Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jouluna se jotenkin vaan korostuu miten huonotasoinen avioliitto mulla on

Vierailija
27.12.2017 |

Sisko oli miehensä ja lastensa kanssa joulunpyhät Roomassa ja siskolle ostettiin Fendin laukku lahjaksi. Olivat nauttineet samppanjaa aamiaisella ja heillä oli ollut ihana matka.

Paras ystävätär vietti sukujoulua kartanossa ja lähtee välipäivinä Mauritiukselle kahdestaan miehensä kanssa kun hänellä on ollut niin rankka syksy esikoululaisen kanssa.

Toinen ystävätär sai timanttikaulakorun mieheltään eikä heillä ole lapsia mutta rakkaus kukoistaa ja yhdessä harrastetaan.

Niin ajatelkaa miltä tuntuu, kun ainoa mitä voi sanoa on että pelattiin koko joulu lautapelejä rintamamiestalon kellarissa mihin mies on remontoinut kolme vuotta takkahuonetta mutta takkaan ei ole vielä varaa. Ja mies haluisi vielä neljännen lapsen ja syyllistää minua kun kieltäydyn.

Mä olen siis se, jonka opettajamies on aina puutarhajuhlissa bändipaita päällä, kun mun ystävättärien miehet on investointipankkiireita, lentäjiä ja yritysjuristeja. Ja yhden mies on joku tutkija mutta sekin on hirveän rikas ja he asuvat ihanissa taloussa jännittävissä ja eksoottisissa paikoissa. Oon kirjoittanut tänne ennenkin, kun en voi purkaa tuntojani muualla ettei ne saa selville millainen luuseri mä olen.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lähdin liitosta, jossa materiaa ei puuttunut. (Joulut Kap Verdellä/Karibialla, kesällä toinen ulkomaanmatka ja siihen päälle vielä useampi pitkän viikonlopun kaupunkiloma Keski- tai Etelä-Euroopassa.) Oli merkkilaukkuja (no ne mulla on vieläkin), kalliita parfyymeja, vakituiset kampaaja-ajat ja kynsihuollot, kosmetologit, korut ja vaatteet vimpan päälle, alla kallis auto (pikkubemari). Kaikesta en ole luopunut, mutta suurimmasta osasta kyllä. 

Vietin just elämäni ensimmäisen joulun uuden miesystäväni kanssa, jonka kanssa ollaan nyt asuttu puolisen vuotta yhdessä. Pelattiin lautapelejä (ihanaa!), mies soitti kitaraa, laulettiin yhdessä ja vietettiin aikaa ystävien kanssa. 

Olin edellisessä suhteessani paljon rikkaampi (konkreettisesti, materialistisesti), mutta suhde oli muilta osin huono: ei läheisyyttä, ei romantiikkaa, ei hellyyttä. Mies ei ollut juuri koskaan kotona töittensä takia, siinähän sitten yksin leikin Fendeilläni saatana.

Nyt sain lahjaksi tänä jouluna mieheltäni kirjan, ja kudoin tälle (hänen pyynnostään) sukat ja kaulaliinan. Ei harmittanut lahjojen "vähyys" tai "vaatimattomuus" kumpaakaan, kun meillä on toisemme. Mun paras joululahja oli kuitenkin se, että sain viettää sen rakastamani ihmisen kanssa. 

Vierailija
42/44 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette tee kaikkea haaveilemaasi sinun rahoillasi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisiko, jos vaatisit, että ryhtyy rehtoriksi? Palkka paranisi huimasti. Saisi puvun päälleen.

Vierailija
44/44 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohiksena. - Minusta on käsittämätöntä, että nämä hemmotellut naiset ovat usein peruskoulun käyneitä tai muuten koulut kesken jättäneitä ja työhistoria on käytännössä olematon tai sarjassamme tarjoilija. 

Vaikuttaa siltä, että sellainen on mahdoton yhtälö, jossa korkeasti koulutettu, omillaan toimeentuleva, kaunis ja itsestään huolta pitävä nainen löytäisi rikkaan puolison. Mistäköhän tämä johtuu? 

Koska ne ensin mainitut ovat kauniita ja hauskoja. Yliopistossa nenäkirjassa nuoruutensa viettäneet uraohjukset.. No, harvemmin ovat. Miehellä on jo rahaa, Ei hän tarvitse naista sitä tuomaan, vaan muihin asioihin.