 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Toiveissa! 😊 Pidetään nyt peukkuja että tämä pikkuinen pysyy matkassa mukana. 👍

359/1881 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut plussasta Elmu sekä Toiveissa ja tsemppiä jatkoon :) Samoin Jlove92, hyvä että siellä on kaikki kunnossa. Kiva saada onnistumisia tähän ryhmään! Jospa pääsisi jossain vaiheessa itsekin jonon jatkoksi :P

Ja voimia sitten muille piinailijoille ja uutta kiertoa kohti meneville :)

Tsemppiä Toive85, en osaa muuta sanoa. Ymmärrän että vaikea pitää positiivista mieltä yllä. Tuttuja tunteita varmasti kaikille tässä keskustelussa. Mutta jokainen kierto on toisaalta uusi mahdollisuus...

Cevandrielille pikaista paranemista! Hyvä jos on kipulääkkeet nyt kohillaan.

Ervasto: Mä oon myös yks kontrollifriikki! Erotuksella että en ainakaan pariin kiertoon kykene luopumaan ovistesteistä :D Tää projekti on kyllä yhtä tuskaa pienelle kaikki-mulle-heti-nyt-ihmiselle.

Omaa napaa, meillä yk3 meneillään, kp22/27-30, 7dpo. Tässä kierrossa ekaa kertaa aamulämpöjen mittaus mukana ja mielenkiintoista seurata millainen käppyrä alkaa muodostua :) Muutenkin hyvä mieli nyt, vaikkei onnistuisikaan tässä kierrossa. Aina vaan oppii kierto kierrolta tuntemaan kroppaansa enemmän. Vaikka tuon lämpöjen mittailun takia yritys pysyy mielessä joka päivä, sinänsä vähän ärsyttävää… Kaikenlaisia nippailuja on ollut mahassa mutta varmaan oviksesta johtuvia. Vielä viikon verran pitäisi kärvistellä!

N. 30+ v. pariskunta, 2 v. lapsi ja toinen haaveissa. Yritys aloitettu 6/20, kkm 1/21.

360/1881 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Nuusku! Tänään oon ollut paremmilla fiiliksillä. Menkat tekee tuloaa ja vertakin on jo vähän näkynyt.

Piristin itseäni varaamalla kampaajan ja tilasin läjän Clearbluen ovistestejä. Mulla on ollu liuskatestejä läjä, mutta en saa niistä oikeen mitään irti. Tuntuu että testaa ihan missä vaiheessa kiertoa tahansa, niin aina tulee haalea viiva. Clearbluen testejä mulla oli alussa muutama ja tokassa kierrossa kun kunnolla testasin niin sain hymynaamankin. Se tuntui ihan uskomattomalta voitolta. :D Kalliiksihan nuo kyllä tulee.