Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla verenpainelääkitys? Mikä ja millä lukemilla

Vierailija
27.12.2017 |

sait/mistä syystä?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä yhdellä korkealla lukemalla saada. Pitkä seuranta ja tutkimukset päälle. Minulla on ollut korkea alapaine jo kakskymppisestä lähtien, kulkee suvussa geneettisesti. Lääkitys Amlopidin 10mg ja yhdistelmälääke candesartan hydrochlorothiazide 32/12,5mg, jossa siis diureetti myös mukana. Kerran päivässä näitä aamuisin otan.

Vierailija
2/22 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

145/90-100 sain lääkkeet syksyllä. Aina ollut korkea alapaine. Ikää alle 40v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä yhdellä korkealla lukemalla saada. Pitkä seuranta ja tutkimukset päälle. Minulla on ollut korkea alapaine jo kakskymppisestä lähtien, kulkee suvussa geneettisesti. Lääkitys Amlopidin 10mg ja yhdistelmälääke candesartan hydrochlorothiazide 32/12,5mg, jossa siis diureetti myös mukana. Kerran päivässä näitä aamuisin otan.

Kuinka korkea oli? Miten vaikuttaa siihen toiseen paineeseen se lääke?

Vierailija
4/22 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äiti sai, mutta sen lukemat olivat niin korkealla että lääkäri totesi ihmeen olevan, että äitini on edes hengissä.

Vierailija
5/22 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia jota pitäisi varmaan kohdallani päivittää..

Teini-iässä gynekologi kiinnitti lukemiini huomiota e-pillerien aloituksen jälkeen jolloin lopetin ne enkä sen jälk ole hormoniehkäisyä käyttänyt.

Lääkitykseni on Orloc 5mg/vrk eli hyvin pieni määrä. Rr-lukemat 120/80 kieppeillä, pulssi 50-55.

En edes tiedä tarvitsisinko kys lääkitystä, sukurasitusta kyllä on, olenpahan vain syönyt niitä siitä asti kun esikoiseni sain 16v sitten, silloin puhkesi lievä raskausmyrkytys rv37 ja synnytys käynnistettiin rv39, terve poika syntyi muutamassa tunnissa:)

Vierailija
6/22 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain lääkityksen jo n. 35 vuotiaana. Lukemat 140-150/96-104. Sukurasite jne enkä koskaan tule pääsemään lääkkeestä eroon. Lääkkeenä Bisoprlol 5 mg joka nippanappa riittää pitämään paineet jokseenkin inhimillisinä ja joka laskee myös sykettä. 

Vierailija
7/22 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli niin karmeat lukemat, että jouduin välittömästi keskussairaalan sisätautien päivystykseen ja sieltä sydänosastolle. Päivystyksen sisätautilääkärillä oli mukana joku kandi tms., joka yritti mitata verenpainettani moneen kertaan onnistumatta. Lopulta vanhempi lääkäri mittasi itse 225/160, johon nuorempi sanoi että niin hänkin oli näkevinään, mutta ei uskonut silmiään.

Lääkitystä on ollut monenlaista, tällä hetkellä Orloc, Losartan + nesteenpoistolääke ja Zanidip.

Vierailija
8/22 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka korkea oli? Miten vaikuttaa siihen toiseen paineeseen se lääke?

Pahimmillaan alapaine oli jotain 120 hujakoilla oli. Ei ole yläpaineeseen juuri mitenkään vaikuttanut, alapaineeseen kylläkin alentaen sitä.

Vierailija
9/22 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeimmillaan verenpaine oli 216/174 ja matalimmillaan 165/138 ennen verenpainelääkityksen aloittamista. MicardisPlus 80 mg/12,5 mg menee tabletti päivässä. 

Vierailija
10/22 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla mitattiin työterveystarkastuksessa 180/100. Sain yhdistelmälääkkeen kandesartaani/diureetti, nyt paineet 135/80.

Vierailija
11/22 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasitteko voinnissanne eroja lääkityksen aloittamisen jälkeen? Korkea verenpaine ei tietenkään aina oireile.

Vierailija
12/22 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomasitteko voinnissanne eroja lääkityksen aloittamisen jälkeen? Korkea verenpaine ei tietenkään aina oireile.

Enpä juuri, mutta punakka naama muuttui normaalin väriseksi pikkuhiljaa. Ennen siis naama hehkui punaisena levossakin.

Vierailija
13/22 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomasin. Verenpaineeni oli noussut vähitellen vuosien varrella, joten oireisiin ei oikeastaan kiinnittänyt huomiota. Olotilaa piti normaalina.  Kun aloitin verenpainelääkityksen, vointi oli aivan erilainen. Päänsäryt olivat poissa, samoin eräänlainen humina korvissa. Olin myös vähemmän väsynyt kuin ennen lääkityksen aloittamista. 

- Nro 9 - 

Vierailija
14/22 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain lääkkeet 39-vuotiaana, lukemat oli suunnilleen 140-150 / 90-100.

Amlodipin 5 Mg ja Losartan. En ole huomannut voinnissa eroa. Eikä mulle tehty mitään kummempia tutkimuksia, lääkkeet vaan lyötiin kouraan kun pyysin.

Vierailija
15/22 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amlodipin 5 Mg ja Losartan. En ole huomannut voinnissa eroa. Eikä mulle tehty mitään kummempia tutkimuksia, lääkkeet vaan lyötiin kouraan kun pyysin.

Eikö ole mitattu veriarvoja lääkityksen jälkeen? Kuinka kauan olet syönyt lääkkeitä?

Vierailija
16/22 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Losartanin sain 36v. Yläpainetta pystyn säätelemään hyvin, mutta alapaine pyöri siinä 90-100. Mulla oli siihen aikaan tosi paljon stressiä ja muita huolia, en tiedä vaikuttiko ne, mutta samaa lääkettä syön edelleen. Menen pian työterveystarkastukseen joten eiköhän siellä oteta asia taas esiin. Tästä on jo siis vuosia aikaa enkä ole sen jälkeen mittaillut tai käynyt lääkärissä.

Vierailija
17/22 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole mitattu veriarvoja lääkityksen jälkeen? Kuinka kauan olet syönyt lääkkeitä?

Ei ole mitattu mitään. Lääkäri antoi soittoajan 3 kk päästä lääkkeen aloituksesta, että katsotaan toimiiko ja muutetaanko annostusta. Nyt olen syönyt reilun vuoden.

Vierailija
18/22 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

160/100 ihan loppuraskaudesta ja lääkitys.Parissa viikossa onneksi sai lopettaa lääkityksen.

Vierailija
19/22 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain jo 30-vuotiaana verenpainelääkityksen (olen nainen), alapaineeni oli varmaan jotain 110. Lääkityksenä on candesartan, jota on jouduttu tuplaamaan, olen nyt 45 vuotias. Isälläni oli suurimman osan elämästään verenpainelääkitys, myös äidilläni puhkesi n. 55 vuoden iässä verenpainetauti.

Vierailija
20/22 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli niin karmeat lukemat, että jouduin välittömästi keskussairaalan sisätautien päivystykseen ja sieltä sydänosastolle. Päivystyksen sisätautilääkärillä oli mukana joku kandi tms., joka yritti mitata verenpainettani moneen kertaan onnistumatta. Lopulta vanhempi lääkäri mittasi itse 225/160, johon nuorempi sanoi että niin hänkin oli näkevinään, mutta ei uskonut silmiään.

Lääkitystä on ollut monenlaista, tällä hetkellä Orloc, Losartan + nesteenpoistolääke ja Zanidip.

220/150 minulla terveystarkastuksessa.

Lääkkeet exforge 5/80

Auttoi, paineet yleensä 113/80 kotimittarilla tai paremmatkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme